Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:33:03
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 17:17:39
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 17:03:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Conrat door Klaas Zondervan
Vandaag om 17:02:13
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
Koppelingsmechanisme klemt? door Herb73
Vandaag om 16:40:25
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door saskia
Vandaag om 16:23:40
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
tandwiel lux modellbau door Olav
Vandaag om 15:46:35
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door MOVisser
Vandaag om 15:27:17
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door stoombr38
Vandaag om 15:13:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 15:01:28
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
Vandaag om 14:36:36
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 13:55:41
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door MOVisser
Vandaag om 11:14:39
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
Vandaag om 09:50:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 08:44:29
Baanbouw Rehausen2 door FransW
Vandaag om 07:47:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 07:25:38
  

Auteur Topic: Break in station Maastricht  (gelezen 1515 keer)

Patrick Beentjes

  • Offline Offline
  • Berichten: 61
  • NL H0 IV-V
Break in station Maastricht
« Gepost op: 25 January 2011, 21:25:22 »
Hallo,

Vandaag was ik op het station van Maastricht, en toen kwam de IC-O binnen. Normaal wordt deze gereden met I11 rijtuigen, alleen hij werd nu gereden met 2 treinstellen van het type AM80 (Break).

Is dit tegenwoordig gebruikelijk of is dit incidenteel??


Groet,
Patrick
Met de trein is het fijn (Y)

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 605
  • *
    • Flickr
Re:Break in station Maastricht
« Reactie #1 Gepost op: 26 January 2011, 09:47:55 »
Bij uitval of vertraging van de IC uit Brussel wil men deze wel eens vervangen door ander materieel.
Spoorgroet, Martin

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Break in station Maastricht
« Reactie #2 Gepost op: 26 January 2011, 10:41:06 »
Dat klopt wat Taigagaai zegt.
Incidentieel wordt er ander materieel gebruikt, waaronder Ook wel eens de klassieke motorstellen.
Ook komt het voor dat er diverse I10 rijtuigen tussen de I11 rijtuigen meerijdt.

Maar in de jaren 90 was het heel normaal dat de Break in Maastricht kwam.
Deze reden dan naar Knokke.


Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Marcvd

  • Offline Offline
  • Berichten: 37
Re:Break in station Maastricht
« Reactie #3 Gepost op: 26 January 2011, 11:52:22 »
Er is één trein die standaard met twee Breaks hoort te rijden, dit zijn de treinen 482 en 485 (a Mt 13:51 en v 14:09). Deze treinen doen ook zo'n 20 minuten langer over de reis omdat ze over de oude lijn rijden.

Zoals gezegd rijdt er af en toe eentje in een vervangende trein tussen Luik en Maastricht, maar de meeste treinen die een grotere vertraging hebben rijden gewoon niet verder dan Luik of Visé (laat de reizigers daar maar een uurtje kleumen)...

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8110
Re:Break in station Maastricht
« Reactie #4 Gepost op: 26 January 2011, 12:33:11 »
Zoals gezegd rijdt er af en toe eentje in een vervangende trein tussen Luik en Maastricht, maar de meeste treinen die een grotere vertraging hebben rijden gewoon niet verder dan Luik of Visé (laat de reizigers daar maar een uurtje kleumen)...
Ja dat "genoegen" heb ik ook al een keertje mogen smaken.  :'(
Zeker in de wintermaanden is het dan echt een uurtje kleumen. Die wachthuisjes op Visé bieden nou ook niet echt bescherming.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Patrick Beentjes

  • Offline Offline
  • Berichten: 61
  • NL H0 IV-V
Re:Break in station Maastricht
« Reactie #5 Gepost op: 27 January 2011, 22:04:21 »
Oke oke!

Ik zag ineens die trein aankomen, maar ik had dat inderdaad helemala niet verwacht. De paar keren dat ik per jaar in Maastricht kom zie ik over het algemeen alleen maar I11 treinen, en in het weekend Klassiekskes.
Met de trein is het fijn (Y)