Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door mass am see
Vandaag om 15:00:08
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten? door Bert55
Vandaag om 14:52:44
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 14:50:06
DR4024 door Michaël dB
Vandaag om 14:46:09
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Hendrik Jan
Vandaag om 14:28:26
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door Pauldg
Vandaag om 13:45:27
Efteling spoorweg gaat elektrisch door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:03:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 13:03:03
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 12:42:42
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Arjan6511
Vandaag om 12:36:11
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Bert Jolink
Vandaag om 12:16:06
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 12:00:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door Eric v C
Vandaag om 11:50:56
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door Henk Veenstra
Vandaag om 11:20:45
Einde Koemo ballast ??? door Rick
Vandaag om 11:16:57
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 10:27:41
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door grossraumwagen
Vandaag om 10:18:47
Treinreizen met m'n vader door defender
Vandaag om 09:36:49
Update: baan in de tropen door tuurtje
Vandaag om 09:30:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 09:15:54
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:05:18
Station Roodeschool door Cor--24
Vandaag om 08:29:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
23 april 2024, 23:06:56
Starten met messing kits door 1795
23 april 2024, 22:43:57
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid door MaraNCS
23 april 2024, 22:31:45
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald69
23 april 2024, 22:14:29
Pools diorama H0 door Klaas Zondervan
23 april 2024, 21:44:11
Ton bouwt goederenwagens door TonM
23 april 2024, 21:33:46
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:59:05
weerstandje en relais door Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:47:42
  

Auteur Topic: Artitec vierdeurs stalen D  (gelezen 182103 keer)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #225 Gepost op: 15 oktober 2011, 10:51:59 »
Niet mee eens, die van mij zijn niet krom en heb er genoeg om dat te onderbouwen.

Gr. Remco.

henk

  • Online Online
  • Berichten: 21671
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #226 Gepost op: 15 oktober 2011, 10:54:42 »
Hoepel is overdreven hoor, nooit gezien.  >:(
Als je nou nog boogbrug had gezegd.
Maar Remco had het over LSM ICR en plan W en die zijn inderdaad niet krom.

Aan de andere kant, mijn stalen d kostte omgerekend iets van 110 euro en toen moest ik het ding nog zelf in elkaar zetten ook.
Kortom, altijd maar die appels en die peren.
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2011, 11:03:39 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6523
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #227 Gepost op: 15 oktober 2011, 11:03:04 »
boehoehoe 60 euro voor n stalen D, wat kostte een marklin-ICR ook alweer? 45 euro? voor een derde meer heb je dan een rijtuig dat wel op schaal is en uit ongeveer 7 keer zoveel onderdelen bestaat. en nou niet meer huilen.

Als we marklin als ijkpunt gaan nemen is het einde zoek.

Er staat nergens dat het te duur is, t'is zeker niet goedkoop en als het een mooi rijtuig is haal ik hem op en ben er blij mee.
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2011, 11:11:24 door prutser »

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 5920
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #228 Gepost op: 15 oktober 2011, 11:06:40 »
Het maakt mij niet uit van wie het is, ik vind € 60,- gewoon veel (te veel) voor een rijtuig.
Spoor 0 adept

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6523
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #229 Gepost op: 15 oktober 2011, 11:23:45 »
Toch te duur dus. ;D

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 738
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #230 Gepost op: 15 oktober 2011, 11:26:24 »
En dan nog maar hopen dat ze niet krom zijn.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8830
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #231 Gepost op: 15 oktober 2011, 14:00:21 »
Dat is ook mijn grootste vrees...

Hoepel is overdreven hoor, nooit gezien.  >:(
Als je nou nog boogbrug had gezegd.
Maar Remco had het over LSM ICR en plan W en die zijn inderdaad niet krom.

Die van mij wel: ik heb de 44 115 en die is zo krom als een... (vul zelf maar in), ik heb daar helaas ook nog geen rechte exemplaren van gezien...

Boogbrug mag niet want dan vragen de mensen in de winkel naar een plan W van Hack...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2087
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #232 Gepost op: 15 oktober 2011, 15:37:45 »
Zo, nu hebben we de vitamine weer gehad. Terug naar het onderwerp aub.

*en ja ik heb even de bezem erdoor gehaald  ;)
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9859
    • belse roestkraam
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #233 Gepost op: 15 oktober 2011, 16:01:05 »
Voor diezelfde 45 euro kocht je ook een LSM ICR op schaal en voor 40 euro een LSM Plan W op schaal.....

