Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Huup
Vandaag om 22:39:08
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 22:31:02
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 22:30:08
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
Vandaag om 22:05:35
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
Vandaag om 21:59:52
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 21:17:39
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door 741230
Vandaag om 20:44:16
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
Vandaag om 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
Vandaag om 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door 741230
Vandaag om 20:04:49
NS 1700 transfers door Rick
Vandaag om 19:51:29
Overstap naar HTM door GerardvV
Vandaag om 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
Vandaag om 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
Vandaag om 18:59:34
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
Vandaag om 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:18:39
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
Vandaag om 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
Vandaag om 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 17:06:02
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 17:00:00
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
Vandaag om 15:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:40:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:28:28
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:06:48

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 3146081 keer)

St00mboy

• Offline Offline
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #1875 Gepost op: 28 April 2012, 10:37:30 »
Thijs, goed nieuws!

Ik lees zojuist dat je vandaag ook nog een foto kan opsturen.  :D

Die mooie City hoort er toch zeker ook bij?

Leen

jandejager

• Offline Offline
  • Alle leuke dingen vinden plaats BOVEN de Evenaar !
« Reactie #1876 Gepost op: 30 April 2012, 02:30:32 »
Voor 90 pond een supermodel op de deurmat aan het andere einde van de wereld?
Daar hoef je toch zeker niet over na te denken?  ???
Als je hem terugstuurt dan ben je dat bedrag al bijna aan p&p kwijt.

Als je hem mooi vindt, dan gewoon doen.
Krijg je later ook geen knagende spijt dat je zo'n koopje hebt laten lopen.  :'(
Het is bovendien een model wat vrijwel alleen maar goede recensies krijgt.

Vergelijk de prijs maar eens met de Brighton Belle van Hornby, misschien helpt dat.  ;D

Leen.

Kogel is door de kerk Leen. Het ding is op weg hierheen voor 90 pond van Hattons.
89 pond minus 14.80 pond VAT plus 16 pond postage en klaar is Kees !

Ik ben toch wat verslaafd aan treinstellen maar ik had nog geen enkele van BR.
Ik zag de Derby Light Weight, die ook heel mooi is maar uit 2 rijtuigen bestaat.
Afgezien van de VT11.5 zijn al m'n treinstellen 2-delig.
Deze heeft 4 rijtuigen hetgeen het tot een mooi volwassen treinstel maakt !
Hoop wel dat het niet teveel "hassle" geeft met koppelen en ontkoppelen omdat ik het ding steeds mee moet nemen van en naar de club en dan weer naar huis.

Daarvoor heb ik nog even een Plain Blue gevolgd op eBay (Uk) die als "new" was gelist maar van een individuele seller.
Op mijn vraag wat de postage was kreeg ik een ijskoude douche : 48 pond, via Fedex maar ook via de Royal Mail.
Ook was de VAT reductie niet van toepassing maar ok, daar kon ik nog mee leven, maar niet die 48 pond.
Het leek me wel een geschikte kerel die ook eerlijk was.
Die blauwe is in de laatste puur uur nog als een raket omhoog gegaan en op 147.35 pond geeindigd.
Voor mij zou dat dus 195 pond hebben betekend, en nog steeds 20 pond onder de Australishe shop op de hoek, maar ok, het  (y) was voor mij allang in  >:( veranderd !

Dus Hattons kan verzenden voor 1/3 van de prijs .........
Dan kan het niet anders of ze hebben een of ander contract met Royal Mail (net als Rails), gelukkig maar voor ons dacht ik zo  ;)

Ok, ik denk wel, dat de BR blauw/grijze wat minder exclusief is dan de BR plain blue maar ik hou toch liever 105 pond in m'n zak voor wat minder BR blue  :)

Groet, Jan

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #1877 Gepost op: 01 May 2012, 14:19:20 »
Mooi gedaan, Jan.
Het is dat ik een stoomboy ben anders kocht ik er ook een.

Leen.

jandejager

• Offline Offline
« Reactie #1878 Gepost op: 01 May 2012, 16:24:44 »
Dank je wel Leen.

