Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

ratelende 1300 van Electrotren door B2
Vandaag om 16:25:26
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Ronald Halma
Vandaag om 16:22:16
Piko Hobby lok welke condensator er uit? door Herb73
Vandaag om 16:21:37
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 16:21:01
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 16:15:30
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 16:07:36
Rivarossi br 56 HR2891S door rhberk
Vandaag om 15:21:40
13 december modelspoorbeurs Houten door Peter J K
Vandaag om 15:18:10
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 14:38:21
Problemen BR10 met decoder Zimo MN330P22 Plux 22 door Ronald69
Vandaag om 14:29:18
De (3d) knutsels van Ronald. door Jelmer
Vandaag om 14:27:07
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 13:35:37
Diorama Memburg Klütjenfelderkai door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 13:35:20
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door Daan!
Vandaag om 13:19:53
Plux12/16/22 Functiedecoder voor Roco 64205/64209 door Albert de Heer
Vandaag om 13:16:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:44:51
Uit de hand gelopen hobby: Trambaan op zolder. door odaoda
Vandaag om 12:35:51
Roco 2025 door 1200blauw
Vandaag om 12:27:53
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 11:35:54
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden door Eric B
Vandaag om 11:05:55
De Projecten van RetroJack door Jelmer
Vandaag om 11:05:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 11:04:47
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door rhberk
Vandaag om 10:44:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 10:43:31
draaistel A.C.M.E. slaaprijtuig loshalen: hoe? door Jelmer
Vandaag om 10:14:10
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
Vandaag om 08:55:20
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Sven
Vandaag om 08:13:56
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:32:31
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Ronald A.
10 December 2025, 22:05:51
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Robert vh Prutsert
10 December 2025, 21:33:56
  

Auteur Topic: Binnenbrandje Rivarossi mat 46  (gelezen 40441 keer)

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5449
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
« Reactie #15 Gepost op: 24 January 2011, 10:31:14 »
Indien hier inderdaad sprake is van een stukturele klacht, is het verstandig als iedereen die dit defect heeft geconstateerd daarvan melding maakt. Niet om de importeur op de kast te jagen, maar het is met dit soort zaken van belang een goed beeld van de omvang van het probleem te krijgen.
Voor zover ik weet hebben de treinstellen tegenwoordig een serienummer, of anders een code op de verpakking. Noteer dat met aankoopgegevens en geef dat door.
RETROBAHN A.G.

Brabantspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 293
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
« Reactie #16 Gepost op: 24 January 2011, 10:34:53 »
Hopelijk krijg je op korte termijn een nieuw exemplaar,  waar daar heb je wel recht op.
Voor het zelfde geld fikt heel je modelbaan af.


Je kan dit uitgebrandde ding altijd nog in het andere draadje "pimp mijn LimaRossi Mat '46" kwijt

alex1212

  • Offline Offline
  • Berichten: 155
  • NS & DB ,mijn "Ok"
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
« Reactie #17 Gepost op: 24 January 2011, 10:41:19 »
Hallo,,,

Voordat we de importeur helemaal afbranden hiero :-X

1. Weet Overbeek dit al??  ( volgens mij nog niet )
2. Hebben ze er belang bij een ondeugdelijk product op de markt te zetten?? ( niet dus! )
3. Geven we Overbeek eerst eens een kans om dit op te lossen?? ( ja , toch ? )
4. Is dit bericht geplaatst ter info voor medespoorders?? ( dacht het wel )

Groet,
Jan (y)

 

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5432
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
« Reactie #18 Gepost op: 24 January 2011, 10:43:36 »
Hopelijk krijg je op korte termijn een nieuw exemplaar,  waar daar heb je wel recht op.
Voor het zelfde geld fikt heel je modelbaan af.

Nieuw exemplaar? Lekker zo'n "gevaarlijk ding" op je baan. Geld terug en een ander mooi model kopen. Je zal maar lekker wat gereden hebben en je stel nietsvermoedend in het schaduwstation weggezet hebben om vervolgens een bak koffie te gaan drinken beneden.....  

Je moet er toch echt niet aan denken.

Je kan dit uitgebrandde ding altijd nog in het andere draadje "pimp mijn LimaRossi Mat '46" kwijt

Of doneren aan de bouwer van Mijdrecht.....

