Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kent iemand een geschikte striptang door Lobomotion69
Vandaag om 01:06:41
Yet Another Servo Decoder door spock
Vandaag om 00:14:04
Artikelnummers ADE Gr53 rijtuigen TP III. door AP3737
15 June 2025, 23:45:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
15 June 2025, 23:12:53
Plan E - 2023 oplage door DV modelspoor
15 June 2025, 23:09:31
Rheinburg, TP V/VI door Schachbrett
15 June 2025, 23:08:04
Raadplaatje door grossraumwagen
15 June 2025, 23:00:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Robkop
15 June 2025, 22:37:58
EifelBurgenBahn door Frank 123
15 June 2025, 21:43:52
Hulp bij update Mobile Station 2 door NL-modelspoor
15 June 2025, 21:41:39
Spoorwegmus. vroeger met modellok 1300 serie. door Modellbahnwagen
15 June 2025, 21:40:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door grossraumwagen
15 June 2025, 21:03:52
Magneet koppelingen voor Bemo door nighttrain1
15 June 2025, 19:58:48
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door NS264
15 June 2025, 19:22:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
15 June 2025, 18:05:03
Klein baantje 1200x1200mm door Frits C
15 June 2025, 17:44:26
YD7010 en Roco WLAN Maus koppelen door AlbertG
15 June 2025, 17:41:08
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
15 June 2025, 17:17:41
Bahnstrecke 5867 door Ronald Halma
15 June 2025, 17:09:55
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
15 June 2025, 16:42:37
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
15 June 2025, 16:00:01
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr… door Ronald Halma
15 June 2025, 15:41:19
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Rick
15 June 2025, 15:25:08
Roco 290 digtaliseren door Tijdperk||
15 June 2025, 14:13:56
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door 741230
15 June 2025, 13:24:02
Leubachtalbahn door Krokodil68
15 June 2025, 13:00:09
US diorama in H0 door Wim Vink
15 June 2025, 12:23:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
15 June 2025, 11:57:53
Oude Fleischmann meuk en curiosa door Sporlijn Úje
15 June 2025, 10:31:35
Postwagen Hbbkkss Schaal-0 door FritsT
15 June 2025, 10:09:29
  

Auteur Topic: Artitec DE-2  (gelezen 596399 keer)

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:Artitec DE-2
« Reactie #885 Gepost op: 28 June 2011, 18:09:57 »
Gedaan, uitgelezen 3x bekeken en opnieuw geprogrammeerd maar hij weigert de dienst... Helaas! :(
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re:Artitec DE-2
« Reactie #886 Gepost op: 28 June 2011, 18:19:59 »
Welke lijst met settings heb je ingeprogrammeerd?
En welke functies doen nu wat.
En hoe zou je het willen hebben.
Omprogrammeren gaat ook zonder Lokprogrammer, maar de settings worden bepaald door wat je wilt.

Als je een aantal zaken toch werkend hebt, zijn we vast dicht bij een oplossing

dirkjan

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:Artitec DE-2
« Reactie #887 Gepost op: 28 June 2011, 19:41:30 »
Wederom dank voor de replies! ;) Op dit moment doen de volgende functies het: lichtwissel rood / rood functioneert met de rijrichting mee (aangestuurd door licht-functie-toets op roco multimaus). Met F1 kan ik de frontverlichting aan de 'voorzijde' (motorzijde) aanzetten, met F2 de frontverlichting aan de 'achterzijde' (niet motordeel). De functies 3 t/m 20 hebben verder geen functie op dit moment. :)

Ingesteld zijn de volgende CV's met de waardes (via site van artitec):

Mogelijke aanpassingen voor de decoders en de CV waarden

Snelheid
CV5=40, mogelijke waarden 0-64

Lichten wit voor en achter, dimmen
CV31 eerst op 16, CV32 op 0 zetten
CV278 en CV286=31, mogelijke waarden 0-31

Lichten rood voor en achter, dimmen
CV31 eerst op 16, CV32 op 0 zetten
CV262 en CV270=31, mogelijke waarden 0-31

