Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 19:54:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:52:07
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:23:35
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
  

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 2845965 keer)

meino

  • Offline Offline
  • Berichten: 2088
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #15225 Gepost op: 08 augustus 2019, 21:44:11 »
Ware het niet dat de kruktappen 90 graden verschoven staan waardoor er dus altijd 2 exhaustslagen gelijktijdig plaats vinden en het geheel voor het gehoor gewoon 4 exhausts per omwenteling oplevert.
Alleen een 3 cilinder klinkt anders, 6 exhausts per omwenteling.

Ok, weer wat geleerd.
A clean desk is a sign of an empty mind

Kranenberg
De CanBus komt naar Kranenberg

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #15226 Gepost op: 08 augustus 2019, 23:07:48 »
@Sjoerd

Dit zijn 5 van de 6 door Hornby eerder gemaakte versies van de Gresley coaches. De sleeper zit er niet bij.
Hopelijk worden ze vanaf nu weer netjes beschilderd i.p.v. met een paar vegen van een kwast van een halve meter. Op de foto ziet het er veelbelovend uit.  (y)

Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #15227 Gepost op: 08 augustus 2019, 23:25:49 »
@Ryan

Youchoos heeft ook sound voor de Duchess:
http://www.youchoos.co.uk/Index-Gallery.php?L1=GalleryOOSteam&Item=Duchess

Hier is ook nog een filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=aZwjITAytdg

En een met Digitrains sound:
https://www.youtube.com/watch?v=Sa8u63jYhTU

Leen.

UKRyan

  • Offline Offline
  • Berichten: 109
    • Ryan's fotopagina
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #15228 Gepost op: 09 augustus 2019, 12:26:45 »
Bedankt, Leen! (y) Toch neig ik nog steeds naar het geluid van Locoman.

Mr Soundguy heeft schijnbaar ook een soundfile voor de 8P. Maar die kan ik dan weer niet op z'n website vinden.
In mijn Hornby Peckett zit ook een soundfile van Mr Soundguy en daar ben ik erg tevreden over :)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #15229 Gepost op: 09 augustus 2019, 12:56:37 »
Hierbij een villum over de nieuwe LNER A1/A3 loks voor spoor 0 van Hattons. Tony Wright is aanwezig en geeft zijn mening over de diverse uitvoeringen van de modellen:
https://www.youtube.com/watch?list=PLFh9yEbpp0a-apjcmb8xF6diDoFwYqW3v&time_continue=1351&v=K0kyv9COvvw

Wist je trouwens dat Flying Scotsman niet meer op de mainline mag rijden? Hij is door Network Rail verbannen nadat "enthousiasts"  :-\ :'( voor gevaarlijke situaties zorgden door bij nadering van de lok, o.a. voor selfies, te dichtbij of zelfs op het spoor te gaan staan. Wat een sukkels!  Nu is het dus uit met de pret. :-\


Foto © hattons.co.uk

Hier vind je de volledige product update van het 0-Gauge A1/A3/A4-project van Hattons met de diverse uit te brengen uitvoeringen:
https://www.hattons.co.uk/newsdetail.aspx?id=149

Leen.
« Laatst bewerkt op: 09 augustus 2019, 21:12:50 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #15230 Gepost op: 09 augustus 2019, 18:15:26 »
Ze zijn er maar druk mee bij Hattons. Zojuist verscheen er een update over de nieuwe Class 66 voor spoor 00. De levering is nu tot december a.s. vertraagd vanwege o.a. de nieuwe printplaten t.b.v. extra functies die ze in het model willen aanbrengen. Bovendien bieden ze voor £10 een extra service aan om je bestelling direct per vliegtuig over te laten komen i.p.v. dat hij 6 weken in een container op de boot onderweg is. Hier staat het allemaal:
https://www.hattons.co.uk/newsdetail.aspx?id=288

Leen.

