Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€50.00
Per saldo:
€-200.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 16:53:21
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
Hans GJ
Vandaag
om 16:28:18
Werps Soldeerworkshop
door
gdh
Vandaag
om 16:24:36
nieuw te leggen sporen passend maken
door
onmogelijkhier
Vandaag
om 16:08:15
Marklin Telexkoppelingen blijven hangen
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 15:51:59
Zoekfunctie ?
door
VAM65
Vandaag
om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Keska
Vandaag
om 14:48:26
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54
door
Peter Kleton
Vandaag
om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald.
door
MaraNCS
Vandaag
om 14:25:44
FFA koelwagen
door
Duoblock
Vandaag
om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
sncf231e
Vandaag
om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem
door
Rick
Vandaag
om 13:24:51
Punt- en hartstukken
door
1200blauw
Vandaag
om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit
door
Bahn-AG
Vandaag
om 12:42:50
US diorama in H0
door
moonlicht
Vandaag
om 12:40:54
Doornvliet
door
raymond erdtsieck
Vandaag
om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails)
door
eitreb
Vandaag
om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
gdh
Vandaag
om 11:55:50
7 april De Karel on tour
door
NL-modelspoor
Vandaag
om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein)
door
Arjan6511
Vandaag
om 11:41:59
Beekdaelen in H0
door
VulcanRaven
Vandaag
om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens
door
henk
Vandaag
om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder.
door
NTeering
Vandaag
om 10:23:47
MSV Post B, even voorstellen...
door
Rsd1000
Vandaag
om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag
door
Jelmer
Vandaag
om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
DJV
Vandaag
om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Pauldg
Vandaag
om 07:52:09
NS 8400 van Werps
door
MathynK
Vandaag
om 07:05:15
Al mijn goede ideeën...
door
bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Van en voor gebruikers
|
Frank Oude Elferink
|
Buffet Journaal
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omlaag
Auteur
Topic: Buffet Journaal (gelezen 59735 keer)
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8809
Hengelooo 1:160
Re:Buffet Journaal
«
Reactie #45 Gepost op:
23 december 2011, 09:42:48 »
Iedereen die het antwoord denkt te weten mag het zeggen...
«
Laatst bewerkt op: 07 december 2012, 11:59:01 door Mispoes
»
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
jakop
Gast
Re:Buffet Journaal
«
Reactie #46 Gepost op:
23 december 2011, 10:17:39 »
Geen idee.....ik weet alleen dat je voor mijn buffetrijtuig, uit de eerste batch, een andere Fleischmann hebt gebruikt.
zoals Gert al zegt; je maakt ons wel nieuwsgierig
groet,
Jakop
Gelogd
Edsko Hekman
Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
BNLS trambaan-deelnemer
Offline
Berichten: 8387
Nooit uitgeklust....
Re:Buffet Journaal
«
Reactie #47 Gepost op:
23 december 2011, 10:28:30 »
uhm...vernieuwde bodemplaat met kortkoppeling? 't Is er een uit de jaren 90 (qua productie)?
Gelogd
Grasland
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8809
Hengelooo 1:160
Re:Buffet Journaal
«
Reactie #48 Gepost op:
23 december 2011, 10:35:58 »
Deze productie komt uit ca. 2002 dus van kk was al lang sprake. Dit rijtuig had af-fabriek iets extra's meegekregen en was daardoor
iets
flink* duurder...
*het blijft Fleischmann
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Edsko Hekman
Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
BNLS trambaan-deelnemer
Offline
Berichten: 8387
Nooit uitgeklust....
Re:Buffet Journaal
«
Reactie #49 Gepost op:
23 december 2011, 10:45:37 »
Kerstverlichting?
Gelogd
Grasland
Marc tramt
Offline
Berichten: 10555
Re:Buffet Journaal
«
Reactie #50 Gepost op:
23 december 2011, 10:48:54 »
Sluitverlichting?
