Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stottering Piko 98551BD door Modeltreinmulder
Vandaag om 18:21:49
De spoorhaven van Zuidbarge. door Huup
Vandaag om 17:52:39
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Karel466
Vandaag om 17:39:39
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 17:38:31
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Herb73
Vandaag om 17:35:10
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Charles_
Vandaag om 17:13:38
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 17:03:43
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
Vandaag om 16:46:50
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door Eric v C
Vandaag om 16:45:03
Pfarrerwinkel bahn door Brouwersbaan
Vandaag om 16:44:29
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
Vandaag om 16:40:04
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:26:27
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
Vandaag om 16:14:02
Een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 16:10:34
NS Mat 35 Maple Leaf door Montanbahn
Vandaag om 15:38:25
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Montanbahn
Vandaag om 15:17:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:37:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Luud H
Vandaag om 14:20:23
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door Jelmer
Vandaag om 13:59:17
Bauarbeiten im gange door Eric B
Vandaag om 13:52:03
Modelbaan Beltheim. door Wim Vink
Vandaag om 13:04:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 13:02:47
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door Ronald Halma
Vandaag om 12:03:38
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 12:01:27
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 11:15:58
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Benelux795
Vandaag om 11:14:32
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 10:57:07
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 10:30:10
Train-o-Matic Shine binnenverlichting. door bask185
Vandaag om 09:53:41
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 09:46:33
  

Auteur Topic: De bouw van: NOLS/SS Station Ommen  (gelezen 12672 keer)

Mark Verheulen

  • Offline Offline
  • Berichten: 639
  • Staatsspoor "Kikker"
De bouw van: NOLS/SS Station Ommen
« Gepost op: 20 March 2011, 21:09:31 »
Binnenkort kan je hier de bouw van het Station Ommen volgen.
Ik ben op dit moment nog bezig met informatie verzamelen, maar
dat duurt niet lang meer.

Om alvast een indruk te geven:

(Bron:www.stationsweb.nl)

Sporenplan:

(Bron:http://home.planet.nl/~wisse558/)

Mvg, Mark
« Laatst bewerkt op: 30 January 2015, 11:37:03 door guest7823 »

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5558
  • Team Mitropa
Re:De bouw van: NOLS/SS Station Ommen
« Reactie #1 Gepost op: 20 March 2011, 21:20:27 »
Ook ohmb??????????
t zit in de lucht vandaag ;D
gr Jan

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10489
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:De bouw van: NOLS/SS Station Ommen
« Reactie #2 Gepost op: 20 March 2011, 21:20:48 »
Mega Mark !!  (y)

Ik voel een tweede lijn OHMB aankomen ;)  Dit is meer mijn omgeving. Zoals je vast wel weet ligt Marienberg een dikke 10Km verderop naar rechts... ;)

En... ik spot alweer een 1700 :) Wordt eens tijd, dat we/er eens een nieuwe uitvoering van gemaakt wordt. Heb inmiddels al zo veel van die Philo's gezien. Wordt een beetje saai  ::) :P

Wordt het tijdperk dat, wat op de foto te zien is ??

Grtzz en suc6,

Karst

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5558
  • Team Mitropa
Re:De bouw van: NOLS/SS Station Ommen
« Reactie #3 Gepost op: 20 March 2011, 21:26:19 »
Ja jammer dat de 1300 niet meer te koop is
had hem heel graag gehad nu >:(
Gr Jan
« Laatst bewerkt op: 20 March 2011, 21:32:47 door roadster36 »

Beached

  • Offline Offline
  • Berichten: 1109
Re:De bouw van: NOLS/SS Station Ommen
« Reactie #4 Gepost op: 20 March 2011, 21:32:04 »
Leuk! nog een NOLS bouwer (y) In welk tijdperk komt de baan te liggen?
Als je op zoek bent naar informatie is Het Drents Archief in Assen een mooi beginpunt. Daar zijn alle documenten van de NOLS gehuisvest, inclusief tekeningen volgens mij.

Jan, dat gevoel heb ik dus ook x2(2900 en 1300) >:(
mvg,
Rick

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4244
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:De bouw van: NOLS/SS Station Ommen
« Reactie #5 Gepost op: 20 March 2011, 21:34:05 »
 (y)
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5558
  • Team Mitropa
Re:De bouw van: NOLS/SS Station Ommen
« Reactie #6 Gepost op: 20 March 2011, 21:34:54 »
met de 1600 er naast moet zelfbouw eigenlijk ook kunnen
maar goed , nog zoveel projecten omhanden ;D
gr Jan

Mark Verheulen

  • Offline Offline
  • Berichten: 639
  • Staatsspoor "Kikker"
Re:De bouw van: NOLS/SS Station Ommen
« Reactie #7 Gepost op: 20 March 2011, 22:10:17 »
@Iedereen
bedankt voor de positieve reacties!

@Roadster36
misschien..

Het tijdperk ben ik helemaal vergeten te melden.
Het wordt inderdaad het tijdperk op de foto, en dat is eind begin tijdperk II rond 1926.

Mvg, Mark
« Laatst bewerkt op: 20 March 2011, 22:15:33 door Mark Verheulen »

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:De bouw van: NOLS/SS Station Ommen
« Reactie #8 Gepost op: 20 March 2011, 22:16:55 »
Precies het goede tijdperk hulde!  (y)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10489
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:De bouw van: NOLS/SS Station Ommen
« Reactie #9 Gepost op: 20 March 2011, 22:22:36 »
Snif, snif...  :'(

ten minste 20 jaar te vroeg  :'(

Maar... ander onderwerp ( misschien off-topic ??? )

Heb nu een aantal van die Philo's onder handen gehad. Constructie is niet bijster ingewikkeld of hoogstaand. Gewoon slim zeg maar.

Dat houdt in, dat ze makkelijk 'na' te maken zijn... Kwestie van tekenen en plotten zou ik zeggen als ze uit styreen moesten komen. Maar messing is voor locjes natuurlijk wel iets 'echter' ;) Als er belangstelling is, wil ik het er wel eens over hebben met een bevriende 'etser'.... Heb namelijk de GM&S catalogus eens door zitten spitten op het gebied van wielen, pompen etc. Lijkt allemaal rijkelijk beschikbaar te zijn. Alleen de dommen van met name na-oorlogs is wat krap. Maar als ooit MK weer herdoorstart is ook daar geen probleem...

Dus interesse ? laat het weten ;)

( mogelijk weer on-topic ;) )

Grtzz,

Karst

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5558
  • Team Mitropa
Re:De bouw van: NOLS/SS Station Ommen
« Reactie #10 Gepost op: 20 March 2011, 22:44:50 »
kan gewoon weer een roco motor in  ;D
gr Jan

Beached

  • Offline Offline
  • Berichten: 1109
Re:De bouw van: NOLS/SS Station Ommen
« Reactie #11 Gepost op: 21 March 2011, 05:49:38 »
Ik ben het met Stig eens (y) Misschien moet je toch maar je baan 20 jaar eerder situeren Karst  ;)
En als de KDesign NS 1700 uitkomt, roep het maar. Hier is ook wel interesse (y)
mvg,
Rick

Niks

  • Offline Offline
  • Berichten: 207
  • TM
Re:De bouw van: NOLS/SS Station Ommen
« Reactie #12 Gepost op: 21 March 2011, 06:57:48 »
Zeker een goed idee Karst (y), heb er nog wel een of meer nodig.
En een 1300 en een 2900.

Nick
« Laatst bewerkt op: 21 March 2011, 07:34:08 door Nick Spanbroek »

Eric van Spelde

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re:De bouw van: NOLS/SS Station Ommen
« Reactie #13 Gepost op: 21 March 2011, 07:31:00 »
Ik zou voor de zekerheid uitgaan van originele tekeningen... ;)

Maarehh... een set 1700 etsplaten is altijd welkom. Kan ik een uitvoering bouwen die door Philotrain nooit zo geleverd is, bijvoorbeeld één van de twee proef-oververhitters die al door de Staatsspoor zijn omgebouwd in 1914 (ketel hoger dan bij de 'natte' versie maar lager dan de later omgebouwde machines, verhoogd machinistenhuis maar wel hartvormige raampjes).  (y)

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5558
  • Team Mitropa
Re:De bouw van: NOLS/SS Station Ommen
« Reactie #14 Gepost op: 21 March 2011, 07:39:30 »
Het probleem bij de 1300/1700 is dat de klinknagels nogal nadrukelijk aanwezig zijn .
anders pruts ik ze zo in elkaar ;D
gr Jan