Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 14:35:31
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 14:20:18
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 13:45:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 12:55:31
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27

Auteur Topic: Buitenwijk versie 2 - Nederlandse H0 baan  (gelezen 24789 keer)

Forever Rocofan

• Offline Offline
Re:Buitenwijk versie 2 - Nederlandse H0 baan
« Reactie #45 Gepost op: 01 May 2011, 22:16:45 »
Hallo allemaal,

@ Theo Kersten,

Nee hoor, de spierpijn valt wel mee. De schade is beperkt gebleven tot 2 ontvelde handpalmen  :D

@ Waylon,

Ik heb alleen gevraagd of ik twee zagen mocht lenen, maar heb er niet bijverteld dat het was om een gat in één van de muren te maken. Ik woon alleen in dit huis, maar ik huur het wel. Dus als ik ooit ga verhuizen moet ik even een gaatje dichtplamuren.

@ iedereen,

Het is me toch vanavond nog gelukt..." de boortunnel " is klaar !!!!! Nu alleen nog even puinruimen;

Groeten Ruud B.

Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Robert Jan

• Offline Offline
    • Robert Jan Mulder
« Reactie #46 Gepost op: 01 May 2011, 22:35:34 »
Kijk aan dus het is gelukt (y)

Maar ze zijn nog wel laat aan het werk met puin afvoeren ;)

Dat stuk wat uit de muur is gekomen gewoon bewaren dus je die zo weer erin plakken met wat gips als je het huis gaat verlaten :) of je vraagt als de volgende huurder een chinees kan worden dan heeft die het luikje vast klaar "10 minutjes meneer"  ;

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #47 Gepost op: 01 May 2011, 23:15:35 »
Hallo Robert Jan,

Stond in de planning om het stuk muur te bewaren voor als ik ooit ga verhuizen. Ik woon 3 hoog, dus een chinees restaurant zal het niet worden   :)

Het moeilijkste karwei is nu gedaan...dus vanaf nu kan ik lekker bouwen aan de spoorkamer en de modulebaan zelf.

Ik hoop morgen weer wat te kunnen doen. Heb lang moeten wachten, maar nu kan ik weer helemaal los ( hopen dat het niet al te warm wordt hier onder het platte dak, want dan zit ik liever buiten in plaats van in een snikhete spoorkamer )

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #48 Gepost op: 02 May 2011, 23:26:59 »
Hallo allemaal,

Hier het laatste nieuws uit Buitenwijk.

De bouwvakkers hebben ongeloofelijk hard doorgewerkt. De ruwbouw van het viaduct in Buitenwijk-industrie is klaar. Er staat een vrachtwagen van de firma v.d Vlist bij het viaduct die de eerste stukken spoor komt brengen;

Klikt u maar !

Komende nacht zullen de spoorleggers aan de gang gaan met de eerste meters spoor. Morgenavond zal ik een foto plaatsen van het resultaat van de nachtploeg die met het spoor gaat beginnen. Jammer dat ik er niet bij kan zijn vanacht, want er zal wel een grote kraan aan te pas komen. Maar ik ga zo slapen omdat ik morgen gewoon moet werken. Morgenavond zal ik weer naar het viaduct lopen om nieuwe foto's te maken.

Groeten Ruud B.

« Laatst bewerkt op: 02 May 2011, 23:29:19 door Forever Rocofan »

Antal

• Offline Offline
« Reactie #49 Gepost op: 02 May 2011, 23:36:01 »
Leuke update en ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien! :)
Ik hoop dat op den duur de rails wel roestig uit gaat zien. :D

Groetjes,

Antal

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #50 Gepost op: 02 May 2011, 23:53:09 »
Hoi Antal,

Komt allemaal goed met die roestige rails. Oude locs moeten eigenlijk ook smerig en roestig...maar ik ga echt niet verf op mijn Trix 1211 lopen kliederen. Dus moet nog even nadenken over dit het wheateren van dit soort juweeltjes...ik denk dat de 1211 altijd net uit een grote revisie komt op mijn baan. Maar de details op de baan ( zoals roestige rails ) zullen zeker niet vergeten worden.

Hier nog even foto als voorbeeld van oud, roestig en smerig. Foto komt uit een oud draadje van mij.

klik maar weer.

Groeten Ruud B.
« Laatst bewerkt op: 03 May 2011, 00:08:19 door Forever Rocofan »

Antal

• Offline Offline
« Reactie #51 Gepost op: 03 May 2011, 00:19:30 »
Heey Ruud,

Helemaal geweldig en dat beloofd wat. ;)
Overigens is het een prachtige foto van wat lekkere viezigheid. ;)

Groetjes,

Antal

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #52 Gepost op: 03 May 2011, 23:18:00 »
Hallo allemaal,

Ik heb helaas geen foto's kunnen maken bij het viaduct van Buitenwijk omdat er wordt gewerkt met veel zwaar materieel  :) Er wordt nu spoor gelegd, dus het was nogal een chaos op het emplacement, dus ik ga morgenavond weer kijken of ik foto's kan maken.