Dat kostte vroegâh nog heel duur
Gelogd
No dress rehearsel, this is our life.
Edsko Hekman
Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
BNLS trambaan-deelnemer
Offline
Berichten: 8387
Nooit uitgeklust....
Re:Buffet Journaal
«
Reactie #51 Gepost op:
23 december 2011, 11:19:25 »
Ik denk dat Marc gelijk heeft. Volgens mij was dit onderdeel van een bijzondere uitgave van 30 jaar intercity en heeft dit rijtuig idd electronische sluitverlichting.
Gelogd
Grasland
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8809
Hengelooo 1:160
Re:Buffet Journaal
«
Reactie #52 Gepost op:
23 december 2011, 12:00:53 »
Klopt! Dit rijtuig, 83 5616 kwam uit de sterk gelimiteerde Fleischmann Popfarbe serie en alleen deze was standaard voorzien van sluitverlichting. Deze twee wagens heb ik een jaar of drie al gekocht en toen ik besloot de 1:93,5 wagens pas achter de 1:87 wagens te bouwen heb ik deze apart gehouden voor de laatste bestelling.
Dichtgemaakt met Tillypanelen:
Daarna de Miliput:
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8809
Hengelooo 1:160
Re:Buffet Journaal
«
Reactie #53 Gepost op:
24 december 2011, 22:31:11 »
Tja... daar kun je op wachten natuurlijk als je met veel bombarie aankondigt dat je op 28 dec. de laatste rijtuigen gaat uitleveren en groots wil uitpakken...
Vanavond is de gele laklaag niet door de kwaliteitscontrole heen gekomen en we gaan het over doen.
Het grootste deel van het geel is al weer verwijderd maar zonder gestress en ontevreden familieleden is het niet mogelijk de wagens op tijd af te krijgen. Daar kiezen we dus niet voor en dus zal de Benelux Buffetactie pas begin 2012 afgesloten kunnen worden...
De fair voor genodigden gaat evenwel gewoon door, al wordt de aanleiding nu anders: "laatste rijtuigen Benelux Buffetactie in aanbouw".
Na bovenstaand debacle ben ik in een ware bouwdip terechtgekomen: in het afgelopen halfjaar is er nauwelijks iets uit mijn vingers gekomen...
Misschien was het aantal buffetrijtuigen toch iets te veel...
Boel wordt binnenkort weer opgepakt, ik kijk nu tegen een metershoge achterstand aan. Nieuwe planning gemaakt en contact opgenomen met de laatst wachtende klant (19064). Deze heeft geduld en begrip (gelukkig
)... Nu blijkt echter dat ik een reeds voorziene klant (30027) niet alles heb geleverd. Waarschijnlijk door een gebrek aan witte NS-vignetten is de levering van een bruin/beige krokettenkar uitgesteld terwijl de geel/blauwe wagens wel werden geleverd (al in 2009!). Daarna is de bestelling afgestreept en ben ik het verder vergeten. De klant zag het gelukkig wel... Dit rijtuig moet dus ook nog worden geleverd en dan is de actie voorbij.
«
Laatst bewerkt op: 30 juli 2012, 19:10:16 door Mispoes
»
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8809
Hengelooo 1:160
Re:Buffet Journaal
«
Reactie #54 Gepost op:
07 december 2012, 12:01:58 »
En bijna een jaar verder...
