Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
EL11 NSB sound file
door
bellejt
Vandaag
om 09:18:49
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 09:15:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MOVisser
Vandaag
om 09:15:01
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 09:14:38
Tams app
door
rvredebregt
Vandaag
om 09:06:56
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 08:58:56
booster vraag
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 08:44:57
Edelweisz in model
door
1200blauw
Vandaag
om 08:19:07
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren
door
Slotticar
Vandaag
om 08:15:45
Interieur ideeën voor gebouwen
door
NL-modelspoor
Vandaag
om 08:13:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Wim Vink
Vandaag
om 08:02:17
Raadplaatje
door
RikM
Vandaag
om 07:56:57
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan
door
J. Moors
Vandaag
om 01:11:26
Mooi weer om buiten te spelen
door
hervé
09 August 2025, 23:49:50
DDAR op basis van een Artitec DDM
door
Duikeend
09 August 2025, 23:30:56
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE
door
1200blauw
09 August 2025, 22:47:17
Sfeer op je modelbaan
door
meino
09 August 2025, 22:42:28
Zelf gebogen brug maken
door
schipcas
09 August 2025, 22:28:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
09 August 2025, 21:56:39
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
09 August 2025, 21:29:00
Trix BR94 ontspoort
door
Klaas Zondervan
09 August 2025, 21:26:08
Wat was jullie allereerste loc?
door
Robert vh Prutsert
09 August 2025, 20:45:22
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
09 August 2025, 20:14:32
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Huup
09 August 2025, 19:53:18
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ?
door
Ben
09 August 2025, 18:06:27
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit?
door
AlbertG
09 August 2025, 17:51:42
NS 8800 in spoor 0
door
BartvD
09 August 2025, 17:44:39
Programmeren cv
door
Martin Domburg
09 August 2025, 17:39:44
De Projecten van RetroJack
door
Wim Vink
09 August 2025, 17:30:36
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
09 August 2025, 16:27:14
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
1313 en 1304
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
Volgende
-
1
...
3
4
[
5
]
6
Omlaag
Auteur
Topic: 1313 en 1304 (gelezen 28771 keer)
Chris
Offline
Berichten: 18620
Re:1313 en 1304
«
Reactie #60 Gepost op:
09 July 2011, 10:34:13 »
Zover ik kan zien staan daar twee Electrotrens en 1 Lima.
Gelogd
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8241
Lid MSG Haarlemmermeer
Re:1313 en 1304
«
Reactie #61 Gepost op:
09 July 2011, 10:36:43 »
Wat ben je toch een Pietje precies
Maar je hebt natuurlijk helemaal gelijk
Was ook bezig met de
blauwe Electrotren
, vandaar mijn vergissing....het komt in ieder geval uit dezelfde Chinese fabriek
«
Laatst bewerkt op: 09 July 2011, 10:50:17 door Bob Rodenburg
»
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
janw
Offline
Berichten: 2210
Bruggen-IG:
Re:1313 en 1304
«
Reactie #62 Gepost op:
09 July 2011, 15:38:30 »
Fascinerend -- ik blijf me hierover verbazen. Als je de Electrorossi en de Lima naast elkaar zet, lijkt voor mij alleen de Lima, ondanks al z n gebreken, echt op een 1300. En dan is-ie nog niet eens verlaagd. Die moeren rond de lampen op de andere zijn trouwens een fraai voorbeeld van overdetaillering!
Bob, wat is dat daar links dan? Een heftig verbouwde Lima? Maar waarom met buffers van de serie 900?
«
Laatst bewerkt op: 09 July 2011, 16:27:41 door janw
»
Gelogd
Nederduitsemeester
Offline
Berichten: 3465
Re:1313 en 1304
«
Reactie #63 Gepost op:
09 July 2011, 16:01:19 »
kijk
hier
eens
.
Gelogd
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
Groeten, Erwin
janw
Offline
Berichten: 2210
Bruggen-IG:
Re:1313 en 1304
«
Reactie #64 Gepost op:
09 July 2011, 16:20:01 »
Ah, geinig. Zo zie je maar weer, niets kan altijd iets worden, als je ideeën in huis hebt. Misschien nog wat hoger op de pootjes laten uitkomen?
«
Laatst bewerkt op: 09 July 2011, 21:03:06 door janw
»
Gelogd
rene w.