Wel gezien dat er 3 sporen onder het viaduct door komen te lopen. Twee hiervan krijgen bovenleiding en één spoor is voor dieseltreinstellen en goederenvervoer. Het stationnetje Buitenwijk industrie krijgt een eilandperron met een simpele wachtruimte heb ik gehoord. NS heeft wel plannen om het station op te fleuren met groenvoorzieningen...wat ik me daar bij voor moet stellen  ???

Groeten Ruud B.

mekel

• Offline Offline
« Reactie #53 Gepost op: 04 May 2011, 08:25:23 »
Hoi Ruud,

Klinkt allemaal goed, ben benieuwd naar de resultaten.
Het gat in de muur is iig al goed gelukt  (y)

Jeroen
Fleischmann h0 baan - NL - BE - #Roco Multimaus - S88XpressNetLI - S88SD16-n - WDD Wisseldecoders - Koploper

Christoph

• Offline Offline
    • Zwetdorf in model
« Reactie #54 Gepost op: 04 May 2011, 19:01:29 »
En Ruud, de chaos al minder?

of zijn de preissertjes actie aan het voeren voor behoud van hun natuur? en hebben de bouwers nog niets kunnen uitvoeren.

Groeten,

Christoph

Nederduitsemeester

• Offline Offline
« Reactie #55 Gepost op: 04 May 2011, 19:04:41 »
Hier snappen de preisers dat een spoorlijn veel minder ruimte inneemt dan een autoweg, dus hier wordt eerder feest gevierd ;D.
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #56 Gepost op: 04 May 2011, 19:16:01 »
Hallo allemaal,

De chaos wordt alleen maar erger, niet alleen op de baan maar ook in het echte leven....zooooooo veel te doen en zooooo weinig tijd...zucht. Maar ik hoop toch elke dag iets aan de spoorbaan te kunnen doen en een update te plaatsen.

Nu even eten en naar iemand toe om iets op te halen ( nee geen treintjes ) en vanavond nog even knutselen aan de baan en foto maken.

Tot straks !

Groeten Ruud B.

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #57 Gepost op: 06 May 2011, 20:26:06 »
@ iedereen,

Zoals jullie hebben gemerkt zijn mijn plannen met bouwen en updates plaatsen een beetje ontspoord. Erg drukke week gehad op mijn werk en nu gelukkig weekend ( eindelijk )

Zaterdag wordt er 27 graden verwacht, dus ook dan waarschijnlijk geen modelbouwactiviteiten. Ik woon onder een plat dak, waar ik erg dicht onder zit als ik op de spoortafel aan het werk ben. Volgende week een paar avonden collecteren voor het astma fonds....dus wanneer er weer gebouwd gaat worden is voor mij ook een vraag ! Ik geef wel een gil hier als er toch vooruitgang wordt geboekt.

Fijn weekend allemaal,

Groeten Ruud B.
« Laatst bewerkt op: 06 May 2011, 23:00:01 door Forever Rocofan »

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #58 Gepost op: 07 May 2011, 16:33:48 »
Hallo allemaal,

Tot nu valt het nog mee met de warmte in huis, dus ben toch nog even aan de spoorbaan bezig geweest. Hier even een overzichtsfoto waarop te zien is hoe de sporen lopen op het eerste gedeelte van Buitenwijk-industrie.Op de voorgond van de foto zie je nu een langwerpig wilt stuk waar geen kurk ligt. Hier lag het goederenperron van station Vlaardingen centrum nog steeds. Dit heb ik vandaag net voor het maken van de foto weggehaald. Het gat wordt weer opgevuld met kurk ;

klik

Hier een close-up foto van de goederenloods die op de baan komt te staan.

klik
Ik weet dat de goederenloods van Artitec mooier is, maar ik gebruik mijn eigen loods op de spoorbaan om de volgende redenen;

* De loods van Artitec kost behoorlijk wat geld en 2011 wordt al duur genoeg voor de NS rijder met al het moois dat er aan zit te komen.
* Mijn eigen goederenloods was het eerste gebouw dat ik heb gekocht en gemaakt nadat ik een aantal jaren gestopt was met de modelspoorhobby. Dus voor mij is het meer een monument dan zomaar een loods.

De loods zal nog aangepast worden om hem meer op een Nederlandse spoorbaan te laten passen. De daken worden veranderd en hier en daar zal er nog wat aan de loods geschilderd worden. Als dit klaar is zal ik een voor en na foto van de loods plaatsen. Ook komt er nog een goederenperron naast de loods.

Tot zover deze update. Groeten Ruud B.
« Laatst bewerkt op: 07 May 2011, 16:39:49 door Forever Rocofan »

Christoph

• Offline Offline
    • Zwetdorf in model
« Reactie #59 Gepost op: 07 May 2011, 16:38:14 »
Hallo Ruud,

goed te lezen dat je toch bezig bent, binnen is het lekkerder dan buiten op dit moment.
Ik had even een vraagje, van welk merk is deze goederenloods? en welk nummer?

Groeten,

Christoph

o, ja voor ik het vergeet. Alvast bedankt voor het antwoord.