Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 00:05:28
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Vreemd probleem door RobVille
03 August 2025, 23:37:42
Terugverende koppeling door Trein033
03 August 2025, 23:24:20
Bahnstrecke 5867 door ruudns
03 August 2025, 23:05:00
Wat was jullie allereerste loc? door hervé
03 August 2025, 22:53:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frank 123
03 August 2025, 22:53:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door grossraumwagen
03 August 2025, 22:38:55
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Fleischmann Anna ombouw. door Wim Vink
03 August 2025, 22:09:30
Lokpilot 4 defect door spock
03 August 2025, 21:57:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
03 August 2025, 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
Da's Daz 2 door Huup
03 August 2025, 20:15:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ferdinand Bogman
03 August 2025, 19:57:09
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
03 August 2025, 19:28:31
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
03 August 2025, 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
03 August 2025, 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
03 August 2025, 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
03 August 2025, 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
03 August 2025, 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
03 August 2025, 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
03 August 2025, 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
03 August 2025, 16:33:32
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
03 August 2025, 16:17:23
Vitrinekast door Hasenwald
03 August 2025, 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
03 August 2025, 13:15:07
  

Auteur Topic: Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87  (gelezen 44622 keer)

lok1614

  • Offline Offline
  • Berichten: 180
Re:Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87
« Reactie #120 Gepost op: 11 July 2011, 14:12:50 »
Ziet er prachtig uit,

Eentje ter vergelijking..



Gr Peter

nscargo2008

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • veiligheidsfunctionaris-LWB Heijmans B.V./Prorail
Re:Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87
« Reactie #121 Gepost op: 11 July 2011, 14:21:32 »
SUPER  (y)

groet stefan ;)

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
Re:Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87
« Reactie #122 Gepost op: 11 July 2011, 15:13:53 »
@Peter,

Dat ziet er goed uit alleen wat te geel... was dit tijdens de bouw o.i.d.?

Gr. Silvester
Gr. Silvester

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8955
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87
« Reactie #123 Gepost op: 11 July 2011, 17:39:47 »
@Youtube (2e filmpje)

Wel gaaf dat de trein vertikaal in beeld blijft hangen ;), is weer eens wat anders.
Maar ik vind de beelden geweldig realistisch.

Groeten Koen
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
Re:Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87
« Reactie #124 Gepost op: 11 July 2011, 18:50:21 »
Haha, ja inderdaad. Helaas had ik niet genoeg ruimte om hem goed te kunnen filmen..
Gr. Silvester

kevinhhw

  • Gast
Re:Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87
« Reactie #125 Gepost op: 11 July 2011, 20:55:04 »
Ik dacht even ook dat het de echte tunnel was, tot ik evennaar onder scrollede!  ;D
Echt top werk, mijn complimenten! (y)

mdewidt

  • Offline Offline
  • Berichten: 52
  • NS liefhebber
Re:Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87
« Reactie #126 Gepost op: 11 July 2011, 21:28:18 »
Meesterlijk werkstuk ! Complimenten !!
Marinus de Widt

lok1614

  • Offline Offline
  • Berichten: 180
Re:Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87
« Reactie #127 Gepost op: 12 July 2011, 11:43:47 »
@silvester,  was voor een klusje aan de glasvezel in de tunnel ergens in oktober 2010.

Hier nog een detail voor je vluchtdeur, met een printer moet dit mogelijk zijn. Deze deur is onder de spanningssluis, hier zit ook nog wat apparatuur in voor de sluis..



Gr Peter (strukton systems)

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
Re:Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87
« Reactie #128 Gepost op: 12 July 2011, 17:13:33 »
@Peter,

Gave foto's mocht je nog meer hebben graag. Ik rijdt er normaal gesproken te snel doorheen om een goede foto te maken van een vluchtdeur, wat zit er achter die deur? (aan techniek).