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #15232 Gepost op: 09 augustus 2019, 20:05:46 »
Ja, dan ga jij zelf zeker ook met het vliegtuig naar Kent?   ;D

Leen.

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #15233 Gepost op: 09 augustus 2019, 20:08:52 »
Née. Men verwacht lange wachttijden voor de ferry havens en is aan het bekijken om het vliegveld van Kent te gebruiken als wachtpunt voor het ferry verkeer....
« Laatst bewerkt op: 09 augustus 2019, 20:35:24 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #15234 Gepost op: 09 augustus 2019, 20:36:17 »
Yopla

Is alweer teruggedraaid: https://www.nu.nl/economie/5976187/britse-treinbedrijven-blijven-toch-meedoen-aan-interrail.html

Wist je trouwens dat Flying Scotsman niet meer op de mainline mag rijden? Hij is door Network Rail verbannen nadat "enthousiasts"  :-\ :'( voor gevaarlijke situaties zorgden bij nadering van de lok, o.a. door voor selfies te dichtbij of zelfs op het spoor te gaan staan. Wat een sukkels!  Nu is het dus uit met de pret. :-\
Wat jammer! Over uit de hand gelopen belangstelling gesproken :-\

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #15235 Gepost op: 10 augustus 2019, 11:34:04 »
Het is op dit moment geen mooi weer in een groot deel van de snoepwinkel. Op de Festiniog en de West Somerset is het een kleffe klamme boel, maar op de NYMR valt het gelukkig wel mee.
Hier zie je B1 no. 1264 met zijn Mk1's in beeld:


Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #15236 Gepost op: 10 augustus 2019, 12:38:01 »
Gewoon omdat het eigenlijk wel leuk is dat het hier ter sprake kwam, en omdat ik er wel weer een beetje nieuwsgierig van werd, ben ik op Youtube nog eens even op zoek gegaan naar soundfiles voor de LMS Duchess annex Princess Coronation. Ik heb er zelf een met een af-fabriek decoder erin plus nog een gestroomlijnde waarin ik zelf een TTS-decoder heb geknutseld. Zoals al eerder vermeld ben ik zelf helemaal niet zo kapot van sound uit een micro speakertje, maar ik vind het wel een leuke gimmick op de baan.

Zoals Ryan al zegt staat de 8P Duchess niet op de website van Mr. Soundguy vermeld. Deze website is blijkbaar nog onder constructie en dus is het heel goed mogelijk dat er in werkelijkheid meer bestaat dan er op de website te vinden is.
Youchoos biedt veel soundfiles aan, ook een voor de Duchess, maar vreemd genoeg staat er op hun uitgebreide website geen verwijzing naar een villum met sound
Wel kwam ik op Youtube deze villum tegen van een Duchess met Youchoos sound:
https://www.youtube.com/watch?v=aZwjITAytdg

Verder kwam ik o.a. deze villum tegen van het soundproject van het Hornby Magazine van februari 2019, maar ik kon niet ontdekken om welke decoder het gaat:
https://www.youtube.com/watch?v=V3VLeWPJuWc



Daarom heb ik daarna "Download Hornby Magazine" gegoogled en de eerste die ik (gratis) kon downloaden was toevallig die van februari jl. Daarin staat een uitgebreide beschrijving over hoe ze de decoders ingebouwd hebben. Over de decoders zelf staat er het o.a. volgende:
"The Zimo MX645R decoder for this project has been loaded with Digitrains’ ZS003A sound file which includes active brakes on F2 – reduce the locomotive speed, then dab F2 on and off to simulate real vacuum brakes bringing the train to a stop. It’s an enthralling driving experience alongside the heavy/light exhaust settings, numerous whistles and ancillary functions built into the sound file."
We weten nu dus dat het een Zimo decoder is met een soundfile van Digitrains. Ik heb er een in een Ivatt Atlantic en het leuke is o.a. dat je de keuze hebt om hem van tevoren voor een zware trein of voor light engine in te stellen.

