Ja, thee en natuurlijk melluk! Ik wilde al een tijdje een melktrein, ...............................Op de foto is ook te zien dat de wagons niet kortgekoppeld zijn. Dat doet wel afbreuk aan het beeld van de trein.
Achter die opmerking van Jennifer gaat een geschiedenis schuil. Er zijn in 00 niet veel 3-assers uitgebracht, ze zijn op de vingers van 1 hand te tellen. Na de oude 3-assige vans van Hornby (o.a. Palethorpe) uit de prehistorie van de jaren '70...............................................
Nu zijn de lange Hornby koppelingen, ook nog voorzien van lange haken met veel ruimte, de soortgelijke Bachmann is al flink korter.dat zou ook al beter staan, en pas ik zo veel mogelijk toe. Even met een "oud" verfroerlatje ontkoppelen. Is dat niet handiger dan dat magnetische spul ?
...........................Ik kan nu heel gemakkelijk een trein met Mk1 rijtuigen maken van Hornby (NEM schachten op hoogte) en Bachmann (te hoge NEM-schachten) zonder zelf iets te moeten fabriceren t.b.v. het hoogteverschil tussen de NEM schachten.
... en daarna plaatst iedereen die het leuk vindt zijn/haar favoriete foto's van de events uit het verleden die nu node gemist worden. Misschien is het ook wel iets voor ons forum...
Om dit nog even te illustreren:Hier zien we twee Mk1 rijtuigen, een van Hornby (l) en de ander van Bachmann (r), beide voorzien van Hornby/Roco kortkoppelingen:
Maar de beslissing van hoe ermee om te gaan is nog steeds vrij en ligt geheel bij de koper c.q. reiziger. Het is net als met het weer: als het regent zet je een paraplu op. Dat zou voor iemand kunnen betekenen dat hij niks meer in Engeland bestelt of dat hij er (voorlopig) niet meer heen gaat. Een ander haalt zijn schouders op, neemt de kosten voor lief en gaat er gewoon mee door, maar misschien bestelt hij online iets minder dan voorheen.