@jandejager goed om te zien dat 'ie binnen is!Bij mijn 2e exemplaar lag er ook een tank los onder de lok, maar die kon ik dit keer gelukkig wel netjes vastdrukken. Mocht 'ie weer loslaten dan doe ik er een druppeltje lijm tussen. Ik heb aan 1 zijde van de lok wat slangetjes weggehaald, zodat ik er een koppeling onder kon hangen. Dat ging met een pincet bijzonder eenvoudig. Alleen om geen blote billen gezicht te kweken wilde ik de haak van de koppeling laten zitten. Maar het viel niet mee om de ogen eruit te krijgen. Van de week heeft mijn Class 24 een paar uur rondgereden op de modelbaan van een collega. Die heeft z'n baan computer aangestuurd d.m.v. het programma Koploper. Helaas kun je met dat programma qua functies niet verder dan F8.Maar afgezien van dat heeft de lok al die tijd zonder problemen gereden. 8 6-assige Pullman's erachter was geen enkel probleem voor het lokje! Mijn Hornby Princess Coronation Class daarentegen liep bij alle wissels uit het spoor. Dat lijkt hem in het voorloopdraaistel te zitten. Die stuitert er steeds uit
Dank je wel voor de tips Ryan.Heb ik het goed begrepen dat je aan een kant alleen nog de haak hebt en de ogen hebt verwijderd (zie foto).Ik heb aan beide kanten het onderste oog IN de haak gehangen zodat ze minder lang naar beneden hangen.Bovendien vind ik het iets mooier staan.Maar of dat voldoende ruimte is voor een NEM koppeling ........ ??Ik blijf heel voorzichtig en zo niet dan maar wagons achter de Bachmann 24.
Ik heb gelijmd met Revell plastic lijm.Die lijm is niet zo sterk als superglue of secondenlijm maar sterk genoeg voor dit doel.Bovendien duurt de droog tijd beduidend langer.Overigens was ik zelf zeker niet met superglue in de buurt van mijn 24009 gekomen (no room for error !).Maar ook met die Revell lijm ben ik zeer omzichtig te werk gegaan.
Er zit volgens mij geen enkel gewicht op die voorloopdraaistellen van HornbyNet als bij mijn Lord Rodney, maar gelukkig ontspoort hij niet gek genoeg.Ze hadden er een veertje tussen moeten zetten wat het enigszins op de rails drukt.
Klopt! Ik had eerst ook het oog in de haak gehangen, maar dat was niet voldoende voor de koppeling om vrij te bewegen. Ik wil niet het risico lopen dat er uiteindelijk iets afbreekt. Dus uit voorzorg de ogen verwijderd. Ik zal woensdag of vrijdag even een foto maken. Ik heb niet alle details weggehaald.Ooit eens met lijm van Revell aan de gang geweest op een rijtuig van Artitec, maar dat taste de verf van mijn model aan. Dus kijk daar mee uit Ik gebruik vaak iets van houtlijm. Kristal Klear schijnt ook een goeie te zijn.Er zit wel een veertje tussen. Misschien zijn de wielflenzen te groot voor het spoor waarop hij heeft testgereden. De 6-assige Pullman's hobbelde bij sommige wissels en kruisingen ook over het spoor, maar bleven wel in het spoor.