Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko blauwe 1000 door DavidNS400 Grote sik
Vandaag om 17:02:44
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Noordernet
Vandaag om 16:51:43
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Paducah
Vandaag om 16:50:22
Mijn geweatherde modellen door spoorijzer
Vandaag om 16:33:42
Plux 16 decoder voor Roco H0 lok door Hasenwald
Vandaag om 16:26:42
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
Vandaag om 16:17:51
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
Vandaag om 16:00:35
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:47:22
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 15:20:39
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 15:17:20
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 14:54:23
Trix 22583 digitaal gemaakt, maar wil niet rijden. door Josephes
Vandaag om 14:34:35
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 14:27:15
Welke kleur groen voor NS bovenleidingportalen door grove den
Vandaag om 14:15:13
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:44:05
Baanonderbreking Trix door wielke
Vandaag om 13:29:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door basjuh1981
Vandaag om 13:18:39
Minibaan Visserskaai H0 door jan47
Vandaag om 13:06:43
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Wim Vink
Vandaag om 12:41:23
Terschellinger Spoor door Tjalling
Vandaag om 11:31:12
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 11:18:54
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 11:00:57
fotowedstrijd 2025 welk onderwerp? door Charles_
Vandaag om 10:09:24
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 09:52:11
MLF Fielschmann motor kit door Besselspoor
Vandaag om 09:34:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:21:18
Raadplaatje door dennie
Vandaag om 09:17:17
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 08:45:31
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door spoorijzer
Vandaag om 08:25:51
Ingezonden foto's en winnaars van voorgaande fotowedstrijden. door Bob R.
Vandaag om 08:06:31
  

Auteur Topic: ACTS wordt Husa Transport  (gelezen 38418 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12552
    • sleutelspoor
Re:ACTS wordt Husa Transport
« Reactie #120 Gepost op: 18 February 2011, 12:59:35 »
Zo iets?

SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Robert B.

  • Offline Offline
  • Berichten: 297
Re:ACTS wordt Husa Transport
« Reactie #121 Gepost op: 18 February 2011, 13:17:03 »
De grootste verlader wilt het vervoer over het spoor gaan vervangen door binnenvaart. Dan is het maar de vraag of het zin heeft de shuttle te laten rijden en of hij überhaupt dan blijft rijden...

Gr. Rick

De trein lijkt mij nog steeds een stuk sneller en goedkoper dan een flink aantal binnenvaartschepen. Nu kunnen ze het nog af met één machinist. Met schepen hebben ze meerdere mensen nodig want diezelfde hoeveelheid aan containers zal vast niet allemaal op één schip gaan passen.
"De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein."

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12552
    • sleutelspoor
Re:ACTS wordt Husa Transport
« Reactie #122 Gepost op: 18 February 2011, 13:20:04 »
Ga eerst maar eens huiswerkmaken over de binnenvaart, en kom dan terug met je commentaar. Afgesproken?
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:ACTS wordt Husa Transport
« Reactie #123 Gepost op: 18 February 2011, 13:21:43 »
En waar is dat huiswerk te vinden?

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:ACTS wordt Husa Transport
« Reactie #124 Gepost op: 18 February 2011, 13:29:14 »
Een wagon of 33, dat is tussen de 66 en 90 TEU. In '98 hadden we containerschepen (binnenvaart) die bijna 400 TEU mee kunnen nemen. Ter vergelijking, de grootste containerschepen die op zee varen kunnen er ca. 13.000 meenemen.

Een TEU is een twenty feet equivalent unit, een twintig voet container dus.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 610
  • *
    • Flickr
Re:ACTS wordt Husa Transport
« Reactie #125 Gepost op: 18 February 2011, 13:35:26 »
Op RolandRail las ik van de week een vraag over de lengte en capaciteit van de Leeuwarden shuttle. Deze set wordt om en om gewisseld met die van de Veendam shuttle. De ene set heeft een capaciteit van 88 TEU en de andere 90 TEU.
Spoorgroet, Martin

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:ACTS wordt Husa Transport
« Reactie #126 Gepost op: 18 February 2011, 13:44:51 »
Een wagon of 33, dat is tussen de 66 en 90 TEU. In '98 hadden we containerschepen (binnenvaart) die bijna 400 TEU mee kunnen nemen. Ter vergelijking, de grootste containerschepen die op zee varen kunnen er ca. 13.000 meenemen.

Een TEU is een twenty feet equivalent unit, een twintig voet container dus.

