Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 17:49:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 17:38:41
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:31:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Jan Bennink
Vandaag om 17:23:26
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 17:10:54
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 16:37:13
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:06:34
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 16:05:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door wob
Vandaag om 16:02:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 15:03:34
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
  

Auteur Topic: Artitec vierdeurs stalen D  (gelezen 205350 keer)

vrijbuiter55

  • De wijzen komen uit het oosten, zeggen ze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #480 Gepost op: 30 January 2012, 20:41:08 »
Speculaas, hoor ik daar speculaas en roze koeken ?   ???
En wat denken de heren dan wel niet van de meute die verslaafd is aan de enige en onvervalste Kwakkeboom kroket ?  :o
Gewoon niet te versmaden.  ;D

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #481 Gepost op: 30 January 2012, 20:42:16 »
en we moeten allemaal meer bewegen, dus hop naar de treinenwinkel, schuif die laptop eens aan de kant...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #482 Gepost op: 30 January 2012, 20:52:31 »
terwijl ik dit niet lees van de ICRm BDs Stuurstand van LS-models.
Heeft Artitec dan echt zo weinig krediet ten opzichte van LS-models? Ze maken toch gewoon mooie modellen met een hoog detailerings niveau.  
Ongeveer alle modellen van Artitec heb ik hier wel in huis (niet alle varianten ;) ). En ik vind dat mooie modellen. Helaas zijn er wel altijd een paar onvolkomenheden.

Geen kritiek op LS-models?? Wel degelijk. Iedereen schijnt het te accepteren dat alle ICR's en ICR's Benelux (en ook de BDs) fout zijn gespoten. De blauwe of rode band rond de ruiten is namelijk aan de bovenkant iets meer dan 0,5mm te breed en de gele strook daarboven zit vervolgens in zijn geheel 0,5mm te hoog. De strook blauw/rood boven en onder de ramen moet namelijk even breed zijn. Daardoor ontstaan de problemen met de roosters in het dak.

De daarvoor door LS geleverde INOX rijtuigen voor de verbinding tussen Parijs-Brussel-Amsterdam hadden foute wielen (zijn allemaal vervangen) en later bolden alle bodems eronder vandaan, door het toepassen van foute lijm (ook deze zijn allemaal vervangen).

Later heeft LS models dat allemaal goed gemaakt met perfecte modellen van de Benelux lokserie 11 en de meerstromen lok 15. Maar LS models is al langer op de markt dan Artitec.

En volgens mij hebben we hier altijd kritiek op alle fabrikanten (naden ed (Piko, Roco), slechte aandrijving (Märklin). slechte stroomafname (Rivarossi)).

Mogelijk is de kritiek op Artitec extra scherp omdat ze nogal unieke NS modellen uitbrengen, plan E, Gls, GTU ed, die allemaal goed op schaal zijn, super gedetailleerd met veel losse onderdelen.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

vrijbuiter55

  • De wijzen komen uit het oosten, zeggen ze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #483 Gepost op: 30 January 2012, 20:54:02 »
Een stille hint voor de eigenaren van modelspoorshops,
die meer klandizie in de zaak willen krijgen.  8)
Start in een rustig hoekje met de verkoop van Kwakkeboom kroketten.
De kans bestaat dan u bij de ingang last gaat krijgen van file vorming.  :o

Ferry As

  • Spoor 1 en een beetje TT
  • Offline Offline
  • Berichten: 1769
  • **
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #484 Gepost op: 30 January 2012, 20:56:55 »
Doe mij dan toch maar een Kwekkeboom kroket...

