Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 15:23:03
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Welke Vallejo kleur? door Ronald69
Vandaag om 15:20:31
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 15:15:11
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 14:12:48
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
  

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 2845726 keer)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14445 Gepost op: 29 december 2018, 22:37:45 »
De Class 24 van SLW is echt heel mooi. In York heb ik hem dit voorjaar uitgebreid mogen besnuffelen en als ze er toen een zonder die lelijke gele neuzen gehad hadden, dan was ik er waarschijnlijk voor gezwicht. Het is een model van een andere orde dan we gewend zijn en de prijs is in dat licht gezien alleszins redelijk. (y)

Leen.

UKRyan

  • Offline Offline
  • Berichten: 109
    • Ryan's fotopagina
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14446 Gepost op: 30 december 2018, 13:35:48 »
Ik ben heel benieuwd! Nooit eerder in het echt gezien, alleen van foto's en video reviews.
De 2-tone green verwacht ik begin volgend jaar. En eind 2019 een blauwe Highland. Beiden met geluid. (y)

jandejager

  • Offline Offline
  • Berichten: 540
  • Alle leuke dingen vinden plaats BOVEN de Evenaar !
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14447 Gepost op: 31 december 2018, 02:16:37 »
Met British Rail Blauw ontkom je niet aan die volle gele front panels.
Ik heb nu negen van die locomotieven en drie ervan hebben een extra gele "wrap-around" om de zijramen van de cabines (87035, 47404 en 37417)
Alleen de Class 08 heeft zwarte chevrons over het gele panel aan de achterkant.
De kleinste Class 04 heeft die chevrons zowel voor als achter.

Je moet er van houden natuurlijk, maar ik stoor me er niet aan en vind het bij die livery horen.
Een geheel BR Blauwe locomotief had ik ook minder mooi en zelfs vrij saai gevonden.
Het enige wat mij had tegen gehouden met die Class 24 van SLW was mijn lelijke portemonnee geweest ondanks dat ze inderdaad redelijk zijn geprijst.

Zit nog te denken aan een Deltic met Legomanbiffo Sound maar aan mijn bestaande Deltic uit 2004 (de "Nimbus") moet veel worden gesleuteld.
Hij is dus niet ontworpen op DCC Sound .......... ik schat de kosten zeker op $300 of €180 hetgeen ik ook ongeveer kwijt was om DCC Sound in mijn Bachmann Lord Nelson te krijgen.
Die Lord Nelson was ook compleet analoog en met split-chassis en Tony heeft daar een grandioos goeie job mee gedaan !
Die Deltic zal zijn ereplaatsje altijd behouden omdat hij het "virus" was wat deze hele modelrail toestand heeft veroorzaakt.
Zonder die Deltic was er nooit een trein in mijn kast gekomen !

Ik voel toch meer voor een nieuwe Deltic met Legomanbiffosound terwijl ik mijn Nimbus uit 2004 onaangeroerd laat (misschien wel digitaal maken).
Ik heb dan ook de betere aandrijving op alle 6 assen plus front, sluit en cabine verlichting wat de Nimbus niet heeft.
Ook de witte pijlen hebben dan het juiste (beduidend kleinere) formaat.
Ik zal Amanda volgende maand eens om een prijsopgave vragen, ik schat dat het ongeveer hetzelfde zal zijn als met de 87035 ($490 of €300 inclusief Legoman Sound en verzending naar Australie).

Maar voorlopig even geen haast mee.
Nog een foto van mijn Nimbus, ondanks zijn leeftijd van 14 jaar is hij geheel schade-vrij en ziet er prima uit en loopt zonder problemen (ook mede dankzij een servicebeurt die hij van Tony heeft gekregen).
Duidelijk zijn de (te) grote en over-sized witte BR pijlen waar ik mij toch weer niet zo aan stoor.
Ik laat hem dus eigenlijk liever met rust ook van binnen ........ voor mij is het een zeer speciale locomotief.

Iedereen nog een Gelukkig Nieuwjaar gewenst !

Jan


Frank Bunnik

  • Offline Offline
  • Berichten: 100
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14448 Gepost op: 31 december 2018, 10:24:05 »
Misschien goedkoper om een Deltic van Accurascale te kopen. Die komen ergens in 2019 uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk


St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14449 Gepost op: 31 december 2018, 11:12:26 »
Met British Rail Blauw ontkom je niet aan die volle gele front panels......
Je moet er van houden natuurlijk, maar ik stoor me er niet aan en vind het bij die livery horen. Een geheel BR Blauwe locomotief had ik ook minder mooi en zelfs vrij saai gevonden.

