Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Heroplage Artitec Plan W?
door
spoorijzer
Vandaag
om 14:45:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 14:34:43
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 14:23:39
Spoor 1 nem of finescale
door
Hirschsprung
Vandaag
om 14:15:17
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 14:11:09
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
henk
Vandaag
om 14:00:41
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief
door
henk
Vandaag
om 13:56:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:42:56
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 12:49:07
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Martijn1974
Vandaag
om 12:37:55
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound
door
Ben
Vandaag
om 12:26:06
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 11:29:45
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:18:45
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
MarcNL
Vandaag
om 11:13:57
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
puntenglijder
Vandaag
om 11:12:51
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
Eric v C
Vandaag
om 11:08:38
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:07:52
365 "Het is weekend foto's"
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:43:07
Een NS 5500 knutselen
door
vpeters1984
Vandaag
om 10:11:25
Westinghouse en knorr luchtpomp wat is het verschil?
door
orientexpress
Vandaag
om 10:03:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 09:23:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Loki
Vandaag
om 09:08:56
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:07:40
Sfeer op je modelbaan
door
Rody v. G.
13 July 2025, 22:48:25
BR-18.6 Schaal-0.
door
Benelux795
13 July 2025, 20:03:26
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
13 July 2025, 19:56:08
UP Mikado. Messing model schaal-0. De zaag er in.
door
FritsT
13 July 2025, 19:26:27
vervolg op "veel AC wielen"
door
Dirk
13 July 2025, 18:24:58
Sikje 225
door
Huup
13 July 2025, 18:03:31
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Frits C
13 July 2025, 17:20:30
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Neurenberg
|
Archief 2012
|
Graham Farish nieuwtjes 1:148 2011
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Graham Farish nieuwtjes 1:148 2011 (gelezen 6562 keer)
St00mboy
Offline
Berichten: 12019
Graham Farish nieuwtjes 1:148 2011
«
Gepost op:
06 March 2011, 18:03:15 »
Vandaag heeft Bachmann zijn Graham Farish nieuwtjes voor de komende 18 maanden aangekondigd.
In het kort zijn de nieuw te verwachten modellen:
- De LNER J39 stoomlok.
- De BR Standard 5MT stoomlok.
- De War Department Austerity 2-8-0 (NS 4300).
- De Class 08 diesel in originele versie met houten deuren.
- De Class 20 diesel.
- De Class 350 EMU.
- De Midland "Blue" Pullman.
- De British Railways 4-CEP EMU.
- De LNER A1 4-6-2 stoomlok. Dit is het type van de bekende "Tornado" lok.
Voor de NS liefhebbers met spoor N is de War Department waarschijnlijk interessant.
Hierbij de link voor de complete lijst voor 2011 incl. de nieuwtjes incl. rijtuigen en wagons:
http://www.bachmann.co.uk/new_products.php?prod_selected=farish
Leen.
De "Tornado van de Peppercorn A1 Class (foto a1steam.com)
Gelogd
Voor INDEX LITTER BIN (t/m 2012 - pag. 192) HIER klikken
HansQ
Offline
Berichten: 2039
Daar waar de rook is, is de kortsluiting...
Re:Graham Farish nieuwtjes 1:148 2011
«
Reactie #1 Gepost op:
09 March 2011, 03:52:55 »
Wat wel goed om te weten is, is dat het Class 08 (dus de NS Hippel) model van Graham Farish sinds een jaar of wat vernieuwd is, met meer detail en beter kloppende wielen. Ik heb er een gekocht en het verschil met het oude veel grovere model dat ik ook heb is groot, het model lijkt ook beter te lopen en degelijker te zijn dan vroeger...
Gelogd
HansQ, RailClub Utrecht
spoor N modulebouw, electronica, Selectrix
Simon Stenneberg
Offline
Berichten: 1761
Dieselpower rules!
Re:Graham Farish nieuwtjes 1:148 2011
«
Reactie #2 Gepost op:
09 March 2011, 07:22:38 »
Heb je foto's?
«
Laatst bewerkt op: 09 March 2011, 11:20:52 door Peter van der Leek. Reden: Het laatste bericht hoef je niet te citeren, klik onderaan op ANTWOORD
»
Gelogd
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0):
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526
HansQ
Offline
Berichten: 2039
Daar waar de rook is, is de kortsluiting...
Re:Graham Farish nieuwtjes 1:148 2011
«
Reactie #3 Gepost op:
09 March 2011, 10:39:01 »
Ik zal wel es vergelijkende fotoos maken en hier neerzetten! Of dat al vanavond is?
Gelogd
HansQ, RailClub Utrecht
spoor N modulebouw, electronica, Selectrix
HansQ
Offline
Berichten: 2039
Daar waar de rook is, is de kortsluiting...
Re:Graham Farish nieuwtjes 1:148 2011
«
Reactie #4 Gepost op:
09 March 2011, 23:27:12 »
Nou, bij deze dan:"
Dit zijn de oude en nieuwe uitvoeringen van de Graham Farish Class 08 dus NS Hippel naast elkaar.
De oude versie van de lok is al door veel NS liefhebbers gebruikt om om te spuiten naar NS geel-grijs...
Aan de zijkanten is al duidelijk verschil te zien qua detail niveau.
Het grootste verschil is dat de opbouw van het onderstel en de assen bij de nieuwe versie veel beter is.
Aan de voorkant valt te zien dat de nieuwe versie een veel hoger detail niveau heeft, er worden ook nog slangetjes bijgeleverd!
Aan de achterkant hetzelfde verhaal en bovendien ingezette raampjes bij het nieuwe model!
Ik had geen zin ze open te schroeven, maar de oude lok heeft een in het frame geintegreerde 'oude' stijl Graham Farish motor.
Daardoor was het notoir moeilijk het oude model om te bouwen naar digitaal omdat de massa bijna niet van het chassis te scheiden was.
Het nieuwe model heeft een los ingebouwde moderne motor en de tandwielen en aandrijving ziet er ook veel beter uit.
Helaas heeft het model nog steeds geen verlichting en is het ook nog steeds niet digitaal voorbereid...
Gelogd
HansQ, RailClub Utrecht
spoor N modulebouw, electronica, Selectrix
Simon Stenneberg
Offline
Berichten: 1761
Dieselpower rules!
Re:Graham Farish nieuwtjes 1:148 2011
«
Reactie #5 Gepost op:
10 March 2011, 07:19:07 »
Mooie foto's en duidelijk verhaal, heel erg bedankt
Gelogd
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0):
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Neurenberg
|
Archief 2012
|
Graham Farish nieuwtjes 1:148 2011