Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 17:42:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door NS 2104
Vandaag om 17:08:48
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 17:06:43
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 16:38:24
Welke koppeling is dit? door Quinzeedied
Vandaag om 16:36:50
Zoek onderdelen blad voor oude stoomloc 04112A door saskia
Vandaag om 16:23:35
Baanplan Belkamp H0 door spoorijzer
Vandaag om 16:19:56
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door moonlicht
Vandaag om 16:15:20
Mijn minitrix 2051 hobbelt door Ronald Halma
Vandaag om 16:07:23
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Montanbahn
Vandaag om 15:57:58
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:51:31
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:39:15
Rondom Charlois door Gert Arkema
Vandaag om 15:37:45
Bauarbeiten im gange door Paul1969
Vandaag om 15:36:57
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Rick
Vandaag om 15:01:07
Hulp gezocht omgeving Drachten door rjr
Vandaag om 14:53:42
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door spoorijzer
Vandaag om 14:23:31
Station Roodeschool door Montanbahn
Vandaag om 13:45:29
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:30:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 13:29:35
Bumper voor de LH-101 handregelaar door robstuart
Vandaag om 13:24:34
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:00:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 12:59:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:46:57
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 12:40:05
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 12:37:46
0-spoor smalspoor Lynton & Barnstaple door GD
Vandaag om 12:23:09
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 12:10:07
PB Models, ICR-rijtuigen door kar
Vandaag om 12:09:15
Koppelingskamer Jägerndorfer te dichtbij door Montanbahn
Vandaag om 11:53:45
  

Auteur Topic: Break in station Maastricht  (gelezen 1575 keer)

Patrick Beentjes

  • Offline Offline
  • Berichten: 61
  • NL H0 IV-V
Break in station Maastricht
« Gepost op: 25 January 2011, 21:25:22 »
Hallo,

Vandaag was ik op het station van Maastricht, en toen kwam de IC-O binnen. Normaal wordt deze gereden met I11 rijtuigen, alleen hij werd nu gereden met 2 treinstellen van het type AM80 (Break).

Is dit tegenwoordig gebruikelijk of is dit incidenteel??


Groet,
Patrick
Met de trein is het fijn (Y)

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 607
  • *
    • Flickr
Re:Break in station Maastricht
« Reactie #1 Gepost op: 26 January 2011, 09:47:55 »
Bij uitval of vertraging van de IC uit Brussel wil men deze wel eens vervangen door ander materieel.
Spoorgroet, Martin

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Break in station Maastricht
« Reactie #2 Gepost op: 26 January 2011, 10:41:06 »
Dat klopt wat Taigagaai zegt.
Incidentieel wordt er ander materieel gebruikt, waaronder Ook wel eens de klassieke motorstellen.
Ook komt het voor dat er diverse I10 rijtuigen tussen de I11 rijtuigen meerijdt.

Maar in de jaren 90 was het heel normaal dat de Break in Maastricht kwam.
Deze reden dan naar Knokke.


Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Marcvd

  • Offline Offline
  • Berichten: 37
Re:Break in station Maastricht
« Reactie #3 Gepost op: 26 January 2011, 11:52:22 »
Er is één trein die standaard met twee Breaks hoort te rijden, dit zijn de treinen 482 en 485 (a Mt 13:51 en v 14:09). Deze treinen doen ook zo'n 20 minuten langer over de reis omdat ze over de oude lijn rijden.

Zoals gezegd rijdt er af en toe eentje in een vervangende trein tussen Luik en Maastricht, maar de meeste treinen die een grotere vertraging hebben rijden gewoon niet verder dan Luik of Visé (laat de reizigers daar maar een uurtje kleumen)...

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re:Break in station Maastricht
« Reactie #4 Gepost op: 26 January 2011, 12:33:11 »
Zoals gezegd rijdt er af en toe eentje in een vervangende trein tussen Luik en Maastricht, maar de meeste treinen die een grotere vertraging hebben rijden gewoon niet verder dan Luik of Visé (laat de reizigers daar maar een uurtje kleumen)...
Ja dat "genoegen" heb ik ook al een keertje mogen smaken.  :'(
Zeker in de wintermaanden is het dan echt een uurtje kleumen. Die wachthuisjes op Visé bieden nou ook niet echt bescherming.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Patrick Beentjes

  • Offline Offline
  • Berichten: 61
  • NL H0 IV-V
Re:Break in station Maastricht
« Reactie #5 Gepost op: 27 January 2011, 22:04:21 »
Oke oke!

Ik zag ineens die trein aankomen, maar ik had dat inderdaad helemala niet verwacht. De paar keren dat ik per jaar in Maastricht kom zie ik over het algemeen alleen maar I11 treinen, en in het weekend Klassiekskes.
Met de trein is het fijn (Y)