Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Rangeerbaan Molenhoek
door
Ronald Halma
11 September 2025, 23:47:27
Kibri station CALW ingekort als NS station
door
meino
11 September 2025, 23:47:13
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald
door
hervé
11 September 2025, 23:45:58
Exact-Train 2025
door
Falkenberg
11 September 2025, 22:51:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
11 September 2025, 22:49:22
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein
door
Seinhuis
11 September 2025, 22:11:53
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller
door
Pollux
11 September 2025, 21:21:08
Overstap naar HTM
door
Jan Bennink
11 September 2025, 21:19:33
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
11 September 2025, 21:12:07
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
11 September 2025, 21:06:37
Vandaag bij pon
door
Jean-Pierre
11 September 2025, 21:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
11 September 2025, 20:56:29
Layne, Somewhere South.
door
Ronald Halma
11 September 2025, 20:54:52
Halling aandrijvingen
door
Jan Bennink
11 September 2025, 20:53:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ronald Halma
11 September 2025, 20:52:20
Bauarbeiten im gange
door
741230
11 September 2025, 20:33:17
Z21 en het programeren met de Z21App.
door
bask185
11 September 2025, 19:56:37
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482
door
NL-modelspoor
11 September 2025, 19:35:49
Raadplaatje
door
V200-G2000
11 September 2025, 19:27:53
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
11 September 2025, 19:24:12
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail
door
jack is back
11 September 2025, 19:23:44
13 en 14 september Open Monumentendag
door
Seinhuis
11 September 2025, 19:05:45
Voordelige treinkaartjes
door
Seinhuis
11 September 2025, 18:35:29
Rheinburg, TP V/VI
door
william_2
11 September 2025, 18:12:22
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
11 September 2025, 18:03:37
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90
door
Joz
11 September 2025, 18:01:35
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
AB 7216
11 September 2025, 17:24:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
11 September 2025, 17:02:06
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen
door
Lex-trein
11 September 2025, 17:02:06
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
IJmc
11 September 2025, 16:44:52
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Internationaal Goederenvervoer Anno 1910
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Internationaal Goederenvervoer Anno 1910 (gelezen 1316 keer)
Erwin L.
Offline
Berichten: 341
Internationaal Goederenvervoer Anno 1910
«
Gepost op:
20 January 2011, 09:03:14 »
Hallo Lui,
Weet iemand hoe internationaal het goederenvervoer Anno 1910 was? Ik weet dat er grensoverschrijdend goederenvervoer plaatsvondt, maar waren er bijvoorbeeld Nederlandse wagons in zuid Duitsland of Oostenrijk te vinden, of Franse? Dat zou namelijk de mogelijkheden voor onze baan aanzienlijk vergroten en interessanter maken...
Groet,
Erwin
Gelogd
Rudolfph
Offline
Berichten: 990
Re:Internationaal Goederenvervoer Anno 1910
«
Reactie #1 Gepost op:
23 January 2011, 14:40:16 »
Ik wil wel een ideeetje van de gang van zaken geven:
In die tijd was het volgens mij nog gebruikelijk dat de spoorwegmaatschappij waar het vrachtje ter verzending werd aangeboden, een wagon regelde. Dus als er een vrachtje van Tiel naar Oostenrijk moest, dan ging er een Nederlandse wagon naar Oostenrijk. Daar werd de wagon geleegd en zo spoedig mogelijk naar het land van herkomst teruggezonden. Als er toevallig een passend vrachtje was dat naar het land van herkomst moest, dan kon de wagon daarvoor gebruikt worden, anders ging de wagon leeg terug.
Aanvullingen en verbeteringen zijn vast nog wel nodig!
Gelogd
Gezocht: (kopieën van) NS VPM en VRM en DB Zp AR, AU, BR, BU, CR en CU voor mijn website over treinsamenstellingen:
http://treinsamenstelling.wordpress.com/
Bijbehorend forumdraadje:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=56271
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9889
Re:Internationaal Goederenvervoer Anno 1910
«
Reactie #2 Gepost op:
23 January 2011, 15:09:56 »
er was nog geen RIV-pool, dus wagens reden niet zonder onderscheid van land zomaar overal rond, elke wagen kwam zoveel mogelijk weer terug naar zn land van herkomst, maar er werd wel degelijk behoorlijk wat internationaal gereden. Omdat wagens meer in de buurt van hun eigen land bleven was de kans om in duitsland een nederlandse wagen aan te treffen in het roergebied wel een stuk groter dan in beieren, om maar wat te noemen.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Erwin L.
Offline
Berichten: 341
Re:Internationaal Goederenvervoer Anno 1910
«
Reactie #3 Gepost op:
23 January 2011, 15:48:49 »
K.ü.K wagons is kortom waarschijnlijker dan Franse. Klinkt inderdaad logisch. Ik hd een dergelijk antwoord min of meer al bedacht. Ik had alleen hoop dat er iemand was met kennis/bewijzen dat dit anders zou zijn...
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Internationaal Goederenvervoer Anno 1910