Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jeroen Water
Vandaag om 17:59:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
Vandaag om 17:39:39
Fleischmann Anna ombouw. door jerrytrein
Vandaag om 17:32:09
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 17:24:22
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal door MOVisser
Vandaag om 17:16:11
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door BartvD
Vandaag om 16:29:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
Vandaag om 16:17:47
Grootspoor in Frankrijk door martijnhaman
Vandaag om 16:04:41
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Forever Rocofan
Vandaag om 16:03:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door prutser
Vandaag om 16:01:24
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 14:13:01
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 14:03:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:00:27
Show je werkplek door cor_b
Vandaag om 13:47:28
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door jerrytrein
Vandaag om 13:39:06
Bauarbeiten im gange door Ronald Halma
Vandaag om 13:12:05
Eerste hulp bij Freecad door Eric v C
Vandaag om 12:43:20
Vitrinekast door 741230
Vandaag om 12:05:48
Artikelen "Het matblad" door j.ossebaar
Vandaag om 11:08:24
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 11:03:34
Sfeer op je modelbaan door william_2
Vandaag om 10:28:30
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 07:28:45
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Thom
Vandaag om 02:36:02
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door TonM
01 August 2025, 23:45:23
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
01 August 2025, 23:09:02
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
01 August 2025, 22:32:11
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
01 August 2025, 21:43:07
Randstad door Luit
01 August 2025, 21:20:43
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Duikeend
01 August 2025, 21:00:31

Auteur Topic: spoorplan in n van gregory  (gelezen 9890 keer)

gregory

• Gast
spoorplan in n van gregory
« Gepost op: 16 February 2007, 15:09:23 »
Beste spoorders , wat vind je van mijn plan in fleischmann n.

Ik zoek nog een opvulling voor in het midden , wil graag een station enz.
Wie wil en kan verbeteringen aanbrengen.
Alles kan nog.

Groeten, gregory.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
Re: spoorplan in n van gregory
« Reactie #1 Gepost op: 16 February 2007, 18:31:53 »
Laat ff weten wat de maten zijn, welk tijdperk en welk land je rijd, dan weten we tenminste waar we over praten ;)

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

gregory

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 16 February 2007, 18:52:04 »
tijdperk , had eertst gedacht 1, maar hezien het aanbod blijf ik bij stoom.
Het land dacht ik aan belgie.
De maten ik heb 2 meter lang op 1 meter breed.
Alles is ook digitaal.

Groeten.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 16 February 2007, 20:09:46 »
De binnenbocht rechtsboven, loopt die daar dood of verdwijnd die daar naar een schaduwstation? Bij de 3 sporen onder liggen de onderste 2 ver uit elkaar, daar wil je neem ik aan een perron tussen leggen?

Wat wil je verder, je wil met stoom rijden, wil je daar dan een locdepot bij hebben of evt. iets anders? De sporen liggen rechts vrij ver naar het midden/ uit de rand is dat met opzet of zou het handig kunnen zijn dat nog wat naar rechts op te schuiven. Nog een vraag hoe komt de baan in de daarvoor bestemde kamer te staan?

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

gregory

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 16 February 2007, 20:19:05 »
neen dat spoor loopt normaal door.
Inderdaad daar zou ik het station willen hebben met aan de achterkant dan een loods of zoiets, zou misschien wel zo handig zijn dat die soren nog wat verscvhuiven.
De baan zou vrijstaand kunnen staan, dus niet tegen een muur.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 16 February 2007, 21:14:02 »
Oke dan heb ik wel wat ideeën:

1; Als je de tekening eens wat aanpast zodat de spoorlijn goed verdeelt is over het hele oppervlak.

2; probeer die kleine boogstralen eruit te halen, dat moet volgens mij kunnen. Als het wat krapper moet probeer dan eens met boogstralen van 30 en 34cm te werken en maak je bochten met flexrail.

3; kijk eens of het mogelijk is het stations gebouw op de voorgrond te krijgen voor de sporen dus, dan moet dat eiland perron 1 spoor naar achter opschuiven. De vrij gekomen ruimte achter kan je dan benutten voor een loc depot en stad.

