Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
MOVisser
Vandaag
om 11:39:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Frank103
Vandaag
om 11:26:14
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 11:18:52
Piko 2025
door
Sicco Dierdorp
Vandaag
om 11:04:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
AndrevdG
Vandaag
om 10:57:33
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 10:52:46
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 10:52:20
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
TonM
Vandaag
om 10:48:15
De Projecten van RetroJack
door
Eric B
Vandaag
om 10:34:08
Rondom Charlois
door
Montanbahn
Vandaag
om 10:24:56
Digitaal-delta
door
Montanbahn
Vandaag
om 10:06:46
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief
door
Pauldg
Vandaag
om 10:06:35
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:58:20
Line-up foto's van modellen
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:43:40
modulebaan in spoor 1
door
rjr
Vandaag
om 09:39:51
Fleischmania Nostalgia
door
hervé
Vandaag
om 09:38:29
Pfarrerwinkel bahn
door
Hans GJ
Vandaag
om 09:30:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Erwin 054
Vandaag
om 09:12:30
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1
door
rjr
Vandaag
om 09:04:05
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan
door
Piet Groot
Vandaag
om 08:52:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 08:36:29
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Jelmer
Vandaag
om 08:22:39
Had de NS4903 rangeerlicht?
door
Edwin2121992
Vandaag
om 08:12:22
Lemke 2025
door
arnaud-ns/htm
Vandaag
om 00:05:10
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
Dennis1984
27 October 2025, 23:54:05
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
Ronzol
27 October 2025, 22:25:58
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
27 October 2025, 22:04:19
Yet Another Servo Decoder
door
Dennis1984
27 October 2025, 22:00:56
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
27 October 2025, 21:17:04
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2
door
Stefan88
27 October 2025, 20:31:18
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Baanplan Engelse baan spoor N
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Baanplan Engelse baan spoor N (gelezen 4891 keer)
WimC
Offline
Berichten: 1211
Spoor N
Re:Baanplan Engelse baan spoor N
«
Reactie #15 Gepost op:
19 March 2011, 19:14:30 »
Het is wel een eind rijden naar de draaischijf van het station af. Waarom heb je 'm daar neergelegd?
Het lijkt me logischer om 'm directer aan het station te koppelen.
Gr, Wim
Gelogd
Grt, Wim
St00mboy
Offline
Berichten: 12010
Re:Baanplan Engelse baan spoor N
«
Reactie #16 Gepost op:
19 March 2011, 19:24:01 »
Frank, ik denk het dat niet erg conform het prototype is om het spoor naar de draaischijf onder het station door te laten gaan, tenzij je het spoor en de draaischijf uit het gezicht houd.
Als een lok gedraaid moest worden, dan stond de draaischijf ergens bijv. bij de engine shed, of iig ergens in de buurt waar de lok "ververst" werd. Was er geen draaischijf in de buurt, maar iets verder weg, dan vertrok de lok "light engine" en werd daar omgedraaid en kwam gedraaid en wel weer terug. Dat laatste zou je uit kunnen beelden indien je de draaischijf en het spoortje verbergt.
Een spoor onder een station zou erg kostbaar zijn en werd dus zoveel mogelijk vermeden. Er zijn wel sporen geweest die over een station heenliepen op een viaduct, zoals bijv de Great Central mainline van Annesley naar Londen, die in Nottingham haaks over het Midland Railway Station heenliep, maar dat was een trunk route, en geen spoortje om een lok om te draaien.
Je zou bijv. wel in de buurt van het station een locomotive depot kunnen maken met een draaischijf.
Leen.
Gelogd
Voor INDEX LITTER BIN (t/m 2012 - pag. 192) HIER klikken
frank3
Offline
Berichten: 32
Re:Baanplan Engelse baan spoor N
«
Reactie #17 Gepost op:
19 March 2011, 20:35:59 »
Mijn idee was om de draaischijf bij een soort van industrieterrein te maken in het lage gedeelte achter het station. Ik weet niet of draaischijven ook op die manier gebruikt werden?
Ik kan natuurlijk ook ergens anders onder het spoor door of misschien de draaischijf toch proberen bij het station te maken.
Ik ga er nog op broeden en ideeën van jullie zijn ook welkom!!
Frank.
Gelogd
frank3
Offline
Berichten: 32
Re:Baanplan Engelse baan spoor N
«
Reactie #18 Gepost op:
20 March 2011, 09:20:21 »
Ik heb er eerst dit van gemaakt:
Bij de draaischijf komt dan een locloods en een fabrieksterreintje. Dit in het lage gedeelte van de baan. Kan nog wijzigen uiteraard. De draaischijf aan het station maken is wat lastig vanwege de hoogte verschillen.
Frank.
Gelogd
frank3
Offline
Berichten: 32
Re:Baanplan Engelse baan spoor N
«
Reactie #19 Gepost op:
21 March 2011, 17:39:17 »
http://www.visitcumbria.com/carlset/dent-station.htm
Toch weer bezig geweest
De draaischijf verlegd
en het station in de bocht geïnspireerd op bovenstaande link, waarbij je vanaf het station het viaduct ziet.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Baanplan Engelse baan spoor N