Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Project seaside Germany
door
Jeronimos
Vandaag
om 14:31:08
Märklin 2025
door
spoorijzer
Vandaag
om 14:30:09
Pendel module Viessmann 5214
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 14:29:36
Raadplaatje
door
spoorijzer
Vandaag
om 14:26:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:24:39
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag
om 14:21:45
Modeltreinenbeurzen
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:19:46
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel
door
Marc tramt
Vandaag
om 14:01:48
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 13:54:17
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder
door
VAM65
Vandaag
om 13:53:55
Omgeving Frankfurt am Main
door
Arjan6511
Vandaag
om 13:51:23
Rijdag bij Wullum NS
door
Wim Rosbender
Vandaag
om 12:33:10
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Basmans
Vandaag
om 11:39:54
Gewoon wat busfoto's
door
Arjen B.
Vandaag
om 11:25:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Huup
Vandaag
om 11:21:26
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
Benelux795
Vandaag
om 11:14:56
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)
door
Frans Peeters
Vandaag
om 11:10:10
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Jeroen Water
Vandaag
om 11:05:41
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit
door
Pauldg
Vandaag
om 10:58:42
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Jelmer
Vandaag
om 10:57:49
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 10:52:46
NL cameo layout (0,26m2)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:02:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
bask185
Vandaag
om 09:42:43
Een nieuw baantje op Micromodules
door
Lucien
Vandaag
om 09:18:58
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 08:51:09
West-Brabantse modelspoordagen
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:49:19
NL-baan in Canada
door
mass am see
Vandaag
om 08:42:00
Zaterdag 25 oktober Modelspoorbeurs Lisse
door
Besselspoor
Vandaag
om 08:23:52
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
marco
Vandaag
om 08:10:26
Verwisselen koppelingen Hamo 1205
door
hmmglaser
Vandaag
om 00:33:52
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Neurenberg
|
Archief 2012
|
Graham Farish nieuwtjes 1:148 2011
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Graham Farish nieuwtjes 1:148 2011 (gelezen 6607 keer)
St00mboy
Offline
Berichten: 12010
Graham Farish nieuwtjes 1:148 2011
«
Gepost op:
06 March 2011, 18:03:15 »
Vandaag heeft Bachmann zijn Graham Farish nieuwtjes voor de komende 18 maanden aangekondigd.
In het kort zijn de nieuw te verwachten modellen:
- De LNER J39 stoomlok.
- De BR Standard 5MT stoomlok.
- De War Department Austerity 2-8-0 (NS 4300).
- De Class 08 diesel in originele versie met houten deuren.
- De Class 20 diesel.
- De Class 350 EMU.
- De Midland "Blue" Pullman.
- De British Railways 4-CEP EMU.
- De LNER A1 4-6-2 stoomlok. Dit is het type van de bekende "Tornado" lok.
Voor de NS liefhebbers met spoor N is de War Department waarschijnlijk interessant.
Hierbij de link voor de complete lijst voor 2011 incl. de nieuwtjes incl. rijtuigen en wagons:
http://www.bachmann.co.uk/new_products.php?prod_selected=farish
Leen.
De "Tornado van de Peppercorn A1 Class (foto a1steam.com)
Gelogd
Voor INDEX LITTER BIN (t/m 2012 - pag. 192) HIER klikken
HansQ
Offline
Berichten: 2040
Daar waar de rook is, is de kortsluiting...
Re:Graham Farish nieuwtjes 1:148 2011
«
Reactie #1 Gepost op:
09 March 2011, 03:52:55 »
Wat wel goed om te weten is, is dat het Class 08 (dus de NS Hippel) model van Graham Farish sinds een jaar of wat vernieuwd is, met meer detail en beter kloppende wielen. Ik heb er een gekocht en het verschil met het oude veel grovere model dat ik ook heb is groot, het model lijkt ook beter te lopen en degelijker te zijn dan vroeger...
Gelogd
HansQ, RailClub Utrecht
spoor N modulebouw, electronica, Selectrix
Simon Stenneberg
Offline
Berichten: 1761
Dieselpower rules!
Re:Graham Farish nieuwtjes 1:148 2011
«
Reactie #2 Gepost op:
09 March 2011, 07:22:38 »
Heb je foto's?
«
Laatst bewerkt op: 09 March 2011, 11:20:52 door Peter van der Leek. Reden: Het laatste bericht hoef je niet te citeren, klik onderaan op ANTWOORD
»
Gelogd
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0):
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526
HansQ
Offline
Berichten: 2040
Daar waar de rook is, is de kortsluiting...
Re:Graham Farish nieuwtjes 1:148 2011
«
Reactie #3 Gepost op:
09 March 2011, 10:39:01 »
Ik zal wel es vergelijkende fotoos maken en hier neerzetten! Of dat al vanavond is?
Gelogd
HansQ, RailClub Utrecht
spoor N modulebouw, electronica, Selectrix
HansQ
Offline
Berichten: 2040
Daar waar de rook is, is de kortsluiting...
Re:Graham Farish nieuwtjes 1:148 2011
«
Reactie #4 Gepost op:
09 March 2011, 23:27:12 »
Nou, bij deze dan:"
Dit zijn de oude en nieuwe uitvoeringen van de Graham Farish Class 08 dus NS Hippel naast elkaar.
De oude versie van de lok is al door veel NS liefhebbers gebruikt om om te spuiten naar NS geel-grijs...
Aan de zijkanten is al duidelijk verschil te zien qua detail niveau.
Het grootste verschil is dat de opbouw van het onderstel en de assen bij de nieuwe versie veel beter is.
Aan de voorkant valt te zien dat de nieuwe versie een veel hoger detail niveau heeft, er worden ook nog slangetjes bijgeleverd!
Aan de achterkant hetzelfde verhaal en bovendien ingezette raampjes bij het nieuwe model!
Ik had geen zin ze open te schroeven, maar de oude lok heeft een in het frame geintegreerde 'oude' stijl Graham Farish motor.
Daardoor was het notoir moeilijk het oude model om te bouwen naar digitaal omdat de massa bijna niet van het chassis te scheiden was.
Het nieuwe model heeft een los ingebouwde moderne motor en de tandwielen en aandrijving ziet er ook veel beter uit.
Helaas heeft het model nog steeds geen verlichting en is het ook nog steeds niet digitaal voorbereid...
Gelogd
HansQ, RailClub Utrecht
spoor N modulebouw, electronica, Selectrix
Simon Stenneberg
Offline
Berichten: 1761
Dieselpower rules!
Re:Graham Farish nieuwtjes 1:148 2011
«
Reactie #5 Gepost op:
10 March 2011, 07:19:07 »
Mooie foto's en duidelijk verhaal, heel erg bedankt
Gelogd
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0):
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Neurenberg
|
Archief 2012
|
Graham Farish nieuwtjes 1:148 2011