Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door KNed
Vandaag om 16:41:47
YD7010 en Roco WLAN Maus koppelen door AlbertG
Vandaag om 16:33:28
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 16:14:12
20 jaar BNLS door MOVisser
Vandaag om 16:12:33
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips? door Sandopie
Vandaag om 15:59:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:21:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 14:55:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:22:52
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door ES44C4
Vandaag om 14:07:18
Spoorhumor door Eric B
Vandaag om 12:21:56
? Aanleg Zuidwestboog bij Meteren door Arjan6511
Vandaag om 11:43:27
EifelBurgenBahn door Jelmer
Vandaag om 11:35:34
Ventilatie (?) pukkels op dak ICM door Sven
Vandaag om 11:28:41
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door damngrazy
Vandaag om 11:11:14
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 11:01:15
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:39:45
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Rick
Vandaag om 10:12:45
VERPLAATST: Link trainer (was:: TEE treinstel) door Reinout van Rees
Vandaag om 09:47:12
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door henk
Vandaag om 07:23:13
De projecten van Ruben (NL H0) door Frank 123
Vandaag om 07:02:43
19 Toen door Vroeger
Vandaag om 05:58:47
LS Models 2025 door spoorzeven
19 June 2025, 23:18:38
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Paulus
19 June 2025, 21:45:01
The Southern Pacific & California Northern door Ronald Halma
19 June 2025, 21:43:01
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Peter Kleton
19 June 2025, 21:32:13
Station Roodeschool door Torikoos
19 June 2025, 21:14:12
Eindstation Daarhuizen door Torikoos
19 June 2025, 21:04:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Modellbahnwagen
19 June 2025, 20:49:16
Bouw van de ElD3 mat' 36 van MK Modelbouwstudio's door MathynK
19 June 2025, 20:47:40
Gelders Smalspoormuseum / Gelderse Smalspoor Stichting stelt zich voor door Ronald Halma
19 June 2025, 20:27:35

Auteur Topic: Binnenbrandje Rivarossi mat 46  (gelezen 39046 keer)

HuubvG

• Offline Offline
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
« Reactie #75 Gepost op: 26 January 2011, 10:09:51 »
1 Jurgen koopt het model, zet het op de baan en rijdt er wat mee.
2 Jurgen verneemt dat het model niet goed rijdt, ook ziet Jurgen het wat vonken.
3 Dan haalt hij het van de baan en zet het op tafel.
4 Het vonken dat Jurgen zag, was het gloeiende draadje dat zo heet was, dat het aan de binnenkant van de scheenplaten, waar het dichtbij zat, of zelfs er tegenaan, een vlammetje veroorzaakte.
Jurgen weet echter niet wat er gebeurt. Ook ziet hij niets branden, omdat het vlammetje uit het zicht is.
5 Het brandt dus al met een klein vlammetje terwijl het nog op de baan staat.
Jurgen ziet dit niet.
6 Na het neerzetten brandt het draaistel-plastic buiten de wielen (scheenplaten) verder af en de vlam bereikt de kap.
Van onder naar boven vat de kap even heel snel vlam.
7 Het brandje zit vooral aan de buitenkant, omdat daar dunner materiaal zit, de verf erop wil ook wel branden.
8 Aan de binnenkant (onderzijde kap) is dikker materiaal, maar ook een andere materiaal-soort gebruikt. Maar ook is daar minder zuurstof voorhanden. Vandaar dat het branden vooral aan de buitenzijde gebeurt.
9 Jurgen ontdekt het brandje.

Vragen:

1 Heeft Jurgen het model van de baan gehaald terwijl het in deze richting (op de foto's) wees?
2 Of heeft hij het later omgedraaid om het op de foto te zetten?
3 Dan zou het brandje aan de 'achterkant' ontstaan zijn, waar het nog meer uit het zicht zou zijn.
4 Wanneer ontdekte Jurgen precies dat het model brandde? Is hij eerst wat anders gaan doen, of was het direct na het neerzetten?
5 Heeft Jurgen het vuurtje moeten doven? Of ging het vanzelf uit?
6 Als hij het gedoofd heeft, hoe?
« Laatst bewerkt op: 26 January 2011, 10:34:50 door Huub. Reden: nog beter leesbaar gemaakt »
Ik heb al een trein

loclion

• Offline Offline
« Reactie #76 Gepost op: 26 January 2011, 12:41:05 »

