Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door 1200blauw
Vandaag om 22:42:50
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 22:36:58
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
Vandaag om 22:30:44
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door hervé
Vandaag om 22:20:42
Aachenau West door wob
Vandaag om 22:20:42
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
Vandaag om 22:12:27
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 22:11:47
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 21:56:06
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 21:55:45
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Stefan88
Vandaag om 21:50:34
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 21:36:12
Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
Vandaag om 21:24:59
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 20:24:06
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:21:24
Mooi weer om buiten te spelen door Karben
Vandaag om 20:10:33
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sofie
Vandaag om 19:52:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:29:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:05:08
Vitrinekast door Frits C
Vandaag om 19:03:57
Grootspoor in Frankrijk door ruben derks
Vandaag om 19:00:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:41:20
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 18:24:12
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door NS264
Vandaag om 18:15:26
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jeroen Water
Vandaag om 17:59:56
Fleischmann Anna ombouw. door jerrytrein
Vandaag om 17:32:09
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 17:24:22
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal door MOVisser
Vandaag om 17:16:11
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door BartvD
Vandaag om 16:29:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
Vandaag om 16:17:47
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Forever Rocofan
Vandaag om 16:03:46

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 3162729 keer)

St00mboy

• Offline Offline
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #4065 Gepost op: 05 November 2013, 23:03:16 »
Fraaie uitvoering hoor, de Class 66.  (y)

Leen.

Simplex

• Offline Offline
« Reactie #4066 Gepost op: 06 November 2013, 17:47:33 »
Zondag gekocht op Ebay, zojuist gebracht.
De eerste Brake-van. Wil nog 2 20 ton's en een 40 ton's brake-van erbij.
Zowel in BR brown als in BR grey.

Mvh Steef

draisinenl

• Offline Offline
« Reactie #4067 Gepost op: 08 November 2013, 18:06:59 »
Dit plukte ik net van Internet.....

Van de Facebookpagina van Modelrail magazine..

Statement from Kernow Model Rail Centre about its exclusive models:
 O Gauge and OO Gauge Models from Dapol
 In our determination to provide high-quality detailed models we are constantly reviewing progress of our projects. Sometimes this can reveal that changes need to be made, most of which are invisible to our customers.

After careful consideration we have decided to manage the production of our Adams O2 and LSWR Gate Stock OO Gauge models directly with the factory in China, this being the same factory that built our award-winning OO Gauge Beattie Well Tank. We have asked Dave Jones of DJ Models to oversee these projects.

Work on the OO Gauge Tiger Clay Wagons, Bulleid Diesel locos and D6xx Warships also continues as well as other yet-to-be announced projects, all of which will be produced under a new commercial agreement of which details will be given in due course.

All existing orders for these products will be held and there is no need for customers to contact us about this change unless they have changed their phone number, email address or house address and not previously advised us.

A consequence of this decision is that Dapol no longer feel able to progress the O Gauge Beattie Well Tank project and associated clay wagons. We had been working with Dapol to find alternative ways of producing this model, but the pre-orders have been disappointingly low with fewer than 200 orders placed. This is despite a huge discount being offered to encourage and reward customers who placed a pre-order and it being made clear that the pre-order could be cancelled at any time. While we may look at this again in the future for the time being we are going to concentrate on our core OO gauge market. We have already emailed and written to all customers who still held a pre-order for the O Gauge models with details of a special offer to reward their loyalty and patience.

Even after the above changes we had around £275k of special projects remaining with Dapol and it was our intention to continue with these, but Dapol have cancelled all of these with the exception of the OO Gauge models of D1003V Western Ruler and B850ZA and B850ZB Weathered Silver Bullets which are already in production. Our exclusive Class 73s, Bubble Cars, Turbots and Class 22s have all been cancelled and we are obviously very sorry and disappointed that Dapol have chosen to do this. This unexpected act means that we have had to remove these models from our website and have not yet had chance to contact everybody who placed pre-orders but will do so as soon as possible.

We thank all our customers for their patience and understanding for bearing with us and with our new agreement in place we expect rapid progress to be made on the Gate Stock and O2 models and look forward to sharing positive news about these very soon.

Regular updates are available by subscribing to our weekly email newsletter at www.kernowmodelrailcentre.com

We gaan maar hopen dat alles goed gaat komen...