Tja, het is eigenlijk een absolute "no-brainer" voor dat geld ($140).
Ik denk dat als ik het meteen weer op eBay zou zetten dat ik waarachtig nog winst zou maken ook (niet dat ik dat van plan ben) !
In tegenstelling tot die mooie Dapol Class 22 voor 125 pond dan slik nog wel even ondanks dat de VAT er vanaf gaat.
Maar die loopt ook zeker niet weg bij Hattons of Rails .......

Hattons was ook nog bereid om allevier rijtuigen te checken op eventuele (lak)schade, afgebroken onderdelen en uit te testen alvorens op te sturen. Geeft mij een zeer goed gevoel ! Ik stuur wel wat pictures als ie er is  ;D

Gr, Jan

morris1

• Offline Offline
« Reactie #1879 Gepost op: 02 May 2012, 17:15:58 »
@Thijs,

Een artikel teruggevonden in Railway modeller van februari 2010 over de city  :)
Misschien heb je er iets aan?
Grtjs,
Morris

Thijs1271

• Offline Offline
« Reactie #1880 Gepost op: 03 May 2012, 10:34:49 »
Zoals beloofd:

Een overzicht van de drie bakken. Opgebouwd uit een soort roofmate. Lekker licht en prima te verwerken. Op een ondergrond van een houten frame. De donkere streek is een uitsparing voor een rivier/kanaal.
Links de enkelsporige hoofdlijn, rechts smalspoor. Rails liggen nog niet vast, maar het begin is er.

De rest van de baan. Met links het smalspoor. wat dus een ovaaltje maakt met de bakken en rechts het station.

Thijs
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

Maasdam

• Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
« Reactie #1881 Gepost op: 03 May 2012, 14:07:56 »
Vandaag onverwacht een kadeautje van mijn zus gehad een Bachmann BR 25 D7502 BR in two tone green. Met wat hulp haar eerste aankoop op E-bay en nog goed gedaan ook voor een prikkie gloed nieuw. Een hele mooie loc mijn tweede diesel compleet met twee machinisten in een van de cabines. Hier een collage van de foto's.

Groetjes Ben.
« Laatst bewerkt op: 03 May 2012, 14:11:28 door Maasdam »

jandejager

• Offline Offline
« Reactie #1882 Gepost op: 04 May 2012, 03:09:43 »
Hij is fijn Ben (en net zo fijn als je zus) !  (y)

Ik vind de 25 ook een mooi ding net als de 24.
Het gekke is dat na die eerste Deltic deze 25 ook mijn tweede loco was, ik dacht dat het in 2004 was.
Dus zo analoog als wat, maar hij ziet er nog tiptop uit en loopt ook nog voortreffelijk.
Natuurlijk is eentje met sound veel leuker, maar ze klinken vrijwel hetzelfde als de 24 (nagenoeg identieke motor).
Om die reden heeft een 25 met sound bij mij weinig prioriteit, maar het staat wel op mijn verlanglijstje ergens onderaan.

Ook in groen ziet ie er prima uit (ben en blijf wel een BR Blue man, maar die van jou lijkt toch MINDER saai).
En ander klein verschil zijn de handrails, die van jou lijken van metaal terwijl de mijne van wit plastic zijn.

Veel plezier ermee !

Jan

De Class 25 met daarachter de 24

iarnrod

• Offline Offline
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
« Reactie #1883 Gepost op: 04 May 2012, 13:06:07 »
Gisteren een leuk pakketje uit Liverpool ontvangen:
De MM0210 "River Erne" IE 201 Class van de Ierse Spoorwegen
Een Cravens Coach MM1508 Buffet/Snack rijtuig
Een Cravens Coach MM1521 Standard Class rijtuig

Samen met de eerder bijeengespaarde MM1149 (First Class); MM1504; MM1515; MM1529 (Standard Classes), geeft dit een leuk rijtuigstammetje.
(Enkel de Steam Heated Van ontbreekt nog)
Als spoorspan kunnen m'n MM0177 GM 141 Class; MM0192 GM 181 Class; MM0220 "River Blackwater" in de oude oranje kleur of de Lima 207 "River Boyne" in de Enterprise livrei dienen.

