Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Prutsert
Vandaag om 19:50:29
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 19:49:50
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur door frans51
Vandaag om 19:34:26
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 19:23:30
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Lobomotion69
Vandaag om 19:09:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
Vandaag om 18:56:28
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door nighttrain1
Vandaag om 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 18:41:36
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Eric v C
Vandaag om 18:36:39
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
Vandaag om 18:17:40
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door AlbertG
Vandaag om 17:55:34
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
Vandaag om 17:33:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ben
Vandaag om 17:26:28
spoorboekje zomerdienstregeling 1983 Luxemburg door MaraNCS
Vandaag om 17:18:57
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 16:07:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 15:28:28
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 15:04:55
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door TonM
Vandaag om 14:22:46
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Rene de Haan
Vandaag om 13:48:32
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
Vandaag om 12:39:03
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
Vandaag om 12:21:00
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA door martijnhaman
Vandaag om 12:08:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:32:58
Ronald doet de Fork Challenge! door hervé
Vandaag om 10:56:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door VulcanRaven
Vandaag om 10:31:56
Show je werkplek door Eric B
Vandaag om 07:12:00
Piko 1136 van AC naar DC door hmmglaser
Vandaag om 00:11:44
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
30 July 2025, 23:09:36
Ik ben aan het opruimen. door FreekH
30 July 2025, 22:53:36
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
30 July 2025, 22:05:57

Auteur Topic: Randstad werft Machinisten, Hoofdconducteurs, Service/veiligheid Mederkers  (gelezen 17087 keer)

Treinhobbijist

• Offline Offline
Re:Randstad werft Machinisten, Hoofdconducteurs, Service/veiligheid Mederkers
« Reactie #15 Gepost op: 09 April 2011, 09:22:32 »
Het is altijd al 18 jaar geweest, genoeg voorbeelden van bij het spoor, wel was er de regel dat je tot je 21 ste niet sneller mag rijden dan 100 km/h, of deze nu ook nog bestaat, is mij niet duidelijk. Deze jonge broekies gingen dan eerst in de rangeerdienst, of op de (grote) diesel. Maar daar leerden ze het vak wel !

En waarom zou je extern, op eigen kosten ??, een opleiding te Rotterdam gaan volgen, als je deze gratis bij een vervoerder krijgt, met salaris !
Ook Engelse treinen zijn leuk

Machinist Johan

• Offline Offline
  • gevorderd beginner
« Reactie #16 Gepost op: 09 April 2011, 09:43:02 »
ik weet niet wat voor diploma je bij de NS opleiding krijgt, maar bij die opleiding krijg je je diploma volledig bevoegd machinist. en de goederen en de personen kant van het werk komt aanbod in rotterdam

rene w.

• Offline Offline
« Reactie #17 Gepost op: 09 April 2011, 11:06:05 »
tja ik heb een paar jaar terug gesolliciteerd als machinist bij de ns en werd toen afgescheept met een lulsmoes terwijl ik eerst op gesprek mocht komen,werd ik een dag later te groot bevonden met mijn 1.97m...en kreeg ik een vaag mailtje,nu reis ik dagelijks tussen dordrecht en vlaardingen met zeer grote ergernis met de ns en ben ik blij dat ik er niet hoef te werken wat een flutbedrijf....

Maar maak je niet druk dan had je ervoor betaald gekregen  ;D
Nu kost het je juist geld  8)

Treinhobbijist

• Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 09 April 2011, 12:09:52 »
ik weet niet wat voor diploma je bij de NS opleiding krijgt, maar bij die opleiding krijg je je diploma volledig bevoegd machinist. en de goederen en de personen kant van het werk komt aanbod in rotterdam

Vanzelfsprekend ben je ook volledig boevoegd machinist na de opleiding bij NSR, maar zonder goederen natuurlijk. Vandaar die -R- in de naam  ;)
Voordeel bij NSR is natuurlijk dat de vervoerder de opleiding en examen betaald, je daarna een vast aanstelling krijgt. Voordeel bij NSR is natuurlijk de zeer goede CAO, nette arbeidstijden waarin vaak veel inspraak mogelijk is, en vaak bijna landelijke wegbekendheid, als je wat langer mcn bent.

Nu nog door de keuring zien te komen, voor de belangstellenden onder ons, immers heel, heel weinigen hebben dit "geluk" (ongeveer 1:25........)

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #19 Gepost op: 09 April 2011, 13:12:53 »
Voordeel bij NSR is natuurlijk dat de vervoerder de opleiding en examen betaald, je daarna een vast aanstelling krijgt. Voordeel bij NSR is natuurlijk de zeer goede CAO, nette arbeidstijden waarin vaak veel inspraak mogelijk is,

dachten ze bij defencie ook!!! Niets is zeker in dit leven, alleen dat je allemaal dood ga :)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Jan-Peter

• Offline Offline
  • Bnlx treinendokter.
« Reactie #20 Gepost op: 09 April 2011, 13:30:06 »
Hallo Sobat,

Citaat
Niets is zeker in dit leven, alleen dat je allemaal dood ga Smiley

Daar hoort deze nog bij: "... en belasting betaald"  ;)

Jan-Peter,

Die dus niet zo rouwig is dat ie Hare Majesteits Grijze Bootjes 15 jaar geleden al bedankt heeft.
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Menno 1846

• NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Frl
    • Frieslandrail
« Reactie #21 Gepost op: 09 April 2011, 13:35:34 »
Nou ja als ik zou solliciteren en ik wil binnen 45min. op het werk zijn, zullen er toch snellere treinen naar bijv. Utrecht moeten rijden.
Of richting Amsterdam over de Afsluitdijk ff een spoortje neer leggen.....
Greetz:Menno
_________________________________________________________________________________________________
Noorden voelt zich nog steeds het achter gestelde achterland......
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Treinhobbijist

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 09 April 2011, 13:49:24 »
@ - Menno:

Niemand verplicht je om met het OV naar je werk te komen, gaat ook wat moeilijk, je zal maar net de eerste, of laatste trein van de dag moeten rijden.....