Hier is nog een andere video, maar nu met een Loksound decoder van Digitrains in een 8P.
https://www.youtube.com/watch?v=Sa8u63jYhTU

Van dit type loks zijn enkele exemplaren bewaard gebleven. Daardoor zouden de soundfiles in principe "echt" opgenomen moeten kunnen zijn, maar of dat bij alle leveranciers het geval is weet ik niet. Verder wordt geluid enorm beïnvloed door de omgeving waarin het weergegeven wordt. Het op Youtube weergegeven geluid is bovendien afhankelijk van de kwaliteit van de microfoon e.d. waarmee het geluid opgenomen is. Ik vind het geluid van de klimmende Black Five no. 45407 in deze film uit 2007 - vooral met het volume aardig omhooggedraaid - wel een aardige referentie:
https://www.youtube.com/watch?v=EoFTyUfjDfQ

Leen.
« Laatst bewerkt op: 10 augustus 2019, 12:48:03 door St00mboy »

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7031
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #15237 Gepost op: 10 augustus 2019, 20:14:10 »
Shite Weather in Scotland...
https://www.bbc.com/news/uk-scotland-49305216

Ditmaal is de West Coast Mainline getroffen.
De schade lijkt vooralsnog mee te vallen.

slainte mhath
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

UKRyan

  • Offline Offline
  • Berichten: 109
    • Ryan's fotopagina
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #15238 Gepost op: 10 augustus 2019, 20:29:01 »
Vandaag de dag is er genoeg keuze aan soundfiles voor verschillende locs. Zelf heb ik een Peckett W4 die ook de functie heeft om hem als 'light engine' of als 'heavy train' te laten klinken en optrekken.
Bij mijn Class 05 Hunslet van Heljan heb ik een soundfile waarbij je in CV265 nog de keuze hebt uit 4 verschillende projecten "The decoder contains 4 discreet sound projects as follows:- a) cold (uneven) tickover with cab gear-changing sounds (as featured here), b) warm (regular) tickover with cab gear-changing sounds, c) cold (uneven) tickover without cab gear-changing sounds, d) warm (regular) tickover without cab gear-changing sounds".

Ik vind 't knap wat ze tegenwoordig allemaal in zo'n kleine decoder (en loc) kunnen stoppen (y)

Hatton's Class 66
Eigenlijk zou de release deze maand zijn. Maar omdat er toch nog wat aanpassingen gedaan moeten worden aan de chip voor de front- en sluitseinen is de releasedatum uitgesteld naar december.
Wel heb je voor £10 extra de mogelijkheid om de loc 6 a 7 weken voor het arriveren van de 1e batch al binnen te hebben. De loc komt dan per luchtvracht vanuit China. (y)

GD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2068
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #15239 Gepost op: 11 augustus 2019, 08:18:01 »
Bij thuiskomst van vakantie gisteravond, lag dit boekje op me te wachten:



Ik had gehoopt het als studiemateriaal op vakantie mee te kunnen nemen. Het mag duidelijk zijn dat dit niet gelukt is.
Ik heb al eens eerder een linkje geplaatst naar een filmpje over de “private railway” van Yates and Duxbury, dus toen ik ergens een foto van dit boekje zag was de keuze snel gemaakt. Een leuk boekje over met name Lancashire, Yorkshire en Cheshire, met onder andere de spoorwegen van het Manchester Ship Canal en veel aandacht voor de NCB (onder andere Walkden en Bickershaw collieries). Maar ook veel andere soorten industrie komen aan bod. Uiteraard ook foto’s van Y&D. Veel stoom, maar ook de nodige diesels zoals de Sentinels (die van Hornby).
Er is een hele serie van deze boekjes die heel Engeland, Wales en Schotland beslaat. Misschien volgt er nog wel eens een exemplaar.

Groeten,
Gerard