Behalve een oude "NIR-Blauw" gekleurde (= 1 v/d 2 door de NIR aangekochte loc's in de org kleurstelling); bezit ik hiermee nu alle verschillende livreien van de IE GM 201 Class Loc's.

>>> zie ook m'n bijdrage in 't forumgedeelte van "nieuwe aanwinsten 2012" 
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

en_voyage

• Offline Offline
  • ***** *
« Reactie #1884 Gepost op: 04 May 2012, 13:47:00 »
Zo, na enige tijd afwezigheid heb ik even wat berichtjes moeten inhalen. Was een maandje of wat niet actief en mocht meteen een pagina of 20 nalezen. Er wordt wat afgekwebbeld hier.  ;)

@ Iarnrod: hoeveel van die 201's heb je inmiddels wel niet? Je kunt trouwens intekenen op de blauwe NIR 201, dus sla je slag!

Wat betreft de Cravens: Je kunt al een stammetje van twee inzetten als realtische rijtuigstam. Dan moet er nog wel een verwarmingsrijtuig bij van het type Mk1 of Dutch Van (Werkspoor). Die twee zijn als kit verkrijgbaar van Silver Fox Models (of gebouwd en naar wens vervuild bij Modelshop Belfast). Ik denk er zelf aan een Dutch Van bij deze winkel te bestellen. Ben er in januari langs geweest, ze hadden toen deze types niet voorradig. Maar andere gebouwde en gespoten types zagen er keurig uit, dus maak ik me over de kwaliteit geen zorgen.

Groeten, Geoffrey

Maasdam

• Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
« Reactie #1885 Gepost op: 04 May 2012, 15:40:12 »
@Jan geloof dat de handrail inderdaad van metaal zijn op mijn 25.

Door de verrassing van mijn zus met een nieuwe loc gisteren (zie eerdere post in dit draadje) vergat ik helemaal mijn eigen nieuwe aanwinst te melden ook via Ebay een tankwagen pack van Bachmann met drie Power Petrol tank wagens ieder met een eigen uniek nummer.

Ben helemaal verliefd op Britse tank wagons heb er in middels zo'n 11 verschillende. Hopelijk komen er meer bij.

Groetjes Ben.

Suchet

• Offline Offline
  • G5
« Reactie #1886 Gepost op: 04 May 2012, 17:33:37 »
Voor de Ierse spoorders onder ons:
http://www.irishrailwaymodeller.com/

Misschien al wel bekend, maar wellicht niet bij iedereen.

Rob
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

Merlin674

• Offline Offline
« Reactie #1887 Gepost op: 04 May 2012, 21:42:53 »
Leen en andere vrienden,
Ben een tijdje 'uit de lucht' geweest. De baan is compleet ingepakt omdat ik volgende maand ga verhuizen naar Duitsland. De baas heeft een leuke werkplek voor me gevonden waardoor we gaan verhuizen naar Kleve. De aandacht voor de trein is dus even verslapt. Toch kon ik het niet laten om ook voor Bittern een support coach te zoeken. En dat is gelukt. Bittern heeft een support coach met de naam Botaurus (Latijn voor Roerdomp, net zoals Bittern Engels is voor Roerdomp). Botaurus is een (intern) omgebouwde BR MK1 BFK. Kleur Chocolate & Cream. Bachmann levert een mooie BR MK1 BSK in dezelfde kleur die aan de buitenkant dus precies hetzelfde is als de BFK. Die heb ik besteld. Toen zat ik nog met het probleem om de naam Botaurus, die in Pullman stijl op de zijkant staat, er goed op te krijgen. Tot ik afgelopen weekend op de site kwam van Precision Labels. Zij leveren elke denkbare label om o.a. Pullman rijtuigen mee te voorzien van eigen namen. Ook kun je bij hun je eigen naam opgeven. Zij maken dan hiervan een Pullman label die je op je rijtuig kunt plakken. Kosten, 4 pond, incl. verzendkosten! Vandaag kwamen ze binnen en heb ik het rijtuig afgemaakt. Toen moest ik natuurlijk even foto's maken en moest Bittern weer uit de dozen worden gezocht. Hieronder het resultaat. Na de verhuizing ga ik weer een nieuwe baan bouwen. Ik heb een geweldige kelder in ons nieuwe huis waar ik me ga uitleven. In de loop van de zomer ga ik er aan beginnen. Er komt in ieder geval weer m'n oude stationnetje van Chipping Cleghorn op en ik ga het station van Sheffield Park zo natuurgetrouw mogelijk nabouwen. Heb de gebouwen al gekocht bij Hattons. Ik houd jullie op de hoogte maar dat gaat dus nog even duren.

