Jeroen helaas kan ik je daar niet verder aan helpen. Zo volg ik dit draadje ook met grote belangstelling. Vraagje: "Zou je de foto die Rene je toestuurde ,deze met mede beneluxers willen delen?" Dat zou tof zijn! Ik hoop voor je dat je binnenkort de juiste info mag ontvangen.Groetjes naamgenoot Jeroen.
Op http://www.geocities.com/joachimbiemann/stb/d513.htm kun je de treinsamenstelling van de 313 vinden, die in Oberhausen gecombineerd werd met de D513 van Dortmund naar München.Het Amsterdamse deel van D231/230 bestond uit twee Duitse rijtuigen. Heb daar een plaatje van. Zal eens zien of ik het kan scannen. Het Amsterdamse deel van D236 reed zelfstandig naar Amsterdam vanaf Amersfoort.Greetz,Bas
Hoi Bas,Bedankt voro de link. Het aparte is dat het spoorboekje buitenlandse verbindingen 1974 een heel andere samenstelling geeft voor het Amsterdamse deel van de 313: --------------------------------------------------------------D1313/D1312knip--------------------------------------------------------------
Holland-Italië Expres, D1201/D1200Ne Holland Italië Expres die normaal in 1974 reed, was D 200 en D201. Deze trein bestond echter uit 13 rijtuigen, dus te lang. Maar op vrijdagavond in de periode van 21 juni t/m 7 sept 1974 reed er een extra D1201 in het pad van de D 201 tot Emmerich. De D1201 ging 6 minuten later rijden in deze periode en waarschijnlijk werden beide delen in Emmericht gecombineerd tot een trein om verder te rijden naar Milaan. Deze D1201 keerde als D 1200 in dezelfde periode in de nacht van zaterdag op zondag terug naar Amsterdam en arriveerde in Amsterdam om 9:13u op zondagmorgen. De normaliter rijdende D200 kwam om 9:35u aan in Amsterdam.De samenstelling van D1200 en D1201 bestond uit 4 rijtuigen, die allemaal bestemming Milaan hadden. De 1201 had als samenstelling: loc + 2e klas + 1e en 2e klas + Ligrijtuig 2e klas + slaaprijtuig 1e en 2e klas.De vraag is nu, weet iemand welke rijtuigen dit waren en of deze ook in model (H0) zijn?