Dus voor een kwart minder of zelfs een derde minder een perfect rijtuig.

Dus stop zelf maar even met huilen ;)

Gr. Remco.
en een gehuil dat er over die "stervensdure" ICR's was destijds... maar dan koop je m niet joh, ik huil niet, ik koop m gewoon...

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8062
  • Spoor N
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #234 Gepost op: 15 oktober 2011, 16:24:21 »
Voor diezelfde 45 euro kocht je ook een LSM ICR op schaal en voor 40 euro een LSM Plan W op schaal.....

Dus voor een kwart minder of zelfs een derde minder een perfect rijtuig.

En daarmee komen we weer terug op:

Misschien komt het omdat de klant maar 1 of 2 stalen D's koopt en van de plan e's gelijk een stammetje of meer.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #235 Gepost op: 15 oktober 2011, 16:35:21 »
Precies. Want kleinere series zijn bij LS ook gewoon duurder. Een stuurstand kost meer dan een gewoon rijtuig. En m'n SBB WRm restauratie heeft effectief ook circa 100,= gekost. That's life.
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #236 Gepost op: 15 oktober 2011, 17:02:27 »
@Floris:

Mij heb je er niet over gehoord, ik kocht ze ook gewoon, ik vind alleen 60 euro voor een rijtuig van Artitec niet in verhouding. Als LSM iets produceert met hun kwaliteit voor 60 euro vind ik het wel acceptabel.

@Rick en Edgar:

En die koppen we weer terug:

Dat lijkt mij onzin, er is ook wel een RD uitgebracht en daarvan hoeft er in de regel ook maar één in de trein...

Vergelijken met een stuurstand is sowieso kolder, die behoort aan 1 specifieke trein toe. LSM vraagt 100 eu voor een stuurstand waarvan je er ook maar 1 kan kopen ( Mits je op nr's let ) Er worden maar 3 varianten gebouwd.

De stalen D is in minimaal 20 varianten aangekondigd en er zullen er nog wel een aantal volgen die nog niet zijn aangekondigd ( oa. ongevallenwagen )

Maw. de afzetmarkt voor de stalen D is m.i. veel groter, temeer omdat er ook geen 1:100 alternatief ( Voor Plan E, W en ICR wel ) voorhanden is.

Gr. Remco.
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2011, 17:04:23 door Remco. »

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8145
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #237 Gepost op: 16 oktober 2011, 13:21:05 »
Vraag over echte stalen is samengevoegd met dit juiste topic. Hier hebben we het over de plastic D ;)

Verbaast me wel de discussie over de prijs van de Artitec stalen D.
De aangekondigde dubbeldekkers van Artitec zijn nog veel duurder (85 per stuk).
Daar moet je ook nog een flink aantal van aanschaffen om tot een geloofwaardige stam te komen. ;)

Ik wacht dit keer gewoon af hoe goed dit product wordt van Artitec.
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2011, 13:28:33 door Bob Rodenburg. Reden: 85 euro »
Vr. groeten,
Bob

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #238 Gepost op: 16 oktober 2011, 13:35:50 »
Bob,

De prijs van de dubbeldekker was zo hoog omdat ze af fabriek met binnenverlichting en stroomvoerende koppelingen zouden komen. Inmiddels is dat ook weer achterhaald, want ze komen in ieder geval zonder binnen verlichting en zullen ook een andere prijs krijgen :)

Gr. Remco.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8062
  • Spoor N
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #239 Gepost op: 16 oktober 2011, 13:48:29 »
De stalen D is in minimaal 20 varianten aangekondigd en er zullen er nog wel een aantal volgen die nog niet zijn aangekondigd ( oa. ongevallenwagen )

Maw. de afzetmarkt voor de stalen D is m.i. veel groter, temeer omdat er ook geen 1:100 alternatief ( Voor Plan E, W en ICR wel ) voorhanden is.
Maar in totaal zullen er wel meer RD's gemaakt zijn dan Artitec maakt van iedere versie Stalen D. Daar zal een deel van het verschil vandaan komen en ook van de betere detaillering. De prijs van de LSM plan W vind ik niet vergelijkbaar, die waren expres lager dan de Artitec geprijsd.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.