4; Je zou op 2/3 van onder een achter grond wand kunnen maken die links tot de rand van de modelbaan loopt en rechts een 20cm voor het spoor stopt. Hier mee zou je voor een stedelijk deel en achter een landschappelijk deel kunnen maken. Want dat is het voordeel als het vrijstaand staat, je kunt alle zijdes gebruiken.

Ik hoop dat je het kan volgen, groetjes Michiel

gregory

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 16 February 2007, 21:27:33 »
Sorry, maar ik volg je niet goed , zou jij of iemand anders dit misschien eens kunnen uittekenen??

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 16 February 2007, 23:26:03 »
Ja doe ik, groetjes Michiel

gregory

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 17 February 2007, 20:31:15 »
Bedankt bij voorbaat.

gregory

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 19 February 2007, 20:40:36 »
Wat denken jullie hiervan?

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 19 February 2007, 20:55:11 »
Tja dat is een goeie verkorting van wat ik je gemailt had ;), je zou als het eiland perron breed genoeg is kunnen overwegen om daar dan gelijk het stations gebouw op te maken, in nederland kwam dat regelmatig voor alleen of dat in België ook zo was weet ik niet.

Groetjes Michiel

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
« Reactie #11 Gepost op: 19 February 2007, 22:17:31 »
Beste gregory,

Ik las dat je graag N schaal, Belgisch, en stoom wilt rijden.
Heb je ook al gekeken of er wel belgische tijdperk I, II en III rijtuigen en wagons in N te koop zijn?  ;)
Loc's wil wel lukken, Fl* heeft er al 4 in z'n assortiment die moet je dan wel even omnummeren met transfers die er bij de aankoop al bij zitten, maar goed.

Even over je baanplan:
Niet dat ik roet in het eten wil gooien! Maar ik vrees dat je na de bouw van dit rondje al snel bent uitgekeken op dit idee, omdat je alleen "heel saai" rondjes kan scheuren door doorgaans erg krappe bochten.

Ik zou wilen voorstellen dat je eens diep nadenkt over een thema zoals bijvoorbeeld een uitgebreide locloods of een prachtige landelijk gebied met een mooie strek spoor er door.
Als ik je vrijblijvend uiteraard mag advieseren zou ik een thema pakken waarbij je flink kan rangeren zoals een locloods en dat dan tot in detail uitwerken zodat je een mooie baan krijgt met veel speel plezier!

Om het maar niet te laten bij wat uit de lucht gegrepen opmerkingen heb ik ook een krabbeltje in Paint gemaakt.

Klik op het plaatje voor een vergroting.

Om het even toe te lichten,
Ik heb in het midden een locloods gemaakt voor veel rangeer bewegingen. Daar kan natuurlijk ook een kolenbunker en weet ik veel nog meer bij.
Verder zie je rechts onder een opsstel terrein voor goederen treinen. (ook weer rangeer mogelijkheden.)
Links onder heb ik een stationshal geplant. Dit is niet een normale stationshal maar een halve. De sporen zullen ongezien afbuigen en doorlopen naar het schaduwstation.
Het schaduwstation kan je dan gebruiken om treinen tijdelijk te laten staan terweil je ze niet ziet (ze zijn dan onderweg zogenaamd)
De treinen kunnen dan weer tevoorschijn komen als ze onder het viaduct door rijden.

De ruimtes tussen de stationshal en de achtergrond maar ook het viaduct en de achtergrond werk je natuurlijk zo af dat je helemaal niets ziet van de bochten.
Zo lijkt je wereldje net echt en heb je ontsettend veel mogelijkhden om te rijden!

En als we het dan gaan hebben over details e.d. kijk je gewoon even af bij leuke bladzijdes op sites als deze;)

Wat je er van vind mag je natuurlijk helemaal zelf weten!  ;)  ;D
Maar ik heb me net weer even lekker kunnen uitleven op een baanplan ontwerpje  ;D  :P

Veel succes met je baanplan!
En mocht je nog vragen of opmerkingen hebben over je eigen plan of die ik zojuist gebakken heb, horen we het graag.

m.v.g.

Mark

« Laatst bewerkt op: 19 February 2007, 22:31:25 door mmhajvth »
love to build realistic     let's be kind.

gregory

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 21 February 2007, 15:36:29 »
Mmmmm, ziet er een lekker baantje uit .
Kan je op het zelfde gedacht eentje tekenen maar op 1.5 meter lang??

Groeten.

gregory

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 22 February 2007, 15:23:58 »
Heb zelf een beetje bezig geweest met bovenstaand plan .
Maar heb een probleem met de omcirkelde omgeving , dit loopt niet recht genoeg naar mijn gedacht, wie kan dit verbeteren.
Ik kan het drail plan doormailen , moest dit nodig zijn.

Alexander_N

• Offline Offline
  • ---1520mm forever---
    • Russian model trains
« Reactie #14 Gepost op: 22 February 2007, 16:12:29 »
Beste gregory,

Ik las dat je graag N schaal, Belgisch, en stoom wilt rijden.
Heb je ook al gekeken of er wel belgische tijdperk I, II en III rijtuigen en wagons in N te koop zijn?  ;)
Loc's wil wel lukken, Fl* heeft er al 4 in z'n assortiment die moet je dan wel even omnummeren met transfers die er bij de aankoop al bij zitten, maar goed.

Even over je baanplan:
Niet dat ik roet in het eten wil gooien! Maar ik vrees dat je na de bouw van dit rondje al snel bent uitgekeken op dit idee, omdat je alleen "heel saai" rondjes kan scheuren door doorgaans erg krappe bochten.

Ik zou wilen voorstellen dat je eens diep nadenkt over een thema zoals bijvoorbeeld een uitgebreide locloods of een prachtige landelijk gebied met een mooie strek spoor er door.
Als ik je vrijblijvend uiteraard mag advieseren zou ik een thema pakken waarbij je flink kan rangeren zoals een locloods en dat dan tot in detail uitwerken zodat je een mooie baan krijgt met veel speel plezier!

Om het maar niet te laten bij wat uit de lucht gegrepen opmerkingen heb ik ook een krabbeltje in Paint gemaakt.

Klik op het plaatje voor een vergroting.

Om het even toe te lichten,
Ik heb in het midden een locloods gemaakt voor veel rangeer bewegingen. Daar kan natuurlijk ook een kolenbunker en weet ik veel nog meer bij.
Verder zie je rechts onder een opsstel terrein voor goederen treinen. (ook weer rangeer mogelijkheden.)
Links onder heb ik een stationshal geplant. Dit is niet een normale stationshal maar een halve. De sporen zullen ongezien afbuigen en doorlopen naar het schaduwstation.
Het schaduwstation kan je dan gebruiken om treinen tijdelijk te laten staan terweil je ze niet ziet (ze zijn dan onderweg zogenaamd)
De treinen kunnen dan weer tevoorschijn komen als ze onder het viaduct door rijden.

De ruimtes tussen de stationshal en de achtergrond maar ook het viaduct en de achtergrond werk je natuurlijk zo af dat je helemaal niets ziet van de bochten.
Zo lijkt je wereldje net echt en heb je ontsettend veel mogelijkhden om te rijden!

En als we het dan gaan hebben over details e.d. kijk je gewoon even af bij leuke bladzijdes op sites als deze;)

Wat je er van vind mag je natuurlijk helemaal zelf weten!  ;)  ;D
Maar ik heb me net weer even lekker kunnen uitleven op een baanplan ontwerpje  ;D  :P

Veel succes met je baanplan!
En mocht je nog vragen of opmerkingen hebben over je eigen plan of die ik zojuist gebakken heb, horen we het graag.

m.v.g.

Mark

WauW mooie baanplan. Ik vind het idee van een stationsgebouw waarmee je de bocht verbergt echt heel tof! Ga ik misschein ook voor mijn baan gebruiken.
SZD (CCCP)
RZD (Rusland)
UZ (0ekraine)