Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Her-(her-)beginnen door J. Brans
Vandaag om 01:21:37
Grootspoor in Frankrijk door Thom
Vandaag om 01:08:43
Wat was jullie allereerste loc? door Syb030
Vandaag om 00:58:56
booster vraag door Martin Domburg
Vandaag om 00:33:22
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Joz
Vandaag om 00:04:18
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho door jandcargo
06 August 2025, 23:55:24
't Boemeltje door MOVisser
06 August 2025, 22:56:43
Göhrener Viaduct door MOVisser
06 August 2025, 22:53:48
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
06 August 2025, 22:36:12
Terugverende koppeling door phdirk
06 August 2025, 22:23:02
Update: baan in de tropen door Arjen52
06 August 2025, 22:21:37
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
06 August 2025, 22:12:23
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Vislijn
06 August 2025, 22:02:52
Met welke tang knip je verenstaal? door Ronaldk
06 August 2025, 21:50:59
US diorama in H0 door 741230
06 August 2025, 21:07:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door 741230
06 August 2025, 21:06:11
De fabriek - Spoor 0 door Huup
06 August 2025, 20:48:34
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
06 August 2025, 20:14:08
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
06 August 2025, 19:21:26
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
06 August 2025, 18:38:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
06 August 2025, 15:46:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door willyTEE
06 August 2025, 15:33:50
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
06 August 2025, 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
06 August 2025, 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
06 August 2025, 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
06 August 2025, 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
06 August 2025, 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
06 August 2025, 12:22:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
06 August 2025, 11:09:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
06 August 2025, 10:46:10
  

Auteur Topic: OHMB station Ressen-Bemmel rond 1928  (gelezen 15936 keer)

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10482
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:OHMB station Ressen-Bemmel rond 1928
« Reactie #30 Gepost op: 22 March 2011, 22:05:35 »
Tuuuuuurlijk wel  ;D  :P

Er zijn mensen die meer willen dan alleen maar tussen twee fiddleyards heen en weer pielen ;)

[Edit]

Jammer dat ik niet binnenkort weer ergens de DDPB kan laten zien... maar perfect digitaal rijdende Philo's probleemloos trekkend en duwend *met* NEMschachten en KK's ...  8) 8)

Koploper gestuurd te zien optrekken en stoppen, laatste en eerste stukje werkelijk kruipend door wisselstraten... werkelijk een lust voor het oog  8)

Enige jammere, dat er Roco GEOLine ligt... Maar Tillig is op komst, ik ga denk ik eerst een DDPB maken met Tillig om e.e.a. eens even in de praktijk aan de tand te voelen. Kan ik gelijk wat scenery oefenen ;) voor het 'grote' werk beginnen gaat  :P

[/Edit]

Grtzz,

Karst
« Laatst bewerkt op: 22 March 2011, 22:13:32 door Karst Drenth »

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:OHMB station Ressen-Bemmel rond 1928
« Reactie #31 Gepost op: 22 March 2011, 22:17:06 »
Ik doe het ook niet omdat het nou het beste systeem is hoor, ik vind het gewoon leuk om te pielen en de totale afwezigheid van een koppeling die nergens op lijkt.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10482
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:OHMB station Ressen-Bemmel rond 1928
« Reactie #32 Gepost op: 22 March 2011, 22:22:27 »
 ;D ;D

Ieder z'n meug  :P (y)

Maarrrrr.... waar ik nogal eens op afknap bij b.v. Proto87 etc. is dat er achter de banen mannn staan met witte handschoentjes en 'lepeltjes' om wagens te aan- en af te koppelen. En bij Fremo b.v. waar men met die oertlelijke grove beugelkoppelingen rijdt met een halve meter afstand tussen de buffers...

Geef mij dan maar zoiets als Reel Cees zowel op OnTraXS als op Rail 2011 liet zien. De serene rust die zo'n baan uitstraalt door het ontbreken van menselijke interactie, dat doet mij nou weer wat. Maar zoals gezegd: Ieder zijn meug ;)

Grtzz,

Karst

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:OHMB station Ressen-Bemmel rond 1928
« Reactie #33 Gepost op: 22 March 2011, 23:35:01 »
Dan is het voor mij tot een kijkdoos gereduceerd. Ik kan er wel een stukje in mee gaan, dat je afstand neemt van je creatie en geniet, maar ik wil spelen. Ja, ik ben nog een kind. (y)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10482
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:OHMB station Ressen-Bemmel rond 1928
« Reactie #34 Gepost op: 23 March 2011, 00:01:27 »
Prachtig toch  ;D (y)

Zo'n verschillende beleving van dezelfde hobby  8) (y)

Grtzz,

Karst

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re:OHMB station Ressen-Bemmel rond 1928
« Reactie #35 Gepost op: 23 March 2011, 00:11:46 »
Tja ik vind voor beide wat te zeggen.
koppelen wil ik automatisch.
Ik kom met twee treinen die omlopen moeten , dus dat moet zo mooi mogelijk. automatisch dus ;)  (kippenlijn en tramlijn E-W die beide eindpunt op Ede hebben)
wissels omzetten denk ik er over om een mini seinhuis buiten de module te maken met hendels en trekdraden die echt werken.
Lijkt me ook geweldig leuk voor kinderen die kijken om ze eeen wissel om te laten zetten.
Gr Jan

Niks

  • Offline Offline
  • Berichten: 207
  • TM
Re:OHMB station Ressen-Bemmel rond 1928
« Reactie #36 Gepost op: 23 March 2011, 07:25:56 »
Geef mij dan maar zoiets als Reel Cees zowel op OnTraXS als op Rail 2011 liet zien. De serene rust die zo'n baan uitstraalt door het ontbreken van menselijke interactie, dat doet mij nou weer wat.