Hallo,,,

Voordat we de importeur helemaal afbranden hiero :-X

1. Weet Overbeek dit al??  ( volgens mij nog niet )
2. Hebben ze er belang bij een ondeugdelijk product op de markt te zetten?? ( niet dus! )
3. Geven we Overbeek eerst eens een kans om dit op te lossen?? ( ja , toch ? )
4. Is dit bericht geplaatst ter info voor medespoorders?? ( dacht het wel )

Groet,
Jan (y)

En dat lijkt mij ook. Terug naar de winkel met dat ding en laten de andere eigenaren van Rovarossi Mat'46'ers vooralsnog gewaarschuwd en op hun hoede zijn.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

alex1212

  • Offline Offline
  • Berichten: 155
  • NS & DB ,mijn "Ok"
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
« Reactie #19 Gepost op: 24 January 2011, 10:55:39 »
 :)

Even ter vergelijk..
4 jaar geleden kwam is s'morgens in mijn keuken, ik zie een oranje gloed in mijn AEG kombimagnetron.
Het grillspiraal was spontaan aangegaan..zonder aan het apparaat te zitten,..er stond gewoon spanning op..
hoe lang het heeft aangestaan, heeft weet ik niet, het pak met schocolademuisjes
in het kastje erboven, was reeds gesmolten.

Gelukkig geen brand gehad in mijn slaap !!, wel geschrokken.

Direct de Nederlandse importeur gemaaild, en deze geschreven wat het probleem was.
Binnen twee dagen bezoek gehad van de importeur , en nieuwe combi gekregen.

Oude kapote hebben ze meegenomen voor nader onderzoek.

Deugt dit merk nu voor mij nu niet meer..... jawel hoor, prima A merk.

Mijn Conclusie: dit kan ook met de beste merken gebeuren.

Groet ,jan


JSRail

  • Gast
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
« Reactie #20 Gepost op: 24 January 2011, 11:08:49 »
Citaat
Bij het rijden viel het al op dat hij vrij veel vonkte en mede door het slecht rijgedrag door de treeplanken

 Zou het kunnen, doordat het draaistel wordt tegengehouden in scherpe bogen door de treeplanken, weerstand (wamte-ontwikkeling) in de aandrijving en stroomafnemers ontstaat ?  De lastregeling van de decoder zal toch proberen de vaart erin te houden door meer spanning richting aandrijving te sturen, ondanks dat de boel dreigt vast te lopen. Met het gevolg dat de spanning in de (dunne) stroomafnemers wordt omgezet in hitte.  Waardoor de boel in de fik kan vliegen. Nogmaals zou niet moeten mogen natuurlijk !

 Mijn gedachten..

 
 

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5449
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
« Reactie #21 Gepost op: 24 January 2011, 11:37:16 »
1. Weet Overbeek dit al?? Daarom moet je die informeren, maar wel via/ in overleg met je winkelier: daarmee heb je een koopovereenkomst wat hem verantwoordelijk maakt voor de staat van het geleverde produkt
2. Hebben ze er belang bij een ondeugdelijk product op de markt te zetten??
Dat was ook helemaal niet de discussie, het gaat alleen om de kwaliteit van het treinstel zelf.
3. Geven we Overbeek eerst eens een kans om dit op te lossen??
Zie mijn opmerking bij 1.
4. Is dit bericht geplaatst ter info voor medespoorders??
Ja, plus het advies melding te maken van elk ander treinstel met dezelfde klacht.

Voor het overige zou ik afwachten wat Jurgen met zijn winkelier overeenkomt.

Bessel
RETROBAHN A.G.

JurgeN65

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 8
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
« Reactie #22 Gepost op: 24 January 2011, 20:02:30 »
Ik heb nog een detailfoto gemaakt van het aangetaste deel. Opvallend is het losse draadje, die ik aan de andere kant overigens ook zie zitten (weet niet of dit het betreffende draadje is/was):



en van de zijkant:



Iedereen overigens heel erg bedankt voor alle reacties, hier kan ik wel wat mee.

JurgeN

JurgeN65

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 8
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 64
« Reactie #23 Gepost op: 24 January 2011, 20:03:20 »
werkt de booster beveiliging goed?

