Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Extra functie in Zimo MS450P22 door Rick
Vandaag om 11:38:46
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Jelmer
Vandaag om 11:22:16
3 januari NVBS oliebollenrit door Dpc Fo
Vandaag om 11:19:17
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 11:08:17
PBM: hogere spanning, langzamer rijden? door bask185
Vandaag om 11:07:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:53:56
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 10:51:58
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 10:30:36
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Ronald Halma
Vandaag om 10:30:12
Rondom Charlois door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 10:29:50
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Met een sik
Vandaag om 10:25:12
Wat is dit voor component door bellejt
Vandaag om 10:05:24
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 09:57:21
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Bahn-AG
Vandaag om 09:55:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 09:48:11
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 07:05:23
Eindstation Daarhuizen door HenkN
04 December 2025, 23:07:38
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door RobVille
04 December 2025, 23:01:50
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door GerardvV
04 December 2025, 22:28:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door barry1972
04 December 2025, 21:37:57
Piko blauwe 1000: de decoderzaken door damngrazy
04 December 2025, 21:32:25
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Herb73
04 December 2025, 21:29:05
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Ronald Halma
04 December 2025, 21:14:59
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door daan2353
04 December 2025, 19:58:09
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
04 December 2025, 18:04:09
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
04 December 2025, 18:03:13
Piko blauwe 1000 door Huup
04 December 2025, 17:52:54
DVT: Belgische (militaire) "Dagelijkse Verlofgangers Trein": samenstelling? door martijnhaman
04 December 2025, 17:04:36
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Sven
04 December 2025, 16:17:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
04 December 2025, 16:05:37
  

Auteur Topic: De 252 komt terug naar Nederland!  (gelezen 37669 keer)

Jeroen Mooij

  • Offline Offline
  • Berichten: 286
  • check www.roestrijden.nl
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #30 Gepost op: 09 February 2011, 11:53:12 »
Nee, het gaat over de terugkeer van de 252, is dat nu zo moeilijk te begrijpen???


mvg,
Robin

Het is weer goed visweer.
.....Ze bijten lekker  :D

Treinen moeten rijden

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1018
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #31 Gepost op: 09 February 2011, 12:12:50 »
ach ja, RR = ::)

mvg,
Robin

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #32 Gepost op: 09 February 2011, 12:14:02 »
Wat is dit voor kinderachtigs?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Online Online
  • Berichten: 8262
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #33 Gepost op: 09 February 2011, 12:36:34 »
Robin & Jeroen, zullen we het gezellig houden?
En Robin, daar is "Meld dit bericht aan de moderator" voor.
Vr. groeten,
Bob

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #34 Gepost op: 09 February 2011, 18:03:50 »
Kan iemand misschien nog bevestigen/ontkennen dat de 252 morgen ergens na 0700 uit Emmerich vertrekt? Ga ik maar weer eens een gokje wagen en rond 0730 een mooi plekje zoeken (jammer dat bij Wolfheze het laatste '46 seintje omgehaald is, anders was het net echt ;) )
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
  • Berichten: 12556
    • sleutelspoor
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #35 Gepost op: 09 February 2011, 18:47:26 »
Ik zit nog op antwoord te wachten :-[
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

michiel88

  • Offline Offline
  • Berichten: 195
    • Mijn fotopagina
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #36 Gepost op: 09 February 2011, 20:18:04 »
Concept dienstregeling van het transport:

http://www.spoorwegmuseum.nl/upload/div/06-4-604_em-utm.pdf

De loc wordt volgens dienstregeling opgehaald door een DE loc, dat zal een 6400/6500 zijn denk ik.
« Laatst bewerkt op: 09 February 2011, 20:20:03 door michiel88 »

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #37 Gepost op: 09 February 2011, 20:40:26 »
Da's helaas echt te laat :( Volgende keer maar beter...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Tjabbe Tjibsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 150
  • http://www.dieseltreinen.nl
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #38 Gepost op: 09 February 2011, 20:50:02 »
Concept dienstregeling van het transport:

http://www.spoorwegmuseum.nl/upload/div/06-4-604_em-utm.pdf

De loc wordt volgens dienstregeling opgehaald door een DE loc, dat zal een 6400/6500 zijn denk ik.
Nee hoor dat is een bruine doos, met Vmax 100 km/h  ;D
Vind het wel knap dat men zonder vervoersregeling met 60 km/h gaat rijden ;)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4085
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #39 Gepost op: 09 February 2011, 23:51:55 »
Oh nee?
Het gaat puur om het aantal assen.
Dus met een plan U en de 252 kom je een heel eind.
Neem je ook de PEC mee, dan zit je aan de veilige kant van het minimum aantal assen.

Goed lezen, ik zei relevant hier, en dít topic gaat over dat de 252 terug komt naar Nederland.
Niks meer, niks minder  ;)

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #40 Gepost op: 09 February 2011, 23:58:10 »
Dan is de 252 dus bijna 3 jaar in Duitsland geweest. Hier mijn filmpje van het transport op 12 april 2008:
http://www.youtube.com/watch?v=ZI1O6d1cPd4

Zie draadje nu pas, maarre..
ook een leuke combi voor in model trouwens  ;D
met de groeten van Maarten

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #41 Gepost op: 10 February 2011, 09:15:10 »
Is de Mat. '36 van MK trouwens al leverbaar? Het is niet helemaal duidelijk hoe up-to-date zijn pagina is.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Online Online
  • Berichten: 8262
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #42 Gepost op: 10 February 2011, 09:29:22 »
Dat kan nog wel even duren.
Laatste update is van 2009.
Vr. groeten,
Bob

Ferry As

  • Spoor 1
  • Offline Offline
  • Berichten: 1771
  • **
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #43 Gepost op: 10 February 2011, 12:45:46 »
Net ruim een uur staan blauwbekken naast het spoor bij Veenendaal / De Klomp...... Even weg van het werk, zit op een paar honderd meter afstand.

Niet op tijd en niet gezien dus  :'(

Ferry




Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4085
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #44 Gepost op: 10 February 2011, 13:13:36 »
Heeft +95, door dat in de geplannde dienstregeling een onmogelijkheid stond.

Utm - Lak mag niet linkerspoor gereden worden, en moest dus eerst doorrijden naar Bkp, keren en via Ut naar Ah.