Binnenverlichting, dimmen
CV31 eerst op 16, CV32 op 0 zetten
CV302=31, mogelijke waarden 0-31

Lichtwissel voor en achteruit op F0
CV31=16
CV32 = 2
CV 330 = 9
CV 346 = 6

Binnenverlichting op F1 aan/uitzetten
CV31=16
CV32 = 2
CV362 = 32
CV378 = 32

Daarnaast heb ik ook de opties getest zoals genoemd op pagina 58 van dit topic:

Voor de 4.0

Verlichting
CV 330 = 9
CV 346 = 6


Op F4 aan/uit is nu te schakelen met
CV 458 = 32
CV 474 = 32

Default staat de remvertraging op F4 aan/uit, dus die moet uit:
CV 460 = 0
CV 476 = 0

Helaas werken beide opties op een of andere manier niet. ??? Waar ik simpelweg naar op zoek ben is 1) de optie zodra de front/sluitseinen aan staan (welke functietoets dit gebeurt maakt mij niet uit) deze ook netjes meewisselen met de rijrichting en 2) de binnenverlichting aan/uit kunnen zetten. Extra opties zoals het voeren van gevaarsein etc zijn voor mij niet echt belangrijk, een leuke bijkomstigheid maar niet meer dan dat. :)
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Artitec DE-2
« Reactie #888 Gepost op: 28 June 2011, 19:59:16 »
Kijk en vergelijk; alle CV's van mijn LoPiV4 in een DE-2
F0=frontseinen (wisselend met rijrichting)
F1=sluitseinen (wisselend met rijrichting)
F2=binnenverlichting
Is wel zuiver DCC, analoog en remtroep is uitgezet, motor karakteristiek aangepast voor nog langzamer optrekken.

Decoder:  LokPilot V4.0 (4.3.9008)
Created:  06/28/2011 19:56:35

Index: 0  (CV31=0, CV32=0)
--------------------------------
CV 001 = 003
CV 002 = 001
CV 003 = 028
CV 004 = 021
CV 005 = 040
CV 006 = 020
CV 007 = 255
CV 008 = 151
CV 013 = 003
CV 014 = 003
CV 015 = 000
CV 016 = 000
CV 017 = 192
CV 018 = 000
CV 019 = 000
CV 021 = 000
CV 022 = 000
CV 027 = 000
CV 028 = 000
CV 029 = 006
CV 031 = 016
CV 032 = 000
CV 049 = 003
CV 050 = 000
CV 052 = 010
CV 053 = 140
CV 054 = 080
CV 055 = 018
CV 056 = 255
CV 066 = 128
CV 067 = 003
CV 068 = 005
CV 069 = 008
CV 070 = 011
CV 071 = 015
CV 072 = 018
CV 073 = 022
CV 074 = 026
CV 075 = 030
CV 076 = 034
CV 077 = 040
CV 078 = 046
CV 079 = 052
CV 080 = 058
CV 081 = 066
CV 082 = 074
CV 083 = 082
CV 084 = 090
CV 085 = 100
CV 086 = 110
CV 087 = 124
CV 088 = 136
CV 089 = 152
CV 090 = 168
CV 091 = 188
CV 092 = 208
CV 093 = 230
CV 094 = 255
CV 095 = 128
CV 105 = 000
CV 106 = 000
CV 112 = 030
CV 113 = 050
CV 123 = 100
CV 124 = 016
CV 125 = 050
CV 126 = 130
CV 127 = 030
CV 128 = 130
CV 129 = 015
CV 130 = 005
CV 132 = 080
CV 246 = 000
CV 247 = 000
CV 248 = 000
CV 252 = 000
CV 253 = 000
CV 254 = 000
CV 255 = 000