Maar de maximale capaciteit van de scheepvaart is meestal gebonden aan de vaarwegen. Wat is de capaciteit van het Prinses Margriet Kanaal of het Van-Harinxmakanaal?

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1036
  • D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Re:ACTS wordt Husa Transport
« Reactie #127 Gepost op: 18 February 2011, 14:30:48 »
Zo iets?

Inderdaad Sobat zoiets.
Maar dit lijkt me een model, klopt dat?
Hebben dergelijke loks ook in het echie in deze kleur gereden?

Over de vraag: "schip of trein": Veel mensen hebben geen idee hoeveel er dat je zoveel in en op een (binnenvaart)schip kunt vervoeren.

Mvg,

Henk
H0 2-rail met  iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12552
    • sleutelspoor
Re:ACTS wordt Husa Transport
« Reactie #128 Gepost op: 18 February 2011, 14:34:36 »
Dit is inderdaad een Lima model. Enkele van deze machines waren bij hun indienststelling goederen bruin geschilderd.
De 1215 tot 1225 zijn Roodbruin in dienst gekomen om dat het volgens Ir F Oudendal de turquoise kleur, die de eerste lokomotieven hadden gekregen, nogal besmettelijk was en erg gevoelig voor vuil.

En inderdaad, de meeste mensen hebben geen notie wat of dat er allemaal in de modern (container) binnenvaartschip geladen kan worden. Even Googelen (huiswerk) op binnenvaart en je weet het.
SK
« Laatst bewerkt op: 18 February 2011, 14:43:30 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:ACTS wordt Husa Transport
« Reactie #129 Gepost op: 18 February 2011, 17:33:50 »
De lekker bonte 1609 mocht vandaag iets anders trekken als containertreinen, namelijk een leeg materieeltrein tbv een wintersporttrein! Gelukkig waren de rijtuigen ook lekker bont dus leek het wel villa kakelbont :-) oordeel zelf

Gert1

  • Gast
Re:ACTS wordt Husa Transport
« Reactie #130 Gepost op: 18 February 2011, 19:12:45 »
Weet je zeker dat het geen speciale carnavalstrein was?   ;D

Die eerste twee bakken doen me denken aan de rijtuigen van Lovers Rail, zo'n 15 jaar geleden, maar zullen het vast niet zijn.
Maar waar komen ze wel vandaan?

mvg,
Gert
« Laatst bewerkt op: 18 February 2011, 19:14:26 door Gert van den Heuvel »

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re:ACTS wordt Husa Transport
« Reactie #131 Gepost op: 18 February 2011, 20:07:53 »
Die (of zulke rijtuigen) zie ik nog weleens staan als ik Münchengladbach binnenkom, daar staat trouwens wel meer leuk spul.

Groeten Erwin.
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4084
Re:ACTS wordt Husa Transport
« Reactie #132 Gepost op: 18 February 2011, 21:36:23 »
Ik vermoed dat de 1200'en de 1600-serie nog gaan overleven... ik zie de 1600-serie straks geen grote renovatie krijgen.
De 1800 daarintegen heeft alwel een grotere revisie gehad, alleen niet zo opvallend omdat de kleur van de lok hetzelfde bleef  ;)

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1036
  • D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Re:ACTS wordt Husa Transport
« Reactie #133 Gepost op: 18 February 2011, 22:34:34 »
En inderdaad, de meeste mensen hebben geen notie wat of dat er allemaal in de modern (container) binnenvaartschip geladen kan worden. Even Googelen (huiswerk) op binnenvaart en je weet het.

Och, ik heb vroeger op de lagere school goed opgelet tijdens de lessen aardrijkskunde. In het boek stond een plaatje van een binnenvaartschip en daaronder eentje van een goederentrein met een getal erbij. (Weet niet meer welk getal.) Dat gaf aan hoeveel goederentreinen er nodig waren om de lading van 1 binnenvaartschip te vervoeren. Dat waren er nogal wat.
En daaronder een plaatje van een rij vrachtwagens met een nog groter getal, enz.

Mvg,

Henk
H0 2-rail met  iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:ACTS wordt Husa Transport
« Reactie #134 Gepost op: 18 February 2011, 23:05:31 »
Na eerder vandaag met de lege rijtuigen hebben mogen zeulen, was de 1609 vanavond ook de eer gegeven om een trein met reizigers te trekken  (y)
« Laatst bewerkt op: 19 February 2011, 07:05:48 door Floris »