Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:15:44
Bauarbeiten im gange
door
Eric v C
Vandaag
om 12:07:53
BR-18.6 Schaal-0.
door
Benelux795
Vandaag
om 11:54:54
Dat overkomt mij niet.
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 11:48:20
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet)
door
janvanbemmel
Vandaag
om 11:32:40
schok bij vertrek
door
saskia
Vandaag
om 11:10:30
Lokpilot 4 defect
door
Menno
Vandaag
om 11:06:27
ÖBB smalspoor in het Waldviertel.
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 11:06:24
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Prutsert
Vandaag
om 10:52:54
Raadplaatje
door
Prutsert
Vandaag
om 10:48:19
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts
door
bask185
Vandaag
om 10:48:10
Yet Another Servo Decoder
door
Karst Drenth
Vandaag
om 10:38:02
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 10:29:18
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
bask185
Vandaag
om 10:20:35
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
RobVille
Vandaag
om 09:19:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 08:04:48
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025
door
VAM65
Vandaag
om 07:39:50
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Piko 1136 van AC naar DC
door
Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0
door
MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Ronald doet de Fork Challenge!
door
MaraNCS
27 July 2025, 20:49:54
US diorama in H0
door
jan47
27 July 2025, 19:45:53
Chinese prut kabel
door
BrightonBelle
27 July 2025, 17:48:10
Aachenau West
door
Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Ferdinand Bogman
27 July 2025, 15:43:38
Welke kleur is Roco oud bruin?
door
Bahn-AG
27 July 2025, 15:17:45
Seuthe gaat stoppen
door
Rob Ellerman
27 July 2025, 14:09:28
Station Roodeschool
door
Torikoos
27 July 2025, 13:59:41
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Verwarrende situatie loc 1312 op linkerspoor voor wegverkeer
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Volgende
- [
1
]
2
3
...
5
Omlaag
Auteur
Topic: Verwarrende situatie loc 1312 op linkerspoor voor wegverkeer (gelezen 13494 keer)
Overlast
Offline
Berichten: 2521
Wij vragen u begrip voor de overlast
Verwarrende situatie loc 1312 op linkerspoor voor wegverkeer
«
Gepost op:
14 February 2011, 18:10:45 »
Door een sein- en wisselstoring tussen Driebergen-Zeist - Utrecht moest de 1312 over het linkerspoor richting Utrecht. Dan krijg je dit soort situaties:
De Mcn van de 1312 liet een aantal keer de typhoon horen en wachtte tot de meeste fietsers waren overgestoken en de ovw dicht ging. Hoezo wachten op een trein? De overweg is toch niet gesloten?
Voor de zekerheid heb ik gelijk maar even het SMC (Schakel- en meldcentrum) gebeld. De medewerker die ik aan de lijn kreeg gaf aan dat de overweg pas laat in werking wordt gesteld door het linksrijden.
Gevolg van deze situatie is wel dat de bomen pas laat na het voorbijrijden van de loc weer open gaan, waardoor een aantal fietsers en voetgangers tussen de bomen door gingen zigzaggen.
De 1312 vervolgt haar reis.
Wellicht overbodig; let dus extra goed op in zulk soort situaties!
Maarten
«
Laatst bewerkt op: 05 August 2012, 01:05:33 door 0101100001. Reden: Op verzoek van Maarten titel aangepast
»
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Jordy
Offline
Berichten: 902
Re:Gevaarlijke situatie loc 1312 op linkerspoor
«
Reactie #1 Gepost op:
14 February 2011, 18:12:08 »
Lekker gevaarlijk!
Gelogd
Gert1
Gast
Re:Gevaarlijke situatie loc 1312 op linkerspoor
«
Reactie #2 Gepost op:
14 February 2011, 18:17:32 »
Goed dat je gebeld hebt Maarten, maar heb je ook overwogen de fietsers op het fietspad tegen te houden?
mvg,
Gert
Gelogd
martijn v m
Offline
Berichten: 4531
Heerwijk in H0
Re:Gevaarlijke situatie loc 1312 op linkerspoor
«
Reactie #3 Gepost op:
14 February 2011, 18:19:15 »
dat is ook een tijdje gebruikelijk geweest in Apeldoorn toen de ravage van de ontspoorde staaltrein werd hersteld.
en er werd dus vaak over verkeerd spoor gereden dus stond er vaak een koploper met zijn thypoon te waarschuwen liep iedereen gewoon door totdat de overweg in werking werd gesteld.
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
martijn v m
Offline
Berichten: 4531
Heerwijk in H0
Re:Gevaarlijke situatie loc 1312 op linkerspoor
«
Reactie #4 Gepost op:
14 February 2011, 18:20:28 »
@gert
dat is niet nodig geweest denk ik want de 1312 zal wel stilgestaan hebben totdat de overweg werd ingeschakeld
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
Overlast
Offline
Berichten: 2521
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:Gevaarlijke situatie loc 1312 op linkerspoor
«
Reactie #5 Gepost op:
14 February 2011, 18:22:56 »
@martijn v m/@gert; de eerste keer dat ze overstaken stond ik op te grote afstand en stond de 1312 stil. Toen de loc gepasseerd was en mensen overstaken, stond ik met het SMC te bellen...(en hield wel in de gaten of er niet nog een trein aan kwam).
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
ONR
Gast
Re:Gevaarlijke situatie loc 1312 op linkerspoor
«
Reactie #6 Gepost op:
14 February 2011, 18:32:06 »
Overigens was dit een speciale rit, mooie aparte foto's , maar wel ook een enge situatie.
Goed gehandeld, top
Tekst onderste foto 1315, moet uiteraard 1312 zijn
Gelogd
RobbertJan
Offline
Berichten: 3528
Mcn NSR Groningen.
