De Hx aanduidingen zijn welk soort revisie.
Konden bij stoomlocs verschillende van die herstellingsaanduidingen naast elkaar of bij elkaar aangebracht zijn? Of werd de laatste herstelling (wat dan ook) getoond? Of werden alle 4 soorten aangeduid en welke nog niet uitgevoerd waren, blanco gehouden?Is dit wat je wel eens aan tekst op de zijkant van de voetplaat ziet achter de voorbufferbalk? Of waren dat ander soortige opschriften?
Het opschrift "H5" stamt nog uit 1956 en staat waarschijnlijk in verband met de onderhoudscyclus die voor locomotoren of dieselloks in het algemeen tot 1957 van kracht was. Of misschien hadden locomotoren sowieso een andere onderhoudscyclus dan de overige loktypes?
Ik ben in de paar boeken over loc-series die ik voor deze vraag even gauw heb doorgebladerd geen H5 tegen gekomen. Echter dat wil niet zeggen dat die niet bestaan hebben. Naar ik heb vernomen is er een Uquilair boek over de Sikken in voorbereiding, dus misschien dat er bij de Sikken (zeker met hun lange levensduur) een uitgebreide revisie / modificatie geweest die H5 genoemd is ipv H3.Het feit dat het niet in (mijn) documentatie / bibliotheek terug te vinden is wil niet zeggen dat het niet bestaan heeft
Maar dat dat sikje H3 meegemaakt heeft, en wederom een grote revisie heeft gehad, en daardoor maar doorgenummerd is naar H5.