Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:13:25
Welke TAMS decoder heb ik? door henk
Vandaag om 11:10:33
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Jelmer
Vandaag om 11:01:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
Vandaag om 11:00:09
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door aad52
Vandaag om 10:57:15
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:49:22
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 10:36:20
Micromotor inbouwen in fleischmann tandradlok? door Pauldg
Vandaag om 10:35:02
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 10:17:03
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 10:08:57
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 10:07:29
Bouw van materieel 40 treinstellen door cor_b
Vandaag om 09:57:12
Mini baantje `` De visafslag`` door spoorijzer
Vandaag om 09:39:16
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 09:28:35
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 09:24:47
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Gerard
Vandaag om 09:21:30
De fabriek - Spoor 0 door spoorijzer
Vandaag om 09:05:18
Jouef, Electrotren, Rivarossi en Lima 2024, nieuws van de fabrikant door Arjan6511
Vandaag om 09:04:01
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 08:16:54
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
Vandaag om 08:01:28
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door RK
Vandaag om 07:45:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door gdh
Vandaag om 06:54:59
Bahnstrecke 5867 door frits959
Vandaag om 03:21:09
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 02:20:13
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:32:25
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 00:28:49
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door eitreb
17 april 2024, 23:06:00
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door gdh
17 april 2024, 22:26:07
Pools diorama H0 door Cegielski
17 april 2024, 22:26:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door raymond erdtsieck
17 april 2024, 22:16:30
  

Auteur Topic: Amerikaanse avonturen  (gelezen 3860 keer)

Ivo R.

  • Offline Offline
  • Berichten: 788
  • niks
Amerikaanse avonturen
« Gepost op: 06 mei 2011, 22:48:17 »
Aan gestoken door alle andere draadjes die net nieuw zijn, heb ik ook maar besloten om iets te beginnen. Zeker omdat tot nu toe alles Nederlands, Duits of een ander Europees land is. Zoals de titel al zegt spelen mijn verhalen zich af in Amerika. Ik hoop dat ik ook eens een Amerikaanse trein naar iemand anders van het forum kan laten 'rijden'. Verder zijn de komende verhalen op een ooit gebouwde los/laad plaats daar mijn echt baan nog niet eens rails heeft. Ook mijn excuses voor de slecht foto's, ik ben gewend foto's voor kranten enzo te maken, en dat is toch meestal iets heel anders. Alles is trouwens in H0.
En hier dan ook meteen mijn eerste verhaal:

Ondanks dat de wagons die ze moeten lossen er al tien minuten staan zijn David en Mike nog vrolijk aan het roken en kletsen, maar niet voor lang meer...
'Look, it's John' zegt David al zwaaiend naar zijn baas. 'Grmpf, dan wordt weer leuk'
Haha bereid je maar vast voor, ik ga snel aan het werk antwoord David op Mike.



Terwijl David in de shovel stapt komt de opzichter uit z'n X5 en loopt op Mike af. 'Zijn jullie nou nog niet aan het werk, jullie luie donders.' tiert John, die toch altijd een beetje aangebrand is. ' die wagons staan hier al tien minuten te wachten.' 'Ja maar..' probeert Mike nog. 'Nee geen gemaar, de volgende wagons staan al te wachten en deze worden zo al weer opgehaald. So get back to work!'


En zo geschiet het, David en Mike lossen de wagons die met vreemd spul geladen zijn, beide hebben geen idee wat het eigenlijk is. 'Hmm het is best lekker.' Roept Mike. 'Dan is het misschien wel varkensvoer!' grapt David.


Als de wagons gelost zijn lopen ze naar de keet voor een bakkie koffie. Terwijl op de achtergrond de MP-15 de wagons naar het andere spoor brengt, kijkt Mike even naar Chris die heerlijk van de zon geniet. Met zijn ogen dicht... ;)


de wagons zijn op het andere spoort gezet, en omdat er nog geen nieuwe wagons zijn, heerst er rust op het terrein


Maar helaas, de volgende wagon wordt al weer binnen gereden



'He, als jij nou die deur ff open doet' 'Ja als jij dan helpt met t versjouwen van deze kist' Roept een geïrriteerd arbeider naar de altijd luie Mike.


Terwijl de mannen druk bezig zijn met inladen, is er een Dash 9 gekomen om de wagons op te halen, in zijn trein te plaatsen en mee te nemen naar de eindbestemming.


Als de kisten en vatten in de wagon geladen zijn, zit de werkdag er weer op voor iedereen, de wagon wordt nog mee genomen naar de yard, terwijl de arbeiders naar huis gaan en Mike en David nog een bakje doen voor ze alles afsluiten.

Terwijl Mike in zijn eend weg rijd valt het David op dat door het gewicht van Mike en de goeie vering de 2CV nogal schuin naar de bestuurders kant hangt. Lachend stapt David in zijn BMW en rijd naar huis toe.



Zo, nou ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, het is voor het eerst dat ik zo iets doe.

