tja ik heb een paar jaar terug gesolliciteerd als machinist bij de ns en werd toen afgescheept met een lulsmoes terwijl ik eerst op gesprek mocht komen,werd ik een dag later te groot bevonden met mijn 1.97m...en kreeg ik een vaag mailtje,nu reis ik dagelijks tussen dordrecht en vlaardingen met zeer grote ergernis met de ns en ben ik blij dat ik er niet hoef te werken wat een flutbedrijf....
ik weet niet wat voor diploma je bij de NS opleiding krijgt, maar bij die opleiding krijg je je diploma volledig bevoegd machinist. en de goederen en de personen kant van het werk komt aanbod in rotterdam
Voordeel bij NSR is natuurlijk dat de vervoerder de opleiding en examen betaald, je daarna een vast aanstelling krijgt. Voordeel bij NSR is natuurlijk de zeer goede CAO, nette arbeidstijden waarin vaak veel inspraak mogelijk is,
Niets is zeker in dit leven, alleen dat je allemaal dood ga Smiley
..........Eigen treintje............
Vanzelfsprekend ben je ook volledig boevoegd machinist na de opleiding bij NSR, maar zonder goederen natuurlijk. Vandaar die -R- in de naam
Daarnaast moest je vroeger om zelfstandig treinen te zijn 21 zijn, en die 100km/u regel heb ik nog nooit van gehoort. Tussen 100 en 140 is het veiligheidsverschil nihil en vraag ik me zowieso af wat leeftijd daarmee te maken zou hebben
Bovenstaande klopt ook wel met de inhoud van het besluit van 3 december 2004, houdende vaststelling van voorschriften met betrekking tot de bekwaamheid en geschiktheid van spoorwegpersoneel. Hierin wordt 18 jaar genoemd als minimumleeftijd voor veiligheidsfuncties bij het spoor (o.a. machinist, treindienstleider, rangeerder), maar wordt 21 jaar expliciet genoemd als leeftijdsgrens voor de volledig bevoegd machinist. Machinisten met beperkte bevoegdheid mogen niet sneller rijden dan 40 km/u en niet verder dan 25 km vanaf hun vertrekpunt..........groet, Carlo