Fokke

• Offline Offline
  • 27 *'tjes
« Reactie #23 Gepost op: 09 April 2011, 13:50:29 »
Inderdaad, in één van de eisen staat:

"Eveneens beschik je over eigen vervoer om binnen 45 minuten op de standplaats te kunnen komen."

Eigen treintje ?  ;D
Met vriendelijke groet uit Fryslân,

Fokke

Treinhobbijist

• Offline Offline
« Reactie #24 Gepost op: 09 April 2011, 13:56:45 »
..........Eigen treintje............

Hobbijistisch denken en werken bij een vervoerder zijn twee verschillende dingen........

Fokke

• Offline Offline
  • 27 *'tjes
« Reactie #25 Gepost op: 09 April 2011, 14:08:41 »
Ok,

eigen trein dan.  ;)

;D niet gezien?
Met vriendelijke groet uit Fryslân,

Fokke

Thom

• Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 11 April 2011, 00:17:17 »
Vanzelfsprekend ben je ook volledig boevoegd machinist na de opleiding bij NSR, maar zonder goederen natuurlijk. Vandaar die -R- in de naam  ;)
Machinist Volledig bevoegd = is machinist VB, bij wie je die opleiding ook gedaan hebt, daar is geen onderscheid in.

Daarnaast moest je vroeger om zelfstandig treinen te zijn 21 zijn, en die 100km/u regel heb ik nog nooit van gehoort.
Tussen 100 en 140 is het veiligheidsverschil nihil en vraag ik me zowieso af wat leeftijd daarmee te maken zou hebben.

De enige snelheidsregel die nu geldt, is voor machinisten beperkt bevoegd, voorzien van wegbekendheid mogen de hoofdbaan op, met max 40 km/u

Treinhobbijist

• Offline Offline
« Reactie #27 Gepost op: 11 April 2011, 11:05:32 »
Daarnaast moest je vroeger om zelfstandig treinen te zijn 21 zijn, en die 100km/u regel heb ik nog nooit van gehoort. Tussen 100 en 140 is het veiligheidsverschil nihil en vraag ik me zowieso af wat leeftijd daarmee te maken zou hebben

Dus ik verzin maar wat.....?

Vreemd, terwijl er toch vele mcn zijn welke al op hun 19 de gewoon treinen reden. Hoe zou dat dan kunnen ?
Veelal reden zij, geheel zelfstandig, goederentreinen met een 2200/2400 op de vrije baan, en dus met max. 100 km/h. (zover toegestaan).
In het goederenvervoer leerden ze de echte kneepjes van het vak !
Na het bereiken van hun 21 ste levensjaar gingen ze dan reizigerstreinen rijden, met max 140 km/h.

Dpc Fo

• Offline Offline
    • Mijn fotosite
« Reactie #28 Gepost op: 11 April 2011, 12:14:34 »
Bovenstaande klopt ook wel met de inhoud van het besluit van 3 december 2004, houdende vaststelling van voorschriften met betrekking tot de bekwaamheid en geschiktheid van spoorwegpersoneel. Hierin wordt 18 jaar genoemd als minimumleeftijd voor veiligheidsfuncties bij het spoor (o.a. machinist, treindienstleider, rangeerder), maar wordt 21 jaar expliciet genoemd als leeftijdsgrens voor de volledig bevoegd machinist. Machinisten met beperkte bevoegdheid mogen niet sneller rijden dan 40 km/u en niet verder dan 25 km vanaf hun vertrekpunt.

Ik weet niet zeker of dit de meest recente regels zijn op dit gebied. Wel is er inderdaad een regel geweest dat machinisten beneden een bepaalde leeftijd niet sneller mochten rijden dan 100 km/u. Ik herinner mij een berichtje in "de Koppeling" van begin jaren 80, dat er een machinist contact opnam met de Verkeersleiding met de mededeling dat hij zijn aangewezen trein niet met 140, maar met 100 km/u moest gaan rijden, omdat hij te jong was. Ook toen was het kennelijk niet een bekende regel, want het reglement moest erbij gehaald worden en het bleek dat het jonge meestertje gelijk had.

groet, Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Treinhobbijist

• Offline Offline
« Reactie #29 Gepost op: 11 April 2011, 12:28:15 »
Bovenstaande klopt ook wel met de inhoud van het besluit van 3 december 2004, houdende vaststelling van voorschriften met betrekking tot de bekwaamheid en geschiktheid van spoorwegpersoneel. Hierin wordt 18 jaar genoemd als minimumleeftijd voor veiligheidsfuncties bij het spoor (o.a. machinist, treindienstleider, rangeerder), maar wordt 21 jaar expliciet genoemd als leeftijdsgrens voor de volledig bevoegd machinist. Machinisten met beperkte bevoegdheid mogen niet sneller rijden dan 40 km/u en niet verder dan 25 km vanaf hun vertrekpunt..........groet, Carlo

Wel of niet volledig bevoegd bestond in de '60, '70, '80, '90 nog niet als term/functieomschrijving. Dus toen gold voor bv een 19 jarige Machinist niet dat hij slechts in een beperkt gebied mocht rijden. Kon toen gewoon het hele land doorkruisen, maar met max 100 km/h (en wegbekendheid natuurlijk......)
Wat tegenwoordig wordt aangegeven met "beperkt bevoegd", dat waren vroeger eigenlijk de Rangeermachinisten. Ook deze hadden een bepaalde beperkingen in snelheid en afstand.