Index: 256  (CV31=1, CV32=0)
--------------------------------
CV 257 = 065
CV 258 = 000
CV 259 = 000
CV 260 = 001
CV 261 = 068
CV 262 = 069
CV 263 = 049
CV 264 = 000
CV 265 = 000
CV 266 = 000
CV 267 = 000
CV 268 = 000
CV 269 = 000
CV 270 = 000
CV 271 = 000
CV 272 = 000
CV 273 = 000
CV 274 = 000
CV 275 = 000
CV 276 = 000
CV 277 = 000
CV 278 = 000
CV 279 = 000
CV 280 = 000
CV 281 = 000
CV 282 = 000
CV 283 = 000
CV 284 = 000
CV 285 = 000
CV 286 = 000
CV 287 = 000
CV 288 = 000

Index: 257  (CV31=1, CV32=1)
--------------------------------
CV 257 = 000
CV 258 = 003
CV 259 = 000
CV 260 = 003
CV 261 = 000
CV 262 = 004
CV 263 = 032
CV 264 = 001
CV 265 = 032
CV 266 = 001
CV 267 = 000
CV 268 = 001
CV 269 = 000
CV 270 = 001
CV 271 = 000
CV 272 = 001
CV 273 = 000
CV 274 = 003
CV 275 = 000
CV 276 = 001
CV 277 = 000
CV 278 = 001
CV 279 = 000
CV 280 = 001
CV 281 = 000
CV 282 = 001
CV 283 = 000
CV 284 = 001
CV 285 = 000
CV 286 = 001
CV 287 = 000
CV 288 = 001
CV 289 = 000
CV 290 = 001
CV 291 = 000
CV 292 = 001
CV 293 = 000
CV 294 = 001
CV 295 = 000
CV 296 = 001
CV 297 = 000
CV 298 = 001
CV 299 = 000
CV 300 = 001
CV 301 = 000
CV 302 = 001
CV 303 = 000
CV 304 = 001
CV 305 = 000
CV 306 = 001
CV 307 = 000
CV 308 = 001
CV 309 = 000
CV 310 = 001
CV 311 = 000
CV 312 = 001
CV 313 = 000
CV 314 = 001

Index: 4096  (CV31=16, CV32=0)
--------------------------------
CV 257 = 000
CV 258 = 000
CV 259 = 001
CV 260 = 000
CV 261 = 000
CV 262 = 015
CV 263 = 000
CV 265 = 000
CV 266 = 000
CV 267 = 001
CV 268 = 000
CV 269 = 000
CV 270 = 015
CV 271 = 000
CV 273 = 000
CV 274 = 000
CV 275 = 001
CV 276 = 000
CV 277 = 000
CV 278 = 015
CV 279 = 000
CV 281 = 000
CV 282 = 000
CV 283 = 001
CV 284 = 000
CV 285 = 000
CV 286 = 015
CV 287 = 000
CV 289 = 000
CV 290 = 000
CV 291 = 001
CV 292 = 000
CV 293 = 000
CV 294 = 031
CV 295 = 000
CV 297 = 000
CV 298 = 000
CV 299 = 001
CV 300 = 000
CV 301 = 000
CV 302 = 031
CV 303 = 000
CV 305 = 000
CV 306 = 000
CV 307 = 001
CV 308 = 000
CV 309 = 000
CV 310 = 031
CV 311 = 000
CV 313 = 000
CV 314 = 000
CV 315 = 001
CV 316 = 000
CV 317 = 000
CV 318 = 031
CV 319 = 000
CV 321 = 000
CV 322 = 000
CV 323 = 001
CV 324 = 000
CV 325 = 000
CV 326 = 031
CV 327 = 000
CV 329 = 000
CV 330 = 000
CV 331 = 001
CV 332 = 000
CV 333 = 000
CV 334 = 031
CV 335 = 000
CV 337 = 000
CV 338 = 000
CV 339 = 001
CV 340 = 000
CV 341 = 000
CV 342 = 031
CV 343 = 000
CV 345 = 000
CV 346 = 000
CV 347 = 001
CV 348 = 000
CV 349 = 000
CV 350 = 031
CV 351 = 000
CV 353 = 000
CV 354 = 000
CV 355 = 000
CV 356 = 000
CV 357 = 000
CV 358 = 000
CV 359 = 000
CV 361 = 000
CV 362 = 000
CV 363 = 000
CV 364 = 000
CV 365 = 000
CV 366 = 000
CV 367 = 000
CV 369 = 000
CV 370 = 000
CV 371 = 000
CV 372 = 000
CV 373 = 000
CV 374 = 000
CV 375 = 000
CV 377 = 000
CV 378 = 000
CV 379 = 000
CV 380 = 000
CV 381 = 000
CV 382 = 000
CV 383 = 000
CV 385 = 000
CV 386 = 000
CV 393 = 000
CV 394 = 000
CV 401 = 000
CV 402 = 000
CV 425 = 000
CV 426 = 000
CV 433 = 000
CV 434 = 000
CV 441 = 000
CV 442 = 000

