Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rails roestig verven door hervé
Vandaag om 22:29:08
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
Vandaag om 22:28:16
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Longtall203
Vandaag om 22:23:30
Station Roodeschool door Ronzol
Vandaag om 22:08:52
Stalen D 4 deurs spoor 0 door j.ossebaar
Vandaag om 22:05:45
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 21:56:39
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifheeft? door AlbertG
Vandaag om 21:54:10
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 21:52:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 21:47:19
US diorama in H0 door wob
Vandaag om 21:39:14
Bauarbeiten im gange door wob
Vandaag om 21:29:49
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 21:28:37
Br 38 Piko Superen. door wob
Vandaag om 21:17:09
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:10:25
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 20:54:52
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Olav
Vandaag om 20:42:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 20:15:59
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
Vandaag om 20:11:21
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Petertje
Vandaag om 19:54:04
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
Vandaag om 19:01:17
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
Vandaag om 18:02:55
Intermittende kortsluiting door bask185
Vandaag om 17:54:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:50:25
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:16:08
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Peter Kleton
Vandaag om 09:49:40
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Huup
Vandaag om 09:27:54
  

Auteur Topic: Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87  (gelezen 44234 keer)

lok1614

  • Offline Offline
  • Berichten: 180
Re:Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87
« Reactie #120 Gepost op: 11 July 2011, 14:12:50 »
Ziet er prachtig uit,

Eentje ter vergelijking..



Gr Peter

nscargo2008

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • veiligheidsfunctionaris-LWB Heijmans B.V./Prorail
Re:Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87
« Reactie #121 Gepost op: 11 July 2011, 14:21:32 »
SUPER  (y)

groet stefan ;)

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
Re:Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87
« Reactie #122 Gepost op: 11 July 2011, 15:13:53 »
@Peter,

Dat ziet er goed uit alleen wat te geel... was dit tijdens de bouw o.i.d.?

Gr. Silvester
Gr. Silvester

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
Re:Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87
« Reactie #123 Gepost op: 11 July 2011, 17:39:47 »
@Youtube (2e filmpje)

Wel gaaf dat de trein vertikaal in beeld blijft hangen ;), is weer eens wat anders.
Maar ik vind de beelden geweldig realistisch.

Groeten Koen
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
Re:Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87
« Reactie #124 Gepost op: 11 July 2011, 18:50:21 »
Haha, ja inderdaad. Helaas had ik niet genoeg ruimte om hem goed te kunnen filmen..
Gr. Silvester

kevinhhw

  • Gast
Re:Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87
« Reactie #125 Gepost op: 11 July 2011, 20:55:04 »
Ik dacht even ook dat het de echte tunnel was, tot ik evennaar onder scrollede!  ;D
Echt top werk, mijn complimenten! (y)

mdewidt

  • Offline Offline
  • Berichten: 52
  • NS liefhebber
Re:Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87
« Reactie #126 Gepost op: 11 July 2011, 21:28:18 »
Meesterlijk werkstuk ! Complimenten !!
Marinus de Widt

lok1614

  • Offline Offline
  • Berichten: 180
Re:Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87
« Reactie #127 Gepost op: 12 July 2011, 11:43:47 »
@silvester,  was voor een klusje aan de glasvezel in de tunnel ergens in oktober 2010.

Hier nog een detail voor je vluchtdeur, met een printer moet dit mogelijk zijn. Deze deur is onder de spanningssluis, hier zit ook nog wat apparatuur in voor de sluis..



Gr Peter (strukton systems)

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
Re:Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87
« Reactie #128 Gepost op: 12 July 2011, 17:13:33 »
@Peter,

Gave foto's mocht je nog meer hebben graag. Ik rijdt er normaal gesproken te snel doorheen om een goede foto te maken van een vluchtdeur, wat zit er achter die deur? (aan techniek).