is het toch nog goed gekomen met het setje:
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8809
Hengelooo 1:160
Re: Buffet Journaal
«
Reactie #55 Gepost op:
06 oktober 2013, 20:29:54 »
Omdat er sinds het vorige bericht nog niets is veranderd wordt het tijd voor een toelichting. De klant voor de laatste twee rijtuigen uit de actie heeft zijn bestelling nog niet opgehaald. De klant heeft desgevraagd bij mij aangegeven de bestelling zeker nog in ontvangst te willen nemen maar door zijn werk is hij veelvuldig in het buitenland. Om te voorkomen dat het een open einde blijft heb ik het bestuur medegedeeld dat ik deze Beneluxactie in elk geval vòòr 01-01-2015 ga afsluiten, los van de vraag of de laatste klant zijn bestelling opgehaald heeft of niet. Ter compensatie voor de grote vertraging heb ik het bestuur een extra, nog te bouwen, restauratierijtuig in het vooruitzicht gesteld. Dit rijtuig wordt door mij geschonken en in de loop van volgend jaar via deze site geveild. De volledige opbrengst gaat naar de kas van Benelux. Dat de actie dan na ongeveer 6 jaar pas wordt afgesloten had natuurlijk niemand voorzien. Het belangrijkste doel, klanten die tevreden zijn met de modellen, is gehaald. Met dat in het achterhoofd is het denk ik geen schande dat ik er dan 6 jaar over gedaan heb om de bijna 130 rijtuigen af te leveren die in vrije tijd gebouwd moesten worden. Daarnaast heb ik ook nog de nodige tegenslag gehad waar ik u af en toe deelgenoot van heb gemaakt en toch… het waren 6 fantastische jaren…
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8809
Hengelooo 1:160
Re: Buffet Journaal
«
Reactie #56 Gepost op:
24 december 2013, 14:07:53 »
Gisteren is dan toch de laatste bestelling afgehaald...
Rest mij nog één restauratierijtuig te bouwen en te veilen en dan kan de actie ook formeel afgesloten worden. Vervelende bijkomstigheid is dat ik, v.w.b. dit type rijtuig, inmiddels door de realiteit ben ingehaald, immers LSM heeft de rijtuigen aangekondigd. Ik acht het dan ook niet zinvol om dit rijtuig te bouwen, er zal weinig animo voor zijn en de opbrengst voor Benelux zal naar verwachting minimaal zijn... Ik denk dat ik een beter alternatief heb: de gemoderniseerde Df van plan E.
Ooit heb ik
hier
de interesse gepeild voor dit type rijtuig en dat was voldoende om er een actie voor te kunnen starten. Echter, het bouwen en afwerken van het proefmodel zou zoveel tijd vergen dat het niet meer leuk zou zijn voor bouwer èn klant. Ongeschikt voor een Beneluxactie maar... één exemplaar is misschien des te geschikter om deze actie af te sluiten. Ik verwacht dat de opbrengst van zo'n gemoderniseerde 004-008 (ex-plan E RD) heel wat meer zal zijn en voor mij is het ook wat prettiger om zinvoller te bouwen ook al kost het mij veel meer tijd. Degene die destijds teleurgesteld werd in het geen doorgang vinden van de Beneluxactie van de Df kan nu alsnog zijn slag slaan.
De Df zal gebaseerd worden op een plan E van Artitec en zal qua kleur zoveel mogelijk aangepast worden aan de ICR van LSM. Het rijtuig is in te zetten in de periode 1990-2004 en heeft dus ook met de gemoderniseerde ICRm gereden, zij het niet in trek/duwverkeer. De rijtuigen kwamen zelfs tot in Luxemburg met de Ardennen Express.
Ik wil eerst nog eens peilen naar de mening van potentiële klanten met de vraag waar de voorkeur naar uitgaat. Ik verzoek dan ook vriendelijk om alleen de poll in te vullen bij interesse. Deze serieuze gegadigden kunnen na het invullen ook alvast een PB sturen naar
Buffetkat
, deze klanten krijgen t.z.t. persoonlijk info over de veiling.
De volgorde van de te nemen stappen:
-poll uitzetten, na uitslag:
-extra model voor veiling bouwen, zodra model gereed:
-veiling starten, na afloop:
-model uitreiken aan winnaar en actie formeel afsluiten.
De afsluiting zou dan nog in het 1e kwartaal van 2014 kunnen plaatsvinden.
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Van en voor gebruikers
|
Frank Oude Elferink
|
Buffet Journaal