Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:38:03
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door Rob Ellerman
Vandaag om 16:22:52
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:12:43
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 16:00:15
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
  

Auteur Topic: Artitec verrassing voor 2011  (gelezen 268782 keer)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1410 Gepost op: 03 February 2011, 11:39:04 »
alleen de 3816-3820 waren echt buitenbeentjes, de stroomlijnkarren waren eerst normale standaardlocs, niet veel spannends aan...

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1411 Gepost op: 03 February 2011, 11:40:27 »

Wie weet komt artitec later nog met locs met grotere cilinders, andere cilinderkanalen en andere tendertypes. Als het een succes wordt en ze zijn goed in kleine aantallen te maken dan is dat best een optie.

Sander
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1412 Gepost op: 03 February 2011, 11:42:46 »
met setjes met losse detailmeuk van resin kom je ook n heel eind... anders is er voor mij sowieso al geen hol an, er moet wel wat te knutselen zijn aan een model, anders ben ik er na 3 minuten al op uitgekeken.

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5335
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1413 Gepost op: 03 February 2011, 11:49:11 »
Je kunt natuurlijk wel vast uit styreen een paar blikken jurken voor de potvis versie maken... ;D Hoewel ik hem haar ongekleed ook wel stijlvol genoeg vind..
RETROBAHN A.G.

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1414 Gepost op: 03 February 2011, 11:51:08 »
De loc verschijnt maar liefst in 20 versies, zag ik op de site van MTE. De liefhebbers kunnen dus hun portemonnee trekken ;D.
Groet, Ruud

Ja, we tikken ons helemaal gek :)

Kijk, en dat is natuurlijk wel de psychologie achter dit enorme raadspel, er moet NU natuurlijk wel omzet gedraaid worden........
Ook Engelse treinen zijn leuk

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1415 Gepost op: 03 February 2011, 11:52:49 »
Bij alle winkels....

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1416 Gepost op: 03 February 2011, 12:02:19 »
Maar verder helemaal eens met Jeroen Water: waar blijft de DE-5 Artitec (analoog aan DE-1/2)?

Even een snelle rekensom. DE-1: €240. DE-2: €300. Als je dat gaat extrapoleren, kom je voor een DE-5 al snel tussen de €450 en €500 terecht. En hoe mooi/interessant ze ook zijn, het zal een moeilijk model zijn om aan die paar Nederlanders te slijten.

Een Thalys rijdt in vier landen, waaronder het grote Duitsland en het grote Frankrijk. Een Plan T rijdt zelfs op dit moment nog rond. De DE-5 heeft een beetje moeilijke geschiedenis, werd al vrij snel naar uithoeken van het land verbannen en vrij weinig mensen zullen het ding in het echt hebben gezien.

Het zou een heel mooie aanwinst voor de Nederlandse modelspoorder zijn, maar gezien de 'zekere' keuzes die Artitec tot nu toe gemaakt heeft, zou je je geld niet alvast opzij moeten leggen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2210
  • Bruggen-IG:
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1417 Gepost op: 03 February 2011, 12:28:59 »
doorkijk is er gewoon.

Staar er al ergens een foto, dan?

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1418 Gepost op: 03 February 2011, 12:34:14 »
Nee, maar gezien de personen die aan dit model gewerkt hebben, is het niet zo van geef een chinees een plaatje en maak het maar na... ;)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1419 Gepost op: 03 February 2011, 12:39:22 »
Even een snelle rekensom. DE-1: €240. DE-2: €300. Als je dat gaat extrapoleren, kom je voor een DE-5 al snel tussen de €450 en €500 terecht. En hoe mooi/interessant ze ook zijn, het zal een moeilijk model zijn om aan die paar Nederlanders te slijten.

Een Plan T rijdt zelfs op dit moment nog rond. De DE-5 heeft een beetje moeilijke geschiedenis, werd al vrij snel naar uithoeken van het land verbannen en vrij weinig mensen zullen het ding in het echt hebben gezien.

Plan T rijdend is al maanden niet meer gebeurd...

En 450 Euro voor een 5-delig treinstel... als Roco met 369 wel een 4-delige Plan T aandurft waarom dit dan niet? De DE-5 is in grote delen van Nederland ingezet, ook op de lange afstanden.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Spoors

  • Smalspoor Fröbelaar
  • Offline Offline
  • Berichten: 1076
    • Koala Creek - Australian Sugar Cane in HOn30
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1420 Gepost op: 03 February 2011, 12:39:48 »
Denk ook dat het wel snor zit met de kwaliteit...
En paniek over een ingekleurd plaatje is een beetje te veel van het goede   ;D

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1421 Gepost op: 03 February 2011, 12:44:15 »
Staar er al ergens een foto, dan?
mwah, ik zie weleens wat links en rechts...

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1422 Gepost op: 03 February 2011, 12:49:05 »
Bij Railz misschien?

Je wist het al die tijd! Komt die Ovalenramer, waar je ook een lans voor gebroken hebt dan ook nog?

Alles is duidelijk behalve waar de afkorting PHK I voor staat. De letter Iis tijdens het hele draadje voor 1 aangezien. Er zijn wel wat verklaringen gegeven, maar wat bedoelde Artitec nu echt?

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1423 Gepost op: 03 February 2011, 12:52:19 »
Even een snelle rekensom. DE-1: €240. DE-2: €300. Als je dat gaat extrapoleren, kom je voor een DE-5 al snel tussen de €450 en €500 terecht. En hoe mooi/interessant ze ook zijn, het zal een moeilijk model zijn om aan die paar Nederlanders te slijten.
Het zou een heel mooie aanwinst voor de Nederlandse modelspoorder zijn, maar gezien de 'zekere' keuzes die Artitec tot nu toe gemaakt heeft, zou je je geld niet alvast opzij moeten leggen.
Nou, zeker hoor, een messing 3700 voor 500 Euro in 20 uitvoeringen  :P
Als TEGELIJK 2 DE-1's en 6 DE-2's uitbrengen een "zekere" keuze is (2280 Euro), dan is 1 DE-5 voor 500 Euro niet zo onzeker.
Ook in het aantal verschillende bakken nieuwontwikkeling is er niet zoveel verschil: 2 bakken onverbouwde DE-2 + 2 bakken verbouwde DE-2 tegen 5 bakken DE-5 (de afwijkende mD hoef je niet direct te doen). En dan heb je de meerkosten voor de (koelers op de) verbouwde DE-2's nog genegeerd  ;)
Het "platform" heb je al voor een belangrijk deel in de vorm van de aandrijving en de Jacobs-draaistellen van de DE-2 (bedenk dat een deel van de vertraging van de DE-1 aan de aandrijving lag volgens Artitec). Wel jammer dat ze niet symmetrisch zijn (zodat het qua onderstel twee DE-2's met een wagon ertussen kon wezen) maar aan de lange kant van de mD twee Jacobs-draaistellen hadden met een dubbel opgelegde bak (Coo).

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #1424 Gepost op: 03 February 2011, 12:54:14 »
gezien de 'zekere' keuzes die Artitec tot nu toe gemaakt heeft, zou je je geld niet alvast opzij moeten leggen.
Trouwens, als Artitec ons tot nu toe iets heeft geleerd, is het wel dat je juist wel geld opzij moet leggen  :(