Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door MarcoK1999
Vandaag om 19:58:23
Aanpassen baanplan bestaande baan door San-Markos
Vandaag om 19:53:00
booster vraag door AP3737
Vandaag om 19:52:46
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Scratchbuilt
Vandaag om 19:52:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 19:27:36
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door mamory
Vandaag om 19:23:29
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 19:21:30
Da's Daz 2 door defender
Vandaag om 19:14:12
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door defender
Vandaag om 19:08:33
Molenbaan (werktitel) door defender
Vandaag om 19:03:45
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door defender
Vandaag om 18:57:18
BR-18.6 Schaal-0. door Sven
Vandaag om 18:23:28
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door wob
Vandaag om 18:04:05
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door tijgernootje
Vandaag om 17:42:24
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
Vandaag om 17:29:32
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 17:12:01
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:47:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:40:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 16:38:41
Artitec vierdeurs stalen D door gtw6016
Vandaag om 16:34:00
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:30:02
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 16:23:24
Rijnstraat door Huup
Vandaag om 15:47:38
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door Ronald Halma
Vandaag om 15:40:21
DDAR op basis van een Artitec DDM door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:23:07
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:17:00
De fabriek - Spoor 0 door tijgernootje
Vandaag om 15:10:51
Modeltreinwinkels in Berlijn. door Ronald69
Vandaag om 15:07:50
Lima Plan E ral kleuren vraag door Montanbahn
Vandaag om 13:48:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:47:32
  

Auteur Topic: 1313 en 1304  (gelezen 28857 keer)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:1313 en 1304
« Reactie #30 Gepost op: 09 April 2011, 16:27:06 »
Mijn advies is dan : Niet doen als je dat niet vertrouwd en terug naar de winkel.
Die kap gaat er niet 123 zo af....

Tot  nu toe in ons klantenbestand geen klachten. (MTE)

NL-modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1106
    • Windhoven
Re:1313 en 1304
« Reactie #31 Gepost op: 09 April 2011, 19:06:53 »
Kap gaat er inderdaad wat lastig af. Maar als je de kap er eenmaal af hebt. Tjee het model is duurder geworden, maar naar mijn idee is de afwerking binnen in deze keer toch iets minder dan bij de vorige 1310 en 1312.
En ja het kan lang goed gaan met zo'n draad los onder de kap. Je kan ook pech hebben dat de draad ergens tegen de print aan komt en kortsluiting maakt. Ik weet even niet meer hoe ze de paarse draad bij de vorige serie hebben weggewerkt, maar weet wel bijna 100% zeker dat ie toen niet zomaar los lag met een open en bloot uiteinde dat zomaar ergens kortsluiting zou kunnen veroorzaken.

Iedereen moet natuurlijk voorzichzelf bepalen of ze een locomotief hierop willen controleren. Het is niet verplicht. Alleen zelf zou ik het risico niet willen lopen.

Zoals ik de situatie aantrof in deze loc lijkt mij geen incident. Maar ik denk dat de winkels dat beter in kunnen schatten.
« Laatst bewerkt op: 09 April 2011, 19:10:12 door NL-modelspoor »
Johan

Duvel

  • Offline Offline
  • Berichten: 446
Re:1313 en 1304
« Reactie #32 Gepost op: 09 April 2011, 20:19:01 »
In de vorige (1312) zat de paarse draad met een stuk isolatietape op de decoder geplakt.
Met vriendelijke groeten, altijd.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:1313 en 1304
« Reactie #33 Gepost op: 09 April 2011, 20:30:20 »
Die kap gaat er niet 123 zo af....

Er is toch niets veranderd aan de constructie tov de Electrotrens of wel ?

Gr. Remco.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:1313 en 1304
« Reactie #34 Gepost op: 09 April 2011, 23:18:22 »
Nee vandaar mijn opmerking dus.
Ikzelf heb er geen problemen mee maar lees hier wel klachten over het openen van de lok.
De gemiddelde 3 railer is schroefjes gewend :)
« Laatst bewerkt op: 09 April 2011, 23:19:57 door Chris van Diesen »

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:1313 en 1304
« Reactie #35 Gepost op: 10 April 2011, 08:29:48 »
Ah ok, want als je het eenmaal weet, is hij zo open :)

Nu die dingen nog ff ophalen, dan kan ik ze ook digitaliseren.

Gr. Remco.

