Vandaag alvast een klein stukje van het Rail 2012 budget uitgegeven..............Ik heb bij Hattons alvast een railbusje besteld...... Een GB Esslingen...De verzendkosten waren weer lachen..... 1,50 pond!!!!!Foto's komen als het motorwagentje er is... Wel al even een linkjeGroeten, Michael
Inmiddels heb ik weer een nieuwe aanwinst binnen: de al eerder voorbij gekomen no. 182 uit de Ierse Class 181 van Murphy Models (Bachmann).Er zijn wat subtiele uiterlijke verschillen met de Class 141, zoals de ladder naar het dak. Het grootste verschil was vooral motorisch: Class 181 had een EMD 8-645E motor met 1100 pk, terwijl de Class 141 een EMD 8-567CR motor had met 960 pk.Samen met mijn eerder aangeschafte 142 ziet dat er dan zo uit:Verder heb ik een poos terug in Ierland nog wat leuke dingetjes aangeschaft. Zo stuitte ik bij Mark's Models in Dublin op wat short wheelbase vans met oud CIE-logo. Helaas hadden ze allemaal hetzelfde bedrijfsnummer, dus daar moet ik nog wat aan doen met wat transfers.Of die dingen echt samengaan met de bovengenoemde diesels is mij nog niet geheel duidelijk. Volgens mij reden de laatste van deze karren in de jaren '70, dus zou het nog nèt kunnen. In elk geval ziet het er samen wèl leuk uit, mijn eerste Ierse buurtgoederentreintje.Verder bij de boekwinkel Eason op een bijzonder interessant fotoboek gestuit over de transitieperiode van CIE naar IR, dus grofweg halverwege jaren '80 tot nu. Dit boek heb ik direct aangeschaft en dient ter inspiratie voor de te bouwen bookshelf layout.Al met al ben ik er weer blij mee. En nu weer onder de wol, want ik barst van de griep. Ik laat Rail dit weekeinde hoogstwaarschijnlijk dan ook schieten, ik richt me op On traxs 2012. Ieder die wel gaat, al vast veel plezier!Groeten, Geoffrey