Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vreemd probleem door Josephes
Vandaag om 14:08:50
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 13:45:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door NS 1100
Vandaag om 13:38:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door jerrytrein
Vandaag om 12:58:53
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 12:55:31
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Dick55
Vandaag om 11:57:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:14
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door bellejt
Vandaag om 10:52:45
Terugverende koppeling door ex-DR V100
Vandaag om 10:27:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door R v/d Hoven
Vandaag om 09:58:15
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 08:56:31
  

Auteur Topic: Artitec verrassing voor 2011  (gelezen 268434 keer)

sixkiller

  • Offline Offline
  • Berichten: 330
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #135 Gepost op: 23 January 2011, 22:45:18 »
sorry, overheen gelezen blijkbaar.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #136 Gepost op: 23 January 2011, 22:45:38 »
ja, en Ted kan dus ook een zij zijn....

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #137 Gepost op: 23 January 2011, 22:46:14 »
Teds (..) wordt ook gebruikt als bijnaam voor Edward.  Kwam die niet voor in Thomas & friends?

Aha!
Van bovengenoemde pagina
Edward
Number: 2
Builder: Sharp, Stewart and Co.
Configuration: 4-4-0
Een 2B machine gebouwd door Sharp, Steward & co, staat die in het Spoorwegmuseum?

Ja!

 En wel deze Rhijnboog!

Romantisch? ja!  Robuust? Ja!
« Laatst bewerkt op: 23 January 2011, 22:49:00 door MR »

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #138 Gepost op: 23 January 2011, 22:47:13 »
Ja, 1202 van binnen gezien en geroken... Nounou... Maar om nou aan roltrappen te gaan snuiven om dat weer terug te krijgen... ::)

Enne, 3700 is een stom ding. Doe dan een 4600, die is veel stoerderder.

hahahahahaaaaaa

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #139 Gepost op: 23 January 2011, 22:56:31 »
ik denk dat diverse stokers het vroeger een k**te ding genoemd hebben  ;D
Jan
« Laatst bewerkt op: 23 January 2011, 22:58:50 door roadster36 »

Biertje1150

  • Offline Offline
  • Berichten: 1669
  • ***** ***** ***** ****
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #140 Gepost op: 23 January 2011, 23:43:13 »
Hebben jullie weleens een 1200 (loc) van binnen geroken...
Ik wel heerlijk al die geurende vetten/olie en die krappe loopruimte.  8)

Ruik die geur nog weleens als ik op een roltrap sta en hmmm opsnuif  (y)

Pure nostalgie.

Nou ik heb  ook eens smeltend rubber geroken in zo'n ding  :-\
Toen zat m'n collega in hartje winter met z'n schoenen op de kachel vast  ;D
Wie verandering ervaart als tegenwind, loopt de verkeerde kant op.

Hans Wolbers

  • Offline Offline
  • Berichten: 691
    • OV Website
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #141 Gepost op: 24 January 2011, 00:04:49 »
Pffff. Ergens in het begin van de middag startte ik dit draadje en verwachtte wel wat reactie.
Nu, na thuiskomst van mijn late dienst zitten we al op 10 pagina's.

Geinig. Benieuwd of er iemand goed zit. Oh ja, in het begin was er nog iemand die vroeg of er iets te winnen valt....

JA: EEUWIGE ROEM, als je het goed hebt  ;D

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #142 Gepost op: 24 January 2011, 00:18:46 »
Hebben jullie weleens een 1200 (loc) van binnen geroken...
Ik wel heerlijk al die geurende vetten/olie en die krappe loopruimte.  8)

Doe mij dan maar een lekkere diesellucht...
Jammer dat er geen geurdecoders zijn (en betere rookgeneratoren die ook een koude dieselstart goed simuleren!)
« Laatst bewerkt op: 24 January 2011, 00:21:18 door JAB van Ree »
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Thurbo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1083
  • Avatar pic: GTW 2/6 Thurbo (CH)
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #143 Gepost op: 24 January 2011, 00:22:54 »
Wie zegt dat het hier om locs gaat? Het kunnen ook andere voertuigen zijn, wagons of misschien wel scheepjes of gebouwen.

