Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
Vandaag om 19:16:30
Bahnstrecke 5867 door Eric v C
Vandaag om 19:16:10
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Vreemd probleem door spock
Vandaag om 18:53:02
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 18:49:49
Aachenau West door Overet
Vandaag om 18:47:36
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
Vandaag om 17:40:18
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 16:56:48
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door Rob Ellerman
Vandaag om 16:22:52
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
  

Auteur Topic: Heris I4 Benelux rijtuigen  (gelezen 25689 keer)

Gert1

  • Gast
Re:Heris I4 Benelux rijtuigen
« Reactie #90 Gepost op: 22 April 2011, 23:01:12 »
dus ik laat deze rijtuigen maar passeren en hoop op goede rijtuigen van LSM....

En daar zeg jij op een nette manier wat ik bijna veel minder diplomatiek zou willen uitdrukken!   ;)

mvg,
Gert

Lokpaint

  • Gast
Re:Heris I4 Benelux rijtuigen
« Reactie #91 Gepost op: 23 April 2011, 00:07:28 »
Hoi

Tja..billenkoek moeten ze krijgen.

http://www.run-east.com/factory.html
(hoewel ze hier waarschijnlijk ook niet beter weten)

Bart

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2210
  • Bruggen-IG:
Re:Heris I4 Benelux rijtuigen
« Reactie #92 Gepost op: 23 April 2011, 00:09:57 »
Een A-rijtuig, met blauw dak, gefotografeerd in Angoulême, een paar jaar na de vernieuwing van de Beneluxdienst:
« Laatst bewerkt op: 23 April 2011, 12:03:49 door janw »

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2210
  • Bruggen-IG:
Re:Heris I4 Benelux rijtuigen
« Reactie #93 Gepost op: 23 April 2011, 00:11:59 »
toevallig kwam ik ook nog deze foto tegen:

rijtuig 51 88 30-70 407-9 op 13 juni 1988.

Hier lijkt het blauw in verbleekte vorm dan weer ietsje meer op het blauw van de oude Heris-versie!

Gert1

  • Gast
Re:Heris I4 Benelux rijtuigen
« Reactie #94 Gepost op: 23 April 2011, 00:27:22 »
Een A-rijtuig, met blauw dak, gefotografeerd in Amgoulême, een paar jaar na de vernieuwing van de Beneluxdienst:


Angoulême ligt toch in Frankrijk? Hoe kwam dat rijtuig daar nou terecht?

mvg,
Gert

metpetergaathetbeter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1108
  • http://www.amsac.be/
Re:Heris I4 Benelux rijtuigen
« Reactie #95 Gepost op: 23 April 2011, 02:42:21 »
Gert,

Wagons deden nog een beetje dienst in de (Nederlandse) kleuren naar verschillende buitenlandse bestemmingen, vervolgens werden ze zoals hun andere broertjes in het oranje herspoten. zie hier : op de verbinding Keulen - Oostende
http://www.lsmodels.com/Pages/General_N/1983-1989_N.htm
groeten Peter

Anoniem

  • Gast
Re:Heris I4 Benelux rijtuigen
« Reactie #96 Gepost op: 23 April 2011, 05:30:42 »
Angoulême ligt toch in Frankrijk? Hoe kwam dat rijtuig daar nou terecht?

Da's niet moeilijk. De I in I4 staat voor Internationaal, ze waren dus waarschijnlijk gewoon in Frankrijk toegelaten. De trein? Drie mogelijkheden:
- autotrein naar/uit Bordeaux - Biarritz (La Négresse, niet het Biarritz-Ville uit een zekere beruchte raadplaat - dat was al dicht ;D),
- reisbureautrein naar/uit de Baskische kust en/of Tarbes,
- Lourdestrein 8).

Het waren overigens niet zo zeer de Nederlandse kleuren als wel de kleuren van de Beneluxdienst...