Offline
Berichten: 1298
Re:1313 en 1304
«
Reactie #65 Gepost op:
09 July 2011, 17:00:07 »
Ach geel is toch een kleur die door zonsinvloeden heel snel lichter wordt
zeker als je geen andere actie onderneemt om dit te voorkomen.
Ook het grootbedrijf heeft diverse tinten geel rondrijden waarom dan niet ook op de modelbaan.
«
Laatst bewerkt op: 09 July 2011, 17:02:45 door rene w.
»
Gelogd
Richey
Offline
Berichten: 1045
Re:1313 en 1304
«
Reactie #66 Gepost op:
28 December 2011, 19:48:36 »
Ik schop even zeer onbeschoft een oud draadje omhoog...
De blauwe 1300... Klopt het model, en welk model klopt nu het best? Ik zie door de bomen gewoon het bos niet meer... :S
Heb gelezen over te hoog op de poten, te brede buffers, spaanse hokken...
We hebben nu een hééle oude blauwe Lima, waarvan de raampjes gebarsten zijn, de lak maar zo-zo is etc, en zijn een beetje op zoek naar iets anders... Momenteel zit ik te denken aan een 1313, omdat die er in mijn ogen het mooist uitziet. Liever heb ik echter een blauw model... :S.
Groet,
Richey
Gelogd
Remco.
Offline
Berichten: 6325
Re:1313 en 1304
«
Reactie #67 Gepost op:
28 December 2011, 20:17:48 »
De beste betaalbare blauwe 1300 is wat mij betreft een Rivarossi 1300 ( En dan niet de nieuwe Rivarossi-Electrotrens's ) maar de oude Rivarossi.
Deze dus:
Gr. Remco.
Gelogd
henk
Offline
Berichten: 22524
Re:1313 en 1304
«
Reactie #68 Gepost op:
28 December 2011, 20:49:10 »
Daar ben ik het mee eens. Het is even zoeken, maar dan heb je ook wat. Molekamp heeft er altijd een paar bij zich. Doen wel 200 euro plus, maar dat deden ze intertijd ook al.
Lima heeft verschillende versies van de blauwe 1300 uitgebracht. De oudste dateren uit de jaren zestig en zijn goed herkenbaar aan de vrij lichte blauwe kleur. Veel later heeft Lima nog een echt donkerblauwe uitgebracht. Die oogt een stuk beter dan de oudere versies en de kap smoelt goed. Wel een ouderwetse Lima aandrijving en het model staat nog altijd wat hoog op de poten, maar daar is wat aan te doen. Mijns inziens een goede budget-keuze.
De Electrotren (later omgedoopt in Rivarossi) blauwe 1300 oogt niet slecht, maar het is nog duidelijk een Spaanse loc met een Spaanse kopvorm en de buffers op de breedspoorstand. Wat verder naar boven op deze pagina kun je bekijken of je dat erg vindt.
Over Jouef en Ibertren hoeven we het niet te hebben.
Recent heb ik in de aanbieding een blauwe Nilkram gekocht, maar dat is een heel ander verhaal.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Richey
Offline
Berichten: 1045
Re:1313 en 1304
«
Reactie #69 Gepost op:
28 December 2011, 22:17:24 »
Helemaal super, ik heb weer wat te sparen...
.
Is volgens mij die met die gewone rode doos he?
Groet,
Richey
Gelogd
Remco.
Offline
Berichten: 6325
Re:1313 en 1304
«
Reactie #70 Gepost op:
28 December 2011, 22:25:42 »
Ja
Maar ik zou ook goed MP in de gaten houden, laatst rond de 150 eu
Gr. Remco.
Gelogd
Biesje
Offline
Berichten: 2269
Re:1313 en 1304
«
Reactie #71 Gepost op:
29 December 2011, 00:12:17 »
Ik sluit me volledig bij Remco en Henk aan. Het is jammer dat Hornby de oude Rivarossi kap niet gebruikt en de Elektrotren omgedoopt heeft tot Rivarossi. Maar ja, Toen Elektrotren de Spaanse variant maakte was de toekomst van het oude Rivarossi uiterst schimmig.
Nu brengt Jouef de CC7100 (zie mijn draadje in deze rubriek) op de markt met de oude Rivarossi mallen en gepimpte (aandrijving op alle 6 assen!) aandrijving. Zodra ik daar tijd voor heb wil ik proberen om voor mijn beide oude Rivarossi's nieuwe draaistellen te bestellen als spare part. Als dit lukt ga ik de locs nog verder pimpen.
