Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 13:45:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door NS 1100
Vandaag om 13:38:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door jerrytrein
Vandaag om 12:58:53
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 12:55:31
Vreemd probleem door RobVille
Vandaag om 12:51:25
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Dick55
Vandaag om 11:57:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:14
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door bellejt
Vandaag om 10:52:45
Terugverende koppeling door ex-DR V100
Vandaag om 10:27:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door R v/d Hoven
Vandaag om 09:58:15
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 08:56:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07
  

Auteur Topic: Artitec verrassing voor 2011  (gelezen 268316 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #825 Gepost op: 01 February 2011, 16:19:23 »

is een 3700 robuust? Lijkt mij eerder slank.

Iets waarbij ik denk aan robuust is een Baureihe_232 mede omdat er hier 12 van waren in Nederland.
romantisch moet ik nog even over nadenken. Alle ander punten heeft ie wel vind ik.

Ja een 3700 is een robuuste machine, je moet alleen iets verder kijken als dat je neus lang is. Zij waren jarenlang de ruggegraat van de NS. Zij reden in weer en wind snel en exprestreinen, maar werden ook ingezet in het goederenverkeer. Zij bereden zowel de nationale als de internationale spoorstaven. Een hele mooie foto die de robuustheid van de 3700 onderschrijft is die van een 3700 met een zware goederentrein in de badkuip spoorweg in Zeeland. Zeg dan nog maar eens dat dat niet stoer en robuust is. Romanties kan je plaatsen in de huidige tijd gerekend vanaf de SSTT tot aan vandaag de dag.
SK
« Laatst bewerkt op: 01 February 2011, 16:21:40 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Online Online
  • Berichten: 8491
  • Spoor N
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #826 Gepost op: 01 February 2011, 16:20:10 »
@Bob: Of er wordt niet goed geraden. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

jakop

  • Gast
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #827 Gepost op: 01 February 2011, 16:20:29 »
De 232 reed wel bijna overal in Nederland (ook in Groningen), waarbij ik Rotterdam - Duitsland en Hoogovens - Duitsland toch wel belangrijke trajecten wil noemen met een veelzijdige inzet. Romantisch dan weer niet.

Hoogovens was toch alrijd een 241 ??

TED is al eens voorbij gekomen.

Dat opent weer een raam voor de 1500. Volgens mij één of twee keer genoemd. Interessant voor Duitse modelspoorders (Bernd)

Groet,

Jakop



Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #828 Gepost op: 01 February 2011, 16:22:24 »
Sobat,

Kijk, als je met robuust bedoeld dat het een werkpaard is, dat zie ik in, maar uiterlijk?
Jeroen

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Online Online
  • Berichten: 8491
  • Spoor N
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #829 Gepost op: 01 February 2011, 16:22:50 »
Hoogovens was toch alrijd een 241 ??
Sssst ;) maar de 232 800 heeft er eerst proefgereden. Bovendien scheelt het tussen een 232 en een 241 niet meer dan een nummer en wat opschriften als ik me niet vergis.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

jakop

  • Gast
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #830 Gepost op: 01 February 2011, 16:23:51 »
en 1000 PK volgens mij  ;D

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #831 Gepost op: 01 February 2011, 16:24:21 »
Sobat,

Kijk, als je met robuust bedoeld dat het een werkpaard is, dat zie ik in, maar uiterlijk?

Robuust kan ook mooi samengaan met slank en sierlijk. :)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Online Online
  • Berichten: 8491
  • Spoor N
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #832 Gepost op: 01 February 2011, 16:24:47 »
en 1000 PK volgens mij  ;D
zie je dat in model? ;D
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #833 Gepost op: 01 February 2011, 16:25:11 »
Ieder zijn mening  ;D (reactie op Sobat)
Jeroen

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #834 Gepost op: 01 February 2011, 16:28:26 »
verdwaald , gaat hard die posts
Ted = kameel
Fred = Jules
 
Ed staat voor electrisch diesel

t = toeristisch
Fr = Frein voor remmetingen ed( en dergelijke.)
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

jakop

  • Gast
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #835 Gepost op: 01 February 2011, 16:28:37 »
zie je dat in model? ;D

Dat moet je Artitec vragen natuurlijk...
Het zou wel een mooie nummervariant zijn.

Ik zet voorlopig in op de 1500

Groet,

Jakop (die er dan wel van zou balen omdat z'n KleinSpoor 1500 net af is..)

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4218
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #836 Gepost op: 01 February 2011, 16:35:58 »
@ JJHS; Robuust en slank zijn geen tegengestelden. Robuust is niet hetzelfde als dik, maar meer als betrouwbaar en degelijk.

Ted niet geraden  :-[ geen 3700  :-[ :-\
Ach, het was ook teveel. Zoveel tijdperk-2 nieuws van één in wat grootschaliger oplage producerende fabrikant zou z'n faillissement betekenen ;) .
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10482
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #837 Gepost op: 01 February 2011, 16:39:03 »
Indien TED nu wel een 3700 is....

wat zou dit:

Nee joh, een losse austerity-tender om achter de Artitec 3700 te hangen...  (y)

dan zijn als Artitec meerdere versies van de 3700 wil gaan brengen ?

Grtzz,

Karst

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #838 Gepost op: 01 February 2011, 16:41:30 »
Dat was een jolige opmerking van me in het Roco 2011 draadje, waar Chris aankondigde dat Roco nog met een kleine NS-verrassing zou komen. Zoek er aub niet meer achter...  :)

@ JJHS; Robuust en slank zijn geen tegengestelden. Robuust is niet hetzelfde als dik, maar meer als betrouwbaar en degelijk.

Ted niet geraden  :-[ geen 3700  :-[ :-\
Ach, het was ook teveel. Zoveel tijdperk-2 nieuws van één in wat grootschaliger oplage producerende fabrikant zou z'n faillissement betekenen ;) .

TED is al geraden hoor:

TED is al eens voorbij gekomen.
FRED is nog door niemand geraden.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #839 Gepost op: 01 February 2011, 16:43:20 »
@ JJHS; Robuust en slank zijn geen tegengestelden. Robuust is niet hetzelfde als dik, maar meer als betrouwbaar en degelijk.
faillissement betekenen ;) .

Dan ben ik benieuwd wat jij verstaat onder robuust voorkomen?
(ik denk dat we dit via PB moeten doen om verder vervuiling van het draadje te voorkomen?)
Jeroen