Beste gregory,Ik las dat je graag N schaal, Belgisch, en stoom wilt rijden.Heb je ook al gekeken of er wel belgische tijdperk I, II en III rijtuigen en wagons in N te koop zijn? Loc's wil wel lukken, Fl* heeft er al 4 in z'n assortiment die moet je dan wel even omnummeren met transfers die er bij de aankoop al bij zitten, maar goed.Even over je baanplan:Niet dat ik roet in het eten wil gooien! Maar ik vrees dat je na de bouw van dit rondje al snel bent uitgekeken op dit idee, omdat je alleen "heel saai" rondjes kan scheuren door doorgaans erg krappe bochten.Ik zou wilen voorstellen dat je eens diep nadenkt over een thema zoals bijvoorbeeld een uitgebreide locloods of een prachtige landelijk gebied met een mooie strek spoor er door. Als ik je vrijblijvend uiteraard mag advieseren zou ik een thema pakken waarbij je flink kan rangeren zoals een locloods en dat dan tot in detail uitwerken zodat je een mooie baan krijgt met veel speel plezier! Om het maar niet te laten bij wat uit de lucht gegrepen opmerkingen heb ik ook een krabbeltje in Paint gemaakt.Klik op het plaatje voor een vergroting.Om het even toe te lichten,Ik heb in het midden een locloods gemaakt voor veel rangeer bewegingen. Daar kan natuurlijk ook een kolenbunker en weet ik veel nog meer bij.Verder zie je rechts onder een opsstel terrein voor goederen treinen. (ook weer rangeer mogelijkheden.)Links onder heb ik een stationshal geplant. Dit is niet een normale stationshal maar een halve. De sporen zullen ongezien afbuigen en doorlopen naar het schaduwstation.Het schaduwstation kan je dan gebruiken om treinen tijdelijk te laten staan terweil je ze niet ziet (ze zijn dan onderweg zogenaamd)De treinen kunnen dan weer tevoorschijn komen als ze onder het viaduct door rijden. De ruimtes tussen de stationshal en de achtergrond maar ook het viaduct en de achtergrond werk je natuurlijk zo af dat je helemaal niets ziet van de bochten. Zo lijkt je wereldje net echt en heb je ontsettend veel mogelijkhden om te rijden!En als we het dan gaan hebben over details e.d. kijk je gewoon even af bij leuke bladzijdes op sites als deze. Wat je er van vind mag je natuurlijk helemaal zelf weten! Maar ik heb me net weer even lekker kunnen uitleven op een baanplan ontwerpje Veel succes met je baanplan! En mocht je nog vragen of opmerkingen hebben over je eigen plan of die ik zojuist gebakken heb, horen we het graag.m.v.g.Mark