Groet Ivo
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5336
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:Amerikaanse avonturen
« Reactie #1 Gepost op: 06 mei 2011, 22:53:01 »
Prachtig verhaal, Ivo. (y)

Groet,
Basilicum

Matheus 18

  • Nog iets te plat voor Profi.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2513
  • poging tot Steentje bijdragen.
Re:Amerikaanse avonturen
« Reactie #2 Gepost op: 07 mei 2011, 11:12:49 »
Hallo Ivo.

Leuk verhaal, en je zal zeker iemand vinden om eens een treintje naartoe te sturen. (y)

Johan.
Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.

Ivo R.

  • Offline Offline
  • Berichten: 788
  • niks
Re:Amerikaanse avonturen
« Reactie #3 Gepost op: 08 mei 2011, 17:53:17 »
Bedankt Mannen! Fijn om te horen dat het goed bevalt. Het is me eerste verhaal en tenslotte geen Duits of Nederlands...

Verder nog iemand commentaar of een pluim?  ;)

Groet Ivo
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."

MdR

  • Offline Offline
  • Berichten: 784
Re:Amerikaanse avonturen
« Reactie #4 Gepost op: 08 mei 2011, 19:34:34 »
Leuk verhaal! Kan ik de bouw van je baan ook ergens vinden op dit forum?  :)

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 930
    • Secondtrains.com
Re:Amerikaanse avonturen
« Reactie #5 Gepost op: 08 mei 2011, 20:21:33 »
Gelukkig, nog iemand die heeft ontdekt hoe leuk Amerikaanse treinen zijn.
Veel plezier gewenst!

CKLX

Ivo R.

  • Offline Offline
  • Berichten: 788
  • niks
Re:Amerikaanse avonturen
« Reactie #6 Gepost op: 08 mei 2011, 23:50:42 »
@ Mearten, nog niet, maar dat zal binnenkort wel komen.

@ CKLX, ja zins een paar maandjes heb ik nu Amerikaans mat. en ben er erg blij mee!
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:Amerikaanse avonturen
« Reactie #7 Gepost op: 09 mei 2011, 08:38:14 »
Comments: 2cv in USA?  zeer zelden ( veiligheid etc)

USA trains : welkom welkom, weer es wat anders dan dat nl/duitse gedoe.

Ik zie zelfs een groene Burlington ( ook een van mijn onderwerpen).
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Ivo R.

  • Offline Offline
  • Berichten: 788
  • niks
Re:Amerikaanse avonturen
« Reactie #8 Gepost op: 09 mei 2011, 23:27:39 »
Haha ja idd vrij gevaarlijk zo'n eend maar zijn vader komt uit Europa en hij verzamelt oude Europese auto's. Op het moment heeft hij twee 2cv's en 3 maal fiat 500. Misschien komen die binnenkort nog wel langs in een verhaal.  ;)

Groet Ivo
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."

Ivo R.

  • Offline Offline
  • Berichten: 788
  • niks
Re:Amerikaanse avonturen
« Reactie #9 Gepost op: 21 augustus 2011, 17:22:54 »
Zozo al weer een tijdje gelden, maar goed nu eindelijk weer wat tijd gehad. Als er hier nog mensen zijn die ook Amerikaans spul hebben en een trein willen laten rijden, lijkt me leuk dus PB maar!

Nood weer - deel 1

'Zonde, 't was een leuk schuurtje.' Mike staat met z'n baas te kijken naar de hoop puin die over is van het opslag hokje. 'Ach man, loop niet zo te slijmen, t was toch al een krot.' John is dat dat geslijm van Mike onderhand wel zat. 'Maar er is al een nieuwe keet op weg, dus ik zou maar snel beginnen met opruimen.' 'Das snel, hoe heb je dat zo snel gedaan?' Is Mike benieuwd. 'You know mee, I know everybody' Lacht John. 'Hoe is t eigenlijk met die kelder van jou? Daar stond toch die oude auto's van je?' 'Met zandzakken en een flinke pomp heb ik het droog kunnen houden gelukkig, zo wat goot het hard zeg gisteravond.' Vertelt Mike, die heel erg blij is dat zijn oude wagons nog droog zijn. John groet en gaat er weer van door, Mike begint maar met het opruimen.


Terwijl de tractor wat stukken lost probeert te trekken zit Mike op de shovel om zooi in de kiepwagen te gooien. Op eens ziet hij wat bewegen onder de zooi en schrikt zich kapot. Al snel ziet hij dat het een van die 'domme arbeiders' is. 'What the hell ben jij aan het doen? Ben je niet goed snik ofzo? Je had wel dood kunnen zijn!' Scheuwt Mike vanuit zijn shovel. 'Ik probeer mijn spullen te redden.' 'Vergeet die spullen en kom daar onder vandaan! Er is toch niks meer van over!.' Wat een gek mompelt Mike terwijl hij weer verder gaat met opruimen.


Na even steeg door werken is bijna alles opgeruimd. Nog wat stukjes kruiwagen en het frame van het dak en klaar is Mike.


Precies op tijd is hij klaar. Want daar komt de nieuwe keet al aan. 'Das vet, het is een oude wagon.' Gaat er door Mike's hoofd. 'Ben benieuwd waar die komt te staan, en vooral hoe we hem van die dieplader krijgen zonder kraan.'


Hoe dat afloopt zien/lezen jullie de volgende keer!

Groet Ivo
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."