Index: 4098  (CV31=16, CV32=2)
--------------------------------
CV 257 = 006
CV 258 = 000
CV 259 = 000
CV 260 = 000
CV 261 = 000
CV 262 = 000
CV 263 = 000
CV 264 = 000
CV 265 = 000
CV 266 = 000
CV 267 = 000
CV 268 = 000
CV 270 = 000
CV 273 = 010
CV 274 = 000
CV 275 = 000
CV 276 = 000
CV 277 = 000
CV 278 = 000
CV 279 = 000
CV 280 = 000
CV 281 = 000
CV 282 = 000
CV 283 = 000
CV 284 = 000
CV 286 = 000
CV 289 = 005
CV 290 = 000
CV 291 = 000
CV 292 = 000
CV 293 = 000
CV 294 = 000
CV 295 = 000
CV 296 = 000
CV 297 = 000
CV 298 = 000
CV 299 = 000
CV 300 = 000
CV 302 = 000
CV 305 = 009
CV 306 = 000
CV 307 = 000
CV 308 = 000
CV 309 = 000
CV 310 = 000
CV 311 = 000
CV 312 = 000
CV 313 = 000
CV 314 = 000
CV 315 = 000
CV 316 = 000
CV 318 = 000
CV 321 = 020
CV 322 = 000
CV 323 = 000
CV 324 = 000
CV 325 = 000
CV 326 = 000
CV 327 = 000
CV 328 = 000
CV 329 = 000
CV 330 = 008
CV 331 = 000
CV 332 = 000
CV 334 = 000
CV 337 = 024
CV 338 = 000
CV 339 = 000
CV 340 = 000
CV 341 = 000
CV 342 = 000
CV 343 = 000
CV 344 = 000
CV 345 = 000
CV 346 = 004
CV 347 = 000
CV 348 = 000
CV 350 = 000
CV 353 = 068
CV 354 = 000
CV 355 = 000
CV 356 = 000
CV 357 = 000
CV 358 = 000
CV 359 = 000
CV 360 = 000
CV 361 = 000
CV 362 = 001
CV 363 = 000
CV 364 = 000
CV 366 = 000
CV 369 = 072
CV 370 = 000
CV 371 = 000
CV 372 = 000
CV 373 = 000
CV 374 = 000
CV 375 = 000
CV 376 = 000
CV 377 = 000
CV 378 = 002
CV 379 = 000
CV 380 = 000
CV 382 = 000
CV 385 = 004
CV 386 = 001
CV 387 = 000
CV 388 = 000
CV 389 = 000
CV 390 = 000
CV 391 = 000
CV 392 = 000
CV 393 = 000
CV 394 = 032
CV 395 = 000
CV 396 = 000
CV 398 = 000
CV 401 = 008
CV 402 = 001
CV 403 = 000
CV 404 = 000
CV 405 = 000
CV 406 = 000
CV 407 = 000
CV 408 = 000
CV 409 = 000
CV 410 = 032
CV 411 = 000
CV 412 = 000
CV 414 = 000
CV 417 = 004
CV 418 = 004
CV 419 = 000
CV 420 = 000
CV 421 = 000
CV 422 = 000
CV 423 = 000
CV 424 = 000
CV 425 = 000
CV 426 = 000
CV 427 = 000
CV 428 = 000
CV 430 = 000
CV 433 = 008
CV 434 = 004
CV 435 = 000
CV 436 = 000
CV 437 = 000
CV 438 = 000
CV 439 = 000
CV 440 = 000
CV 441 = 000
CV 442 = 000
CV 443 = 000
CV 444 = 000
CV 446 = 000
CV 449 = 004
CV 450 = 016
CV 451 = 000
CV 452 = 000
CV 453 = 000
CV 454 = 000
CV 455 = 000
CV 456 = 000
CV 457 = 000
CV 458 = 000
CV 459 = 000
CV 460 = 000
CV 462 = 000
CV 465 = 008
CV 466 = 016
CV 467 = 000
CV 468 = 000
CV 469 = 000
CV 470 = 000
CV 471 = 000
CV 472 = 000
CV 473 = 000
CV 474 = 000
CV 475 = 000
CV 476 = 000
CV 478 = 000
CV 481 = 004
CV 482 = 064
CV 483 = 000
CV 484 = 000
CV 485 = 000
CV 486 = 000
CV 487 = 000
CV 488 = 000
CV 489 = 000
CV 490 = 000
CV 491 = 000
CV 492 = 000
CV 494 = 000
CV 497 = 008
CV 498 = 064
CV 499 = 000
CV 500 = 000
CV 501 = 000
CV 502 = 000
CV 503 = 000
CV 504 = 000
CV 505 = 000
CV 506 = 000
CV 507 = 000
CV 508 = 000
CV 510 = 000