Wat kost die mat?
Heb er nog wel een plekje voor.  ;D

gr Leo
wat een geluk dat het wat lukt met mijn geluk

Jan van den Berg

• Offline Offline
« Reactie #77 Gepost op: 26 January 2011, 22:41:44 »
Goeie grutte, ik heb al jaren modelspoor (45jaar al) maar dit heb ik nog nooit gezien.Wat is daar dan gebeurd ???
« Laatst bewerkt op: 29 January 2011, 12:31:58 door Bob Rodenburg. Reden: citaat verwijderd »
J.v.d.Berg

loclion

• Offline Offline
« Reactie #78 Gepost op: 26 January 2011, 23:04:50 »
Hoi Jan,

Ik had deze overkapping schoon gemaakt, na een paar jaar op zolder, en schuin op de kachel laten drogen, had er wel een handdoek onder, dat dan weer wel maar had nooit met de hond moeten gaan wandelen want bij thuis komst wastie wat gesmolten en heb h'm met verf wat zwart geblakerd
Realisme op de modelbaan zal ik maar zeggen.

gr Leo
wat een geluk dat het wat lukt met mijn geluk

Jan van den Berg

• Offline Offline
« Reactie #79 Gepost op: 27 January 2011, 18:13:55 »
Hoi Leo,
Ik dacht al dat gaat toch geen schering en inslag worden.Brandjes  op je modelspoorbaan Brrrr ik moet er niet aan denken.
Die  zelfde mat 46 heb ik ook weliswaar in de Lima versie en ook stevig verbouwd volgens ons forumlid  Karst Drenth  maar nooit geen problemen mee gehad.

« Laatst bewerkt op: 27 January 2011, 18:15:30 door Jan van den Berg »
J.v.d.Berg

ONR

• Gast
« Reactie #80 Gepost op: 28 January 2011, 18:43:26 »
Ik zeg niets meer..... ;D

Als je op 2 forums hetzelfde draadje opend (hot item) en vervolgens NIETS meer laat horen ,vraag ik me af in hoeverre we dit nog serieus moeten nemen.

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #81 Gepost op: 28 January 2011, 18:44:00 »
Overbeek zelf heeft ook niets vernomen.

maartenvanderburgt

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: 28 January 2011, 18:51:29 »
Die  zelfde mat 46 heb ik ook weliswaar in de Lima versie en ook stevig verbouwd volgens ons forumlid  Karst Drenth  maar nooit geen problemen mee gehad.

Je zegt het zelf al:  weliswaar in de Lima versie.
Dat is dus een ANDERE dan de huidige Rivarossi versie.

Overigens snap ik niet, waarom er niet iemand een Rivarossi pakt, met 19 Volt aanstuurt (en eventueel nog voor wat weerstand zorgt) en kijkt wanneer die in de fik vliegt.  Of op zijn minst de warmteontwikkeling probeert te meten. Als je dat een beetje goed doet en er treden problemen op, lijkt het me sterk dat je geen nieuwe zou krijgen van Overbeek als je dat meldt. Zijn ze alleen maar blij mme (met de melding, niet met het probleem).

Want zo kunnen we nog wel 60 pagina's doorgaan.

Maarten.

ONR

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: 28 January 2011, 18:58:54 »
Overbeek zelf heeft ook niets vernomen.

En dat na een week.... :-\

@ Maarten,
Overbeek zal (twijfel ik niet aan) indien de oorzaak aan het model/fabrikant is te wijten zonder problemen een nieuw model verschaffen (wettelijk ook verplicht) valt onder garantie. Als het niet de schuld is van de fabrikant en Jurgen zelf de schade heeft aangericht en hierdoor de fabrikant (ten ontechte) negatief zwart maakt, kan ook de fabrikant Jurgen aanklagen.

sik250

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: 28 January 2011, 19:10:15 »
Overigens snap ik niet, waarom er niet iemand een Rivarossi pakt, met 19 Volt aanstuurt (en eventueel nog voor wat weerstand zorgt) en kijkt wanneer die in de fik vliegt.  Of op zijn minst de warmteontwikkeling probeert te meten. Als je dat een beetje goed doet en er treden problemen op, lijkt het me sterk dat je geen nieuwe zou krijgen van Overbeek als je dat meldt. Zijn ze alleen maar blij mme (met de melding, niet met het probleem).
Maarten.

Maarten, wat houd je tegen

Johan
« Laatst bewerkt op: 28 January 2011, 19:37:54 door sik250 »

JurgeN65

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
« Reactie #85 Gepost op: 28 January 2011, 23:40:39 »
Hallo allemaal,

Ik zal ons ook nog even voor stellen want ik begrijp dat de onbekendheid van mij/ons hier tot verwarring heeft geleid.

