Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

PBM/PWM met joystick door BR41
Vandaag om 14:21:41
Piko TT 2025 door Bartje81
Vandaag om 14:16:26
vrijgavecode z21 centrale door Theiske
Vandaag om 13:53:22
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door henk
Vandaag om 13:45:46
Onshape gebruikersgroep door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:45:26
Piko 2025 door Eelco Storm
Vandaag om 13:38:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:33:42
Vele baanplannen online gezet door BramFokke
Vandaag om 13:27:36
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 12:29:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door meino
Vandaag om 12:17:58
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 12:07:48
Line-up foto's van modellen door 1200blauw
Vandaag om 11:58:56
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door VAM65
Vandaag om 11:57:57
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Gerrit H
Vandaag om 11:54:11
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 11:50:38
De Projecten van RetroJack door spoorijzer
Vandaag om 11:44:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 11:26:14
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:18:52
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 10:57:33
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 10:52:20
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:48:15
Digitaal-delta door Montanbahn
Vandaag om 10:06:46
mDDM, waarom 3 draaistellen? door spoorijzer
Vandaag om 09:58:20
modulebaan in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:39:51
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 09:38:29
Pfarrerwinkel bahn door Hans GJ
Vandaag om 09:30:56
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:04:05
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:36:29
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jelmer
Vandaag om 08:22:39
Had de NS4903 rangeerlicht? door Edwin2121992
Vandaag om 08:12:22
  

Auteur Topic: 1313 en 1304  (gelezen 29725 keer)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18609
    • Het Groterdam Project
Re:1313 en 1304
« Reactie #30 Gepost op: 09 April 2011, 16:27:06 »
Mijn advies is dan : Niet doen als je dat niet vertrouwd en terug naar de winkel.
Die kap gaat er niet 123 zo af....

Tot  nu toe in ons klantenbestand geen klachten. (MTE)

NL-modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1127
    • Windhoven
Re:1313 en 1304
« Reactie #31 Gepost op: 09 April 2011, 19:06:53 »
Kap gaat er inderdaad wat lastig af. Maar als je de kap er eenmaal af hebt. Tjee het model is duurder geworden, maar naar mijn idee is de afwerking binnen in deze keer toch iets minder dan bij de vorige 1310 en 1312.
En ja het kan lang goed gaan met zo'n draad los onder de kap. Je kan ook pech hebben dat de draad ergens tegen de print aan komt en kortsluiting maakt. Ik weet even niet meer hoe ze de paarse draad bij de vorige serie hebben weggewerkt, maar weet wel bijna 100% zeker dat ie toen niet zomaar los lag met een open en bloot uiteinde dat zomaar ergens kortsluiting zou kunnen veroorzaken.

Iedereen moet natuurlijk voorzichzelf bepalen of ze een locomotief hierop willen controleren. Het is niet verplicht. Alleen zelf zou ik het risico niet willen lopen.

Zoals ik de situatie aantrof in deze loc lijkt mij geen incident. Maar ik denk dat de winkels dat beter in kunnen schatten.
« Laatst bewerkt op: 09 April 2011, 19:10:12 door NL-modelspoor »
Johan

Duvel

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re:1313 en 1304
« Reactie #32 Gepost op: 09 April 2011, 20:19:01 »
In de vorige (1312) zat de paarse draad met een stuk isolatietape op de decoder geplakt.
Met vriendelijke groeten, altijd.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:1313 en 1304
« Reactie #33 Gepost op: 09 April 2011, 20:30:20 »
Die kap gaat er niet 123 zo af....

Er is toch niets veranderd aan de constructie tov de Electrotrens of wel ?

Gr. Remco.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18609
    • Het Groterdam Project
Re:1313 en 1304
« Reactie #34 Gepost op: 09 April 2011, 23:18:22 »
Nee vandaar mijn opmerking dus.
Ikzelf heb er geen problemen mee maar lees hier wel klachten over het openen van de lok.
De gemiddelde 3 railer is schroefjes gewend :)
« Laatst bewerkt op: 09 April 2011, 23:19:57 door Chris van Diesen »

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:1313 en 1304
« Reactie #35 Gepost op: 10 April 2011, 08:29:48 »
Ah ok, want als je het eenmaal weet, is hij zo open :)

Nu die dingen nog ff ophalen, dan kan ik ze ook digitaliseren.

Gr. Remco.

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4306
    • Gouda in H0
Re:1313 en 1304
« Reactie #36 Gepost op: 10 April 2011, 08:33:04 »
De gemiddelde 3 railer is schroefjes gewend :)

Tja, geef mij die dan ook maar voor 2 rail ! Er gaat niet boven schroefverbindingen (y)
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

NL-modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1127
    • Windhoven
Re:1313 en 1304
« Reactie #37 Gepost op: 16 April 2011, 10:15:39 »
Probleem met het losliggende ongeïsoleerde draadje tot nu toe bij alle 3rail 1304's en 1313's gezien (HR2296 en HR2300).
Zo te merken heeft Rivarossi dus bezuinigd op een goedkoop maar doeltreffend stukje tape.

