Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
Vandaag om 16:08:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 15:58:10
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door Besselspoor
Vandaag om 15:45:21
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 15:32:16
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 15:23:17
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door AlbertG
Vandaag om 15:21:13
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Dave.......
Vandaag om 15:09:09
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 15:08:20
Minibaan Visserskaai H0 door hervé
Vandaag om 15:05:38
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 15:02:46
Schroefkoppeling voor H0. door Bahn-AG
Vandaag om 14:58:20
TAMS PZS-2.2 door bask185
Vandaag om 14:41:28
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 14:31:18
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door Bahn-AG
Vandaag om 14:26:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:24:31
Roco modellen op aliexpress door Dirk
Vandaag om 14:18:55
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door rjr
Vandaag om 13:50:49
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Gerrit H
Vandaag om 13:43:32
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Gerrit H
Vandaag om 13:37:28
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 13:34:09
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 13:29:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door nighttrain1
Vandaag om 13:01:15
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 12:53:02
Bf Kibronn door spoorijzer
Vandaag om 12:50:29
PB Models, ICR-rijtuigen door saskia
Vandaag om 11:13:09
Yet Another Servo Decoder door Menno
Vandaag om 11:04:59
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Karben
Vandaag om 10:58:54
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:54:58
Loksound downloads door Jaelro
Vandaag om 10:01:53
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
26 October 2025, 23:51:08
  

Auteur Topic: Hoe is/was OntraXs 2011?  (gelezen 81700 keer)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #15 Gepost op: 24 February 2011, 23:02:08 »
ow, wakker word je wel, je hebt ook meteen hevig spijt dat je wakker geworden bent...

Lokpaint

  • Gast
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #16 Gepost op: 24 February 2011, 23:03:41 »
Gewoon volhouden tot 5 uur ;D
Dan is het dagje ontraxx ook een eitje.

bart

arnout

  • Offline Offline
  • Berichten: 1722
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #17 Gepost op: 25 February 2011, 07:04:28 »
Een paar blikjes rode stier er bij doet ook wonderen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12518
    • sleutelspoor
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #18 Gepost op: 25 February 2011, 09:05:28 »
Maar dan worden we ook niet meer wakker...

Dan is het tijd om de dokter te laten komen ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11728
    • Mijn fotoarchief
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #19 Gepost op: 25 February 2011, 09:06:46 »
Hooguit een patholoog, maar die kan alleen al op basis van de enorme kegel al een heel betrouwbare doodsoorzaak vaststellen...  ;D
« Laatst bewerkt op: 25 February 2011, 09:48:33 door Bob Rodenburg. Reden: Onnodige quote verwijderd »

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3644
    • Flickr
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #20 Gepost op: 25 February 2011, 12:32:06 »
Hallo,
Nou u vraagt ik antwoord  ;) Ik ben alweer terug van Ontraxs en naar mijn persoonlijke mening (en tot mijn grote verrassing) was het een grote teleurstelling. Ik kan er niks anders van maken. Natuurlijk is dat wel relatief gezien de voorgaande geweldige edities en gezien de zeer hooggespannen verwachtingen, maartoch.

De grootste deceptie was, wederom, de organisatie van het Spoorwegmuseum. Wederom maar één deur, een enorme rij bij de ingang en niemand die duidelijk aangeeft dat je met een MJK door mag lopen - zo dat al kon omdat je je dan ook door de ene deur moest wurmen en je dan bij de meesten toch de boek staat als voordringer. Van de kritiek van vorig jaar is dus niks geleerd, sterker, het werd nog veel erger. Had je net de eerste lange rij gehad (die liep rond 11:00 op tot een meter of 250), dan kon je voor de hal nógmaals in een rij van zeker 100 meter gaan staan om weer via één deur... je kaartje te laten scannen. Volstrekt belachelijk, zeker als je je kaartje in de voorverkoop had gekocht, en het personeel stond er letterlijk bij te lachen en deed niks, of liep wat rond, in plaats van een 2e rij in te stellen. Beschamend!

Vervolgens was je dan binnen en waren de populaire diorama's Bodil en die Nijmeegse (met die fiets) op het smalste en drukste punt neergezet waar iedereen langs moest, waardoor je daar op vrijdagochtend 11 uur letterlijk al niet meer doorheen kwam en het een erg benauwende sfeer opriep die zeker voor de kinderen niet leuk was. En dat terwijl dat kleine zaaltje waar vorig jaar nog baantjes stonden nu helemaal leeg was.

