Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door Ben
Vandaag om 10:51:00
PBM: hogere spanning, langzamer rijden? door Scratchbuilt
Vandaag om 10:39:56
Extra functie in Zimo MS450P22 door Herb73
Vandaag om 10:33:59
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 10:30:36
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
Vandaag om 10:30:29
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Ronald Halma
Vandaag om 10:30:12
Rondom Charlois door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 10:29:50
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Met een sik
Vandaag om 10:25:12
Wat is dit voor component door bellejt
Vandaag om 10:05:24
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 09:57:21
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Bahn-AG
Vandaag om 09:55:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 09:48:11
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 07:05:23
3 januari NVBS oliebollenrit door Seinhuis
Vandaag om 00:25:28
Eindstation Daarhuizen door HenkN
04 December 2025, 23:07:38
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door RobVille
04 December 2025, 23:01:50
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door GerardvV
04 December 2025, 22:28:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door barry1972
04 December 2025, 21:37:57
Piko blauwe 1000: de decoderzaken door damngrazy
04 December 2025, 21:32:25
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Herb73
04 December 2025, 21:29:05
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Ronald Halma
04 December 2025, 21:14:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
04 December 2025, 21:14:26
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door daan2353
04 December 2025, 19:58:09
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
04 December 2025, 18:04:09
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
04 December 2025, 18:03:13
Piko blauwe 1000 door Huup
04 December 2025, 17:52:54
DVT: Belgische (militaire) "Dagelijkse Verlofgangers Trein": samenstelling? door martijnhaman
04 December 2025, 17:04:36
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Sven
04 December 2025, 16:17:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
04 December 2025, 16:05:37
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
04 December 2025, 15:12:43
  

Auteur Topic: De 252 komt terug naar Nederland!  (gelezen 37635 keer)

JSRail

  • Gast
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #15 Gepost op: 08 February 2011, 00:25:54 »

foto: spoorwegmuseum

Citaat
Treinstel 252 staat na zijn uitgebreide cascorevisie te wachten op overbrenging naar Nederland.

Dat ziet er toch een stuk beter uit !   ;)

Automatic-rock

  • Offline Offline
  • Berichten: 1065
  • Impressionistisch Modelbouwer
    • Modelspoor op Automatic-rock.nl
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #16 Gepost op: 08 February 2011, 07:27:03 »
Zou hij dan tijdens Ontrax al te zien zijn?
Vriendelijke groet, Benno

Mijn Brabantse H0 baan in opbouw:Westerweel 1985-1995
Ouderwets leuke & handige modelspoorideeën op: automatic-rock.nl

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4244
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #17 Gepost op: 08 February 2011, 08:27:02 »
* smelt *

Ahhh, mooi geworden. Reken er overigens niet op dat dit stel binnen staat gedurende OntraXS, de organisatie heeft de ruimte nogal nodig en er worden juist een aantal locs de hal úit geschoven.
Overigens was het een cascorevisie, waarbij men ook één en ander aan de draaistellen heeft gedaan. Elektrische installatie en interieur zitten er (nog) niet in, wat je ziet is wat het (voorlopig) is; een mooi afgelakte lege huls.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2099
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #18 Gepost op: 08 February 2011, 22:05:09 »
Yep, en dat betekent dat alle bedrading nog getrokken moet worden; dat zijn nogal een paar kabeltjes...

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #19 Gepost op: 08 February 2011, 22:19:46 »
Och Tim, veel spannender dan de tractie-installatie van een sik is het niet hoor :)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Jeroen Mooij

  • Offline Offline
  • Berichten: 286
  • check www.roestrijden.nl
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #20 Gepost op: 08 February 2011, 22:53:30 »
@ Jab,

Zullen we voorzichtig vragen of de 252 mee mag met roestrijden?
« Laatst bewerkt op: 08 February 2011, 22:59:30 door Jeroen Mooij »
Treinen moeten rijden

arentjan

  • Offline Offline
  • Berichten: 228
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #21 Gepost op: 08 February 2011, 23:02:01 »
* smelt *

Ahhh, mooi geworden. Reken er overigens niet op dat dit stel binnen staat gedurende OntraXS, de organisatie heeft de ruimte nogal nodig en er worden juist een aantal locs de hal úit geschoven.

Geen interieur? Ik zie alleen maar meer mogelijkheden!  ;D
tp iv, diesel en stoom, ns/db/dr/csd

Fermon Bosman

  • Offline Offline
  • Berichten: 426
  • Mat'54 766
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #22 Gepost op: 08 February 2011, 23:17:54 »
Dan is de 252 dus bijna 3 jaar in Duitsland geweest. Hier mijn filmpje van het transport op 12 april 2008:
http://www.youtube.com/watch?v=ZI1O6d1cPd4

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #23 Gepost op: 08 February 2011, 23:50:52 »
@ Jab,

Zullen we voorzichtig vragen of de 252 mee mag met roestrijden?

Ik zeg maar zo: ik zeg maar niks...




En dan heb ik al genoeg gezegd!
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4085
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #24 Gepost op: 09 February 2011, 00:42:03 »
Teveel zelfs, want er staan twee zinnen terwijl je zegt niets wilt zeggen  ;)
Daarnaast lijkt roestrijden me hier ook helemaal niet relevant eigenlijk...

Verder grote kans dat die 252 niet op Ontraxs te zien is, simpelweg aan het feit dat er een een gerede kans is dat het treinstel helemaal niet naar het NSM terug komt, maar naar een andere locatie van het NSM.
« Laatst bewerkt op: 09 February 2011, 00:47:12 door Thom »

Jeroen Mooij

  • Offline Offline
  • Berichten: 286
  • check www.roestrijden.nl
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #25 Gepost op: 09 February 2011, 01:01:35 »
Daarnaast lijkt roestrijden me hier ook helemaal niet relevant eigenlijk...

Oh nee?
Het gaat puur om het aantal assen.
Dus met een plan U en de 252 kom je een heel eind.
Neem je ook de PEC mee, dan zit je aan de veilige kant van het minimum aantal assen.
Treinen moeten rijden

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #26 Gepost op: 09 February 2011, 01:44:33 »
Is dat voor een goede detectie, of omdat het roest eraf rijden helemaal geen zin heeft oid? Ik heb er geen verstand van, dus zeg het maar.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Beached

  • Offline Offline
  • Berichten: 1109
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #27 Gepost op: 09 February 2011, 06:19:15 »
Stig,
Volgens mij moet een stuk spoor dagelijks met X aantal assen bereden worden om de detectie van een trein te garanderen.

Ik vind het leuk dat dit stuk spoorgeschiedenis nu een beetje toonbaar is. Hopelijk volgt het rijvaardig maken in een niet al te lange tijd, zodat we het treinstel weer in actie kunnen zien.

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1018
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #28 Gepost op: 09 February 2011, 10:54:02 »
Oh nee?
Het gaat puur om het aantal assen.
Dus met een plan U en de 252 kom je een heel eind.
Neem je ook de PEC mee, dan zit je aan de veilige kant van het minimum aantal assen.

Nee, het gaat over de terugkeer van de 252, is dat nu zo moeilijk te begrijpen???


mvg,
Robin

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2232
  • Bruggen-IG:
Re:De 252 komt terug naar Nederland!
« Reactie #29 Gepost op: 09 February 2011, 11:23:45 »
Wat zijn precies de plannen voor  de verdere afbouw? Is er al een uitvoerder gevonden voor de volgende fases van de restauratie?