Michael
« Laatst bewerkt op: 08 November 2013, 18:12:16 door draisinenl »
Michael is op 6 juli 2017 overleden

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #4068 Gepost op: 08 November 2013, 20:13:15 »
Zo te zien rammelt het allemaal behoorlijk bij onze fabrikanten. Alleen Bachmann en Heljan lijken stabiel.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 09 November 2013, 12:04:51 door St00mboy »

en_voyage

• Offline Offline
  • ***** *
« Reactie #4069 Gepost op: 09 November 2013, 11:51:54 »
Hallo allen,

Vorige week bij Amazon.co.uk besteld, gisteren binnen:

Goed overzichtswerk over de Britse Class 47. Ruim 224 pagina's over de ontstaansgeschiedenis, het wel en wee en de verschillende beschilderingen van dit loctype. Erg informatief en toegankelijk. De vele tekst wordt goed afgewisseld met foto's, al is niet elke foto dicht bij relevante tekst geplaatst. Zo zijn foto's van de diverse beschilderingen op andere pagina's geplaatst dan de tekst waarin de betreffende beschildering wordt behandeld. Een beetje onhandig, maar aangezien dit boek nog geen 20 pond heeft gekost, kan ik er wel mee leven. De foto's zijn niet van een kwaliteit die je mond doet openvallen (geen paginagrote, spectaculaire platen van locs in indrukwekkende landschappen met prachtige luchten), maar 'gewoon' in orde met de nodige 'fleet shots'. Al met al een prima standaardwerk voor in de kast voor een aantrekkelijke prijs.

Het boek komt trouwens van pas bij het wachten in de gang op een nieuw pakje van Hattons. De gang is al veel comfortabeler geworden sinds we een klein gebroken ruitje in de voordeur hebben laten repareren. Geen tocht meer! ;D

Groeten, Geoffrey

Maurits71

• Offline Offline
    • Hills and Meadows video channel
« Reactie #4070 Gepost op: 09 November 2013, 12:32:17 »
Zo te zien rammelt het allemaal behoorlijk bij onze fabrikanten. Alleen Bachmann en Heljan lijken stabiel.

Leen.

from inside ;), heeft niets met rammelen te maken, Kernow heeft een heel gevaarlijk spelletje gespeeld door Dapol uit te spelen, te dreigen productie over te hevelen naar iemand anders, in een specifiek geval hebben ze dat zelfs gedaan en Dapol heeft als reactie daarop gewoon de gehele samenwerking met Kernow opgezegd.

een beslissing die ik me heel goed kan voorstellen, dit soort kleine / private label achtige producties worden gedaan door fabrikanten tegen kost prijs als vorm van service en dan is het laatste wat je mag/ kan verwachten is een mes op je keel, voor mij een hele logische beslissing van Dapol. pech gehad voor Kernow hadden ze maar normaal moeten doen.
Lid van het prutsers gilde

voor Hills and Meadows video channel aub op het wereld bolletje klikken

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #4071 Gepost op: 09 November 2013, 13:05:51 »
Bedankt voor je uitleg. Sja, ook Engelsen zijn niet allemaal gentlemen.
Voor een belangstellend leek lijkt het net alsof er bij Dapol iets aan de hand is, eerst met het weggaan van Dave Jones en nu weer dit.

Hopelijk komt alles weer op zijn pootjes terecht.

Leen.

draisinenl

• Offline Offline
« Reactie #4072 Gepost op: 10 November 2013, 14:54:13 »
Vond dit filmpje op Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=cfEgc5XDZbc

Die trekkrachttest vind ik totaal zinloos.... Die Hornby P2 zal wel zijn voorzien van elastiekjes op een paar aandrijfassen in de Tender.. Die DJH kit zal die vast moeten ontberen.......

Dus appels met peren vergelijken..
Michael is op 6 juli 2017 overleden

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #4073 Gepost op: 10 November 2013, 18:44:48 »
Mooie film, Michael. Zo'n trein wil ik ook!  :D

Het zou mij erg tegenvallen als de P2 ook al autobanden heeft. Tot nu toe hebben ze dat alleen gedaan bij stoomloks met 2 aandrijfassen.
Er waren veel klachten over de  vederlichte GWR tanks, maar over onvoldoende trekkracht werd niet geklaagd en die hadden ook geen banden.
We zullen het straks wel zien als hij uitkomt. De mijne staat in bestelling.