Index: 4099  (CV31=16, CV32=3)
--------------------------------
CV 257 = 004
CV 258 = 000
CV 259 = 001
CV 260 = 000
CV 261 = 000
CV 262 = 000
CV 263 = 000
CV 264 = 000
CV 265 = 000
CV 266 = 000
CV 267 = 000
CV 268 = 000
CV 270 = 000
CV 273 = 008
CV 274 = 000
CV 275 = 001
CV 276 = 000
CV 277 = 000
CV 278 = 000
CV 279 = 000
CV 280 = 000
CV 281 = 000
CV 282 = 000
CV 283 = 000
CV 284 = 000
CV 286 = 000
CV 289 = 004
CV 290 = 000
CV 291 = 004
CV 292 = 000
CV 293 = 000
CV 294 = 000
CV 295 = 000
CV 296 = 000
CV 297 = 000
CV 298 = 000
CV 299 = 000
CV 300 = 000
CV 302 = 000
CV 305 = 008
CV 306 = 000
CV 307 = 004
CV 308 = 000
CV 309 = 000
CV 310 = 000
CV 311 = 000
CV 312 = 000
CV 313 = 000
CV 314 = 000
CV 315 = 000
CV 316 = 000
CV 318 = 000
CV 321 = 004
CV 322 = 000
CV 323 = 016
CV 324 = 000
CV 325 = 000
CV 326 = 000
CV 327 = 000
CV 328 = 000
CV 329 = 000
CV 330 = 015
CV 331 = 000
CV 332 = 000
CV 334 = 000
CV 337 = 008
CV 338 = 000
CV 339 = 016
CV 340 = 000
CV 341 = 000
CV 342 = 000
CV 343 = 000
CV 344 = 000
CV 345 = 000
CV 346 = 015
CV 347 = 000
CV 348 = 000
CV 350 = 000
CV 353 = 004
CV 354 = 000
CV 355 = 064
CV 356 = 000
CV 357 = 000
CV 358 = 000
CV 359 = 000
CV 360 = 000
CV 361 = 000
CV 362 = 000
CV 363 = 000
CV 364 = 000
CV 366 = 000
CV 369 = 008
CV 370 = 000
CV 371 = 064
CV 372 = 000
CV 373 = 000
CV 374 = 000
CV 375 = 000
CV 376 = 000
CV 377 = 000
CV 378 = 000
CV 379 = 000
CV 380 = 000
CV 382 = 000
CV 385 = 004
CV 386 = 000
CV 387 = 000
CV 388 = 001
CV 389 = 000
CV 390 = 000
CV 391 = 000
CV 392 = 000
CV 393 = 000
CV 394 = 000
CV 395 = 000
CV 396 = 000
CV 398 = 000
CV 401 = 008
CV 402 = 000
CV 403 = 000
CV 404 = 001
CV 405 = 000
CV 406 = 000
CV 407 = 000
CV 408 = 000
CV 409 = 000
CV 410 = 000
CV 411 = 000
CV 412 = 000
CV 414 = 000
CV 417 = 004
CV 418 = 000
CV 419 = 000
CV 420 = 004
CV 421 = 000
CV 422 = 000
CV 423 = 000
CV 424 = 000
CV 425 = 000
CV 426 = 000
CV 427 = 000
CV 428 = 000
CV 430 = 000
CV 433 = 008
CV 434 = 000
CV 435 = 000
CV 436 = 004
CV 437 = 000
CV 438 = 000
CV 439 = 000
CV 440 = 000
CV 441 = 000
CV 442 = 000
CV 443 = 000
CV 444 = 000
CV 446 = 000
CV 449 = 004
CV 450 = 000
CV 451 = 000
CV 452 = 016
CV 453 = 000
CV 454 = 000
CV 455 = 000
CV 456 = 000
CV 457 = 000
CV 458 = 000
CV 459 = 000
CV 460 = 000
CV 462 = 000
CV 465 = 008
CV 466 = 000
CV 467 = 000
CV 468 = 016
CV 469 = 000
CV 470 = 000
CV 471 = 000
CV 472 = 000
CV 473 = 000
CV 474 = 000
CV 475 = 000
CV 476 = 000
CV 478 = 000
CV 481 = 004
CV 482 = 000
CV 483 = 000
CV 484 = 064
CV 485 = 000
CV 486 = 000
CV 487 = 000
CV 488 = 000
CV 489 = 000
CV 490 = 000
CV 491 = 000
CV 492 = 000
CV 494 = 000
CV 497 = 008
CV 498 = 000
CV 499 = 000
CV 500 = 064
CV 501 = 000
CV 502 = 000
CV 503 = 000
CV 504 = 000
CV 505 = 000
CV 506 = 000
CV 507 = 000
CV 508 = 000
CV 510 = 000
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec DE-2
« Reactie #889 Gepost op: 28 June 2011, 21:24:18 »
Check je ook even op welke adresseringsmode je Multimaus staat (en waarop je decoder)?
Als de een op 14 staat en de andere op (1)28, dan geeft dat mogelijk rare effecten die je vaak aan (gebrek aan?) licht ziet.

