Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:53:21
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 16:28:18
Werps Soldeerworkshop door gdh
Vandaag om 16:24:36
nieuw te leggen sporen passend maken door onmogelijkhier
Vandaag om 16:08:15
Marklin Telexkoppelingen blijven hangen door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:51:59
Zoekfunctie ? door VAM65
Vandaag om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
  

Auteur Topic: Buffet Journaal  (gelezen 59735 keer)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8809
  • Hengelooo 1:160
Re:Buffet Journaal
« Reactie #45 Gepost op: 23 december 2011, 09:42:48 »
Iedereen die het antwoord denkt te weten mag het zeggen...

« Laatst bewerkt op: 07 december 2012, 11:59:01 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

jakop

  • Gast
Re:Buffet Journaal
« Reactie #46 Gepost op: 23 december 2011, 10:17:39 »
Geen idee.....ik weet alleen dat je voor mijn buffetrijtuig, uit de eerste batch, een andere Fleischmann hebt gebruikt.
zoals Gert al zegt; je maakt ons wel nieuwsgierig  ???

groet,

Jakop

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8387
  • Nooit uitgeklust....
Re:Buffet Journaal
« Reactie #47 Gepost op: 23 december 2011, 10:28:30 »
uhm...vernieuwde bodemplaat met kortkoppeling? 't Is er een uit de jaren 90 (qua productie)?

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8809
  • Hengelooo 1:160
Re:Buffet Journaal
« Reactie #48 Gepost op: 23 december 2011, 10:35:58 »
Deze productie komt uit ca. 2002 dus van kk was al lang sprake. Dit rijtuig had af-fabriek iets extra's meegekregen en was daardoor iets flink* duurder...

*het blijft Fleischmann
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8387
  • Nooit uitgeklust....
Re:Buffet Journaal
« Reactie #49 Gepost op: 23 december 2011, 10:45:37 »
Kerstverlichting?  :)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10555
Re:Buffet Journaal
« Reactie #50 Gepost op: 23 december 2011, 10:48:54 »
Sluitverlichting?
Dat kostte vroegâh nog heel duur  ;D
No dress rehearsel, this is our life.

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8387
  • Nooit uitgeklust....
Re:Buffet Journaal
« Reactie #51 Gepost op: 23 december 2011, 11:19:25 »
Ik denk dat Marc gelijk heeft. Volgens mij was dit onderdeel van een bijzondere uitgave van 30 jaar intercity en heeft dit rijtuig idd electronische sluitverlichting.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8809
  • Hengelooo 1:160
Re:Buffet Journaal
« Reactie #52 Gepost op: 23 december 2011, 12:00:53 »
Klopt! Dit rijtuig, 83 5616 kwam uit de sterk gelimiteerde Fleischmann Popfarbe serie en alleen deze was standaard voorzien van sluitverlichting. Deze twee wagens heb ik een jaar of drie al gekocht en toen ik besloot de 1:93,5 wagens pas achter de 1:87 wagens te bouwen heb ik deze apart gehouden voor de laatste bestelling.

Dichtgemaakt met Tillypanelen:


Daarna de Miliput:

Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8809
  • Hengelooo 1:160
Re:Buffet Journaal
« Reactie #53 Gepost op: 24 december 2011, 22:31:11 »
Tja... daar kun je op wachten natuurlijk als je met veel bombarie aankondigt dat je op 28 dec. de laatste rijtuigen gaat uitleveren en groots wil uitpakken... :-\

Vanavond is de gele laklaag niet door de kwaliteitscontrole heen gekomen en we gaan het over doen.
 

Het grootste deel van het geel is al weer verwijderd maar zonder gestress en ontevreden familieleden is het niet mogelijk de wagens op tijd af te krijgen. Daar kiezen we dus niet voor en dus zal de Benelux Buffetactie pas begin 2012 afgesloten kunnen worden...
De fair voor genodigden gaat evenwel gewoon door, al wordt de aanleiding nu anders: "laatste rijtuigen Benelux Buffetactie in aanbouw".

Na bovenstaand debacle ben ik in een ware bouwdip terechtgekomen: in het afgelopen halfjaar is er nauwelijks iets uit mijn vingers gekomen... :(  Misschien was het aantal  buffetrijtuigen toch iets te veel...  :-\ Boel wordt binnenkort weer opgepakt, ik kijk nu tegen een metershoge achterstand aan. Nieuwe planning gemaakt en contact opgenomen met de laatst wachtende klant (19064). Deze heeft geduld en begrip (gelukkig (y))... Nu blijkt echter dat ik een reeds voorziene klant (30027) niet alles heb geleverd. Waarschijnlijk door een gebrek aan witte NS-vignetten is de levering van een bruin/beige krokettenkar uitgesteld terwijl de geel/blauwe wagens wel werden geleverd (al in 2009!). Daarna is de bestelling afgestreept en ben ik het verder vergeten. De klant zag het gelukkig wel... Dit rijtuig moet dus ook nog worden geleverd en dan is de actie voorbij.    
« Laatst bewerkt op: 30 juli 2012, 19:10:16 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8809
  • Hengelooo 1:160
Re:Buffet Journaal
« Reactie #54 Gepost op: 07 december 2012, 12:01:58 »
En bijna een jaar verder... ::) :-[ :-\

is het toch nog goed gekomen met het setje:




Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8809
  • Hengelooo 1:160
Re: Buffet Journaal
« Reactie #55 Gepost op: 06 oktober 2013, 20:29:54 »
Omdat er sinds het vorige bericht nog niets is veranderd wordt het tijd voor een toelichting. De klant voor de laatste twee rijtuigen uit de actie heeft zijn bestelling nog niet opgehaald. De klant heeft desgevraagd bij mij aangegeven de bestelling zeker nog in ontvangst te willen nemen maar door zijn werk is hij veelvuldig in het buitenland. Om te voorkomen dat het een open einde blijft heb ik het bestuur medegedeeld dat ik deze Beneluxactie in elk geval vòòr 01-01-2015 ga afsluiten, los van de vraag of de laatste klant zijn bestelling opgehaald heeft of niet. Ter compensatie voor de grote vertraging heb ik het bestuur een extra, nog te bouwen,  restauratierijtuig in het vooruitzicht gesteld. Dit rijtuig wordt door mij geschonken en in de loop van volgend jaar via deze site geveild. De volledige opbrengst gaat naar de kas van Benelux. Dat de actie dan na ongeveer 6 jaar pas wordt afgesloten had natuurlijk niemand voorzien. Het belangrijkste doel, klanten die tevreden zijn met de modellen, is gehaald. Met dat in het achterhoofd is het denk ik geen schande dat ik er dan 6 jaar over gedaan heb om de bijna 130 rijtuigen af te leveren die in vrije tijd gebouwd moesten worden. Daarnaast heb ik ook nog de nodige tegenslag gehad waar ik u af en toe deelgenoot van heb gemaakt en toch… het waren 6 fantastische jaren… ;D   
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8809
  • Hengelooo 1:160
Re: Buffet Journaal
« Reactie #56 Gepost op: 24 december 2013, 14:07:53 »
Gisteren is dan toch de laatste bestelling afgehaald... 8)

Rest mij nog één restauratierijtuig te bouwen en te veilen en dan kan de actie ook formeel afgesloten worden. Vervelende bijkomstigheid is dat ik, v.w.b. dit type rijtuig, inmiddels door de realiteit ben ingehaald, immers LSM heeft de rijtuigen aangekondigd. Ik acht het dan ook niet zinvol om dit rijtuig te bouwen, er zal weinig animo voor zijn en de opbrengst voor Benelux zal naar verwachting minimaal zijn... Ik denk dat ik een beter alternatief heb: de gemoderniseerde Df van plan E. 

Ooit heb ik hier de interesse gepeild voor dit type rijtuig en dat was voldoende om er een actie voor te kunnen starten. Echter, het bouwen en afwerken van het proefmodel zou zoveel tijd vergen dat het niet meer leuk zou zijn voor bouwer èn klant. Ongeschikt voor een Beneluxactie maar... één exemplaar is misschien des te geschikter om deze actie af te sluiten. Ik verwacht dat de opbrengst van zo'n gemoderniseerde 004-008 (ex-plan E RD) heel wat meer zal zijn en voor mij is het ook wat prettiger om zinvoller te bouwen ook al kost het mij veel meer tijd. Degene die destijds teleurgesteld werd in het geen doorgang vinden van de Beneluxactie van de Df kan nu alsnog zijn slag slaan.

De Df zal gebaseerd worden op een plan E van Artitec en zal qua kleur zoveel mogelijk aangepast worden aan de ICR van LSM. Het rijtuig is in te zetten in de periode 1990-2004 en heeft dus ook met de gemoderniseerde ICRm gereden, zij het niet in trek/duwverkeer. De rijtuigen kwamen zelfs tot in Luxemburg met de Ardennen Express.

Ik wil eerst nog eens peilen naar de mening van potentiële klanten met de vraag waar de voorkeur naar uitgaat. Ik verzoek dan ook vriendelijk om alleen de poll in te vullen bij interesse. Deze serieuze gegadigden kunnen na het invullen ook alvast een PB sturen naar Buffetkat, deze klanten krijgen t.z.t. persoonlijk info over de veiling.

De volgorde van de te nemen stappen:
 
-poll uitzetten, na uitslag:
-extra model voor veiling bouwen, zodra model gereed:
-veiling starten, na afloop:
-model uitreiken aan winnaar en actie formeel afsluiten.

De afsluiting zou dan nog in het 1e kwartaal van 2014 kunnen plaatsvinden.     
     
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.