Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Klaas Zondervan
Vandaag om 08:30:42
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 08:24:05
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 08:19:51
Raadplaatje door spoorijzer
Vandaag om 08:18:53
Baanbouw Rehausen2 door FransW
Vandaag om 07:47:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 07:25:38
roco maus 2 door bask185
Vandaag om 06:54:28
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door MathynK
Vandaag om 06:50:09
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
09 September 2025, 23:37:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
09 September 2025, 22:57:57
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Huup
09 September 2025, 21:34:40
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
09 September 2025, 21:02:36
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
09 September 2025, 20:58:25
Welke winkel voert deze merken? door haes
09 September 2025, 20:10:44
44 Roco vs 44 Brawa door wob
09 September 2025, 19:56:04
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
09 September 2025, 19:46:41
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door Ronald69
09 September 2025, 19:41:12
Veevervoer ss/ ns door Huup
09 September 2025, 19:36:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
09 September 2025, 19:14:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
09 September 2025, 18:35:47
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
09 September 2025, 18:06:07
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast door Silvolde
09 September 2025, 18:04:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
09 September 2025, 17:43:08
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door MOVisser
09 September 2025, 17:01:40
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
09 September 2025, 16:52:55
roco br24 door H0_trainiac
09 September 2025, 16:14:18
Digitale kraan Roco 46801 door Herb73
09 September 2025, 11:30:48
Sfeer op je modelbaan door Hans Reints
09 September 2025, 10:25:45
Au bord de la Cèze door Wim Vink
09 September 2025, 10:10:40
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
09 September 2025, 07:40:28
  

Auteur Topic: Artitec vierdeurs stalen D  (gelezen 213581 keer)

vrijbuiter55

  • De wijzen komen uit het oosten, zeggen ze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #480 Gepost op: 30 January 2012, 20:41:08 »
Speculaas, hoor ik daar speculaas en roze koeken ?   ???
En wat denken de heren dan wel niet van de meute die verslaafd is aan de enige en onvervalste Kwakkeboom kroket ?  :o
Gewoon niet te versmaden.  ;D

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #481 Gepost op: 30 January 2012, 20:42:16 »
en we moeten allemaal meer bewegen, dus hop naar de treinenwinkel, schuif die laptop eens aan de kant...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5538
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #482 Gepost op: 30 January 2012, 20:52:31 »
terwijl ik dit niet lees van de ICRm BDs Stuurstand van LS-models.
Heeft Artitec dan echt zo weinig krediet ten opzichte van LS-models? Ze maken toch gewoon mooie modellen met een hoog detailerings niveau.  
Ongeveer alle modellen van Artitec heb ik hier wel in huis (niet alle varianten ;) ). En ik vind dat mooie modellen. Helaas zijn er wel altijd een paar onvolkomenheden.

Geen kritiek op LS-models?? Wel degelijk. Iedereen schijnt het te accepteren dat alle ICR's en ICR's Benelux (en ook de BDs) fout zijn gespoten. De blauwe of rode band rond de ruiten is namelijk aan de bovenkant iets meer dan 0,5mm te breed en de gele strook daarboven zit vervolgens in zijn geheel 0,5mm te hoog. De strook blauw/rood boven en onder de ramen moet namelijk even breed zijn. Daardoor ontstaan de problemen met de roosters in het dak.

De daarvoor door LS geleverde INOX rijtuigen voor de verbinding tussen Parijs-Brussel-Amsterdam hadden foute wielen (zijn allemaal vervangen) en later bolden alle bodems eronder vandaan, door het toepassen van foute lijm (ook deze zijn allemaal vervangen).

Later heeft LS models dat allemaal goed gemaakt met perfecte modellen van de Benelux lokserie 11 en de meerstromen lok 15. Maar LS models is al langer op de markt dan Artitec.

En volgens mij hebben we hier altijd kritiek op alle fabrikanten (naden ed (Piko, Roco), slechte aandrijving (Märklin). slechte stroomafname (Rivarossi)).

Mogelijk is de kritiek op Artitec extra scherp omdat ze nogal unieke NS modellen uitbrengen, plan E, Gls, GTU ed, die allemaal goed op schaal zijn, super gedetailleerd met veel losse onderdelen.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

vrijbuiter55

  • De wijzen komen uit het oosten, zeggen ze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #483 Gepost op: 30 January 2012, 20:54:02 »
Een stille hint voor de eigenaren van modelspoorshops,
die meer klandizie in de zaak willen krijgen.  8)
Start in een rustig hoekje met de verkoop van Kwakkeboom kroketten.
De kans bestaat dan u bij de ingang last gaat krijgen van file vorming.  :o

Ferry As

  • Spoor 1 en een beetje TT
  • Offline Offline
  • Berichten: 1769
  • **
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #484 Gepost op: 30 January 2012, 20:56:55 »
Doe mij dan toch maar een Kwekkeboom kroket...