Gr. Silvester
Gr. Silvester

lok1614

  • Offline Offline
  • Berichten: 180
Re:Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87
« Reactie #129 Gepost op: 12 July 2011, 21:21:44 »
Achter de meeste zit een doorgang naar de andere buis met hooguit een kracht verdeler, deze heeft nog een paar extra kasten voor de beveiliging van de spanningsluis in de tunnel. Er zijn ook nog twee doorbraaken die toegang geven op de vluchtschacht aan de verse dijk op Hendrik ido ambacht en op alblasserdam. Zal morgen op de zaak nog even zoeken of ik nog meer foto's heb.
Uit PCA achtergrond heb ik nog wel eens met een railscooter door de tunnel gereden om tijdelijke verlichting op te hangen tijdens de afbouw van de tunnel. Nu komen wij enkel nog maar in de tunnel bij een mechanisch defect aan de vluchtdeuren (mijn collega's kunstwerken mechanisch) en bij de semi- en volledige sluiting van de beweegbare waterkeringen op zwijndrecht en oud alblas. Deze gelegenheid was een uitlassing maken in de glasvezelkabel in de tunnelbuis.

Gr Peter

In eigen collectie nog twee foto's gevonden die wel leuk zijn. Een tijdens de bouw, let op de ontbrekende bovenleiding en tegels van het schouwpad. En een van een gesloten BWK tijdens de bouwfase.





« Laatst bewerkt op: 12 July 2011, 21:36:16 door lok1614. Reden: Foto\'s bijgevoegd »

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
Re:Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87
« Reactie #130 Gepost op: 13 July 2011, 23:38:22 »
@Peter,

Gave foto's in eerste instantie waren mij in het echt de "sluizen" nooit opgevallen... pas later toen ik het wist heb ik ze gevonden.
Wat ik mij nu werkelijk afvraag, als de sluis nu sluit, wat gebeurd er dan met de bovenleiding?. Wordt die afgeschakeld en die kapot getrokken of hebben een aantal slimme mensen daarover na gedacht, ze worden immers 1x per jaar getest...

Bedankt voor de foto van de Nooddeur daar kan ik zeker wat mee!

Gr. SIlvester
Gr. Silvester

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
Jeroen

lok1614

  • Offline Offline
  • Berichten: 180
Re:Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87
« Reactie #132 Gepost op: 14 July 2011, 09:37:49 »
@silvester

Helaas als de schuif sluit gaat hij, zonder deze af te schakelen, door de bovenleiding.
Voor de volledige sluiting wordt de bovenleiding tijdelijk weggehaald.

Gr Peter

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
Re:Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87
« Reactie #133 Gepost op: 14 July 2011, 11:42:38 »
@ JJHS, ik kende de site idd. bedankt voor het delen!

@ Peter, zeer bijzonder. (off topic) Kan het zo zijn dat op het moment dat ik met een trein daar rijdt en er net dan een lek ontstaat dat ik tussen de deuren word opgesloten en via een nooddeur naar buiten moet (zonder trein) ;-)?
Gr. Silvester

lok1614

  • Offline Offline
  • Berichten: 180
Re:Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87
« Reactie #134 Gepost op: 14 July 2011, 11:59:03 »
Ik weet niet of dit te ver afwijkt van het topic, maar dat horen we van zelf.
Op het diepste punt zitten pompkelders, bij een A1 melding wordt storingsdienst gewaarschuwd. A2 melding treinverkeer wordt gestaakt. A3 melding de grendels worden geheven (treinverkeer niet meer mogelijk) en schuif is gereed voor sluiting. Daarna moeten aan het eind van de tunnel de B vlotters nog worden aangesproken voor de echte automatische sluiting. Wanneer SMC de sluiting doet gaat dit in overleg met de treindienstleider of de tunnel vrij is. Als het waterschap sluit moeten ze de sleutel uit de vergrendelkast halen om te kunnen bedienen, ook dit moet i.o.m de treindienstleider. Dus wees gerust, je zal niet stranden in de tunnel.

Gr Peter