.......... Waren de koppelingen op de ex-Mainline rijtuigen geschroefd, die van Bachmann zelf waren meegegoten half-brede tension-lock koppelingen............... Bovendien zijn er twee typen Thompson bogies. Voor het tweede type moet ik nog een oplossing bedenken.
.......Ik heb nu ook de schroefbare versie van de Hunt koppelingen binnengekregen. Daarmee heb ik twee van de oude GWR Collett rijtuigen uitgerust. Helaas is de afstand tussen de rijtuigen daardoor groter geworden dan met de normale TL-koppelingen. Met tension lock:Met Hunt:Dat is dus een tegenvaller. Ik hoopte met deze koppelingen mijn oude Bachmann en Mainline rijtuigen eenvoudig en snel kort te kunnen koppelen. Nu moet er natuurlijk eerst weer iets controversieels bedacht worden....
....... en lijkt hij beresterk. Bedenk bij dit alles ook even waarmee de NEM-schacht aan een Bachmann karretje of rijtuig bevestigd is: bijna met niets. Dat had ìk niet kunnen bedenken. Eigenlijk is het belachelijk, maar het werkt wel
..........Om te testen heb ik even een boog opgehaald en de rijtuigen in de binnenste boog van 61cm radius gezet.........Twee Bulleids:Het leek er net aan doorheen te rijden, maar ik zag ineens dat de boog niet goed lag.......... Die heb ik aangepast, maar daarna heb ik niet meer getest.