Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ketelwagens, welke hebben jullie? door Pauldg
Vandaag om 15:05:43
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door NL-modelspoor
Vandaag om 15:00:15
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 14:48:45
Leubachtalbahn door Paul1969
Vandaag om 14:48:24
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 14:44:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:42:38
Roco 2400, h0 door Ben
Vandaag om 14:13:34
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 14:01:30
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27) door spoorzeven
Vandaag om 13:59:40
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Pauldg
Vandaag om 13:22:39
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
Vandaag om 13:21:00
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door martijn v m
Vandaag om 13:03:59
Minibaan Visserskaai H0 door Hans GJ
Vandaag om 12:52:42
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Edwin2121992
Vandaag om 12:37:57
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 12:35:28
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door tothebeach
Vandaag om 12:29:57
4 oktober modelspoorbeurs Houten door cor_b
Vandaag om 11:24:34
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 11:24:33
SPIJKSPOOR: 11 oktober te Poortugaal. door MOVisser
Vandaag om 11:20:05
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 11:06:52
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Duikeend
Vandaag om 11:02:37
Big Scale Trains - NS 2400 in Spoor G (1:27) door Duikeend
Vandaag om 10:48:14
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 10:08:28
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 10:02:35
Een insulfrog polariseren. door Albert de Heer
Vandaag om 08:08:29
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door Wim1969
Vandaag om 07:24:31
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door janw
Vandaag om 00:16:58
NS 3502 van zwart naar groen door Ivo tB
29 September 2025, 23:30:30
IMA 2025 (40e) / Marklin Tage 2025 door Jan-Peter
29 September 2025, 22:44:21
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Jan-Peter
29 September 2025, 22:08:23
  

Auteur Topic: stabilisatie schakeling  (gelezen 1270 keer)

FRERIKS

  • zwitserland
  • Offline Offline
  • Berichten: 65
stabilisatie schakeling
« Gepost op: 27 January 2011, 19:03:44 »
Ik heb een grote ho-analoge treinbaan waar ongeveer 220 meter spoor opligt .Het traject is verdeelt in verschillende blokken die ook gevoed wordt door 5 trafo's. Nu is het probleem als er 2 of 3 treinen er in rijden dan gaan ze amper voor uit,als ik een stabilisatie schakeling er tussen doe dan is de spanning afgevlakt zal ik dat merken met het rijden van de treinen. Wie kan mij helpen daar over
ch

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26806
    • Pagina van klaas
Re:stabilisatie schakeling
« Reactie #1 Gepost op: 27 January 2011, 19:34:39 »
Als je treinen amper vooruit komen, dan wordt de betreffende trafo overbelast.
Een stabilisatieschakeling zal dan niet helpen, want die kan de spaninng niet opkrikken.
Beschrijf eens wat gedetailleerder hoe je spoorbaan elektrisch in elkaar zit, wat voor trafo's je hebt en wanneer het precies fout gaat.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

FRERIKS

  • zwitserland
  • Offline Offline
  • Berichten: 65
Re:stabilisatie schakeling
« Reactie #2 Gepost op: 27 January 2011, 20:01:56 »
De trafo zijn van roco 0950s 14 volt wisselspanning en 0-14 V gelijkspanning.Als er 2 elektr  trein Ae 4/4 rijden en er komt een 3de bij Ae 6/6 (zijn zwitserse locs) dan gaan de treinen  heel langzaam .De laaste gebruikt denk ik meer stroom.
ch

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26806
    • Pagina van klaas
Re:stabilisatie schakeling
« Reactie #3 Gepost op: 27 January 2011, 22:05:39 »
Die trafo's kunnen 0,6 ampere rijstroom leveren. Dat is maar net aan genoeg voor 2 locs.
Logisch dat de spanning in elkaar sort als er een derde trein bij komt.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.