Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Vreemd probleem door RobVille
03 August 2025, 23:37:42
Terugverende koppeling door Trein033
03 August 2025, 23:24:20
Bahnstrecke 5867 door ruudns
03 August 2025, 23:05:00
Wat was jullie allereerste loc? door hervé
03 August 2025, 22:53:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frank 123
03 August 2025, 22:53:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door grossraumwagen
03 August 2025, 22:38:55
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Fleischmann Anna ombouw. door Wim Vink
03 August 2025, 22:09:30
Lokpilot 4 defect door spock
03 August 2025, 21:57:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
03 August 2025, 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
Da's Daz 2 door Huup
03 August 2025, 20:15:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ferdinand Bogman
03 August 2025, 19:57:09
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
03 August 2025, 19:28:31
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
03 August 2025, 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
03 August 2025, 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
03 August 2025, 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
03 August 2025, 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
03 August 2025, 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
03 August 2025, 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
03 August 2025, 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
03 August 2025, 16:33:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door FransW
03 August 2025, 16:19:29
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
03 August 2025, 16:17:23
Vitrinekast door Hasenwald
03 August 2025, 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
03 August 2025, 13:15:07
  

Auteur Topic: Artitec H0 2011  (gelezen 76948 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #120 Gepost op: 05 February 2011, 16:12:42 »
Mooi initiatief die 3700 ..............
Maar wat een pizzasnijders, die wielen.
Het zal wel weer niet anders kunnen
Het is ook nooit goed. Toen de Plan E-s uit kwamen met RP25 wielen storte zowat de hele wereld in. Ik denk dat de gebroeders daarvan geleerd hebben. Dus......hebben we het aan ons zelf te danken!!!! :P
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hobojohn

  • Offline Offline
  • Berichten: 452
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #121 Gepost op: 05 February 2011, 16:26:31 »
Het is niet nodig om hier weer een dikke discussie te beginnen over nut/noodzaak/RP 25.
Dat wordt in Europa toch nooit wat. Laten we het daar maar op houden.
Met dank aan Fleischmann, Märklin e.d. en de geschiedenis hier ten lande van de modelspoorwegbouw.
De prima initiatieven van Artitec hebben daar mee rekening te houden
Maar RP 25 maakt deze lok (nog) zoveel mooier.
Het viel mij gewoon op.
Bij een aantal 3700 zullen ze wel afgeschermd worden en dan zie we er toch niks meer van.
Jullie begrijpen het al: ik ben aanhanger van RP 25. :D
Groeten aan u allen.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #122 Gepost op: 05 February 2011, 16:28:46 »
zet je n vijl tegen de wielen...

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22518
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #123 Gepost op: 05 February 2011, 16:34:03 »
Fleischmann gebruikt op recente locs lagere flenzen voor de drijfwielen die kennelijk ook met profi overweg kunnen. Zelfs daar knappen modellen met dergelijke grote drijfwielen al enorm van op. Zoiets zou misschien kunnen. De wielen van de foto's kunnen ze dan reserveren voor de drierailversie.  ;D
Ik zeg het met enige terughoudendheid, omdat we hier nu eenmaal geen kijk kunnen hebben op de totstandkoming van het model.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #124 Gepost op: 05 February 2011, 16:35:57 »
Mooi initiatief die 3700 ..............
Maar wat een pizzasnijders, die wielen.
Het zal wel weer niet anders kunnen

Waar zien jullie dat ?
ik vind de foto`s van de chinees nou ook niet erg duidelijk
Gr Jan

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22518
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #125 Gepost op: 05 February 2011, 16:47:54 »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #126 Gepost op: 05 February 2011, 16:51:46 »
hmmmm ja
nou ja ik heb er nog  romford van liggen
Gr Jan

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #127 Gepost op: 05 February 2011, 16:53:12 »
Als het niet dezelfde asdoorsnede is schiet je daar weinig mee op... Of je moet het halve frame opnieuw gaan maken.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22518
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #128 Gepost op: 05 February 2011, 16:56:04 »
Wordt het misschien toch nog een interessant model Floris.  :)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

RutgerSHM

  • Offline Offline
  • Berichten: 442
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #129 Gepost op: 05 February 2011, 18:24:18 »
Een vraagje voor de insiders die het antwoord misschien weten: Welke 3700, die olijfgroen is, met 3 assige tender zonder bel en met alle koperen dingen (uitvoering dus tot 1940) heeft op de voorkant niet het bovenste lantaarn staan?

Groeten,
Rutger

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #130 Gepost op: 05 February 2011, 18:26:17 »
ik ben niet bepaald een flenzenfetisjist henk, als het kreng in de rails blijft vind ik t allemaal wel prima...

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #131 Gepost op: 05 February 2011, 18:55:54 »
Een vraagje voor de insiders die het antwoord misschien weten: Welke 3700, die olijfgroen is, met 3 assige tender zonder bel en met alle koperen dingen (uitvoering dus tot 1940) heeft op de voorkant niet het bovenste lantaarn staan?

Groeten,
Rutger
Rutger,

Wat bedoel je? Mijn antwoord zou zijn allemaal. Dat wil zeggen ze hadden allemaal 3 lantaarnhouders, waarvan één in het midden bovenaan de rookkast. De lantaarns waren allemaal los en werden afhankelijk van de rijrichting ergens geplaatst. In bijvoorbeeld het 'albers' boek kun je zien dat hoewel er 3 geplaatst waren er alleen de 2 onderste branden. Als de derde ontbrak, dan stond die lantaarn ergens anders, bijvoorbeeld op een van de 3 lantaarnhouders op de tender.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Weerd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1280
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #132 Gepost op: 05 February 2011, 19:12:04 »
Volgens de bijgevoegde tabel levert Artitec het merendeel in uitvoeringen van vooral Werkspoor en in mindere mate Beyer Peackock.
Het zou ook mooi zijn als te zijnertijd een uitvoering met de drieassige scheepstender leverbaar zou zijn.

701-718    3701-3718    Beyer Peackock   1910-1911        In 1923 vierassige tenders  voor
719-730  3719-3730   Beyer Peackock1913        de nummers  3701 - 3720
695-700  3731-3736   Beyer Peackock1913
731-742  3737-3748   Werkspoor1911-1912
743-750  3749-3756   Werkspoor1913
751-760  3757-3766   Werkspoor1913-1914
761-766  3767-3772   Werkspoor1915
767-778  3773-3784   Werkspoor1918-1919
779-784  3785-3790   Werkspoor1921        scheepstender
785-799  3791-3805   Henschel1920
685-694  3806-3815   Hanomag1920
  3816-3820   Schwarzkopf1928

Gerard

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #133 Gepost op: 05 February 2011, 20:10:45 »
of een Austerity-tender natuurlijk :P
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Artitec H0 2011
« Reactie #134 Gepost op: 05 February 2011, 20:21:10 »
ik heb ook wat gelezen dat Artitec met ouderwetse Duitse overwegbomen zou komen, weet iemand daar meer van??

grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie