Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vreemd probleem door Montanbahn
Vandaag om 11:39:05
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 11:26:11
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Heroplage Artitec Plan W? door spoorijzer
Vandaag om 11:21:10
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:14
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
Vandaag om 11:13:47
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Wat was jullie allereerste loc? door gdh
Vandaag om 11:11:04
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door bellejt
Vandaag om 10:52:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 10:46:07
Terugverende koppeling door ex-DR V100
Vandaag om 10:27:47
Prestige Models : ervaringen door Rob Ellerman
Vandaag om 10:12:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door R v/d Hoven
Vandaag om 09:58:15
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door odaoda
Vandaag om 09:52:13
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 09:51:28
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door martijn v m
Vandaag om 09:51:13
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 08:56:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frits C
Vandaag om 06:37:17
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Lokpilot 4 defect door spock
03 August 2025, 21:57:09
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
03 August 2025, 21:02:57
  

Auteur Topic: Artitec verrassing voor 2011  (gelezen 268195 keer)

willem22

  • Offline Offline
  • Berichten: 1544
    • willem22
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1470 Gepost op: 04 February 2011, 00:31:24 »
yep, ik weet al waar we met de vakantie heen gaan.
DE ZOLDER (y)
nou moeders nog mee zien te krijgen
jan

Dan geef je moeders toch ook een verrassing b.v een klein reisje naar Londen.

wil.

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1471 Gepost op: 04 February 2011, 00:38:36 »
zit er niet meer an  ;D

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1472 Gepost op: 04 February 2011, 00:47:18 »
Even dubbel checken:

Is dit de 3737 zoals hij tegenwoordig als museum lok door het leven gaat?

Citaat van: MTE
AR2222401
Digital Sound NS 3737, olijfgroen, 3-assige tender zonder bel (museum uitv 1958)


Mvg,

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

willem22

  • Offline Offline
  • Berichten: 1544
    • willem22
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1473 Gepost op: 04 February 2011, 00:54:45 »
Even dubbel checken:

Is dit de 3737 zoals hij tegenwoordig als museum lok door het leven gaat?


Mvg,

Romar

Ja dit lijkt mij ook de juiste keuze ,moet ook nog het juiste bestel nummer controleren.

wil.

JH Radix

  • Offline Offline
  • Berichten: 451
    • Radix Modelhobby
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1474 Gepost op: 04 February 2011, 06:00:38 »
@ Romar;

Museumlocomotief in het Spoorwegmuseum te Utrecht
22.224.01 NS 3737, olijfgroen, 3-assige tender zonder bel (overgedragen in 1958).

ja dus.

Met vriendelijke groet,

Jos Radix

Johan Keuterink

  • Bouw Welgelegen vordert gestaag!
  • Offline Offline
  • Berichten: 856
  • Tijdperk III
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1475 Gepost op: 04 February 2011, 07:37:31 »
@ Wijktrein,

Heb je misschien ook een foto van de museumuitvoering? ;D

Greets Johan

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1476 Gepost op: 04 February 2011, 12:54:20 »
Ik had het ook over de resulterende eindprijs.
Maar die is wel degelijk gerelateerd aan de ontwikkelkosten: minder extra moeten ontwikkelen betekent een relatief minder hogere prijs voor een extra bak dan bij een extra bak waar meer extra ontwikkeld moet worden.