Qua banen/diorama's vond ik het persoonlijk wat aan de vervelende kant dat het thema wel erg eenzijdig was: smal- en veldspoor. Natuurlijk was de kwaliteit van een groot aantal weer uitmuntend, maar bij mij begon het gebrek aan afwisseling op een gegeven moment te overheersen. Het lijkt wel of de trend naar een 'alternatief' thema om iets te maken zo sterk is geworden dat het nu alternatief is om een 'normaal' thema te kiezen voor je diorama/baan.

Ik vermoed dat de organisatie van Ontraxs zelf weinig te verwijten valt betreffende bovenstaande punten: ze hebben duidelijk het beste gehaald wat er 'te krijgen' was dat in deze opzet zou passen.

groeten Sicco
« Laatst bewerkt op: 25 February 2011, 12:34:32 door Sicco Dierdorp »

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26872
    • Pagina van klaas
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #21 Gepost op: 25 February 2011, 12:37:54 »
Ik ben alweer terug van Ontraxs en naar mijn persoonlijke mening (en tot mijn grote verrassing) was het een grote teleurstelling.
Mijn persoonlijke mening: je bent hooguit 2 uur binnen geweest. Dan kan je zo'n vernietigende conclusie niet trekken.
Ik ga er morgen gewoon naar toe, en ik verwacht er veel van.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #22 Gepost op: 25 February 2011, 12:39:12 »
Dat lang wachten, geld dat ook voor de gebruikers van de pendeltrein (die verplicht al toegangskaartjes bij zich moeten hebben)?
Vr. groeten,
Bob

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3644
    • Flickr
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #23 Gepost op: 25 February 2011, 12:43:38 »
Mijn persoonlijke mening: je bent hooguit 2 uur binnen geweest. Dan kan je zo'n vernietigende conclusie niet trekken.
Ik ga er morgen gewoon naar toe, en ik verwacht er veel van.
Ik ben enigszins claustrofobisch; als ik langer was gebleven was het niet goed gegaan. En waarom zou ik in anderhalf uur geen mening kunnen vormen - die nota bene grotendeels vernietigend is op de organisatie van het NSM en niet op die van Ontraxs. Vergeet ook niet dat ik op zoveel beurzen kom dat ik een groot deel van de diorama's al kende en daar dus niet langs hoefde.
« Laatst bewerkt op: 25 February 2011, 12:45:58 door Sicco Dierdorp »

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3644
    • Flickr
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #24 Gepost op: 25 February 2011, 12:44:06 »
Dat lang wachten, geld dat ook voor de gebruikers van de pendeltrein (die verplicht al toegangskaartjes bij zich moeten hebben)?
Die kunnen direct in de 2e, kortere rij gaan staan.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #25 Gepost op: 25 February 2011, 12:47:39 »
Dan maar verplicht met de pendel mee :P
Ik wandel er liever naartoe, dan ben je vaak sneller dan de pendel al gaat die tegenwoordig sneller?
« Laatst bewerkt op: 25 February 2011, 12:52:02 door Bob Rodenburg »
Vr. groeten,
Bob

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3644
    • Flickr
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #26 Gepost op: 25 February 2011, 12:54:03 »
Ja, kwartiertje, dat is net niet aan te lopen denk ik  ;D

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22629
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #27 Gepost op: 25 February 2011, 13:49:32 »
Mijn persoonlijke mening: je bent hooguit 2 uur binnen geweest. Dan kan je zo'n vernietigende conclusie niet trekken.

Waarom niet? Zo groot is het niet.
Ik lees in het verhaal van Sicco vooral de reden waarom Ontraxs volgend jaar niet meer in de vakantie is gepland.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #28 Gepost op: 25 February 2011, 13:54:03 »
Misschien had het Spoorwegmuseum wat minder "wild" moeten adverteren.
Nog nooit zoveel advertentie's gezien, zelfs in Duitse bladen.
Vr. groeten,
Bob

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26872
    • Pagina van klaas
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #29 Gepost op: 25 February 2011, 14:34:59 »
Waarom niet? Zo groot is het niet.
Ik heb op een tentoonstelling normaal al 2 uur nodig om een indruk te krijgen van wat er staat.
De rest van de dag gebruik ik dan om de hoogtepunten goed te bekijken, en dan kom ik altijd tijd te kort.
Dus voor mij is het nog steeds onbegrijpelijk dat iemand binnen 2 uur al conclusies kan trekken.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.