Ed Wijninga
« Laatst bewerkt op: 04 May 2012, 21:44:52 door Merlin674 »

iarnrod

• Offline Offline
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
« Reactie #1888 Gepost op: 05 May 2012, 01:02:41 »
Zo, na enige tijd afwezigheid heb ik even wat berichtjes moeten inhalen. Was een maandje of wat niet actief en mocht meteen een pagina of 20 nalezen. Er wordt wat afgekwebbeld hier.  ;)

@ Iarnrod: hoeveel van die 201's heb je inmiddels wel niet? Je kunt trouwens intekenen op de blauwe NIR 201, dus sla je slag!

Wat betreft de Cravens: Je kunt al een stammetje van twee inzetten als realtische rijtuigstam. Dan moet er nog wel een verwarmingsrijtuig bij van het type Mk1 of Dutch Van (Werkspoor). Die twee zijn als kit verkrijgbaar van Silver Fox Models (of gebouwd en naar wens vervuild bij Modelshop Belfast). Ik denk er zelf aan een Dutch Van bij deze winkel te bestellen. Ben er in januari langs geweest, ze hadden toen deze types niet voorradig. Maar andere gebouwde en gespoten types zagen er keurig uit, dus maak ik me over de kwaliteit geen zorgen.

Groeten, Geoffrey

Dia dhuit! Welcome Back!

De GM IE 201 Classes:
https://images.beneluxspoor.net/bnls/IE___NIR_201_Class_Line_up_3.jpg

Lima: 207 "River Boyne" CIE 'Old Enterprise' services.
Murphy Models: 8208 "River Lagan" NIR 'New Enterprise' services
Murphy Models: 222 "River Dargle" CIE Intercity 'Groen' (eerst enkel voor de Dublin-Cork services, nu algemeen)
Murphy Models: 220 "River Blackwater" CIE 'Org orange' (gele band op de oranje fronten)
Nieuwe aanwinst:
Murphy Models: 210 "River Erne" CIE 'New orange' (Full yellow ends)

De 'blauwe' oorspronkelijke 'NIR' versie aanschaffen? = dilemma:
= maar 2 loc's van de 34, zijn met het in dienst komen van de gezamelijke Enterprise diensten in 1997, in de Enterprise kleuren gezet & heb ik zelf niet persoonlijk in Ierland gezien tijdens onze reizen.
Al = dit de enige kleurstelling die ik (nog?) niet bezit.

Er zit bij Murphy Models nog meer in de 'pijplijn' (moderner GM dieselzusje v/d 141/181 class)
En natuurlijk staat die Duth Heating Van ook op m'n verlanglijstje.

Les meas!
Jan
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

jandejager

• Offline Offline
« Reactie #1889 Gepost op: 05 May 2012, 09:56:18 »
@Ed
Veel succes in Kleve, kwam er vroeger weleens vanuit Elst.
Leuk plaatsje, je komt er zowat langs als je richting Australie gaat (had er ook beter kunnen blijven).
Mooi spul op die foto, ook succes met je spoorplannen !

@Ben
"Ben helemaal verliefd op Britse tank wagons heb er in middels zo'n 11 verschillende. Hopelijk komen er meer bij."

Mooi zijn ze zeker, ik heb vier van die 2-assers van Bachmann (op de foto's, getrokken door mijn enige Hornby loco) en nog twee 3-assers van Hornby.

Gr, Jan