Me dunkt dat er veel van de DE-1 hergebruikt kan worden voor de DE-2. Prijsverschil: €60. En de DE-5 is een heel ander beest. Reken even voor het gemak die extra bakken aan €60 per stuk, dan kom je aan €480. Ik zie echt niet hoe een DE-5 goedkoper dan €450 zou kunnen, tenzij ze bij Artitec aan bijstandsfraude gaan doen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10767
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1477 Gepost op: 04 February 2011, 12:59:43 »
Dan liever een diesel drie. En dan niet zo'n plan U maar materieel '34.
No dress rehearsel, this is our life.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1478 Gepost op: 04 February 2011, 15:19:10 »
Me dunkt dat er veel van de DE-1 hergebruikt kan worden voor de DE-2. Prijsverschil: €60. En de DE-5 is een heel ander beest. Reken even voor het gemak die extra bakken aan €60 per stuk, dan kom je aan €480. Ik zie echt niet hoe een DE-5 goedkoper dan €450 zou kunnen, tenzij ze bij Artitec aan bijstandsfraude gaan doen.
Bij DE-1 => DE-2 reken je optimistisch en bij DE-1+DE-2 => DE-5 pessimistisch. Bij het eerste negeer je dan de ontwikkeling van een Jacobsdraaistel-oplegging (die je bij het tweede al kunt hergebruiken), bij het tweede suggereer je dat er niet veel hergebruikt kan worden (terwijl dat net zoveel is; voor de gemoderniseerde DE-2 moet de kop ook opnieuw, en de rode+blauwe zouden geen ingezet glasdeel voor de neusribben meer hebben).
Ik zeg niet dat het lager kan, maar de vergelijking wordt niet heel eerlijk gemaakt zo  :-\
Hoe dan ook blijft het frappant hoe blijkbaar iedereen het vanzelf vindt spreken dat 500,- voor een fluitketel  :P  "zo even wordt terugverdiend" (en iedereen die dan wat over de prijs zegt, wordt direct van azijnzeiken beticht door ... azijnzeikers), maar een nog iets minder hoge prijs voor veel meer min of meer vanzelfsprekend niet haalbaar zou zijn. Gelukkig heeft Artitec zich daar voor de DE-1 en DE-2 niets van aangetrokken.
Ik blijf erbij dat het hebben van een "basisplatform" veel belangrijker is, en dat is bij een DE-5 wel degelijk het geval door de DE-1 en de (uit dat platform verderontwikkelde) DE-2. De 3700 is daarentegen "from scratch", dus om op de oorspronkelijke aanleiding terug te komen: hoezo "veilige keuzes"?
(het enige veilige aan de 3700 is dat de productie nog moet beginnen, o.b.v. de bestellingen)

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1479 Gepost op: 04 February 2011, 15:19:51 »
Dan liever een diesel drie. En dan niet zo'n plan U maar materieel '34.
Niks d'r van, eerst een Plan U en dan eventueel nog een Mat'34...  ;D

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4218
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1480 Gepost op: 04 February 2011, 15:51:13 »
Hoho Ilya, hier nog een stem voor een ouwe grijze muis!
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1481 Gepost op: 04 February 2011, 15:53:06 »
Hmmm, in mooi dieselblauw is hier ook nog wel een liefhebber...  (y)

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4532
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1482 Gepost op: 04 February 2011, 16:03:06 »
dan liever een 5je  ::)

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1483 Gepost op: 04 February 2011, 16:27:54 »
Nu maar hopen dat Artitec een beetje een mooie 3700 heeft gemaakt: met bewegend binnenliggend drijfwerk en schuifbeweging en niet te vergeten ook de leidingen voor de smeerpers naast de rookkast heeft gelegd, en natuurlijk voor de liefhebbers op dit forum gele LED's in de olielampen en maar 2 onderin en niet de derde op de rookkastdeur ook verlicht  ;)

Anders vermoed ik dat we een nog langer draadje kunnen verwachten bij materieelbespreking als deze is uitgekomen met kritiek welke van de ene gebruiker wel gezegd mag worden en wat de andere dan weer gezeur vindt  ;D ;D

mvg,
Ivo
Op basis van de filmpjes van Railhobby op Youtube en de info op de Artitec site kunnen we nu al vaststellen dat de leidingen voor de smeerpers erop zitten en dat er maar 2 LED's in de olielampen zitten. De schuifbeweging zie ik zo gauw nog niet, maar de filmpjes beloven een hele mooie 3700  (y), dus de lengte van de materieelbespreking zou wel eens lang maar positief kunnen zijn.
Ik twijfel wel heel sterk aan mijn jaar budget, maar een grasgroene (1921-1931) en een olijfgroene (1931-1939) met 4 as tender begin ik toch wel heel interessant te vinden. Ik hoop dat dit een groot succes wordt en er meer NS stomers gaan volgen.
Nu maar hopen dat de productieversies minstens zo mooi zijn als deze handmonsters (of zijn dit al (pre-) productie exemplaren.
Wanneer is Ontraxs ook al weer?????

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1484 Gepost op: 04 February 2011, 16:29:58 »
Over twee weken en ik neem een HD videocamera mee naar Neurenberg  ;D