Gr. Silvester
Gr. Silvester

lok1614

  • Offline Offline
  • Berichten: 180
Re:Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87
« Reactie #129 Gepost op: 12 July 2011, 21:21:44 »
Achter de meeste zit een doorgang naar de andere buis met hooguit een kracht verdeler, deze heeft nog een paar extra kasten voor de beveiliging van de spanningsluis in de tunnel. Er zijn ook nog twee doorbraaken die toegang geven op de vluchtschacht aan de verse dijk op Hendrik ido ambacht en op alblasserdam. Zal morgen op de zaak nog even zoeken of ik nog meer foto's heb.
Uit PCA achtergrond heb ik nog wel eens met een railscooter door de tunnel gereden om tijdelijke verlichting op te hangen tijdens de afbouw van de tunnel. Nu komen wij enkel nog maar in de tunnel bij een mechanisch defect aan de vluchtdeuren (mijn collega's kunstwerken mechanisch) en bij de semi- en volledige sluiting van de beweegbare waterkeringen op zwijndrecht en oud alblas. Deze gelegenheid was een uitlassing maken in de glasvezelkabel in de tunnelbuis.

Gr Peter

In eigen collectie nog twee foto's gevonden die wel leuk zijn. Een tijdens de bouw, let op de ontbrekende bovenleiding en tegels van het schouwpad. En een van een gesloten BWK tijdens de bouwfase.





« Laatst bewerkt op: 12 July 2011, 21:36:16 door lok1614. Reden: Foto\'s bijgevoegd »

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
Re:Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87
« Reactie #130 Gepost op: 13 July 2011, 23:38:22 »
@Peter,

Gave foto's in eerste instantie waren mij in het echt de "sluizen" nooit opgevallen... pas later toen ik het wist heb ik ze gevonden.
Wat ik mij nu werkelijk afvraag, als de sluis nu sluit, wat gebeurd er dan met de bovenleiding?. Wordt die afgeschakeld en die kapot getrokken of hebben een aantal slimme mensen daarover na gedacht, ze worden immers 1x per jaar getest...

Bedankt voor de foto van de Nooddeur daar kan ik zeker wat mee!

Gr. SIlvester
Gr. Silvester

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8589
Jeroen

lok1614

  • Offline Offline
  • Berichten: 180
Re:Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87
« Reactie #132 Gepost op: 14 July 2011, 09:37:49 »
@silvester

Helaas als de schuif sluit gaat hij, zonder deze af te schakelen, door de bovenleiding.
Voor de volledige sluiting wordt de bovenleiding tijdelijk weggehaald.

Gr Peter

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
Re:Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87
« Reactie #133 Gepost op: 14 July 2011, 11:42:38 »
@ JJHS, ik kende de site idd. bedankt voor het delen!

@ Peter, zeer bijzonder. (off topic) Kan het zo zijn dat op het moment dat ik met een trein daar rijdt en er net dan een lek ontstaat dat ik tussen de deuren word opgesloten en via een nooddeur naar buiten moet (zonder trein) ;-)?
Gr. Silvester

lok1614

  • Offline Offline
  • Berichten: 180
Re:Bouw van module "Sophiaspoortunnel" 1:87
« Reactie #134 Gepost op: 14 July 2011, 11:59:03 »
Ik weet niet of dit te ver afwijkt van het topic, maar dat horen we van zelf.
Op het diepste punt zitten pompkelders, bij een A1 melding wordt storingsdienst gewaarschuwd. A2 melding treinverkeer wordt gestaakt. A3 melding de grendels worden geheven (treinverkeer niet meer mogelijk) en schuif is gereed voor sluiting. Daarna moeten aan het eind van de tunnel de B vlotters nog worden aangesproken voor de echte automatische sluiting. Wanneer SMC de sluiting doet gaat dit in overleg met de treindienstleider of de tunnel vrij is. Als het waterschap sluit moeten ze de sleutel uit de vergrendelkast halen om te kunnen bedienen, ook dit moet i.o.m de treindienstleider. Dus wees gerust, je zal niet stranden in de tunnel.

Gr Peter