Geel op je lok of trein is een kwestie van smaak, net als oranje, roze of wit. Van mij mag een ander het gerust mooi vinden hoor.  ;)
Gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde mooi, dat zou pas ècht saai worden. ;D

Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14450 Gepost op: 31 december 2018, 11:41:41 »
Ik heb gisteren tot mijn grote verbazing ontdekt, dat Larry Goddard, op het RMWeb forum bekend als coachmann, al enige tijd van het RMWeb Forum verbannen is. Voor mij is dat nogal opzienbarend nieuws. Hij staat sinds vele jaren bekend als een van de meest excellente en prominente beschilderaars van rijdend materieel en heeft al meer dan 20 duizend posts op het forum geplaatst, evenals een aantal zeer interessante blogs.
Ik heb begrepen dat hij zich begin september tijdens een discussie nogal denigrerend uitgelaten heeft over andere modelspoorders. Daaruit is blijkbaar een heftige discussie ontstaan en ik vermoed dat Andy York op zijn bekende wijze orde op zaken gesteld heeft. Van de essentie van de betreffende discussie is in het topic niet veel meer te zien, omdat vrijwel alle betreffende posts (op één enkel citaat na) van het forum zijn verwijderd. Bij RMWeb maakt het blijkbaar niet uit wie je bent, ook al ben je een van de grote legendes van het Britse modelspoor. Op Warley kwam ik Graeme King tegen en die vertelde me, dat hij ook al van RMWeb afgetrapt is, volgens mij trouwens niet voor de eerste keer.
Zo zie je maar: het is overal wat.  ;D

Leen.
« Laatst bewerkt op: 04 januari 2019, 13:07:15 door St00mboy »

jandejager

  • Offline Offline
  • Berichten: 540
  • Alle leuke dingen vinden plaats BOVEN de Evenaar !
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14451 Gepost op: 31 december 2018, 12:21:04 »
Mee eens Leen,

Zonder verschillen van smaak en opinie zou het een bloedsaaie Wereld zijn !
Zal even kijken Frank op Accurascale wat ze te bieden hebben in de toekomst.
Ik heb Amanda al een email gestuurd.

Duidelijk is dat je beter GEEN "whistle-blower" kunt zijn noch op fora noch ergens anders (op de werkplek).
Torenhoge managers kun je beter te vriend houden want dat je het glorieus verliest staat als een paal boven water.
En altijd even je post een of twee maal doornemen voordat je op "send" drukt !  ;) ;D

Groeten, Jan


Merlin674

  • Offline Offline
  • Berichten: 1013
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14452 Gepost op: 01 januari 2019, 19:10:20 »
Ik wil graag iedereen op dit draadje een ‘Steamingly Beautiful’ 2019 wensen. Volgens mij kunnen we er met zijn allen weer wat moois van maken!
Ed


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14453 Gepost op: 01 januari 2019, 19:16:52 »
Ja, ik doe mee: alle Litter Bin lezers een heel Gelukkig en Gezond 2019.


Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14454 Gepost op: 03 januari 2019, 21:06:06 »
Dat vuurwerk op de foto hierboven is hier voor de deur genomen, maar het was niet mijn eigen vuurwerk, want ik heb deze keer het volledige vuurwerkbudget in de Southern Railway geïnvesteerd.
Vijfenhalf jaar geleden heb ik de March Atlantic bij Hattons besteld, en hierboven heb ik al een paar keer uitgelegd hoe ik de laatste maanden aan het lijntje gehouden ben. Uiteindelijk heb ik dus maar de bestelling gecancelled en de lok bij Rails of Sheffield besteld, nu hij nog verkrijgbaar is. Natuurlijk is het ook best mogelijk dat hij over een maand of zes voor de helft te koop is, het zal de eerste keer niet wezen.  ;D Dit is 'em:



Toen ik hem twee weken geleden bestelde, was de Lord Nelson van Hornby ook net uitgekomen, dus om verzendkosten te besparen....  ;) :



Na de Brexit moet je maar afwachten of dit allemaal nog voor deze prijs en met dit gemak kan, dus je kan het beter nu maar doen. Toen het pakket aankwam, woog het loodzwaar: het leek wel of er nog een stuk of zes loks in zaten.  ;D Toen ik de doos openmaakte zat er ook nog een complete Ramsay's catalogus in. Dat is het referentiewerk, waarin alle Britse modellen staan. Ik heb het nog nooit gekocht, maar nu kwamen de twee dikke pillen (met een waarde van ca. £35) als kerstverrassing gratis mee!  (y) :


Helemaal top van Rails!  (y)

Leen.

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1217
  • Southern....de oude dan
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14455 Gepost op: 03 januari 2019, 21:29:42 »
Erg fraai, vind de lijnen echt prachtig! Ik twijfel nog steeds over de H1, zoals al eerder gezegd wat hang je er achter maar zeker ook budgettair.....
Maar waarschijnlijk ben ik voor de (geprognosticeerde.... ::))Brexit nog wel een keertje bij mijn familie en ik gok er toch op dat ie dan nog verkrijgbaar is (hopelijk tegen een verder gezakte pond-sterling (y))

Gr Gerard


jandejager

  • Offline Offline
  • Berichten: 540
  • Alle leuke dingen vinden plaats BOVEN de Evenaar !
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14456 Gepost op: 04 januari 2019, 02:30:19 »
Dat is niet verkeerd Leen !
Een mooie start van het Nieuwe Jaar !