Op één Rivarossi onderstel zit nu een 1307 Lima kap met LEDs. De andere heeft haar Rivarossi 1308 (blauw zonder vishaken) behouden maar heeft ook een LED behandeling ondergaan, inclusief omgekeerd L sein (met top pit nog geel, witte LEDs bestonden toen nog niet)
De aandrijving van de Elektrotren (die nu Rivarossi heten) heeft volgens mij niet de juiste afstand tussen de assen. De middelste as van een 1300 zit volgens mij een pietsje naar voren. Dus niet exact in het midden. Nu zal de ElektroRossi waarschijnlijk technisch veel beter zijn dan de oude Rivarossi of wellicht de nieuwe Jouef. Maar ik ben tevreden met mijn oude Rivarossis, als ik de nieuwe Jouef draaistellen met alle zes de assen aangedreven, kan bestellen ben ik nog blijer
Groetsels,
Robert
Gelogd
henk
Offline
Berichten: 22524
Re:1313 en 1304
«
Reactie #72 Gepost op:
29 December 2011, 09:14:53 »
Volgens mij is er met de aandrijving van de oude Rivarossi niks mis. Keurige middenmotor met cardanaandrijving naar beide draaistellen. Sterker, Electrotren heeft goed gekeken naar de gedeelde opbouw van de draaistellen van de Rivarossi en dat zonder meer gecopieerd, zodat de bekleding niet ver onder de kap vandaan hoeft te draaien.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
wvdm
Gast
Re:1313 en 1304
«
Reactie #73 Gepost op:
30 December 2011, 08:10:08 »
Citaat van: Wesley op 30 March 2011, 18:50:04
Neem nog een slok azijn. Proost !
Ja, je hebt gelijk, heel ongepast van mij.
In 1965 toen ik 12 jaar was kreeg ik mijn eerste trein. Goh, zouden er ook Nederlandse modeltreinen zijn? En ik kocht een 3 milimeter dikke catalogus. Blader, blader, ja, inderdaad, een of twee modellen.
Afijn om een lang verhaal kort te maken, dit jaar bekeek ik weer de centimeter dikke catalogus. Goh, zouden er ook Nederlandse modeltreinen zijn? En ik bekeek de centimeter dikke catalogus via de website van de fabrikant. Blader, blader, ja, inderdaad, een of twee bladzijden, alleen met een klein verschilletje.
Nu staat er zoiets bij als, eenmalige productie, slechts 250 exemplaren, beperkte oplage of iets in die geest.
En altijd mankeert er wel iets aan.
Na 46 jaar braaf zonder klagen de Nederlandse treinjes te hebben gekocht, en nu pas mopper , ben ik een azijnpisser.
Ach, ja, je hebt gelijk.
Nou weer on topic. De Lima locomotieven hebben eigenlijk maar een probleempje en dat is, dat ze te licht zijn en het extra gewicht ligt in het midden. Dus heb ik een rol dakdekkers loodstrook gekocht bij de ijzerwaren winkel en stroken lood geknipt. Ik droeg wel een mondkapje en had werkhandschoenen aan en heb erna gedouched en mijn handen gewassen, want lood is giftig.
Die in de loc gedaan aan de motorzijde en zie, nu trekt dezelfde loc, de gele 1314 met groot NS logo, wel moeiteloos een lange stoet wagons een helling van 4 % op.
Groetjes
Wil
Gelogd
Richey
Offline
Berichten: 1045
Re:1313 en 1304
«
Reactie #74 Gepost op:
08 January 2012, 13:03:26 »
Ondertussen helemaal happy met de 1312, heb hem via MP gekocht
.
Zit nog wel wat werk aan, hij zit van binnen onder de pikzwarte vettigheid, waardoor hij nauwelijks stroom pakt.
Wat mij opvalt: hij is te licht van kleur tov de originele verf: ik heb hem naast onze oude Lima gezet (gespoten met een potje echte 1300 verf) en die is een stuk donkerder...
Verder heb ik ook ondertussen last van het "voortschrijdend inzicht" vwb de baanbouw... Ik heb nog een scherpe 357,5 mm bocht liggen, die moet nu vervangen worden want daar komt hij écht niet doorheen...
Groet,
Richey
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
Volgende
-
1
...
3
4
[
5
]
6
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
1313 en 1304