Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Sfeer op je modelbaan
door
tothebeach
Vandaag
om 14:58:11
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos)
door
ES44C4
Vandaag
om 14:51:05
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Prutsert
Vandaag
om 14:45:24
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eelco Storm
Vandaag
om 14:42:23
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 14:40:06
Dat overkomt mij niet.
door
hervé
Vandaag
om 14:39:43
NS 1700 transfers
door
Roy van Dijk
Vandaag
om 14:36:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 14:28:28
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald"
door
Hans Reints
Vandaag
om 14:10:16
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025
door
MOVisser
Vandaag
om 14:09:47
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Hans Grasmaijer
Vandaag
om 14:06:48
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 13:24:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
bask185
Vandaag
om 13:21:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Niels64
Vandaag
om 13:16:43
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 12:21:57
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
Vandaag
om 12:07:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
thevandijks
Vandaag
om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is
door
Roelof Hartholt
Vandaag
om 11:44:44
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 10:52:53
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 10:44:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Bertholdowitsch
Vandaag
om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132
door
joespoor
Vandaag
om 10:33:18
Roco Plan T
door
Sven
Vandaag
om 10:29:53
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
Loki
Vandaag
om 10:24:10
Bahnstrecke 5867
door
Jelmer
Vandaag
om 08:44:28
Stationsplein Baden Baden
door
Jelmer
Vandaag
om 08:09:33
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen
door
ES44C4
Vandaag
om 00:57:03
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
bask185
20 July 2025, 23:38:11
Raadplaatje
door
ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Internationaal Goederenvervoer Anno 1910
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Internationaal Goederenvervoer Anno 1910 (gelezen 1303 keer)
Erwin L.
Offline
Berichten: 341
Internationaal Goederenvervoer Anno 1910
«
Gepost op:
20 January 2011, 09:03:14 »
Hallo Lui,
Weet iemand hoe internationaal het goederenvervoer Anno 1910 was? Ik weet dat er grensoverschrijdend goederenvervoer plaatsvondt, maar waren er bijvoorbeeld Nederlandse wagons in zuid Duitsland of Oostenrijk te vinden, of Franse? Dat zou namelijk de mogelijkheden voor onze baan aanzienlijk vergroten en interessanter maken...
Groet,
Erwin
Gelogd
Rudolfph
Offline
Berichten: 990
Re:Internationaal Goederenvervoer Anno 1910
«
Reactie #1 Gepost op:
23 January 2011, 14:40:16 »
Ik wil wel een ideeetje van de gang van zaken geven:
In die tijd was het volgens mij nog gebruikelijk dat de spoorwegmaatschappij waar het vrachtje ter verzending werd aangeboden, een wagon regelde. Dus als er een vrachtje van Tiel naar Oostenrijk moest, dan ging er een Nederlandse wagon naar Oostenrijk. Daar werd de wagon geleegd en zo spoedig mogelijk naar het land van herkomst teruggezonden. Als er toevallig een passend vrachtje was dat naar het land van herkomst moest, dan kon de wagon daarvoor gebruikt worden, anders ging de wagon leeg terug.
Aanvullingen en verbeteringen zijn vast nog wel nodig!
Gelogd
Gezocht: (kopieën van) NS VPM en VRM en DB Zp AR, AU, BR, BU, CR en CU voor mijn website over treinsamenstellingen:
http://treinsamenstelling.wordpress.com/
Bijbehorend forumdraadje:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=56271
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9885
Re:Internationaal Goederenvervoer Anno 1910
«
Reactie #2 Gepost op:
23 January 2011, 15:09:56 »
er was nog geen RIV-pool, dus wagens reden niet zonder onderscheid van land zomaar overal rond, elke wagen kwam zoveel mogelijk weer terug naar zn land van herkomst, maar er werd wel degelijk behoorlijk wat internationaal gereden. Omdat wagens meer in de buurt van hun eigen land bleven was de kans om in duitsland een nederlandse wagen aan te treffen in het roergebied wel een stuk groter dan in beieren, om maar wat te noemen.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Erwin L.
Offline
Berichten: 341
Re:Internationaal Goederenvervoer Anno 1910
«
Reactie #3 Gepost op:
23 January 2011, 15:48:49 »
K.ü.K wagons is kortom waarschijnlijker dan Franse. Klinkt inderdaad logisch. Ik hd een dergelijk antwoord min of meer al bedacht. Ik had alleen hoop dat er iemand was met kennis/bewijzen dat dit anders zou zijn...
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Internationaal Goederenvervoer Anno 1910