Zijn beide locomotieven met DCC Sound ?
Ik meende dat de Lord Nelson met Hornby TTS Sound geleverd kan worden.
Hij ziet er gelikt uit en weer wat moderner dan mijn Bachmann LN.
Maar het is de Zimo Sound wat die LN helemaal AF maakt.
Hier is hij nog eens ter vergelijking, volgens mij is mijn LN wat groener dan de Hornby :

Dat was voordat Tony er mee aan de gang ging om die Sound te installeren.
Hij heeft de trapjes aan de tender gezet en vast verbonden met de locomotief om de kabel verbindingen te beschermen.
Voorts nog een voetplaat en een crew in de cabine.

Ook tegen die twee mooie catalogi zou ik geen NEE zeggen, het lijkt wel alsof JIJ vandaag jarig bent in plaats van mij  ;D

Groeten, Jan



St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14457 Gepost op: 04 januari 2019, 13:06:04 »
Ik ben over twee weken jarig. Dan word ik al bijna 100.  ;D
Bijna al mijn loks zijn zonder sound, ook deze twee. Ik ben niet echt zo'n sound man hoor, voor mij is het meer een leuke gimmick. Na een tijdje word ik het geluid niet zelden zat en zet het uit, vooral bij diesels. Toch heb ik er wel ideeën over, zoals dat het basgeluid moet kunnen lopen via een subwoofer onder de baan i.p.v. alleen via zo'n piepklein speakertje. Ik vind dat we er nog lang niet zijn met sound. Degene die het een keer vergeleek met een spuitbus staat nog vers in mijn geheugen.  ;)

Leen.
 

Merlin674

  • Offline Offline
  • Berichten: 1013
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14458 Gepost op: 04 januari 2019, 13:21:41 »
Mooie loks Leen!
Het Hattons verhaal dat je beschrijft baart me wel wat zorgen.... het lijkt er inderdaad een beetje op dat het succes van de afgelopen jaren Hattons een beetje naar het hoofd is gestegen. Ben benieuwd wie dit gaat winnen.
De Lord Nelson heb ik ook in bestelling staan. Wel de TTS versie. Die komt echter pas in maart. Ben benieuwd of deze TTS decoder iets beter is dan die in de P2 destijds. Die was echt slecht.
Overigens heb ik ook ingetekend voor mijn eerste echte diesel; de Deltic (mét sound) van Accurascale. De verwachtingen zijn hoog gespannen.
Ed


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14459 Gepost op: 04 januari 2019, 14:28:54 »
Ed, je neemt me de woorden uit de mond. Hattons was een gedreven familiebedrijf en stond er altijd voor dat de klanten nooit gedupeerd worden. Nu hebben ze een serie loks onder eigen naam uitgegeven waar van alles aan mankeert, en ze laten niets van zich horen. OK, ze vervangen hem wel hoor, en je krijgt een refund - maar dan heb je na deze sores dus geen lok  >:( , want die is er niet meer - maar over wat er fundamenteel aan mankeert blijft het stil. Ik heb 3 GWR 14xx loks gekocht en heb nog nooit van zulke horrels meegemaakt, ook al kwam Hornby er af en toe aardig bij in de buurt. Die dingen lopen niet eens normaal op DC en één of twee ervan maken een verschrikkelijke herrie. Natuurlijk stuur ik ze ruim vóór maart terug, indien ik er geen oplossing voor kan bedenken. Dan is er ook nog het akkefietje met Bachmann, waarover ze in alle talen zwijgen, terwijl ze de klanten op hun Bachmann spullen laten wachten die niet komen. Ondertussen wordt je als klant zoet gehouden met een smoesje, nl. dat ze op hun Bachmann-supplies wachten en dat je je spullen krijgt zodra die binnen zijn. Alleen komen de supplies niet aan, omdat er bonje is en Bachmann niet levert.

Ik heb de stand van Hattons op Warley gezien en het is duidelijk dat zij zich als fabrikant willen profileren. Dat heeft niet alleen implicaties op het speelveld met de andere fabrikanten, maar ook op de interne organisatie en ik meen daarin al aspecten van de door mij enorm verafschuwde managerscultuur te herkennen. Het is geen Hattons meer die aan de top van de apenrots staat - ik vermoed een "professionele" bestuurder, net zoals die het bij Hornby al jaren in de soep laten lopen - en het hierboven vermelde past perfect in dat plaatje.

Ik heb op de RMWeb-poll voor Rails gestemd als fabrikant van 2018, vanwege de Dynamometer Car en de Blauwe Schotse lok die ze gaan uitbrengen. Bovendien ken ik John Barber sinds 1992 een klein beetje en die heeft daar volgens mij nog steeds de touwtjes in handen. Bij hun heb ik dit soort grappen in 27 jaar nog niet meegemaakt en ik heb nu weer een mooie Ramsay's van ze gekregen.  (y)

Leen.
« Laatst bewerkt op: 06 januari 2019, 19:57:46 door St00mboy »