Vind Kwakkeboom een beetje vies klinken...  8)

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #485 Gepost op: 30 January 2012, 20:57:11 »
En de Artitec modellen zijn gewoon erg gewilde modellen (dan bedoel ik de keuze van het grootspoor) Van ene paar foute silberlingen of amerikaanse boxcars zullen hier niet veel mensen onder de indruk zijn.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

vrijbuiter55

  • De wijzen komen uit het oosten, zeggen ze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #486 Gepost op: 30 January 2012, 21:07:27 »
Nu even serieus.
Wordt al het bovenstaande niet door de fabrikanten zelf in de hand gewerkt ?
Altijd wordt er geheimzinnig gedaan wat men nu weer op de markt gaat zetten.
En dan moet het ook nog in een recordtempo geproduceerd worden, want wee o wee als de concurrentie eerder op de markt verschijnt.
Ja en dan schiet er de kwaliteitscontrole er schromelijk bij in.
Vroeger was er kwaliteit boven kwantiteit, tegenwoordig lijkt het een trent voor het omgekeerde te worden.
Maar bedenk dat het nog steeds geldt, haastige spoed is zelden goed.

vrijbuiter55

  • De wijzen komen uit het oosten, zeggen ze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #487 Gepost op: 30 January 2012, 21:12:06 »
Ha Ferry.

Persoonlijk geef ik ook de voorkeur aan jouw benaming,
maar voor zo ver ik het weet mag men hier op BNLS geen reklame maken voor het een of andere merk.
Vandaar een ietsje pietsje gewijzigde naam. Bijsmaak of niet, wat maakt het uit ?  ;D

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #488 Gepost op: 30 January 2012, 21:20:08 »
Ja, lees het verhaaltje van Ries nog eens, paar pagina's terug inmiddels...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #489 Gepost op: 30 January 2012, 21:46:01 »
Gelijk dan nog maar een RRR'tje

In de jaren 70 werden kopers van Japanse auto's wat meewarrig bekeken.
Ik volg de auto scène niet, maar volgens mij komen ze tegenwoordig wel redelijk uit de bus  ;D

Alle goede dingen in het leven groeien het best met liefde, geduld en aandacht.

Ries

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22501
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #490 Gepost op: 30 January 2012, 22:06:18 »
Mijn Japanner gaat richting 12 jaar trouwe dienst en 300.000 kilometer. Als de Chinezen over een tijdje ook zoiets kunnen bouwen, dan zijn ze denk ik niet meer geïnteresseerd in het in elkaar zetten van modeltreintjes in opdracht van een verre opdrachtgever met wie het moeizaam communiceren is. Vooralsnog maken ze exact waar je om vraagt. Dat doen ze goed, maar ze bedenken niet voor je dat sluitseinijzers en handgrepen op een stalen d misschien beter niet in een relatief harde en brosse kunststof kunnen worden uitgevoerd. Dat moet je zelf bedenken.

En verder moet de tijd uitwijzen hoe groot de groep tijdperk 2 liefhebbers nou echt is en of de schoorsteen daarvan kan roken.
« Laatst bewerkt op: 30 January 2012, 22:07:53 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

NS-freak

  • Offline Offline
  • Berichten: 78
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #491 Gepost op: 30 January 2012, 22:20:37 »
Ter info:
In het laatste Brekina Autoheft staat een interessant artikeltje over de huidige problemen met het laten maken van modellen in China.

Eric

Gert1

  • Gast
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #492 Gepost op: 30 January 2012, 22:26:35 »
Kun je de strekking van dat verhaal uit het Brekina Autoheft weergeven?

mvg,
Gert

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #493 Gepost op: 31 January 2012, 00:48:24 »
Nou, nog ff wachten op de bruine tbv de ongevallentrein (y)
Doe maar in't geel (met een omgebouwde Plan E Rd erbij)
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

NS-freak

  • Offline Offline
  • Berichten: 78
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #494 Gepost op: 31 January 2012, 04:13:38 »
@ Gert:
Even uit mijn blote hoofd: De essentie van het artikel is, dat er de laatste tijd in China toenemende capaciteitsproblemen (bij de treintjesproducenten) zouden zijn ontstaan, omdat het voor de beter-geschoolden daar lucratiever is om in andere takken van sport te gaan werken.

Eric