Leen.

en_voyage

• Offline Offline
  • ***** *
« Reactie #4074 Gepost op: 14 November 2013, 22:43:13 »
Gisteren verloste de pakketbezorger mij weer van het wachten in de gang. Dit keer geen dikke diesels, maar wat snuisterijtjes voor een Britse micro: een Mk2-rijtuig in de kleuren van Network Southeast, een rechtsgestuurde Ford Capri Mk3 in Sebring Red én hetzelfde kitje van Metcalfe wat Marc gebruikt voor z'n module Broad Street Viaduct.

Het is de bedoeling om het geheel te gebruiken voor een Britse micro naar grootstedelijk voorbeeld. Het genoemde Broad Street Viaduct heeft voor de nodige inspiratie gezorgd. Mijn thema ligt echter niet bij een druilerige voorstadshalte, maar voor een verzonken halte midden in een winkelgebied. Ik heb al wat schetsjes gemaakt op papier, alleen heb ik geen scanner om de boel om te zetten naar een plaatje dat ik hier kan posten. Het baanplan volgt dus later.

Het tijdperk valt in de tweede helft van de jaren '80. Ik had al een ViTrains Class 47 in Railfreight-kleuren, waarvan het grote voorbeeld door Network Southeast werd gehuurd van Railfreight voor de inzet van getrokken treinen bestaande uit Mk1- en Mk2-rijtuigen. In het boek over de Class 47 dat ik onlangs heb gekocht, staat een foto van mijn locnummer voor een sleep Mk2's in NSE-kleuren. Waarschijnlijk werd de inzet beperkt tot de zomermaanden vanwege het ontbreken van treinverwarming bij de Railfreight 47's, maar ik doe net alsof ik dat niet weet.  ;) Bij Hattons hadden ze nog wat Bachmann Mk2's van NSE in de ramsj (12 pond), waarvan ik er dus eentje heb gekocht. Dat is ook wel genoeg, omdat er op de micro vooralsnog geen ruimte zal zijn voor meer: ik wil hooguit de suggestie van een lange trein wekken, terwijl er slechts een loc en maximaal twee rijtuigen op de baan zullen staan.

Anyway, ik heb de 47322 en Mk2 gecombineerd op de foto en de indruk is goed. Ik moet de 47322 wel nog van alle onderdelen voorzien. Totdat ik voldoende moed (en de juiste ruimertjes) heb gevat, rijdt ze zonder handgrepen rond.

En last but not least: voor 3 pond ben ik ook nog eigenaar geworden van een heuse Ford Capri Mk3 van Oxford Diecast. Typisch jaren '80 en mijn vrouw is weg van dit autotype (iets met jeugdherinneringen). Leuk ding voor het geld en prima te gebruiken als tijdicoon op de baan.

Kortom, het werk kan beginnen. Hopelijk is voor kerst de boel in grove lijnen klaar...

Groeten, Geoffrey

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #4075 Gepost op: 15 November 2013, 07:16:31 »
Lekkere kleurencombinatie.   (y)
En je kunt ook een foto maken van je baanplan.  8)
No dress rehearsel, this is our life.

Thijs1271

• Offline Offline
« Reactie #4076 Gepost op: 16 November 2013, 00:40:24 »
Fijne aankopen Geoffrey! En zo'n Capri...tja herinneringen...Ik heb heel wat kilometers van het uitzicht over die enorme motorkap mogen genieten.
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

Simplex

• Offline Offline
« Reactie #4077 Gepost op: 16 November 2013, 12:38:41 »
Mooi materieel weer Geoffrey.

Even een lesje seinen bij de BR

http://www.youtube.com/watch?v=wAO3JbXYRnI
Mvh Steef

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #4078 Gepost op: 16 November 2013, 13:37:35 »
Goed bezig, mannen.  (y) (y)
Die film is ook super.

Leen.

Merlin674

• Offline Offline
« Reactie #4079 Gepost op: 16 November 2013, 14:12:18 »
Halo allemaal,
Gaan er nog mensen naar Warley binnenkort?
Ed