Wij zijn twee modeltrein liefhebbers in Amsterdam die, na een bezoek aan Miniatur Wunderland in Hamburg, besloten hebben om model treinen te gaan verzamelen en te rijden met het Märklin systeem.
Ik werk zelf op een laboratorium (waar we onder andere forensisch werk doen) en de ander is een adviseur kwaliteitszorg en informatie beveiliging bij een ministerie.

Ik ben even offline geweest omdat ik de beschuldigingen over bedrog door een aantal mensen nogal grof vond en, persoonlijk, heel vervelend. Ik begrijp niet hoe iemand op het idee komt dat je aandacht wil trekken door een spiksplinternieuw model wat we erg mooi vinden (en niet goedkoop € 250,-) te vernielen.... Wat moet er in de hoofden van die mensen omgaan?!

Toen de verdachtmakingen begonnen hebben we besloten om het forum even te laten wat het is om samen met de winkel de FEITEN uit te zoeken. Dat kan pas zaterdag omdat we 5 dagen per week werken en de winkel niet in onze woonplaats Amsterdam is maar in Rotterdam.

Gelukkig zijn er ook mensen die gewoon willen helpen daarvoor nog steeds bedankt  (y)

En ja, ik wil jullie graag op de hoogte houden al was het maar omdat we het model graag willen hebben vanwege jeugdsentiment, dus als we meer weten dan posten we dat zeker  :)

(en voor de conspiracy denkers hier, misschien iets minder vaak CSI kijken?) ;D

Groetjes,

JurgeN & Swithin
« Laatst bewerkt op: 29 January 2011, 01:30:38 door JurgeN65. Reden: spellingsfoutjes verbeterd »

Nederduitsemeester

• Offline Offline
« Reactie #86 Gepost op: 28 January 2011, 23:56:15 »
Blij dat je reageert, (eerder laat weten dat je er nog bent (y)). Persoonlijk vond ook ik de beschuldigingen veel te ver gaan, kan me voorstellen dat je je dan even terugtrekt. Ik heb er bewust niet op gereageerd, omdat ik niet twijfelde over jouw/jullie onschuld. Inderdaad, het idee dat je een nieuw treinstel op deze manier opzettelijk zou vernielen vond ik wel ver gezocht je kan ook op een nadere manier aandacht trekken :P.

Ik moest wel denken aan een incident met een politieauto waar de remmen na het tot stilstand komen in brand vlogen. En Waarom? rijdens het rijden wordt de temperatuur nog enigzins afgekoeld. Als je dan tot stilstand komt gebeurt dat niet meer en kan de hoge temperatuur tot brand leiden. En dat/zoiets is denk ik ook gebeurd met jouw mat'46. Waarom die zo warm geworden is, dat zal onderzoek door de fabrikant moeten uitwijzen wat ze wel gaan doen hoop ik.

Ik wens je/jullie het beste met het verhalen van de schade.

Groeten Erwin ;)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #87 Gepost op: 29 January 2011, 02:48:35 »
@Jurgen,

Petje af hoe jij op deze manier reageert. Ik schaam me plaatsvervangend voor wat jij hier en bij de buren te lezen hebt gekregen, terwijl eigenlijk enkele anderen zich diep zouden moeten schamen.
Ik vind het erg dom van ze, en van de 'volgelingen' nog dommer!
Een kwestie van IQ dus, en dit komt het gemiddelde IQ van beide forums bepaald niet ten goede...

Succes nog en ik twijfel niet aan de goede afloop.
Ik heb al een trein

MopperSmurfje

• Offline Offline
« Reactie #88 Gepost op: 29 January 2011, 09:36:19 »
Citaat
Een kwestie van IQ dus, en dit komt het gemiddelde IQ van beide forums bepaald niet ten goede...

Ach, bekijk een gemiddeld draadje eens (en VOORAL bij de buren) inhoudsloos!

Lees dit draadje nog eens over, ook sporen van inhoudsloosheid. Erg jammer.
« Laatst bewerkt op: 29 January 2011, 10:17:29 door Bob Rodenburg. Reden: quote gesloten »

Olav

• Offline Offline
« Reactie #89 Gepost op: 29 January 2011, 10:13:34 »
Moppersmurf,

Wees voorzichtig met zulke uitspraken. Ik ben bij beide fora wel eens actief en ben het niet met je eens over je uitspraak.
« Laatst bewerkt op: 29 January 2011, 10:18:41 door Bob Rodenburg. Reden: Onnodige citaat »
Groeten

Olav