Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk
door
Benelux795
Vandaag
om 22:52:33
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder
door
PeterV
Vandaag
om 22:52:27
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 22:50:41
Raadplaatje
door
R1954
Vandaag
om 22:36:58
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans1963
Vandaag
om 22:25:44
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag
om 21:58:43
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 21:57:16
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 21:50:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 21:43:51
Pendel module Viessmann 5214
door
Te 2/2
Vandaag
om 21:28:29
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit
door
Rob Bennis
Vandaag
om 21:28:05
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Eric v C
Vandaag
om 21:04:46
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
Vandaag
om 20:51:01
Omgeving Frankfurt am Main
door
Hasenwald
Vandaag
om 19:51:28
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 19:37:55
ik mis al een poos
door
jerrytrein
Vandaag
om 19:29:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 19:14:54
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Jeronimos
Vandaag
om 19:12:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 19:10:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 18:51:04
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
gtw6016
Vandaag
om 18:41:12
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
Vandaag
om 18:33:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Paul1969
Vandaag
om 17:57:42
25 oktober modeltreinenbeurs weert
door
dennie
Vandaag
om 15:38:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Eric B
Vandaag
om 15:26:17
Märklin 2025
door
Quinzeedied
Vandaag
om 15:09:34
Modeltreinenbeurzen
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:19:46
Rijdag bij Wullum NS
door
Wim Rosbender
Vandaag
om 12:33:10
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Basmans
Vandaag
om 11:39:54
Gewoon wat busfoto's
door
Arjen B.
Vandaag
om 11:25:25
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Rhätische Bahn van Menno A.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: Rhätische Bahn van Menno A. (gelezen 10681 keer)
Steven!
Offline
Berichten: 326
Re:Rhätische Bahn van Menno A.
«
Reactie #30 Gepost op:
07 November 2011, 12:50:16 »
hehe daar heb ik ook wel eens last van
Mooi hoor!
Gelogd
Zwitserse H0 + H0m baan in opbouw - VSZ Zuid
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,35076.0.html
Steven!
Offline
Berichten: 326
Re:Rhätische Bahn van Menno A.
«
Reactie #31 Gepost op:
20 April 2012, 20:44:11 »
Menno!!! Hoe is het met je baan?
Gelogd
Zwitserse H0 + H0m baan in opbouw - VSZ Zuid
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,35076.0.html
Richard Snijder
Offline
Berichten: 995
een deel van mijn baan
Re:Rhätische Bahn van Menno A.
«
Reactie #32 Gepost op:
21 April 2012, 11:09:39 »
Menno het is stil hier.
Gelogd
Menno A.
Offline
Berichten: 36
Re:Rhätische Bahn van Menno A.
«
Reactie #33 Gepost op:
20 May 2012, 17:08:55 »
@Richard en Steven
Excuses voor de late reactie. Ik dacht dat ik door het faillissement van mijn werkgever wel meer tijd zou hebben voor mijn baan, maar niets was minder waar. Ik ben voornamelijk bezig geweest met de bouw van de paardenstal voor mijn vrouw. Dit was ook wel noodzakelijk, dus ik kon daardoor helaas wat minder tijd besteden aan mijn baan
. Vanaf half februari ben ik ook bij een nieuwe werkgever begonnen. Dat is heel erg mooi
, alleen is het nogal een eind rijden en blijft er weer minder vrije tijd over om aan de hobby te spenderen. Maar goed, om mijzelf (en jullie
) niet teleur te stellen ben ik vandaag maar eens weer met de baan bezig geweest. Ik heb daar weer een paar foto's van geschoten.
Bovenstaande foto's zijn dadelijk de belangrijkste wissels van mijn baan. Op de onderste foto zullen de treinen vanaf de rechter onderzijde van en naar het schaduwstation kunnen. Via de kruiswissel kan er gekozen worden om via de rechter bovenzijde of linker onderzijde naar het station te gaan, of via de linker bovenzijde via een spiraal op een enkelsporig bergtraject uit te komen, waarna wordt afgedaald naar het station. Alle sporen komen dus uiteindelijk op het station uit. Door de wisseldriehoek en de kruiswissel kan een variabele route worden gereden.
Vanaf de vorige keer ben ik nog niet veel verder gekomen, maar de opritten naar station liggen er nu:
Vanaf deze zijde wordt het station aan de linkerzijde bereikt. Waar hier de rails eindigt, zal het spoor uit een tunnel te voorschijn komen en via een 270 graden bocht het station bereiken.
Vanaf de kruiswissel komen de 2 sporen bij elkaar en gaan ze via de rechterzijde van de baan met een lus richting de rechterzijde van het station. Waar de plankjes eindigen zal het spoor uit een tunnel te voorschijn komen en via een brug een dal oversteken, waarna het met een bocht naar links het station bereikt.
Onderstaande foto heb ik op baanhoogte genomen. Je ziet dat de linkerlus lager ligt dan de rechterlus en nog een 270 graden draai naar boven moet maken om op de goede hoogte te komen.
En natuurlijk niet op de zooi letten!!
Ik probeer wel deze zomer het zo ver te krijgen dat het station er komt te liggen, althans de sporen dan natuurlijk. De scenery komt ooit in de toekomst wel. Zodra het station er ligt, kan ik tenminste de trein rondjes laten rijden en wordt het (nog) leuker om met de baan bezig te zijn.
Ik hoop dat het me ook allemaal gaat lukken. Tot nu toe valt het me niet tegen, maar ik denk dat zodra ik met de afwerking ga beginnen dat ik met sommige dingen best teleurgesteld ga worden omdat ik nog niet de ervaring heb in de meeste dingen. Maar goed, dat zie ik dan wel!!
Ook probeer ik nu te matigen in de aankoop van materieel. Maar ook dat is erg moeilijk, ook al heb ik geen baan. Laatst een 2e hand Davoser Pendelzug gekocht. Mooi setje hoor!! Maar ja, alleen geen baan om op te rijden, haha
!! En dit weekend een behoorlijke hoeveelheid bemo-rails gekocht. De bemo-rails ga ik op de zichtbare gedeelten van de baan gebruiken. Ik vind het toch wat mooier en stiller dan de Peco-rails.
Ook heb ik een Peco PL-11 wisselmotor in Engeland gekocht. Eerst maar eens bij 1 wissel proberen of het wat is, en dan voor de overige wissels de motoren kopen. Ik ben benieuwd. Ik ga de wisselmotoren in ieder geval gebruiken voor de niet zichtbare wissels. Voor de zichtbare wisselgebruik ik servo's om de realiteit wat meer na te bootsen.
Nou, dit was het weer voor deze keer en ik hoop de volgende keer sneller wat te posten!
Groeten,
Menno
Gelogd
Thema: Rhätische Bahn in H0m
Besturing: Dinamo/Dinasys systeem met iTrain
Steven!
Offline
Berichten: 326
Re:Rhätische Bahn van Menno A.
«
Reactie #34 Gepost op:
04 June 2012, 20:12:45 »
Ook al gaat het niet zo snel als je wilt maar het ziet er goed uit hoor! Succes met de rest! Ik blijf een trouwe volger
Gr Steven
Gelogd
Zwitserse H0 + H0m baan in opbouw - VSZ Zuid
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,35076.0.html
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Rhätische Bahn van Menno A.