Dat is inderdaad wel mooi, maar dat gaat met een OHMB baan lastig worden op een beurs.

Nick

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4218
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:OHMB station Ressen-Bemmel rond 1928
« Reactie #37 Gepost op: 23 March 2011, 08:40:18 »
Maarrrrr.... waar ik nogal eens op afknap bij b.v. Proto87 etc. is dat er achter de banen mannn staan met witte handschoentjes en 'lepeltjes' om wagens te aan- en af te koppelen.

Sja, what about de zichtbaarheidsoptie? Mannen met witte handschoenen in de FY's achter de achtergrondplaten (dus vrij onzichtbaar) ? Het enige wat je dan ziet is een trein die wegrijdt en aankomt, doorrijdt uit het zicht. Wat er allemaal achter die schotten gebeurt, dat hoor je hooguit, je ziet nix (is de bedoeling).
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Eric van Spelde

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re:OHMB station Ressen-Bemmel rond 1928
« Reactie #38 Gepost op: 23 March 2011, 08:45:42 »
Wat er allemaal achter die schotten gebeurt, dat hoor je hooguit

Vooral krachttermen als die )(*&^%$@# schroefkoppelingen weer eens niet willen meewerken en er een buffer of ander onderdeel in het gevecht verloren dreigt te gaan. :D

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4218
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:OHMB station Ressen-Bemmel rond 1928
« Reactie #39 Gepost op: 23 March 2011, 08:47:33 »
..................geluidabsorberende materialen aan de binnenzijde van de achtergrondplaten is dan ook in de OHMB normen voorgeschreven  :P .
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10482
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:OHMB station Ressen-Bemmel rond 1928
« Reactie #40 Gepost op: 23 March 2011, 08:55:40 »
 ;D ;D ;D

Ik doelde eigenlijk meer op opstapjes achter de baan staande mannen, die over de achtergrond heen tussen die zelfde achtergrond en frieslijst met 'geisterhanden' naar beneden afzakken om daar hun ding te doen ;)

Wat men 'uit beeld' doet moet men natuurlijk zelf weten  ;D ;D :P. Wellicht moet de geluidsabsorptie zelfs waterproof zijn  ;) ;D

Anyhow, de beleving. Ieder op zijn manier, da's het belangrijkste  (y)

Grtzz,

Karst
« Laatst bewerkt op: 23 March 2011, 09:03:19 door Karst Drenth »

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4218
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:OHMB station Ressen-Bemmel rond 1928
« Reactie #41 Gepost op: 23 March 2011, 10:02:12 »
Ik spreek even voor het OHMB: 'Geisterhanden' zijn UDB (Uit Den Boze). Willen we niet. Niet een beetje niet maar helemaal niet. Dan liever een vastgelopen trein aan de loc een BlackBox inslepen, ondanks alles ziet dat er dan nog beter uit dan fantoomvingers. Ieder zijn beleving; prima, maar op het OHMB niet met onnatuurlijke en niet te verklaren machinaties  ;D .

'We' (lees OHMB) hebben in de normen voorgeschreven dat de kadee koppeling de norm is. Mocht er dus gerangeerd worden, dan met Kadee's, magneten svp in de bedding verwerkt. Uiteraard mag dat anders (modelschroefkoppeling) maar dan kan er dus niet worden gerangeerd. Iedereen die niet van Kadee afhankelijk wil zijn en toch mee wil doen en rangeren wordt daarom een normschacht aan te brengen en een paar zakjes Kadee's met Nemaansluiting bij zich te hebben. Houd je je bv Fleischmann kortkoppeling; ook goed, maar het is dan niet mogelijk om te rangeren.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Eric van Spelde

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re:OHMB station Ressen-Bemmel rond 1928
« Reactie #42 Gepost op: 23 March 2011, 11:30:39 »
Um, dan heb ik toch een aantal malen behoorlijk tegen de OHMB-beginselen gezondigd. ;) Zo kan ik me nog levendig een poging herinneren om eens een buurtgoederentrein met een stuk of twaalf wagentjes achteruit richting los/laadweg te drukken (met de bedoeling daar de achterste wagens achter te laten). Wegdekrand overweg + 1 wat laaghangende Kadeebeugel =  (vul maar in)...

Aan het opruimen van de ravage kwam echt geen ongevallentrein te pas....  ;D

Niks

  • Offline Offline
  • Berichten: 207
  • TM
Re:OHMB station Ressen-Bemmel rond 1928
« Reactie #43 Gepost op: 23 March 2011, 20:57:00 »
Net nog wat testjes met de helix gedaan, en de 1700 komt door de binnenboog naar boven (y), de binnenboog wordt later het dalende spoor.
Morgen nog wat rails leggen, en dan kan er worden begonnen met de elektronica, rails aansluiten, bezetmelders en wisseldecoders aansluiten, en dan alles in zien te voeren in koploper. Maar, dan moet ik koploper eerst maar eens onder de knie zien te krijgen.

Nick

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10482
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:OHMB station Ressen-Bemmel rond 1928
« Reactie #44 Gepost op: 23 March 2011, 21:01:02 »
Klinkt allemaal heel goed en voortvarend Nick.  (y)

heb je misschien wat foto's van jullie werk tot nu toe ?

En... dat met Koploper komt vast goed. Ook dat kun je zondag aanschouwen als je tijd hebt ;)

Grtzz,

Karst