Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 10:02:43
Piko 2025 door Corné81
Vandaag om 09:45:40
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 09:41:29
Minibaan Visserskaai H0 door Huup
Vandaag om 09:38:52
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 09:33:19
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door Gerard van de Weijer
Vandaag om 09:26:11
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:19:55
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27) door Bert Senden
Vandaag om 08:46:50
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door peterha
Vandaag om 08:43:50
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Lolke Bijlsma
Vandaag om 05:34:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
30 September 2025, 22:56:41
Ketelwagens, welke hebben jullie? door Pauldg
30 September 2025, 22:08:01
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
30 September 2025, 22:06:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
30 September 2025, 21:52:03
Gewoon wat busfoto's door hervé
30 September 2025, 21:35:28
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Klaas Zondervan
30 September 2025, 21:33:58
De Projecten van RetroJack door RetroJack
30 September 2025, 21:19:52
Leubachtalbahn door Krokodil68
30 September 2025, 20:20:25
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
30 September 2025, 20:04:27
NS-1000 in spoor-1 door Edwin2121992
30 September 2025, 19:54:11
Tandwielen of wielstellen met tandwiel voor Rocky Rail NS 6400 / 6500 door Remco vM
30 September 2025, 19:52:58
Roco 290 digtaliseren door Herb73
30 September 2025, 19:12:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door einte
30 September 2025, 19:11:57
Modelspoorbaan van Einte door 741230
30 September 2025, 19:00:11
Motor geluid door Johnwater
30 September 2025, 17:35:12
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Chris Westerduin
30 September 2025, 16:20:55
Roco 2400, h0 door spoorzeven
30 September 2025, 16:17:27
1 t/m 6 oktober 6 daagse stoomreis door Duitsland Deutsches Dampflokomotivmuseum door Seinhuis
30 September 2025, 16:11:33
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
30 September 2025, 15:57:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
30 September 2025, 15:31:50
  

Auteur Topic: Davenport #4  (gelezen 5206 keer)

Duizendpoot

  • team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 1189
    • wp.duizendpoot.de
Re:Davenport #4
« Reactie #15 Gepost op: 14 May 2011, 19:35:47 »
Dag René en Ronald,

Krijgt iedere Davenport nog een uniek locnummer? ;)
Met vriendelijke groet, Hans.

https://wp.duizendpoot.de

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2508
  • Team Mitropa
Re:Davenport #4
« Reactie #16 Gepost op: 14 May 2011, 19:56:02 »
Nummer 4 en 5 zitten al in mijn arsenaal. De derde staat ook al klaar om verbouwd te worden.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2508
  • Team Mitropa
Re:Davenport #4
« Reactie #17 Gepost op: 17 May 2011, 22:08:26 »
Verder met de kap van de Davenport.

Eerst wordt het nieuwe rooster gemaakt. Dat steelt niet veel voor. Alleen maar de lipjes ombuigen waarmee het op de plaats wordt gehouden.


En dan kan het schil met de naam van de fabrikant er nog op


De kap wordt voorzien van een laag roest.


Die wordt later weer bedekt door de eigenlijke kleur. De roest kan er dan op bepaalde plaatsen al een beetje door komen.

in de voorkant van de kap komt een gat waarachter de luidspreker wordt geplaatst


Niet alleen de kap krijgt een roestlaag, ook het chassis moet eraan geloven.


Zeg nu niet dat het er goed uitziet. Dit is echt een puinhoop geworden. Maar kijken wat er nog van te maken valt. [8D]
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2508
  • Team Mitropa
Re:Davenport #4
« Reactie #18 Gepost op: 20 May 2011, 23:03:35 »
De laatste paar handelingen aan de Davenport voordat er een decoder in geplaatst worden.

Eerst nog even de bestuurder een paar kleren aantrekken.


Dat glanspakkie staat niet echt goed. Gewone kleren dus. En een hoedje


Terwijl de bestuurder droogt is de loc aan de beurt om een kleurtje te krijgen.
De uitlaat en demper op de kap worden afgeplakt en het spuitwerk kan beginnen.


Een beetje geel


en beetje geel er af en dan weer een beetje geel


Met het kapje in de verf en het plakwerk er nog op kan de luidspreker geplaatst worden.


Het testen van de decoder kan beginnen
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2508
  • Team Mitropa
Re:Davenport #4
« Reactie #19 Gepost op: 22 May 2011, 15:28:54 »
We zijn er bijna.
Nog even een decoderke onder de kap monteren.


De decoder wordt uiteindelijk met hot melt onder de kap bevestigd (geen ploatje)

Na het sluiten van de kap kan het programmeren beginnen.


Daarna mag hij een stukje rijden (op de rollenbank)
Daar is een filmpje van gemaakt.
http://www.youtube.com/watch?v=Ty11GQH8GFI
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re:Davenport #4
« Reactie #20 Gepost op: 22 May 2011, 15:46:07 »
Het klint goed, rijdt goed zo te zien. En het ziet er eigenlijk toch nog wel enigszins redelijk uit, ondanks dat je dat zelf niet vindt :-X
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2508
  • Team Mitropa
Re:Davenport #4
« Reactie #21 Gepost op: 26 May 2011, 18:55:03 »
Zo de laatste update.

Na het inbouwen en testen van de decoder kunnen ook de frutsels erop gekit worden.
Maar niet voordat er nog wat roest, vuil en vlekken bij zijn gekomen.


Daarna is het de beurt aan handles, krukje, bestuurder (met aangepaste voet), bel en dergelijke zooi.


Plankies erop




Dan nog een keer naar de spuitcabine voor wat stof.
Met een paar karretjes er achter lijkt het al een beetje ergens op. 




Ooops! nog iets vergeten.


Wattan?

Ohh da lampie en een emmertje




En zo zijn we aan het einde van het bouwwerkje gekomen.
Kannie zaterdag mee naar Leerdam.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:Davenport #4
« Reactie #22 Gepost op: 26 May 2011, 22:46:21 »
sjiek hoor zo, alleen had ik een stukkie golfplaat gedaan in plaats van die plankjes. je kan daar om de zaak 3 seizoenen terug regendicht te maken nog een half gemold en ontbrekend oranje zeiltje overheen doen.

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2508
  • Team Mitropa
Re:Davenport #4
« Reactie #23 Gepost op: 26 May 2011, 22:52:10 »
Dat oranje zeiltje lijkt mij wel iets voor alsie straks gaat lekken.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:Davenport #4
« Reactie #24 Gepost op: 26 May 2011, 22:56:31 »
 ;D