Vind Kwakkeboom een beetje vies klinken...  8)

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #485 Gepost op: 30 January 2012, 20:57:11 »
En de Artitec modellen zijn gewoon erg gewilde modellen (dan bedoel ik de keuze van het grootspoor) Van ene paar foute silberlingen of amerikaanse boxcars zullen hier niet veel mensen onder de indruk zijn.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

vrijbuiter55

  • De wijzen komen uit het oosten, zeggen ze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #486 Gepost op: 30 January 2012, 21:07:27 »
Nu even serieus.
Wordt al het bovenstaande niet door de fabrikanten zelf in de hand gewerkt ?
Altijd wordt er geheimzinnig gedaan wat men nu weer op de markt gaat zetten.
En dan moet het ook nog in een recordtempo geproduceerd worden, want wee o wee als de concurrentie eerder op de markt verschijnt.
Ja en dan schiet er de kwaliteitscontrole er schromelijk bij in.
Vroeger was er kwaliteit boven kwantiteit, tegenwoordig lijkt het een trent voor het omgekeerde te worden.
Maar bedenk dat het nog steeds geldt, haastige spoed is zelden goed.

vrijbuiter55

  • De wijzen komen uit het oosten, zeggen ze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #487 Gepost op: 30 January 2012, 21:12:06 »
Ha Ferry.

Persoonlijk geef ik ook de voorkeur aan jouw benaming,
maar voor zo ver ik het weet mag men hier op BNLS geen reklame maken voor het een of andere merk.
Vandaar een ietsje pietsje gewijzigde naam. Bijsmaak of niet, wat maakt het uit ?  ;D

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #488 Gepost op: 30 January 2012, 21:20:08 »
Ja, lees het verhaaltje van Ries nog eens, paar pagina's terug inmiddels...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #489 Gepost op: 30 January 2012, 21:46:01 »
Gelijk dan nog maar een RRR'tje

In de jaren 70 werden kopers van Japanse auto's wat meewarrig bekeken.
Ik volg de auto scène niet, maar volgens mij komen ze tegenwoordig wel redelijk uit de bus  ;D

Alle goede dingen in het leven groeien het best met liefde, geduld en aandacht.

Ries

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22561
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #490 Gepost op: 30 January 2012, 22:06:18 »
Mijn Japanner gaat richting 12 jaar trouwe dienst en 300.000 kilometer. Als de Chinezen over een tijdje ook zoiets kunnen bouwen, dan zijn ze denk ik niet meer geïnteresseerd in het in elkaar zetten van modeltreintjes in opdracht van een verre opdrachtgever met wie het moeizaam communiceren is. Vooralsnog maken ze exact waar je om vraagt. Dat doen ze goed, maar ze bedenken niet voor je dat sluitseinijzers en handgrepen op een stalen d misschien beter niet in een relatief harde en brosse kunststof kunnen worden uitgevoerd. Dat moet je zelf bedenken.

En verder moet de tijd uitwijzen hoe groot de groep tijdperk 2 liefhebbers nou echt is en of de schoorsteen daarvan kan roken.
« Laatst bewerkt op: 30 January 2012, 22:07:53 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

NS-freak

  • Offline Offline
  • Berichten: 78
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #491 Gepost op: 30 January 2012, 22:20:37 »
Ter info:
In het laatste Brekina Autoheft staat een interessant artikeltje over de huidige problemen met het laten maken van modellen in China.

Eric

Gert1

  • Gast
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #492 Gepost op: 30 January 2012, 22:26:35 »
Kun je de strekking van dat verhaal uit het Brekina Autoheft weergeven?

mvg,
Gert

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #493 Gepost op: 31 January 2012, 00:48:24 »
Nou, nog ff wachten op de bruine tbv de ongevallentrein (y)
Doe maar in't geel (met een omgebouwde Plan E Rd erbij)
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

NS-freak

  • Offline Offline
  • Berichten: 78
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #494 Gepost op: 31 January 2012, 04:13:38 »
@ Gert:
Even uit mijn blote hoofd: De essentie van het artikel is, dat er de laatste tijd in China toenemende capaciteitsproblemen (bij de treintjesproducenten) zouden zijn ontstaan, omdat het voor de beter-geschoolden daar lucratiever is om in andere takken van sport te gaan werken.

Eric