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 754
Re:Artitec DE-2
« Reactie #890 Gepost op: 28 June 2011, 21:29:05 »
Even iets anders!
Wanneer is de binnenverlichting van de blauwe DE2 gewijzigd van gloeilampen naar TL en wat waren de kleuren van de stoelen in de 2e en 3e klas ?
Coen.

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1013
Re:Artitec DE-2
« Reactie #891 Gepost op: 28 June 2011, 21:49:13 »
Wanneer is de binnenverlichting van de blauwe DE2 gewijzigd van gloeilampen naar TL
Niet. Hoofdverlichting (beide coupe's) waren vanaf het begin TL's. Noodverlichting, bagageruimte, wc('s) en cabines waren gloeilampen.
zie: http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1950-1960/151244
Dit betreft de 61 in nieuwbouwstaat

Citaat van: Coen Burki
wat waren de kleuren van de stoelen in de 2e en 3e klas ?
Van oorsprong waren de banken blauw voor zowel de 2e als de 3e klas.

mvg,
Robin

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:Artitec DE-2
« Reactie #892 Gepost op: 28 June 2011, 21:51:04 »
Hmm, net even de hele lijst met CV's hergeprogrammeerd, geen verschil. Decoder werkt wel in andere locs, maar weigert de dienst in de DE2.