Re:Gevaarlijke situatie loc 1312 op linkerspoor
«
Reactie #7 Gepost op:
14 February 2011, 18:41:01 »
Dit lijkt mij op een gevalletje aanwijzing STS (rijden op zicht) of een
overwegstoring met een aanwijzing AKI AHOB AOB, weinig bijzonders dus,
de overweg diende aangereden te worden op de middelsectie voordat deze in werking trad.
Niks bijzonders dus, en ja de fietsers maken het zich zelf gevaarlijk......
Dat ligt niet aan de betreffende Mcn indien hij gehandeld heeft volgens voorschrift.
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Mark D.
Offline
Berichten: 1194
Re:Gevaarlijke situatie loc 1312 op linkerspoor
«
Reactie #8 Gepost op:
14 February 2011, 18:45:15 »
Wat is hier nou gevaarlijk aan?
Dat gele ding wacht toch gewoon tot de bomen dicht zijn. Er zit toch iemand in met gezond verstand?
en als fietser heb je ook zoiets als eigen verantwoordelijkheid, even links en rechts kijken voordat je oversteekt.
Gelogd
vriendelijke groet, Mark..::
5,6 km...
verstuurd vanaf mijn sinclair zx spectrum
JAB van Ree
Offline
Berichten: 3796
Re:Gevaarlijke situatie loc 1312 op linkerspoor
«
Reactie #9 Gepost op:
14 February 2011, 18:52:29 »
Ik zie het probleem ook niet... ook tijdens roestrijden is dit de normaalste zaak van de wereld.
Dat veel weggebruikers diverse regels aan hun laars lappen kun je de spoorgebruikers niet verwijten!
Gelogd
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden
Arjan6511
Offline
Berichten: 4721
Re:Gevaarlijke situatie loc 1312 op linkerspoor
«
Reactie #10 Gepost op:
14 February 2011, 19:03:58 »
Inderdaad, overweg aanrijden. Zelf ook wel eens meegemaakt toen ik met een 6400 meereed om vanaf Onnen een defecte werkmachine op te halen.
De Mcn had in dit geval niet de tyfoon moeten gebruiken toen de overweg nog niet was gesloten. Daardoor schep je verwarring. Pas als de overweg is gesloten en weggebruikers gaan door de gesloten bomen fietsen: tyfoon gebruiken.
Gelogd
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos
> abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT
Overlast
Offline
Berichten: 2521
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:Gevaarlijke situatie loc 1312 op linkerspoor
«
Reactie #11 Gepost op:
14 February 2011, 19:30:55 »
@ONR, nummer is aangepast
.
Zelf kende ik zo´n situatie niet. Natuurlijk is het zo dat het gedrag van de fietsers gevaarlijk is. Maar waarom blijft de ovw zolang gesloten na het passeren van de loc? Los van het simpele feit van je gewoon voor rood licht moet stoppen, ontstaat er tch een gevaarlijk situatie door het ongeduldige gedrag van de fietsers. Dat dit een normaal geval van STS rijden is, weten zijn niet. En op het moment dat de loc stil stond voor de ovw, waren toch een hoop mensen verbaasd en hadden het idee dat dit een vreemde/gevaarlijke situatie was.
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
sander1985
Offline
Berichten: 1867
Team Mitropa *
Re:Gevaarlijke situatie loc 1312 op linkerspoor
«
Reactie #12 Gepost op:
14 February 2011, 19:33:52 »
De overweg blijft zolang gesloten omdat het traject niet ingericht is op verkeerd spoor rijden. Het punt waar normaal de overweg begint met rinkelen en dichtgaan ligt op behoorlijke afstand van de overweg omdat deze bij een trein op volle snelheid op tijd dicht moet zijn. Pas als de 1300 dit punt heeft gepasseerd gaat de overweg weer open. Het punt om de overweg te activeren is normaal het punt waar de overweg weer open gaat, erg dicht bij de overweg dus.
Sander
Gelogd
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda
timtrein
Offline
Berichten: 2086
Re:Gevaarlijke situatie loc 1312 op linkerspoor
«
Reactie #13 Gepost op:
14 February 2011, 19:59:08 »
Niks gevaarlijks aan, zolang de weggebruikers zich gewoon aan de regels houden. Maar ja, dat is niet meer in de mode tegenwoordig
Gelogd
dennie
Offline
Berichten: 1457
Re:Gevaarlijke situatie loc 1312 op linkerspoor
«
Reactie #14 Gepost op:
14 February 2011, 21:02:33 »
Ik was benieuwd naar wat voor werkmachines ingezet werden tijdens de werkzaamheden op het traject Maastricht-Heerlen en ging kijken zo om een uur of 02.30uur in de ochtend(nacht van 12-2/13-2).
Toevallig ook over linker spoor was de kettinghor trein van strukton onder weg naar het werkterrein Maastricht/bunde.
Helaas filmpje mislukt te donker,maar de struktonloc had zijn rode rangeer lampen aan,dus opvallen deed hij zeker.
Het gekke was bij de overweg sprong een strukton medewerker uit de loc en rende naar de overweg en sloot 2 kabels op de rails aan,terwijl de machinist de overweg aanreed.
Het duurde lang voordat de overweg reageerde en sloot,uiteindelijk nadat de trein de overweg voorbij was heeft het ruim 12 minuten geduurd voordat de overweg weer open ging.
Dus ik vindt het wel vreemd dat zon overwegen dan niet met de hand gesloten kunnen worden,ook in dit geval van de 1312.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Volgende
- [
1
]
2
3
...
5
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Verwarrende situatie loc 1312 op linkerspoor voor wegverkeer