Het is een kale ESU rechstreeks op de baan aangesloten...

JurgeN65

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 8
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
« Reactie #24 Gepost op: 24 January 2011, 20:04:56 »
1. Weet Overbeek dit al?? Daarom moet je die informeren, maar wel via/ in overleg met je winkelier: daarmee heb je een koopovereenkomst wat hem verantwoordelijk maakt voor de staat van het geleverde produkt
2. Hebben ze er belang bij een ondeugdelijk product op de markt te zetten??
Dat was ook helemaal niet de discussie, het gaat alleen om de kwaliteit van het treinstel zelf.
3. Geven we Overbeek eerst eens een kans om dit op te lossen??
Zie mijn opmerking bij 1.
4. Is dit bericht geplaatst ter info voor medespoorders??
Ja, plus het advies melding te maken van elk ander treinstel met dezelfde klacht.

Voor het overige zou ik afwachten wat Jurgen met zijn winkelier overeenkomt.

Bessel

We hebben vandaag al wel de winkel gebeld, maar die is op maandag gesloten, dus dat wordt morgen
JurgeN

ONR

  • Gast
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
« Reactie #25 Gepost op: 24 January 2011, 20:34:38 »
Nu is WEL duidelijk waarom we de HOOFDPRIJS moeten betalen voor een Rivarossi:

wat dachten jullie wat de BRANDVERZEKERING kost voor Hornby/Rivarossi/Overbeek?

Uiteraard geen leuke opmerking, maar dit mag toch echt niet gebeuren, stel voor dat het in een schaduw station was gebeurd en je hele baan was afgebrand......moeten we maar niet aan denken.  :-[ :'(

Ben zeer benieuwd wat Overbeek hierover te zeggen heeft.... :-\


Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9893
    • belse roestkraam
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
« Reactie #26 Gepost op: 24 January 2011, 21:33:25 »
Opvallend is het losse draadje, die ik aan de andere kant overigens ook zie zitten

JurgeN
dat lijkt me t draadje dat aan de stroomafnemer zat. Als die zo warm is dat ie in de hens vliegt heeft soldeer nogal de neiging om los te gaan.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22751
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
« Reactie #27 Gepost op: 24 January 2011, 21:41:12 »
Ik zie ook nog een zielig restantje van de stroomafnemer zelf onder de bevestiging uitpiepen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9893
    • belse roestkraam
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
« Reactie #28 Gepost op: 24 January 2011, 21:52:34 »
dat is dan inderdaad hamsterkonthaar zeg... De hele constructie is op zich goed verzonnen, uitvoering is een beetje jammer zo.

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 758
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
« Reactie #29 Gepost op: 24 January 2011, 22:31:15 »
Beste forumlezers,

Ik vraag me af of de stroomafname bij de Lima uitvoering ook op deze wijze was uitgevoerd. Ik kan dit nu niet nazien omdat ik in het buitenland ben. Het lijkt mij van niet omdat hierover geen gelijke gevallen bekend zijn.Ik heb beide uitvoeringen (Lima zilverbuik met Faulhaber aandrijving en Rivarossi bloedneus ) maar deze liggen uit elkaar om te superen.

Tijdens het proefrijden met het Rivarossi exemplaar - na aanbrengen Lopi - heb ik niets gemerkt en was zeer tevreden over rijkwaliteit.

Nu ik dit lees ga ik de Rivarossi stroomafname zeker wijzigen. Er zullen op dit forum best wel goede oplossingen worden gemeld want wie wil dit risico lopen? Zeker digitaal rijders met constante spanning op de rails.

Nadat ik een keer een ontsporing op een wisselpunt in mijn schaduwstation heb gehad heb ik o.a. al de wisselpunten van een automatische zekering voorzien. Destijds was een geisoleerd wiel deels weggesmolten.
Ik gebruikte toen Lenz versterkers ( 3 amp!!.) welke ik inmiddels heb vervangen door de beter gezekerde Digirail exemplaren.

Sedertdien zet ik als ik niet bij mijn modelbaan ben (bijv.een kopje koffie ga drinken) altijd de baanspanning helemaal uit.

Ik blijf dit draadje uiteraard met aandacht volgen.

Coen.