Uiteindelijk de decoder maar gereset (CV 8 op waarde 8). Nu blijft de frontverlichting inschakelbaar met F1 en F2 (waarom nu ineens wel?), binnenverlichting is niet meer aanspreekbaar (F3 t/m F20 doet niets).

Kortom: binnenkort toch maar over op de veilige, respectievelijk werkende methode: openhalen, alles eruit en zelf een electrisch systeem erin bouwen. :) Sinds de lokpilot 4 erin zit maakt de motor / aandrijving ook een ongezonde hoeveelheid herrie die ik niet kan thuisbrengen en er niet was in z'n korte analoge periode: spontane ontwikkeling tot loksound V4? ???. Al is dat een kwaaltje dat ik bij alle ESU decoders tot nog toe heb, m'n Roco br 628 maakt ook een pokkeherrie met een ESU erin. Naderhand een tams decoder erin gestoken en de herrie op de cardan was verholpen.

Kortom: dit wordt dan maar een te duur ombouwproject van een analoge DE2 naar een cheap ass tams decoder. ;D
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10473
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec DE-2
« Reactie #893 Gepost op: 28 June 2011, 22:15:48 »
of gewoon nog een lopi 3 op de kop zien te tikken, mijn hier eerder voorgestelde waardes er in en gaan met die engel.


grtzz,

karst

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 754
Re:Artitec DE-2
« Reactie #894 Gepost op: 28 June 2011, 22:53:18 »
Mijn vraag kwam n.a.v. de tekst op pag.78 ( rechts boven ). in het boek: dieseltreinen in Nederland van Carel v. Gestel en Bert v.Reems. Hier staat " de later aangebrachte TL verrlichting........."  etc.
Wat is nou juist??
Coen.

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1013
Re:Artitec DE-2
« Reactie #895 Gepost op: 28 June 2011, 23:12:41 »
Mijn vraag kwam n.a.v. de tekst op pag.78 ( rechts boven ). in het boek: dieseltreinen in Nederland van Carel v. Gestel en Bert v.Reems. Hier staat " de later aangebrachte TL verrlichting........."  etc.
Wat is nou juist??
Coen.

het boek zit er naast. klinkt erg betweterig, maar die link geeft de 61 weer, genomen door Allan.
Nog eentje:http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1950-1960/151243
Er staat welliswaar geen nummer bij, maar ik vermoed dat dit de 21 betreft. Dit was het proefstel wat Allan gebouwd heeft om aan NS te tonen en om te kunnen overleven. Deze is dus niet in opdracht van NS gebouwd. Nadat NS dit stel had bewonderd en beproefd werden de stellen besteld.
(bron: het bedrijfsblad van Allan uit de jaren 50)
mvg,
Robin

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 754
Re:Artitec DE-2
« Reactie #896 Gepost op: 29 June 2011, 09:26:40 »
Robin,
Dit geldt dus,neem ik aan, ook voor de DE1. Hierbij wil ik n.m.l. de verlichting wijzigen in warm witte leds i.p.v. de standaard gebruikte "witte" leds met blauwe zweem!
Coen.

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1013
Re:Artitec DE-2
« Reactie #897 Gepost op: 29 June 2011, 09:29:41 »
klopt, geld ook voor DE-I. Vanaf het begin hebben deze TL-verlichting gehad als hoofdverlichting.

mvg,
Robin

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 754
Re:Artitec DE-2
« Reactie #898 Gepost op: 29 June 2011, 09:39:48 »
O.K. en bedankt,
Coen.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec DE-2
« Reactie #899 Gepost op: 29 June 2011, 21:59:36 »
Er staat welliswaar geen nummer bij, maar ik vermoed dat dit de 21 betreft. Dit was het proefstel wat Allan gebouwd heeft om aan NS te tonen en om te kunnen overleven. Deze is dus niet in opdracht van NS gebouwd. Nadat NS dit stel had bewonderd en beproefd werden de stellen besteld.
(bron: het bedrijfsblad van Allan uit de jaren 50)
Oh, vandaar dat die zoveel eerder was gebouwd (1952).