Bij TED word er gesproken over "reed" dus kun je er bijna 100% vanuit gaan dat het iets is/was op wielen.

Bij FRED word alleen over "was" en "Dienstverlening" gesproken, Kan van alles zijn, van een ouderwetse telefooncel tot aan "van gend en loos" loods of een verwarmingswagen.

En bij PHK1 word over groepsgewijs of solistisch en zakelijk / stoere look en ook buiten Nederland, Dit kan eventueel een duwbak voor de scheepvaart zijn maar ook een bepaalde wagon, bijv Autowagon of slaaptreinwagons.
Arthur alias Thurbo
H0 2-rail # Roco Multimaus # s88XpressNetIF # S88SD16-N # IBM Pc # Raspberry Pi 2b # iTrain # GBM Boost + GBM16T OpenDCC BiDiB # D&H Programmer.

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 605
  • *
    • Flickr
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #144 Gepost op: 24 January 2011, 09:56:25 »
Gewoon een Stalen D dus. Die kwam nog ergens in Europa, werd ingezet op belangrijke lijnen. Veel gefotografeerd, ook achter een 3700  ;)
Spoorgroet, Martin

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #145 Gepost op: 24 January 2011, 10:02:35 »
Een 3700 lijkt me wel een erg enthousiast model om uit te geven, als je nog nooit een loc met aandrijving hebt geproduceerd. TED is ook geen stalen D volgens mij. Zijn niet bepaald romantische dingen.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #146 Gepost op: 24 January 2011, 10:16:20 »
Gewoon een Stalen D dus. Die kwam nog ergens in Europa, werd ingezet op belangrijke lijnen. Veel gefotografeerd, ook achter een 3700  ;)

Gezien de aankondiging van LS Models lijkt me dat redelijk commerciele zelfmoord... of het moet een grote D worden, maar daar is de markt denk ik weer veel krapper voor.

En waarom loks : vrijwel alle (na-oorlogse) rijtuigen zijn inmiddels in exact 1:87 uitgebracht of in elk geval aangekondigd. Treinstellen zou kunnen, maar ik kan geen stellen noemen die bij de genoemde omschrijvingen passen. Goederenmaterieel zou kunnen maar om nou 3 goederenwagens aan te kondigen met zoveel bombarie....
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #147 Gepost op: 24 January 2011, 10:20:12 »
Ach, geef onz toch nog een Stalen D, ga ik mijn LSM direct afbestellen... ;)
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8527
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #148 Gepost op: 24 January 2011, 10:23:38 »
Doe mij dan maar een lekkere diesellucht...
Jammer dat er geen geurdecoders zijn (en betere rookgeneratoren die ook een koude dieselstart goed simuleren!)
Rookgenerator vullen met diesel. Klaar. Wel een raampje open zetten.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #149 Gepost op: 24 January 2011, 10:29:02 »
En waarom loks : vrijwel alle (na-oorlogse) rijtuigen zijn inmiddels in exact 1:87 uitgebracht of in elk geval aangekondigd. Treinstellen zou kunnen, maar ik kan geen stellen noemen die bij de genoemde omschrijvingen passen. Goederenmaterieel zou kunnen maar om nou 3 goederenwagens aan te kondigen met zoveel bombarie....

Een ovalen ramer of C6400 is er nog niet in model (los van philotrain) maar zou wel een hele mooie aanvulling zijn. De recent opgeknapte ovaalramer van de SGB zou prima in de beschrijving van TED passen. Een 1200 ook nog steeds, trouwens.

Mijn gok is dat er een loc/treinstel, wagon en een goederenbak achter de codenamen schuilgaan.