Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Huup
Vandaag
om 10:39:43
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Met een sik
Vandaag
om 10:37:12
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt
door
Arjan6511
Vandaag
om 10:36:48
Märklin 2025
door
Quinzeedied
Vandaag
om 10:29:18
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Falkenberg
Vandaag
om 10:23:13
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 10:22:10
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Quinzeedied
Vandaag
om 10:12:26
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving.
door
Ronald Halma
Vandaag
om 09:57:56
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 09:53:33
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 09:50:25
0-spoor smalspoor Lynton & Barnstaple
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:48:39
Wat spoor 1 brouwsels
door
Kees-Jan
Vandaag
om 09:40:15
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Jeroen Water
Vandaag
om 09:40:07
De Projecten van RetroJack
door
Hans GJ
Vandaag
om 09:33:39
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 09:23:10
Rangeren met een pec
door
j.ossebaar
Vandaag
om 09:20:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 09:19:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
V200-G2000
Vandaag
om 09:18:19
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:51:48
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 08:50:00
Bauarbeiten im gange
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 08:39:35
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
AndrevdG
Vandaag
om 07:14:55
Pfarrerwinkel bahn
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 00:23:24
Fleischmann SGMm Deurrubbers?
door
Duikeend
30 October 2025, 22:58:17
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
30 October 2025, 21:41:33
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Mitchell
30 October 2025, 21:35:10
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Duvel
30 October 2025, 20:40:07
NS 8100 in 0
door
rolfm
30 October 2025, 20:22:16
PPM kranen van Strukton
door
Eric B
30 October 2025, 19:37:07
vrijgavecode z21 centrale
door
AlbertG
30 October 2025, 18:43:56
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Internationaal Goederenvervoer Anno 1910
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Internationaal Goederenvervoer Anno 1910 (gelezen 1341 keer)
Erwin L.
Offline
Berichten: 341
Internationaal Goederenvervoer Anno 1910
«
Gepost op:
20 January 2011, 09:03:14 »
Hallo Lui,
Weet iemand hoe internationaal het goederenvervoer Anno 1910 was? Ik weet dat er grensoverschrijdend goederenvervoer plaatsvondt, maar waren er bijvoorbeeld Nederlandse wagons in zuid Duitsland of Oostenrijk te vinden, of Franse? Dat zou namelijk de mogelijkheden voor onze baan aanzienlijk vergroten en interessanter maken...
Groet,
Erwin
Gelogd
Rudolfph
Offline
Berichten: 990
Re:Internationaal Goederenvervoer Anno 1910
«
Reactie #1 Gepost op:
23 January 2011, 14:40:16 »
Ik wil wel een ideeetje van de gang van zaken geven:
In die tijd was het volgens mij nog gebruikelijk dat de spoorwegmaatschappij waar het vrachtje ter verzending werd aangeboden, een wagon regelde. Dus als er een vrachtje van Tiel naar Oostenrijk moest, dan ging er een Nederlandse wagon naar Oostenrijk. Daar werd de wagon geleegd en zo spoedig mogelijk naar het land van herkomst teruggezonden. Als er toevallig een passend vrachtje was dat naar het land van herkomst moest, dan kon de wagon daarvoor gebruikt worden, anders ging de wagon leeg terug.
Aanvullingen en verbeteringen zijn vast nog wel nodig!
Gelogd
Gezocht: (kopieën van) NS VPM en VRM en DB Zp AR, AU, BR, BU, CR en CU voor mijn website over treinsamenstellingen:
http://treinsamenstelling.wordpress.com/
Bijbehorend forumdraadje:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=56271
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re:Internationaal Goederenvervoer Anno 1910
«
Reactie #2 Gepost op:
23 January 2011, 15:09:56 »
er was nog geen RIV-pool, dus wagens reden niet zonder onderscheid van land zomaar overal rond, elke wagen kwam zoveel mogelijk weer terug naar zn land van herkomst, maar er werd wel degelijk behoorlijk wat internationaal gereden. Omdat wagens meer in de buurt van hun eigen land bleven was de kans om in duitsland een nederlandse wagen aan te treffen in het roergebied wel een stuk groter dan in beieren, om maar wat te noemen.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Erwin L.
Offline
Berichten: 341
Re:Internationaal Goederenvervoer Anno 1910
«
Reactie #3 Gepost op:
23 January 2011, 15:48:49 »
K.ü.K wagons is kortom waarschijnlijker dan Franse. Klinkt inderdaad logisch. Ik hd een dergelijk antwoord min of meer al bedacht. Ik had alleen hoop dat er iemand was met kennis/bewijzen dat dit anders zou zijn...
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Internationaal Goederenvervoer Anno 1910