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4305
    • Gouda in H0
Re:1313 en 1304
« Reactie #36 Gepost op: 10 April 2011, 08:33:04 »
De gemiddelde 3 railer is schroefjes gewend :)

Tja, geef mij die dan ook maar voor 2 rail ! Er gaat niet boven schroefverbindingen (y)
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

NL-modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1106
    • Windhoven
Re:1313 en 1304
« Reactie #37 Gepost op: 16 April 2011, 10:15:39 »
Probleem met het losliggende ongeïsoleerde draadje tot nu toe bij alle 3rail 1304's en 1313's gezien (HR2296 en HR2300).
Zo te merken heeft Rivarossi dus bezuinigd op een goedkoop maar doeltreffend stukje tape.

Het losse draadje valt niet zo 1-2-3 op omdat het gewoon tussen de bundel met draden van de decoder gefrommeld zit. Echter kan dit draadje dus wel tegen de hoofdprintplaat aankomen (meeste gevallen onderkant). En daar zitten ook een paar onderdelen......

Ik zou dus toch de 3rail rijders adviseren de kap er af te halen en het draadje zelf te isoleren. Dan heb je daar in de toekomst in ieder geval geen problemen mee.
Johan

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:1313 en 1304
« Reactie #38 Gepost op: 16 April 2011, 10:22:36 »
Wat is alle ?


NL-modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1106
    • Windhoven
Re:1313 en 1304
« Reactie #39 Gepost op: 16 April 2011, 10:30:14 »
3 van de 3. En dat is toch genoeg om aan te nemen dat het bij alle 3 rail modellen zo is  :-\.

Maar als winkel hebben jullie natuurlijk nog geen probleem gevallen gehad. Kan ik me ook voorstelllen omdat zo'n draadje niet direct voor kortsluiting hoeft te zorgen.
Johan

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:1313 en 1304
« Reactie #40 Gepost op: 16 April 2011, 10:32:03 »
Nee. Sorry, meer kan ik er niet van maken.


Ik ga hier effe kijken naar een model :)

Anoniem

  • Gast
Re:1313 en 1304
« Reactie #41 Gepost op: 16 April 2011, 10:37:51 »
3 van de 3. En dat is toch genoeg om aan te nemen dat het bij alle 3 rail modellen zo is  :-\.

Nou, nee... tenzij het totale aantal drierailmodellen ongeveer 6 à 7 is, maar ik denk dat er meer bestaan ;D. Een steekproef moet natuurlijk wel groot genoeg zijn om (tenminste potentieel) representatief te kunnen zijn, en 3 is niet groot genoeg 8).

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:1313 en 1304
« Reactie #42 Gepost op: 16 April 2011, 10:48:42 »
Net gekeken bij een aantal.

Ja, ook hier de draad ligt ongeïsoleerd (ongeveer 2 mm bloot draad) in de lok.
Maar netjes in de bundel en op het plastic van de geïsoleerde decoder (het is een lokpilot) Het is niet klakkeloos door Riva gedaan, je ziet aan de manier hoe de kabel is opgeborgen, dat men er wel rekening mee heeft gehouden.
Dus niet in de buurt van electronica. Maar, niet handig zeg maar. Hadden ze beter dat kleine stukje in het tape kunnen zetten of afknippen.

Dus, niet slim van Rivarossi (zal dat ook doorbrieven) maar niet dat je lok nu spontaan de geest geeft als je ze op de baan zet.

Maar, een gewaarschuwd mens telt voor twee. Tis aan de eigenaar zelf wat ie ermee doet. :)

« Laatst bewerkt op: 16 April 2011, 10:57:08 door Chris van Diesen »

E.r.i.k.

  • Offline Offline
  • Berichten: 192
Re:1313 en 1304
« Reactie #43 Gepost op: 16 April 2011, 11:21:31 »
Nou, nee... tenzij het totale aantal drierailmodellen ongeveer 6 à 7 is, maar ik denk dat er meer bestaan ;D. Een steekproef moet natuurlijk wel groot genoeg zijn om (tenminste potentieel) representatief te kunnen zijn, en 3 is niet groot genoeg 8).

Nou, bij een gloednieuw model is 3 op 3 iets teveel van het toeval.  Ik heb in een Roco 1145 (3-rail mat decoder af fabriek) overigens precies hetzelfde gehad!

Anoniem

  • Gast
Re:1313 en 1304
« Reactie #44 Gepost op: 16 April 2011, 11:26:31 »
Nou, bij een gloednieuw model is 3 op 3 iets teveel van het toeval.

Elke statisticus zal je zeggen dat je uit een steekproef van 3 in dit geval geen enkele algemene uitspraak kunt doen... er is meer dan genoeg ruimte om toch toeval te zijn, ook al is het misschien een indicatie dat het geen toeval is (let op het woord "misschien"). Je kunt het eenvoudigweg niet weten aan de hand van 3 stuks.

Of het model gloednieuw is of stokoud, heeft daar natuurlijk niets mee te maken.