Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
mitchell2000
Vandaag
om 20:39:32
Modelspoorbaan van Einte
door
Jelmer
Vandaag
om 20:37:42
NS 8800 in spoor 0
door
Rob Moerkerken
Vandaag
om 20:22:05
Piko 2025
door
Rob Moerkerken
Vandaag
om 20:20:17
Z21 en het programeren met de Z21App.
door
Frank 123
Vandaag
om 20:09:46
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 19:56:30
Lima 708411004 NS Interregio dubbeldekker H0, Bogie kapot
door
NL-modelspoor
Vandaag
om 19:55:11
Fleischmania Nostalgia
door
tothebeach
Vandaag
om 19:49:33
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
einte
Vandaag
om 19:49:01
Pfarrerwinkel bahn
door
einte
Vandaag
om 19:44:05
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 19:24:37
Veevervoer ss/ ns
door
Huup
Vandaag
om 18:42:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 18:40:32
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
william_2
Vandaag
om 18:28:02
Rheinburg, TP V/VI
door
william_2
Vandaag
om 18:26:14
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen
door
antoni-a
Vandaag
om 18:12:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
Vandaag
om 17:59:45
Bahnstrecke 5867
door
Jelmer
Vandaag
om 17:40:30
Halling aandrijvingen
door
Silvolde
Vandaag
om 17:28:10
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie
door
008200
Vandaag
om 17:13:39
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
Vandaag
om 16:14:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
5166
Vandaag
om 16:07:51
Rangeerbaan Molenhoek
door
Juroen
Vandaag
om 16:04:28
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Jan Pieter
Vandaag
om 15:21:42
Kibri station CALW ingekort als NS station
door
Pauldg
Vandaag
om 14:52:17
Exact-Train 2025
door
grossraumwagen
Vandaag
om 14:36:59
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller
door
tothebeach
Vandaag
om 14:25:35
Layne, Somewhere South.
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:23:34
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 14:22:00
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein
door
Sam
Vandaag
om 14:19:46
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Viessmann/Sommerfeldt bovenleiding
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Viessmann/Sommerfeldt bovenleiding (gelezen 2218 keer)
Rob Bogers
Offline
Berichten: 1435
Viessmann/Sommerfeldt bovenleiding
«
Gepost op:
26 February 2011, 10:16:04 »
Ik ben nu eigenlijk een beetje toe aan het aanbrengen van bovenleiding. Ik kan maar moeilijk een keuze maken. Bij Viessmann moet je zelf met een rondbektangetje aan het eind een krullletje maken en bij Sommerfeldt is dat al gedaan. Welk merk is beter is mijn vraag?
Als ik nu van Viessmann bijvoorbeeld artikelnummer 4134, die bovenleiding is 140 mm lang, gaat daar nog de krul af die je buigt met een rondbektang of is dat al meegerekend, voor ik een setje bestel zou ik het wel willen weten, om te voorkomen dat de masten te ver uit elkaar staan.
Ik neem aan dat de maat bij Sommerfeldt inclusief het omgebogen stukje is, is dit ook zo?
Graag hulp.
Gelogd
Rob is helaas op 23 april 2014 overleden
Frans van Meerwijk
Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
Offline
Berichten: 2184
Voor als de tram het eens niet doet...
Re:Viessmann/Sommerfeldt bovenleiding
«
Reactie #1 Gepost op:
26 February 2011, 10:47:34 »
Hoi Rob,
Kijk nog eens goed in de verpakkingen... Sommerfeldt (profi, dus die met de dikke rijdraad en de dunne hangdraad) is aan beide zijden "open", of (de "ouderwetse") aan beide zijden dicht met een hangdraad waarin een buikje zit. De Viessmanndraden hebben al aangebogen krulletjes, zoals jij ze noemt.
Bij Sommerfeldt is de lengte van de draden ruim voldoende om de opgegeven afstanden te overspannen; immers de één buigt, de ander soldeert (ik, zei de gek...)
Bij Viessmann weet ik het niet helemaal zeker, maar ik ga ervan uit dat hun opgegeven lengte de "werkzame lengte" is.
Verder hangt de keuze van het merk een beetje af van wat je aan het bouwen bent: De keuze in landen is bij Sommerfeldt groter dan bij Viessmann, mooi (en prijzig) is het allebei...
Succes!
Frans
Gelogd
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Viessmann/Sommerfeldt bovenleiding