Het losse draadje valt niet zo 1-2-3 op omdat het gewoon tussen de bundel met draden van de decoder gefrommeld zit. Echter kan dit draadje dus wel tegen de hoofdprintplaat aankomen (meeste gevallen onderkant). En daar zitten ook een paar onderdelen......

Ik zou dus toch de 3rail rijders adviseren de kap er af te halen en het draadje zelf te isoleren. Dan heb je daar in de toekomst in ieder geval geen problemen mee.
Johan

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18609
    • Het Groterdam Project
Re:1313 en 1304
« Reactie #38 Gepost op: 16 April 2011, 10:22:36 »
Wat is alle ?


NL-modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1127
    • Windhoven
Re:1313 en 1304
« Reactie #39 Gepost op: 16 April 2011, 10:30:14 »
3 van de 3. En dat is toch genoeg om aan te nemen dat het bij alle 3 rail modellen zo is  :-\.

Maar als winkel hebben jullie natuurlijk nog geen probleem gevallen gehad. Kan ik me ook voorstelllen omdat zo'n draadje niet direct voor kortsluiting hoeft te zorgen.
Johan

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18609
    • Het Groterdam Project
Re:1313 en 1304
« Reactie #40 Gepost op: 16 April 2011, 10:32:03 »
Nee. Sorry, meer kan ik er niet van maken.


Ik ga hier effe kijken naar een model :)

Anoniem

  • Gast
Re:1313 en 1304
« Reactie #41 Gepost op: 16 April 2011, 10:37:51 »
3 van de 3. En dat is toch genoeg om aan te nemen dat het bij alle 3 rail modellen zo is  :-\.

Nou, nee... tenzij het totale aantal drierailmodellen ongeveer 6 à 7 is, maar ik denk dat er meer bestaan ;D. Een steekproef moet natuurlijk wel groot genoeg zijn om (tenminste potentieel) representatief te kunnen zijn, en 3 is niet groot genoeg 8).

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18609
    • Het Groterdam Project
Re:1313 en 1304
« Reactie #42 Gepost op: 16 April 2011, 10:48:42 »
Net gekeken bij een aantal.

Ja, ook hier de draad ligt ongeïsoleerd (ongeveer 2 mm bloot draad) in de lok.
Maar netjes in de bundel en op het plastic van de geïsoleerde decoder (het is een lokpilot) Het is niet klakkeloos door Riva gedaan, je ziet aan de manier hoe de kabel is opgeborgen, dat men er wel rekening mee heeft gehouden.
Dus niet in de buurt van electronica. Maar, niet handig zeg maar. Hadden ze beter dat kleine stukje in het tape kunnen zetten of afknippen.

Dus, niet slim van Rivarossi (zal dat ook doorbrieven) maar niet dat je lok nu spontaan de geest geeft als je ze op de baan zet.

Maar, een gewaarschuwd mens telt voor twee. Tis aan de eigenaar zelf wat ie ermee doet. :)

« Laatst bewerkt op: 16 April 2011, 10:57:08 door Chris van Diesen »

E.r.i.k.

  • Offline Offline
  • Berichten: 191
Re:1313 en 1304
« Reactie #43 Gepost op: 16 April 2011, 11:21:31 »
Nou, nee... tenzij het totale aantal drierailmodellen ongeveer 6 à 7 is, maar ik denk dat er meer bestaan ;D. Een steekproef moet natuurlijk wel groot genoeg zijn om (tenminste potentieel) representatief te kunnen zijn, en 3 is niet groot genoeg 8).

Nou, bij een gloednieuw model is 3 op 3 iets teveel van het toeval.  Ik heb in een Roco 1145 (3-rail mat decoder af fabriek) overigens precies hetzelfde gehad!

Anoniem

  • Gast
Re:1313 en 1304
« Reactie #44 Gepost op: 16 April 2011, 11:26:31 »
Nou, bij een gloednieuw model is 3 op 3 iets teveel van het toeval.

Elke statisticus zal je zeggen dat je uit een steekproef van 3 in dit geval geen enkele algemene uitspraak kunt doen... er is meer dan genoeg ruimte om toch toeval te zijn, ook al is het misschien een indicatie dat het geen toeval is (let op het woord "misschien"). Je kunt het eenvoudigweg niet weten aan de hand van 3 stuks.

Of het model gloednieuw is of stokoud, heeft daar natuurlijk niets mee te maken.